Mājaslapas izveides cenas: Reāli skaitļi

Patiesības mirklis ir klāt! Tiekoties ar potenciālajiem, jaunajam un esošajiem klientiem, jautājums par to, cik maksā mājaslapas izveide, ir ļoti aktuāls. Šoreiz ieskicēsim, kādi aspekti veido mājaslapas izstrādi un galu galā – kādas ir mājaslapas izveides cenas.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Svarīgi mainīgie, kas ietekmē cenu

Lai būtu iespējams diskutēt par mājaslapas cenu, svarīgi apzināties mājaslapu veidojošas sastāvdaļas. Iepazīsti 12 lietas, kas mājaslapas cenai būs izšķirīgas!

1. Mājaslapas mērķis

Jautājums par mērķi ir pirmais, ko uzdot mājaslapas izstrādes procesā. Definētais mērķis palīdzēs nonākt pie mājaslapas uzdevumiem un nepieciešamajiem risinājumiem. Vēlme atspoguļot portfolio, piesaistīt jaunus klientus, atvieglot biznesa procesus, veicināt pārdošanu, izglītot – šīs varētu būt dažas no idejām. Tāpat apdomā, kādai mērķauditorijai mājaslapa būs paredzēta. B2B vai B2C klientiem ir nepieciešama atšķirīga pieeja.

2. Rīks vai biznesa risinājums?

Mājaslapa kā dārga vizītkarte internetā, kas neko nedara, vai daļa no biznesa procesa? Nereti jaunie uzņēmēji uz mājaslapu raugās kā uz rīku, kas  ļaus ātri piesaistīt klientus. Ir izveidota weblapa, piešķirts dizains, ievietots saturs, tomēr vēl aizvien tiek aizmirsts par virkni svarīgu aspektu. Mājaslapu veiksmīgu padara arī apdomīga lietotāju pieredzes veidošana, nokļūšana Google top pozīcijās un dažādi lietotāju piesaistes magnēti. Nevar aizmirst arī par mājaslapas ielādes ātrumu.

Mājaslapa ir iesaistīta biznesa procesā – tā spēj piesaistīt klientus, atvieglot dažādus procesus, sinhronizēt datus, piemēram, ar noliktavas sistēmu, automātiski veidot rēķinus, sniegt apmeklētājiem visu nepieciešamo informāciju. 

3. Vai būs nepieciešama izpēte?

Pirms mājaslapas izstrādes ir ieteicams veikt padziļinātu izpēti. Tā ļauj noskaidrot noderīgu un svarīgu informāciju, kas nepieciešama lapas izstrādē. Atslēgvārdu izpēte noderēs, lai plānotu gan lapas struktūru, gan saturu, gan ilgtermiņa SEO aktivitātes, savukārt konkurentu izpēte noderēs, lai piešķirtu oriģinalitāti jaunai mājas lapai.

Atbilstošu mājaslapu palīdzēs izveidot arī nozares kopējās tendences un tirgus situācijas analīze. Tā ir iespēja smelties jaunas idejas, mācīties no citu pieredzes, apzināt klienta uzņēmuma stiprās un vājās puses utt.

Rezultātā lapa, kas balstīta uz izpēti, būs daudz efektīvāka, speciālistu ieguldītais darbs būs daudz apjomīgāks un mājaslapas izveide cena – augstāka. Godīgi, vai ne?

4. Karkass vai īsta lietotāju pieredze?

Mājaslapas izveides procesā neatņemams solis ir arī apdomīga informācijas izvietošana.

Jautājumi, ko uzdot sev: 

  • Vai informācija izvietota, balstoties uz lietotāju paradumiem?
  • Vai iespējams gūt atbildes uz jautājumiem, lai varētu pieņemt pirkšanas lēmumu?
  • Kur būs teksts un kur – attēli?
  • Kā veidota lapas navigācija, izvietotas sadaļas un kādi ir to nosaukumi?
  • Vai mājaslapas augšējā daļā ātri pieejama kontaktinformācija?
  • Ja uzņēmumam ir vairākas filiāles, vai viegli iegūt informāciju par to atrašanās vietu?
  • Vai lietotāji saņem automātisku atbildi pēc kontaktformas aizpildīšanas?

Šajā mirklī mēs no vienkārša karkasa nonākam līdz pilnai lietotāju pieredzei, kurā ņemam vērā lietotāju mijiedarbību ar mājaslapu, informācijas grupēšanas ieradumus, kopējo pieredzi.

5. Koncepta plānošana

Arī mājaslapas koncepta plānošanai iespējamas dažādas pieejas. Tu vērsies pie izstrādātāja ar ideju par konkrētām mājaslapas sadaļām vai runā par mērķiem un lietām, ko vēlies atrisināt ar mājaslapas palīdzību.

Mājaslapas koncepta plānošana var ietvert to, kādas būs sadaļas, kāda informācija tiks izvietota, kā tā tiks atainota, kādas funkcijas mājaslapā paredzētas. Tāpat risināmo jautājumu vidū varētu būt produktu filtra un meklētāja izveide, pirkuma veikšanas magnēti.

Ja mājaslapas izstrādātājs nedomā par lietotāju pieredzi, dizainu, mājaslapas administrēšanu, biznesa procesiem un tās darbību ilgtermiņā, tas arī ietekmēs izmaksas. Nepārdomāts mājaslapas koncepts pieprasīs veikt jaunas izmaiņas vēlāk.

6. Kas izstrādās mājas lapas saturu – tekstus un foto materiālus?

Mājaslapa bez satura ir kā automašīna bez motora. Automašīna ir, bet tā nepilda savu uzdevumu. Saturam ir liela nozīme komunikācijā ar klientiem, uzņēmuma tēla veidošanā, kā arī augstas Google meklēšanas rezultātu pozīcijas nopelnīšanā.

No mājaslapas veida būs atkarīga tās struktūra, savukārt no struktūras – satura apjoms. Attiecīgi, izvēlētais satura risinājums ietekmēs mājas lapas izveides kopējo cenu.

Protams, vienmēr vari uzticēt satura izveidi kādam uzņēmuma darbiniekam, kas nav specializējies šajā jomā, tomēr jāpiebilst, ka tas būtu tas pats, kas lūgt dārzniekam izveidot Tava mājokļa interjeru.

Un kā būs ar fotoattēliem? Vai vēlaties algot profesionālu fotogrāfu, fotografēt paši vai varbūt vēlaties izmantot foto banku? Kas maksās par fotogrāfu vai foto banku? Izstrādātājs vai pasūtītājs? Atbildes uz šiem jautājumiem arī ir kopējās izmaksas ietekmējošas.

7. Ilgtermiņa perspektīva

Risinājumi, kas būs vērsti uz ilgtermiņa ieguvumiem, var palielināt to, cik maksā mājaslapas izveide, taču tie ir ieguldījuma vērti. Reizēm ir situācijas, kur skatāmies citu veidotus projektus un saprotam, ka nav domāts ilgtermiņā – ka vēlāk varētu attīstīt, uzlabot, ērti veikt nepieciešamās izmaiņas.

Labs speciālists noteikti domās par ilgtermiņa perspektīvu – kā tas, ko tagad paveikšu, ļaus klientam attīstīties, un vai netiks radītas problēmas. 

8. Garantija paveiktajam

Vēl viens aspekts ir garantijas sniegšana. Ir situācijas, kur mājaslapa izveidota par ļoti zemu samaksu, līdz ar to vēlāk atklātās problēmas tiek risinātas tikai par papildu samaksu. Savukārt citos gadījumos izstrādāji ir gatavi apzināt pieļautās kļūdas un veic labojumus esošā projekta ietvaros.

9. Freelancers vai komanda?

Pakalpojuma sniedzēja izvēle, protams, var ietekmēt to, cik maksā mājaslapa. Nereti tas atkarīgs no tā, kāda līmeņa uzņēmumu pārstāvi – vai savu biznesu esi uzsācis pavisam nesen, esi mazs vai vidējs uzņēmums. Ja pārstāvi mikrouzņēmumu un šobrīd ir ļoti ierobežots budžets, tad piemērotāks risinājums ir freelanceris. Tas nozīmēs gan mazāk stundu, gan mazāk izmaksu. Dažkārt freelanceru pakalpojumi stundā maksā 10 eiro, citkārt tie var būt 25 eiro.

Ja iesi pie uzņēmuma, kur ir vesela komanda, cenas var sākties no 30 līdz 45 eiro stundā. Ja mazāka uzņēmuma pārstāvis dodas pie freelancera, bieži vien tiek aizmirsts par dažādiem nozīmīgiem mājaslapas izveides aspektiem. Efektīvai mājaslapai bez vienkāršas programmēšanas svarīga ir arī projekta vadība izstrādes procesā, dizains, datu analizēšana, SEO optimizācija, lietotāju pieredzes radīšana, tekstu izveide. Šie ir posmi, ko parasti piedāvā izstrādes komanda. Ja bizness ir lielāks un ar vairāk procesiem, biežāk izvēlas komandu, pat tad, ja cena ir augstāka. Vienam freelancerim to visu paveikt ir daudz grūtāk.

Lai izveidotu veiksmīgu biznesa risinājumu, nepieciešamas specifiskas un daudzpusīgas zināšanas. Freelanceris nevar būt viss reizē – projektu vadītājs, dizaineris un programmētājs.

10. “Ko lika, to daru!”

Kādu speciālistu Tu izvēlēsies savas weblapas izveidei? Dažkārt ir situācijas, kur pakalpojuma sniedzējs veic vien uzdoto, taču nenāk klajā ar papildu iniciatīvu un risinājumiem, kas patiesi spētu palīdzēt klientam. Arī mūsu pieredzē ir bijis klients, kas gatavs maksāt vairāk, lai iegūtu veiksmīgāku un pārdomātāku risinājumu.

Uzņēmumu un mārketinga vadītāji patiesi pārzina savu jomu, tomēr mājaslapas izveidē nepieciešams speciālista padoms un iespēju izklāsts. Šajā gadījumā var nākt palīgā izstrādātājs, kurš dalās pieredzē, sniedz idejas, rāda piemērus. Tie, kas risina problēmas, apzinās arī savu vērtību. Līdz ar to ir arī augstāka cena.

11. Izstrādātāju pieredze

Lietpratēji vienmēr domās par izmantoto risinājumu nākotni – kā tas spēs palīdzēt Tavam biznesam plūkt augļus. Speciālisti apzinās patieso darba apjomu, un iepriekš gūtā pieredze arī neļaus saskarties ar vecām problēmām. Pieredzes bagātākie spēs sniegt informāciju un kontekstu, lai pieļautu pēc iespējas mazāk kļūdu.

Zināšanām un pieredzei ir augsta vērtība. Mazāk profesionāli rūdītie var neapzināties iespējamos klupšanas akmeņus, taču tos apzinoties , uzņēmumiem ilgtermiņā iespējams ietaupīt simtiem un pat tūkstošiem eiro. 

12. Stundas likme

Arī stundas likmes var būt dažādas. Freelanceri, kuri pavisam nesan sākuši darboties nišā, prasa 10, 15 EUR stundā. Tie, kuriem jau ir zināšanas, pieredze, labs darba ritms, varētu prasīt 15 līdz 35 EUR stundā. Uzņēmuma komandas varētu runāt par 35 līdz 65 EUR stundā. Protams, projekta specifika var ieviest savas izmaiņas.

Ieguldītais laiks un potenciālās izmaksas

Palūkosimies uz mājaslapas izstrādes procesa iespējamajiem soļiem. Šeit esam apkopojuši stundas un aptuvenās likmes, kas kopā veidos to, cik maksā mājaslapas izveide.

Analītikas posms

Analītikas posma laika patēriņš mājaslapas izveides procesā

Mērķis. Pēc tam, kad definēts mājaslapas mērķis, top skaidrs, kādu mājaslapu veidot. Parasti apspriede un saskaņošana aizņem 1 stundu.

Atslēgvārdi. Šis ir svarīgs punkts, lai noskaidrotu, cik daudz ar uzņēmuma nišu saistītie atslēgvārdi tiek meklēti. Piemēram, poligrāfijā, tūrismā un riepu biznesā tie būs ļoti daudz, kamēr mežistrādē jau mazāk. Process aizņem 4 līdz 8 stundas, kas iekļauj saskaņošanu ar klientu, papildināšanu, labojumu veikšanu.

Google Analytics. Ja ir pieejama vecā mājaslapa, kurai pieslēgts Google Analytics, iespējams izpētīt lietotāju meklēto, paradumus, pamestās lapas jeb exit pages utt. Process aizņem vidēji 2 stundas. 

Hotjar. Tas palīdz iegūt informāciju par lietotāju mijiedarbību ar mājaslapu. Karstuma kartes parāda vietas, kur cilvēki klikšķina, ritina, brauc ar peli.  Konta izveidošana un konfigurēšana aizņem līdz 4 stundām. 

Lapas struktūra. Atkarībā no atvēruma skaita, process varētu aizņemt 2 līdz 4 stundas. Citā gadījumā tas var būt vairāk, ja, piemēram, jāveic cilvēku intervēšana, korekcijas.

Kataloga kategorijas. Excel failā tiek veidotas  mājaslapas kategorijas, apakškategorijas, tiek meklēts veids, kā tās labāk organizēt. Atkarībā no situācijas – tas var paņemt 2 līdz 8 stundas.

Produkta datu lauki. Piemēram, internetveikalā jāizplāno katra produkta datu lauki, tostarp noliktavas numurs, cena, akcijas cena, fotogrāfijas un citi. Būs lauki, kas visiem produktiem ir vienādi, taču atsevišķām kategorijām tie var atšķirties. Piemēram, audums, krāsa, tehnikas jauda. Klientam šis sniegs daudzpusīgu informāciju, ko iespējams organizēt ar filtru palīdzību. Process varētu aizņemt 4 līdz 16 stundas.

Tehniskās skices jeb wireframe izveide

Cik daudz laika aizņem mājaslapas tehnisko skiču zīmēšana

Šie būs faili, kuros attēlota mājaslapas struktūra – teksta, attēlu, pogu un citu elementu izkārtojums. Tehnisko skiču zīmēšanu iespējams izlaist, tomēr dažkārt dizaineri veido saturu, tikai balstoties uz wireframes.  Process var aizņemt 8 līdz 40 stundas.

Dizains (desktop un mobile)

Cik maksā mājaslapas dizaina izvēle

Šablona dizains. Ar tēmas nopirkšanu par 50 vai 60 eiro mājaslapas izskata jautājums nebūs atrasināts. Tik un tā būs jāpielāgo atvērumus, informācijas izvietotāju, krāsu paleti. Atkarībā no atvērumu skaita tas varētu maksāt ap 400 līdz 1000 eiro.

Unikāls dizains. Ar unikālu dizainu tiek piešķirta īpaša un oriģināla sajūta. Šeit uzsvars tiek likts uz dizainera radošumu, tas arī palielina cenu. Cena šajā kategorijā varētu svārstīties no 1000 līdz 3000 eiro atkarībā no atvērumu skaita.

Iespējamie dizaina atvērumi varētu būt:

  • Sākums,
  • Katalogs – kategorijas,
  • Katalogs – saraksts,
  • Katalogs – atvērts produkts,
  • Katalogs – grozs,
  • Katalogs – checkout – dati,
  • Katalogs – paldies,
  • Jaunumi – saraksts,
  • Jaunumi – atvērts jaunums,
  • Nosēšanās lapa (Landing) – speciāli, ja nonāk caur google vai kampaņu – pircēja magnēti,
  • Kontaktformas,
  • Atvērta lapa / dokuments,
  • Kontakti.

Programmēšanas process

Cik maksa majaslapas programmēšana un laiks

PSD uz HTML+CSS un integrācija ar WordPress – PhotoShop faila izveide un integrēšana WordPress, responsīvas lapas izveide, testēšana. Uzdevuma ātrums būs atkarīgs no dizainu sarežģītības līmeņa, lapu skaita, sadaļu un navigācijas izvietojuma. Vienam atvērumam tas varētu būt 6 līdz 10 stundas. Atkarībā no sarežģītības, piemēram, 12 atvērumu mājaslapai tas maksimāli varētu aizņemt 120 stundas.

WooComerce konfigurēšana. Atkarībā no sarežģītības tas varētu aizņemt 2 līdz 4 stundas.

Produktu datu modelis. Produktu datu lauki – kādi tie būs un  kā tiks izvietoti. Process varētu aizņemt ap 2 līdz 8 stundām.

Norēķini ar karti. Kāds varētu teikt, ka tas aizņems vien 1 stundu, cits – 3 līdz 4 stundas. Taču procesā var parādīties dažādas problēmas, tāpat ir jāveido testa vide un jātestē, jāveic nepieciešamās izmaiņas. Tas varētu aizņemt 6 līdz 8 stundas. 

Rēķinu ģenerēšana. WooComerce moduļa uzstādīšana aizņem vien pāris minūtes, tomēr ir jāpielāgo datu lauki, PVN, uzņēmuma logs un jāiedziļinās citos aspektos. Tas varētu aizņemt ap 4 līdz 8 stundām. 

Daudzvalodu atbalsts. Viena no iespējām ir pieslēgt moduli. Tāpat svarīgi skatīties tulkojumu dizaina kontekstā, piemēram, vai tulkot atribūtus un URL saites. Svarīgi apsvērt, kā notiks informācijas sinhronizācija. Process aizņemtu ap 2 līdz 8 stundām.

Filtri. Ja katalogs un datu lauki ir veiksmīgi saplānoti, process būs ātrāks. Viss atkarīgs no projekta sarežģītības. Šis uzdevums varētu aizņemt 6 līdz 8 stundas.

Citi risinājumi Tavai mājaslapai:

301 redirekti. Tas ir process, kurā Google pasakām, ka vecās mājaslapas nosaukums un saite ir citāda. To būtiski veikt ar visām mājaslapas sadaļām. Svarīgs solis, kas var aizņemt ap 2 līdz 8 stundām.

Projektu vadība. Arī projektu vadītājs ir ar savām zināšanām, prasmēm un pieredzi. Viņa atbildība ir ieklausīties klientā, risināt izaicinājums un kopumā vest projektu līdz sasniedzamajam mērķim. Sarežģītāki projekti nozīmē vairāk darba uzdevumu un vairāk laika situāciju risināšanai , līdz ar to “orķestrim” ir nepieciešams savs diriģents. Viņa iesaiste vidēji varētu būt ap 30 līdz 40 stundām, ieskaitot projekta plānošanu, demonstrācijas. 

Satura kopēšana. Šo jautājumu lētāk būtu atrisināt pašam. Jāņem vērā, cik daudz informācijas nepieciešams pārvietot uz jauno mājaslapu un attiecīgi apzināties patērēto laiku.

Testēšana, kļūdu labošana, kopēšana uz servera ir aspekti, ko vēl vajadzētu ņemt vērā mājaslapas izstrādes procesā, līdz ar to arī cenu apzināšanā.

Minimālais laika patēriņš 12 atvērumu mājaslapai varētu būt ap 170 stundām, kur 35 eiro ir par stundu. Jāpieskaita vēl dizaina izmaksas. Kopā tas būtu ap 7000 eiro. Vēl jāpievieno PVN. Projekta ilgums šajā gadījumā varētu būt ap 3 līdz 4 mēnešiem.

Maksājumu veic vairākos posmos: uzsākot, pēc analītikas posma, pēc dizaina izstrādes, pēc programmēšanas, pēc visu darbu paveikšanas. Protams, atkarībā no vajadzībām, iespējams variēt.

Mājaslapas izstrādes procesam un izmaksām pastāv dažādi scenāriji. Freelanceris ir viens cilvēks, kurš pats dara 5 dažādus uzdevumus, bet uzņēmumā ir 5 cilvēki, kuri katrs dara uzdevumu, kurā ir specializējies padziļināti – Tev atliek tikai izvēlēties savu scenāriju!

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Kas ir remārketings un ko tas sniedz?

06.07.2023

Kas ir remārketings? Remārketings, zināms arī kā atkārtotais mārketings, ir digitālā mārketinga stratēģija, kas ietver mērķauditorijas atlasi un reklamēšanu personām, kuras iepriekš…

Lasīt rakstu

Kas ir KPI un kāda tā saistība ar efektīvu mārketingu?

18.06.2024

Kas ir KPI? Angļu valodā KPI nozīmē “Key Performance Indicators” jeb tulkojumā latviešu valodā – “izpildes pamatrādītāji”. Tie ir svarīgi mērījumi, kas…

Lasīt rakstu

B2C un B2B mārketings: Kāda ir atšķirība

11.02.2021

B2B un B2C – kāda ir atšķirība terminiem? B2B (business-to-business) ir vērsts no viena uzņēmuma citam, savukārt B2C (business-to-consumer) ir vērsts no…

Lasīt rakstu