Kā izveidot interneta veikalu un sākt pelnīt tiešsaistē

E-komercijai strauji attīstoties, arvien vairāk uzņēmumu pievēršas tiešsaistes tirdzniecībai. Interneta veikali piedāvā uzņēmumiem iespēju būt pieejamiem visu diennakti un sasniegt globālu auditoriju; savukārt, klientiem nodrošina ērtu un drošu iepirkšanos. Šajā rakstā uzzināsi, kā izveidot interneta veikalu no idejas līdz veiksmīgai tā atvēršanai.

Lai sniegtā informācija būtu pārskatāma un praktiski izmantojama, interneta veikala izveides procesu esam sadalījuši sešos secīgos posmos.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 26.10.2024

Kā izveidot interneta veikalu – 6 galvenie soļi

Interneta veikala izveide ir komplekss process, kas prasa rūpīgu plānošanu un organizāciju. Tas ir efektīvs veids, kā sasniegt jaunu auditoriju un palielināt pārdošanas apjomus, tomēr šis process var šķist sarežģīts  tiem, kas to dara pirmo reizi. Ja meklējat pamācību kā izveidot interneta veikalu, tad šis raksts palīdzēs veiksmīgi izveidot savu e-veikalu no idejas līdz realizācijai, veicot šos secīgos soļus:

  1. Vajadzību apzināšana jeb analītiskā izpēte
  2. Dizaina izstrāde
  3. Satura izstrāde
  4. E-veikala programmēšana
  5. E-veikala palaišana
  6. Interneta veikala uzturēšana

Izmantojot šo “soli pa solim” ceļvedi, Tu ne tikai uzzināsiet, kā izveidot interneta veikalu, bet arī iegūsi jaunas zināšanas un vērtīgus padomus, sekojot saitēm uz tematiskiem rakstiem.

Taču pirms sākt veidot savu interneta veikalu, tam ir jādod nosaukums.

Domēna reģistrācija

Mēdz teikt – “kā kuģi nosauksi, tā tas arī peldēs!” Domēna nosaukums ir analogs fiziska veikala nosaukumam, tikai digitālā vidē. Pēc šī nosaukuma veikala apmeklētāji to atradīs internetā.

Domēni ir pieejami ar dažādām paplašinājumiem, piemēram, .com, .net, .org, .lv vai .eu; pēdējais ir populārs izvēles variants Eiropas Savienības uzņēmumiem.  Starp visām piedāvātām iespējām .com joprojām ir vispopulārākais domēns, īpaši globālai auditorijai, un tam ir lielāka atpazīstamība un uzticamība.

.co kļūst par alternatīvu tiem uzņēmumiem, kuri vēlas atšķirties vai kuriem nav pieejams .com domēns. Daudzi jaunuzņēmumi un tehnoloģiju uzņēmumi, kas vēlas piesaistīt uz tehnoloģijām orientētu auditoriju, izvēlas .co domēnus kā daļu no sava zīmola stratēģijas.

Ja Tu plāno orientēties vienīgi uz Latvijas tirgu, tad domēna paplašinājums .lv būs pilnībā atbilstošs.

Kur domēnus reģistrē?

Domēnus ar paplašinājumu .lv reģistrē www.nic.lv , savukārt, globālos domēnus ērti reģistrēt  www.godaddy.com . Jāņem vērā, ka pirms domēna reģistrācijas tiks pārbaudīts, vai globālajā tīmeklī jau nav reģistrēts identisks domēns.

Domēna reģistrācija nic.lv

 Kad domēns iegādāts, laiks uzsākt pirmo izstrādes posmu.

1.posms. Vajadzību apzināšana jeb analītiskā izpēte 

Pirms uzsākt interneta veikala izveidi, būtiski veikt rindu svarīgu priekšdarbu. Pēc šī posma Tev būs skaidrība par tirgus situāciju, potenciālo klientu vajadzībām, izvēlētā produkta vai pakalpojuma piemērotību, kā arī par nepieciešamajiem resursiem interneta veikala izveidei.

Interneta veikala produkta izvēle (ko piedāvāsi?)

Lēmums, ko pārdosi – fizisku vai digitālu produktu, ietekmē gan veikala struktūru, gan piegādes un klientu apkalpošanas procesus.

  • Fizisku produktu pārdošanā būtiska nozīme ir loģistikai un piegādes procesam. Fiziskiem produktiem nepieciešama arī noliktavas pārvaldība un iepakojums;
  • Digitālu produktu var piegādāt tiešsaistē (piemēram, programmatūru, e-grāmatas, kursus, datorspēles). Digitālie produkti neprasa fizisku piegādi, tādēļ tie ir ātri un ērti piegādājami klientiem jebkur pasaulē, un tiem nav nepieciešama noliktavas pārvaldība.
Fizisko produktu tirdzniecībā tiešsaistē

Veikala mērķa tirgus izvēle (kam piedāvāsi?)

Lai interneta veikals būtu veiksmīgs, izpētes posmā būtiski precīzi definēt, kam piedāvāsi savus produktus vai pakalpojumus – B2B (bizness – biznesam) vai B2C (bizness – klientam) mērķa tirgum? 

Mērķa tirgus noteikšana ļauj efektīvi pielāgot gan produktu klāstu, gan mārketinga stratēģiju, lai sasniegtu tos klientus, kuri visvairāk novērtēs piedāvājumu un veiks pirkumu.

  • B2B tirgū produktiem jāatbilst konkrētas nozares vajadzībām; to raksturo lielāki pasūtījumu apjomi un ilgāks pārdošanas process, kur liela nozīme ir personīgām attiecībām un uzticībai. Mārketinga stratēģijas koncentrējas uz racionāliem argumentiem un pierādāmiem rezultātiem;
  • B2C veikals piedāvā produktus tieši gala patērētājam. B2C pārdošanas process ir ātrāks un balstās uz emocionāliem lēmumiem, bieži vien ar uzsvaru uz cenu, piedāvātām ērtībām un produktu pieejamību. Mārketinga kampaņas parasti ir izklaidējošas un emocionāli piesaistošas.

Lai veikals veiksmīgi darbotos B2B vai B2C tirgos, tam jāpielāgo vietnes struktūra, piedāvājums un mārketinga pieeja.

Par to, kā atšķiras pārdošanas stratēģija potenciālajiem pircējiem B2B un B2C tirgus segmentos, piedāvājam izlasīt mūsu sagatavotajā rakstā par B2C un B2B mārketinga atšķirībām.

B2C un B2B mārketings: Kāda ir atšķirība

B2B un B2C – kāda ir atšķirība terminiem? B2B (business-to-business) ir vērsts no viena uzņēmuma citam, savukārt B2C (business-to-consumer) ir vērsts no…

Tavs mērķa klients – pircēja persona

Kad izlemts par mērķa tirgu, nākamais solis ir iepazīt tuvāk sava pircēja profilu jeb, kā pieņemts to šobrīd saukt – pircēja personu.

Pircēja persona ir detalizēts Tava ideālā klienta apraksts, kas palīdz izprast klienta vajadzības, uzvedību, vērtības un iepirkšanās paradumus.

Šī informācija ļauj precīzāk pielāgot veikala piedāvājumu, vietnes dizainu un mārketinga kampaņas, lai tās maksimāli atbilstu klientu gaidām un vajadzībām. Labi izstrādāta pircēja persona palīdz efektīvi komunicēt ar klientiem un ar laiku izveidot lojālu pircēju auditoriju.

Ja vēlies uzzināt vairāk par sava ideālā klienta identificēšanu, tad noderīgu informāciju atradīsi sekojošā rakstā par ideālo klientu.

Ideālais klients biznesam – 6 soļi tā identificēšanai

Mērķauditorija katram uzņēmumam ir sava! Lai lieki netērētu laiku, spēku un izsīkstošo enerģiju, nepieciešams noteikt savu mērķauditoriju, ar kuru strādāt, attīstot pārdošanas…

Meklēšanas nodoms un atslēgvārdu izpēte

Nākamais solis ir noteikt pircēju personas meklēšanas nodomu (search intent) un atslēgas vārdus, ko šie cilvēki izmanto, lai atrastu Tavam piedāvājumam līdzīgus produktus vai pakalpojumus.

Meklēšanas nodoms ir daļa no atslēgas vārdu izpētes procesa, jo palīdz saprast, ko potenciālie klienti vēlas atrast, kad viņi izmanto noteiktus meklēšanas vārdus vai frāzes. Vai viņi vēlas iegūt informāciju, salīdzināt produktus vai veikt pirkumu?

Pircēja ceļojuma piemērs atslēgvārdu izpētē

Attēla avots: Augurian.com

Pircēja ceļojumā ir vairāki posmi – izzināšana, apsvēršana un pirkšanas lēmuma pieņemšana. 

Zinot, kā pircēja persona meklē informāciju, iespējams identificēt atslēgas vārdus, kas atbilst dažādiem meklēšanas nodomiem un noteikt, kurā pircēja ceļojuma posmā potenciālie klienti atrodas.

Piemēram, pircēji, kas atrodas pircēja ceļojuma sākumā un vēl tikai pēta iespējas, biežāk izmantos informatīvos atslēgvārdus, kā “labākie produkti”, “pircēju atsauksmes” vai “kā izvēlēties”.

Savukārt tie pircēji, kuri jau ir tuvu lēmuma pieņemšanai, izmantos citus atslēgvārdus, piemēram, “pirkt [produkta nosaukums]” vai “labākā cena [produktam]”.  Katram ceļojuma posmam ir savi meklēšanas nodomu atbalstoši atslēgas vārdi, kurus jāņem vērā, veidojot lapas struktūru un saturu.

Atslēgvārdu izpēte ir pamats veiksmīgai SEO stratēģijai, jo tā palīdz identificēt meklēšanas frāzes, kuras izmanto Tavi potenciālie klienti un optimizēt veikalu, lai tas būtu viegli atrodams meklētājprogrammās, piemēram, Google, ar saturu, kas atbilst lietotāju vajadzībām un nodomiem.

Par efektīvu atslēgvārdu izpēti un to, kā tas darāms praktiski, lasi mūsu rakstā. 

Atslēgvārdu izpēte no A līdz Z paša spēkiem (2024)+Video

Kas ir atslēgvārdi? Atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, ko cilvēki izmanto, lai meklētu informāciju tiešsaistē, piemēram, ja viņiem interesē riepu iegādes iespējas,…

Konkurentu izpēte

Lai veiksmīgi pozicionētu savu interneta veikalu, būtiski ir apzināt un izpētīt savus konkurentus. Kāpēc tas svarīgi?

Konkurentu izpēte

Konkurentu izpēte sniedz ļoti svarīgu ieskatu tiešo konkurentu interneta veikalu darbībā. Uzziniet, kādus atslēgvārdus un mārketinga stratēģijas viņi izmanto, kāda ir veikala funkcionalitāte un produktu katalogs, cenu un piegādes politika. Vai viņi piedāvā īpašas atlaides, bezmaksas piegādi vai kādas citas priekšrocības?

Savu konkurentu izpēte dos priekšstatu par iespējām, kā izcelt savu piedāvājumu vai piesaistīt klientus, kurus konkurenti nespēj apkalpot.

Atceries, ka pūles, ko veltīsi iespēju identificēšanai, pārvēršot tās mārketinga stratēģijā, nodrošinās Tavas nākotnes priekšrocības pār konkurentiem.

Lapas un produktu kataloga struktūras izveide

Veiksmīgas interneta vietnes pamatā ir pārdomāta tā struktūra. Šis posms palīdz izplānot, kā izskatīsies veikala galvenās lapas, produktu katalogs un navigācijas sistēma, lai lietotājiem būtu viegli atrast nepieciešamo informāciju un produktus.

Avots: Alickplan.com

Lapas struktūras izveide ļauj laicīgi izplānot, cik dziļa un cik plata būs vietnes struktūra. Piemēram, ir svarīgi izvērtēt, vai produktu katalogā veidot vairākas sadaļas vai izmantot filtrus, lai novērstu pārāk dziļu un sarežģītu struktūru, kas varētu apgrūtināt lietotāju navigāciju un samazināt konversijas.

No SEO viedokļa, pareiza lapas struktūra ir ļoti būtiska. Svarīgi izvēlēties, cik daudz lapu tiks izveidotas un kā tās būs savstarpēji saistītas, lai neveidotos izolētas lapas, kas nav integrētas kopējā struktūrā. Precīza hierarhija palīdz meklētājprogrammām labāk indeksēt vietni, veicinot labākus meklēšanas rezultātus.

Lapas struktūra tālāk tiek izmantota wireframe izveidē, kas parāda, kā informācija tiks izvietota katrā lapā un kādi elementi nodrošinās labāku lietotāja pieredze.

Sākotnējā lapas struktūra kalpo kā zema riska un izmaksu prototips, kas ļauj iepriekš novērtēt, kā lapas atvērums un informācijas izvietojums palīdzēs lietotājiem viegli pārvietoties pa vietni. Šo plānošanu var vienkārši izveidot ar MS Excel vai Google Sheets, lai strukturētu visus svarīgos elementus un hierarhiju.

Mājaslapas struktūras piemērs Google Seheet dokumentā

Svarīga daļa no veikala struktūras ir arī navigācija. Veiksmīga vietnes navigācija var būt trīs līmeņos:

  • Globālā navigācija ir galvenā izvēlne, kas sniedz piekļuvi galvenajām lapām, piemēram, sākumlapai, produktiem un “Par mums” sadaļai;
  • Palīgnavigācija nodrošina papildu saites vai filtrēšanas rīkus, kas ļauj lietotājiem ātrāk piekļūt precēm vai informācijai;
  • Sānu navigācija ļauj ērti pārlūkot produktu kategorijas un apakškategorijas.

Speciālista padoms

Lapas struktūras izveide ir būtiska ne tikai tehniskās izstrādes un lietotāja pieredzes optimizēšanai, bet arī veiksmīgas SEO stratēģijas izveidei, kas palielina vietnes redzamību meklētājprogrammās.

Veikala URL struktūras definēšana

Interneta veikala URL struktūru var salīdzināt ar vietni veidojošo lapu adrešu sarakstu, kas var būtiski ietekmē gan lietotāju pieredzi, gan meklētājprogrammu spēju indeksēt un vērtēt vietnes saturu. 

Meklētājprogrammas vērtē nevis interneta vietnes kopumā, bet katru tās atsevišķo lapu, tādēļ ikvienas lapas URL (lasi: adresei) jābūt skaidrai, loģiskai un atbilstošai lapā publicētam saturam.

Pareizi izveidota URL struktūra palīdz meklētājprogrammu robotiem apmeklēt un indeksēt interneta veikala lapas, padarot veikalu vieglāk atrodamu meklēšanas rezultātos. Labi strukturēti URL uzlabo redzamību un lietotāju pieredzi, jo tie sniedz skaidru informāciju gan par lapas saturu, gan par tās vietu vietnes hierarhijā.

Piemēram, URL vietne.lv/veikals/virtuves-trauki skaidri norāda, ka lietotājs un meklētājprogramma atradīs virtuves traukus, savukārt neskaidrs URL kā vietne.lv?id=2341&cat=9 nepalīdz ne lietotājam, ne meklētājprogrammai novērtēt, vai lapas saturs būs tam noderīgs.

Ja gribi uzzināt, kā veidot SEO draudzīgas un efektīvas URL adreses, tad atradīsi padziļinātu informāciju par šo tēmu.

Kas ir URL? 11 ieteiktumi efektīvas URL saites izveidei

Saīsinājums “URL” – nereti dzirdēts, bet kāda ir tā nozīme? URL (Uniform Resource Locator), kas latviski ir vienotais resursu vietrādis jeb tīmekļa…

Lapas koncepta izstrāde jeb wireframe

Wireframe ir vizuāls plāns, kas parāda, kā dažādi elementi – sākumlapa, produktu katalogs, produktu kategoriju lapa, produkta lapa, norēķinu sadaļa un CTA pogas – tiks izvietoti un kā tie mijiedarbosies.

Interneta veikala izveidē wireframe ir būtisks solis, kas palīdz plānot veikala struktūru un lietotāja pieredzi pirms tehniskās izstrādes uzsākšanas.

Svarīgi zināt, ka interneta veikala koncepta izveide aiztaupa ievērojamus līdzekļus un laiku turpmākā veikala dizaina un tehniskās izstrādes procesā.Tā programmētājs, apskatot wireframe, var veikt precīzu darba stundu aprēķinu, bet UI/UX dizainers ieteikt uzlabojumus lapas navigācijā vai vizuālo elementu un satura izvietojumā.

Lapas koncepta izstrāde interneta veikalam ļauj:

  • Veidot loģisku navigāciju: Veikala struktūra tiek izveidota tā, lai lietotāji viegli varētu atrast galvenās sadaļas – piemēram, veikalu, kategorijas un iepirkumu grozu;
  • Plānot produktu izvietojumu: Wireframe palīdz noteikt, kā produkti tiks izvietoti un kategorizēti, lai klientiem būtu ērti atrast meklēto. Sākumlapā var izcelt populārākos vai jaunākos produktus, veicinot pārdošanu;
  • Optimizēt pirkuma procesu: Veikala wireframe ļauj izplānot, kā tiks organizēts pirkuma process – no produkta pievienošanas grozam līdz norēķinu veikšanai, padarot to ātru un vienkāršu klientam.

Wireframe ir arī uzskatāma topošā interneta veikala koncepta vizuālā karte, ar skaidri definētām sadaļām, izkārtojumu un galvenajiem grafiskajiem elementiem:

  • Sākumlapa
  • Produktu kategorijas
  • Produktu režģa skats
  • Produktu detalizēts skats
  • Grozs
  • Pasūtījuma noformēšana
  • Paldies logs
  • Lietotāju profils
  • Par mums
  • Jaunumi – saraksts
  • Jaunumi – detalizēta informācija
  • Blogs – saraksts
  • Blogs – detalizēta informācija
  • CMS lapa
  • Kontakti
  • 404 kļūdas lapa
  • u.c.

Pārdomāti izveidots wireframe ir pamats veiksmīgai interneta veikala izveidei, nodrošinot, ka dizains un funkcionalitāte atbilst klientu vajadzībām un mārketinga mērķiem. Tas ļauj izvairīties no dārgiem labojumiem vēlākās izstrādes stadijās, jo visi galvenie struktūras, funkcionālie un grafiskie elementi ir pārdomāti iepriekš.

Interneta veikala tehnisko funkcionalitāšu noteikšana

Tehniskā funkcionalitāte tiek definēta jau wireframe izstrādes laikā, lai nodrošinātu, ka interneta veikals ne tikai izskatās labi, bet arī darbojas nevainojami. Šis process ietver galveno tehnisko elementu un funkciju identificēšanu, kas turpmāk būs nepieciešams veiksmīgai interneta veikala darbībai.

Tehniskās funkcionalitātes definēšana

Galvenie tehniskās funkcionalitātes aspekti ir sekojoši:

  • Dažādu maksājumu sistēmu integrācija;
  • Piegādes sistēmas un spraudņi;
  • Produktu pārvaldība (pievienošana, rediģēšana, produktu variantu izveide un krājumu uzskaite);
  • Lojalitātes sistēmas nodrošināšana (pirkumu vesture, dāvanu kartes, lojalitātes programmas, atlaižu kodi);
  • Dizaina piemērotība mobilām ierīcēm;
  • Meklētājprogrammām draudzīga tehniskā struktūra (tehniskā SEO optimizācijai).

Platformas izvēle

Pēc tam, kad esi definējis sava interneta veikala struktūru, tehnisko funkcionalitāti un tehniskā SEO aspektus, nākamais solis ir izvēlēties piemērotu platformu e-komercijas vietnes darbībai.

E-komercijas platforma WooCommerce

Interneta veikalu platformu ir daudz, taču populārākās ir Shopify, WooCommerce (WordPress), Magento un BigCommerce. Katram risinājumam ir savas priekšrocības, un izvēle ir atkarīga no katra uzņēmuma vajadzībām un iespējām:

  • Shopify – viegli lietojama platforma, kas piedāvā visus nepieciešamos rīkus interneta veikala pārvaldīšanai. Piemērota mazajiem un vidējiem uzņēmumiem;
  • WooCommerce – WordPress spraudnis, kas ir ideāli piemērots tiem, kam jau ir WordPress lapa un kas vēlas tajā integrēt e-veikalu;
  • Magento Open Source – piemērota lieliem uzņēmumiem, kuriem nepieciešama pielāgojama un ļoti elastīga platforma.

Lai izveidotu veiksmīgu interneta veikalu, ne mazāk svarīga ir platformas piedāvātā satura vadības sistēma jeb CMS (Content Management System), kas nodrošinās interneta veikala funkcionalitāti un pārvaldīšanu. Platformas Shopify, WooCommerce, Magento un citas piedāvā ērtus un elastīgus e-komercijas risinājumus, katru ar savām unikālām priekšrocībām.

Shopify un WordPress (ar WooCommerce spraudni) šobrīd ir vienas no populārākajām platformām, kuras uzņēmumi izvēlas, lai izveidotu un uzturētu savus interneta veikalus.

CMS ļaus Tev ērti pārvaldīt un atjaunināt savu interneta veikalu, nepārvaldot sarežģītus kodēšanas risinājumus. 

Vairāk uzzināt par e-komercijas platformām un to nodrošināto CMS vari rakstā par Top e-komercijas platformām.

TOP 8 e-komercijas platformas internetveikala izveidei

E-komercijas pasaule ir kļuvusi arvien daudzpusīgāka, un tajā ir pieejamas dažādas platformas sava interneta veikala izstrādei – katrai no tām ir savs…

Mājas lapas uzturēšana (hostings)

Izvēloties platformu savam interneta veikalam, ir svarīgi apsvērt arī mājas lapas uzturēšanu jeb hostingu. Daudzas populārākās e-komercijas platformas, piemēram, Shopify un BigCommerce, piedāvā iebūvētu hostinga risinājumu, nodrošinot, ka Tavs veikals vienmēr ir pieejams tiešsaistē un darbojas efektīvi bez nepieciešamības atsevišķi pārvaldīt arī serveri. Šādi risinājumi ļauj izvairīties no tehniskiem sarežģījumiem un koncentrēties vienīgi uz veikala attīstīšanu.

Tomēr, ja izvēlies platformu, piemēram, WooCommerce vai Magento, kas prasa ārēju hostinga pakalpojumu, ir svarīgi rūpīgi izvēlēties piemērotu hostinga pakalpojumu sniedzēju.

Mājaslapas hostings

Kādi izvēles kritēriji ir jāņem vērā?

Veiktspēja un ātrums

Lapas ielādes ātrums būtiski ietekmē gan lietotāju pieredzi, gan SEO. Pārliecinies, ka hostinga pakalpojumu sniedzējs piedāvā ātrus un stabilus serverus.

Drošība

Hostinga drošība ir īpaši svarīga, jo interneta veikali apstrādā jutīgu informāciju, piemēram, maksājumu datus. Pārliecinies, ka pakalpojumu sniedzējs piedāvā SSL sertifikātu, nodrošina datu dublēšanu un aizsardzību pret DDoS uzbrukumiem.

Atbalsts

Svarīgi izvēlēties hostinga pakalpojumu sniedzēju, kas piedāvā ātru un kvalitatīvu klientu atbalstu 24/7. Jebkādi tehniskie traucējumi vai kļūdas ir jānovērš pēc iespējas ātrāk, lai nodrošinātu veikala nepārtrauktu darbību.

2.posms. Dizaina izstrāde

Pēc veikala struktūras izveides un platformas izvēles, nākamais solis ir dizaina izstrāde. Veikala dizains neaprobežojas tikai ar pievilcīgu vizuālo izkārtojumu, jo tam jānodrošina klientam patīkama iepirkšanās pieredze, ko sniedz ērts un intuitīvs veikala dizains, kura pamatā ir, savukārt, pirmajā izstrādas posmā izveidotais lapas koncepts (wireframe). 

Sākot darbu pie dizaina, iespējams izvēlēties divas atšķirīgas pieejas:

Gatava dizaina tēma (šablons)

Daudzas e-komercijas platformas piedāvā plašu gatavo dizaina tēmu klāstu, kas ļauj ātri izveidot mūsdienīgu un funkcionālu interneta veikalu. Tēmu dizaini tiek regulāri atjaunoti, lai atbilstu jaunākajām tendencēm. Tos viegli pielāgot, mainot krāsas, fontus un dažādus elementus.

WordPress dizaina tēma Avada

Priekšrocības

Gatavos dizainus ir viegli lietot un interneta veikalu var izveidot pat bez programmēšanas zināšanām. Tas ļauj ātri sākt tirgot internetā, ietaupot laiku un izmaksas.

Ierobežojumi

Gatavās tēmas var būt grūtāk pielāgot, ja veikalam ir nepieciešama specifiska funkcionalitāte vai ieplānots unikāls dizains.

Pielāgots (custom) dizains

Ja vēlies pilnīgi unikālu dizainu, tad tas jāveido nulles, ņemot vērā interneta veikala konceptu (wireframe), mērķa auditoriju un zīmola identitāti.

Custom dizaina piemērs

Priekšrocības

Pielāgots dizains nodrošina pilnīgu radošo brīvību un iespēju integrēt specifiskas funkcijas, kas var uzlabot lietotāja pieredzi un izcelt interneta veikalu konkurentu vidū. Svarīgi pieminēt, ka pielāgots dizains nodrošina ātrāku lapas ielādi, kas ceļ lietotāju apmierinātību un uzlabo veikala apmeklējuma pieredzi.

Ierobežojumi

Pielāgota dizaina izveide būs dārgāka un laikietilpīgāka.

Izvēli starp gatavu dizaina tēmu (šablonu) un pielāgotu dizainu noteiks pieejamais veikala izveides budžets, laika plāns, lēmumi par lietotāja pieredzes un dizaina pielāgojamību.

3.posms. Satura izstrāde

Veiksmīgai interneta veikala darbībai ir svarīgi izveidot kvalitatīvu un informējošu saturu.

SEO tekstu izstrāde

Pakalpojumu sadaļā ir vieta informācijai par piedāvātajiem pakalpojumiem, bet produktu aprakstos nepieciešams iekļaut pēc iespējas detalizētāku informāciju par katru produktu, tā īpašībām un priekšrocībām.

Kategoriju apraksti palīdz klientiem ātrāk orientēties veikala piedāvājumā, savukārt sadaļā “Par mums” parasti izstāsta uzņēmuma rašanās stāstu, iepazīstina ar tā vērtībām un misiju.

Ļoti svarīgi produktu lapās izmantot kvalitatīvas fotogrāfijas, kas izceļ produkta vizuālās īpašības. Tekstuālo saturu ieteicams papildināt ar citām satura formām: infografikām, video pamācībām un PDF produktu katalogiem, kas uzlabos lietotāja pieredzi un palielinās pirkuma iespējas.

Veidojot saturu, ir svarīgi ievērot Google satura kvalitātes kritērijus. Google īpaši vērtē saturu, kas ir:

  • Noderīgs un atbilstošs jeb tāds, kura izveidē ņemtas vērā pircēja vajadzības;
  • Autoritatīvs un uzticams, jo veidots, izmantojot uzticamus informatīvus avotus, pieredzi vai nozares profesionāļu viedokli;
  • Skaidrs un lietotājam draudzīgs, jo ir strukturēts un viegli uztverams.

4.posms. E-veikala programmēšana

Programmēšana ir viens no galvenajiem tehniskajiem posmiem, kurā tiek ieviestas visas e-veikala funkcionalitātes. Šajā posmā tiek uzstādīta izvēlētā CMS sistēma (piemēram, WooCommerce, Shopify vai Magento), kas ir veikala pamats. 

E-veikala programmēšana

Šī posma ietvaros tiek veiktas sekojošas darbības:

  1. CMS sistēmas uzstādīšana: izvēlētā CMS sistēma (piemēram, WooCommerce, Shopify vai Magento) turpmāk pārvaldīs vietnes saturu un e-komercijas funkcionalitātes;
  2. Lapas struktūras izveide: vietnes pamats ar definētām galvenām sadaļām, piemēram, sākumlapu, produktu katalogu, “Par mums” lapu, kontaktu sadaļu un norēķinu lapu;
  3. E-komercijas funkcionalitātes pieslēgšana: būtisko e-veikala funkciju  ieviešana, piemēram, iepirkumu grozs, norēķinu sistēmas un klientu kontu pārvaldība, lai veikals būtu gatavs pārdošanas procesam;
  4. Dizaina ieviešana: Pēc tehnisko funkciju ieviešanas integrē un pielāgo dizainu;
  5. Papildu moduļu uzstādīšana: papildu moduļi un paplašinājumi, nodrošina tādas būtiskas funkcijas kā SEO optimizāciju, daudzvalodību, drošību, B2B funkcionalitāti, rēķinu ģenerēšanu, noliktavas pārvaldību un citas specifiskas vajadzības.

Kad programmēšana ir pabeigta un e-veikala tehniskā daļa ir izstrādāta, nākamais solis ir veikala iekārtošana, kas ir saistīta ar vietnes satura un loģistikas organizēšanu:

  • Produktu ievadīšana;
  • Maksājumu sistēmu un risinājumu pieslēgšana;
  • Piegādes moduļu integrēšana;
  • CRM sistēmas integrēšana;
  • Noliktavas sistēmas pieslēgšana.

Pirms veikala palaišanas ir svarīgi veikt arī tehnisko SEO auditu, lai pārbaudītu, vai vietne ir optimizēta meklētājprogrammām. Tas iekļauj lapu ielādes ātruma pārbaudi, URL struktūras pārskatīšanu un metadatu optimizāciju, lai nodrošinātu, ka veikals ir pilnībā gatavs meklētājprogrammu indeksēšanai.

5.posms. E-veikala palaišana

Kad pabeigta veikala programmēšana un virtuālie plaukti piepildīti ar produktiem, laiks noslēdzošam solim –  e-veikala palaišanai. 

Veiksmīga palaišana ir kritiski svarīga, jo tā nosaka pirmo iespaidu par veikalu.

Šis posms ietver rūpīgu testēšanu, kļūdu novēršanu un tehnisko rīku pieslēgšanu, lai nodrošinātu veikala veiksmīgu darbību un tehnisko uzraudzību.

Mārketinga funkciju nodrošināšanai jāpieslēdz Google Search Console un Google Analytics 4, lai uzraudzītu veikala apmeklētību un turpmāk varētu optimizēt SEO stratēģiju.

Šie bezmaksas analītiskie rīki palīdzēs izsekot, kā veikals tiek indeksēts meklētājprogrammās, un identificēt problēmas. Google Analytics 4 ļaus analizēt lietotāju uzvedību, pārdošanas rādītājus un optimizēt mārketinga stratēģijas.

Kad testēšana ir pabeigta un visas kļūdas novērstas, veikalu var publicēt uz izvēlētā servera. Šis process nodrošina, ka klientiem veikals ir pieejams tiešsaistē un gatavs darbībai.

Interneta veikala uzturēšana

6.posms. Interneta veikala uzturēšana

E-veikala palaišana ir tikai sākums, jo veiksmīga uzturēšana ir būtiska veikala ilgtermiņa darbībai un attīstībai. Regulāra atjaunināšana un tehniskā apkope palīdzēs nodrošināt, ka veikals darbojas nevainojami un atbilst gan klientu, gan meklētājprogrammu prasībām.

Kopsavilkums

E-veikala izveide ir komplekss process, kas sākas ar rūpīgu plānošanu, platformas un dizaina izvēli, un beidzas ar regulāru uzturēšanu un uzlabojumiem. Globālajā tīmeklī var atrast daudz noderīgu resursu, kas stāsta, kā izveidot interneta veikalu, tomēr ne visos atradīsi īsu un kodolīgu pamācību, kā to paveikt soli pa solim un izvairīties no biežākām kļūdām.

Panākumi e-komercijā ir nepārtraukts darbs, kas ietver gan tehnisko, gan stratēģisko aspektu pārvaldību, lai izveidotais veikals kļūtu konkurētspējīgs un piesaistītu savu ideālo pircēju. Tādēļ tik svarīgi jau sākumā tam ielikt stipru pamatu, lai nodrošinātu veikalam izaugsmi un klientu apmierinātību ilgtermiņā.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Kas ir e-komercija un kāpēc tā nepieciešama uzņēmumam?

09.02.2023

Kas ir e-komercija jeb elektroniskā komercija? E-komercija, kas pazīstama arī kā elektroniskā komercija vai interneta komercija, attiecas uz preču vai pakalpojumu pirkšanu…

Lasīt rakstu

Kas ir konversija un kāpēc tā ir svarīga mājas lapai?

18.09.2024

Konversijas definīcija Konversija ir jebkura darbība, kuru veic mājas lapas apmeklētājs, kas atbilst uzņēmuma mērķa klienta profilam: pirkuma veikšana, reģistrācija jaunumu saņemšanai…

Lasīt rakstu

WordPress mājaslapas izveide – 10 iemesli Tavai izvēlei

14.11.2019

1. Viegli uzstādīt Sākt lietot WordPress satura pārvaldības sistēmu Tavas mājaslapas izveidei ir vienkārši. Tomēr jāatceras, ka profesionālas mājaslapas izveidei Tev būs nepieciešami…

Lasīt rakstu