Bezmaksas saturs – spēcīgs rīks potenciālo klientu piesaistei

Edgars Kebbe

Atjaunināts 29.08.2023

Mēs ieguldām savus resursus, lai interneta lietotājiem piedāvātu krietnu devu bezmaksas satura, uz ko nereti saņemam jautājumu – kāpēc jūs to darāt? Vai tam ir jēga? Šajā rakstā atbildēsim uz šiem jautājumiem un skaidrosim, kādu pievienoto vērtību sniedz bezmaksas saturs no klienta un uzņēmuma perspektīvām. Varam pačukstēt jau uzreiz – jēga ir! Sistemātiska satura publicēšana noteikti uzņēmumam ilgtermiņā nāks par labu.

Neatstāj potenciālos klientus novārtā!

Apmēram 10% no Tevis pārstāvošās nišas potenciālajiem klientiem piedāvāto pakalpojumu vai produktu vēlas tieši šobrīd. Lielākā kļūda, ko uzņēmumi pieļauj, ir koncentrēšanās tikai uz šiem 10% pircēju, kurus mēģina piesaistīt ar reklāmu palīdzību, aizmirstot par potenciālajiem klientiem, kuriem pakalpojumus vajadzēs rīt, pēc nedēļas vai pat gada. Ir svarīgi jau šodien domāt par tiem:

  • 40% potenciālo klientu, kuriem Tavas pārstāvošās nišas piedāvājums būs aktuāls pēc pus gada vai gada;
  • 50% potenciālo klientu, kuriem pakalpojums būs nepieciešams vēl vēlākā laika periodā, piemēram, pēc pusotra vai diviem gadiem.

Piesaistīt tos potenciālos klientus, kuri vēlēsies Tavu pakalpojumu vai produktu tālākā nākotnē, ir grūtāk, taču krietni efektīvāk, jo to nedarīs lielākā daļa Tavu konkurentu. Tas nozīmē, ka Tu atradīsies soli tuvāk potenciālajiem klientiem nekā citi nišas pārstāvji.

Bezmaksas saturs – būtiska klienta ceļojuma sastāvdaļa

Potenciālais klients, kuram ir konkrēta vajadzība vai problēma, iet cauri klienta ceļojumam (customer journey). Klienta ceļojums apraksta secīgu lietotāja darbības ceļu, ko viņš veic, lai atrastu vēlamo uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu. Tas sastāv no vismaz 3 posmiem:

1. Apzināšanās (awareness) faze

Tajā persona apzinās problēmas, kas viņam šobrīd traucē un kuras viņš vēlas atrisināt. Šajā fāzē lietotājs visdrīzāk neko par konkrēto problēmu nezina – ne, kā to risināt, kas var palīdzēt vai kādas darbības veicamas. Apzināšanās fāzē viņš pēta, analizē un ievāc informāciju – sociālajos medijos, Google, forumos, pie paziņām u.c., lai saprastu, kādi ir risinājumi;

2. Apsvēruma (consideration) faze

Šajā fāzē, kad lietotājs ir uzzinājis, kāda ir problēma un kā to iespējams risināt, viņš izsver opcijas – kādi uzņēmumi piedāvā risinājumus, vai tiešām šie pakalpojumu sniedzēji var palīdzēt, kādi ir plusi un mīnusi katram no tiem u.c.;

3. Lēmuma (decision) faze

Tās laikā lietotājs nonāk pie secinājuma, izvēloties kādu no piedāvātajiem variantiem, kas pašam šķiet piemērotākais.

Bezmaksas saturs ir viens no veidiem, kā iespējams piesaistīt potenciālos klientus, kuriem Tavs pakalpojums būs nepieciešams tikai nākotnē. Tāpat, publicējot pēc iespējas dažādāku saturu, būsi pamanāmāks pircēja ceļojuma posmos, kad lietotājs apzinās problēmu un meklēs tās risinājumu.

Tev ir jāspēj piesaistīt uzmanību!

Meklējot informāciju dažādos kanālos, lietotājs, potenciālais klients atradīs un izvēlēsies tieši Tevi 2 gadījumos:

  • ja piesaistīsi uzmanību. Tev ir jāspēj piesaistīt potenciālā klienta uzmanība, lai viņš ievērotu Tevi starp citiem pakalpojumu sniedzējiem;
  • ja spēsi noturēt uzmanību. Tas ir svarīgi jebkurai nozarei – ja Tevi atradīs potenciālais klients, kurš tikai nākotnē vēlēsies izmantot piedāvāto pakalpojumu vai produktu, aktuāls jautājums ir “kā šī cilvēka uzmanību noturēt līdz brīdim, kad viņam šis piedāvājums būs nepieciešams?”.

Viens no uzmanības noturēšanas veidiem ir satura radīšana, kas potenciālajam klientam var būt noderīgi pat tad, ja šajā situācijā viņam piedāvājums nav aktuāls. Turpinājumā skaidrosim, kā bezmaksas saturs ir vērtīgs no klientu un uzņēmuma perspektīvas.

Sniedz pievienoto vērtību klientiem

Vērtīgs bezmaksas saturs ir noderīgs klientam – to ir svarīgi atcerēties! Potenciālais klients apjomīgajā informācijas plūsmā noteikti ievēros, ja saņems saturu, kas:

  • viņu izglītos. Arī mums, veidojot saturu, ir svarīgi, lai katrs lietotājs kādā no pircēja ceļa posmiem, atrodot mūsu saturu, iegūtu izglītojošu informāciju;
  • viņam palīdzēs augt. Ne visi potenciālie klienti var uzreiz atļauties kādu no pakalpojumiem, kas viņam ir nepieciešams, un ne visiem pakalpojums ir nepieciešams šobrīd. Tā vietā, lai viņam uzgrieztu muguru, Tu vari būt gudrāks un piedāvāt viņam noderīgu informāciju, lai nākotnē nepieciešamības gadījumā viņš atgrieztos pie Tevis nevis konkurentiem. Jums jau būs nodibinātas tuvākas saites un viņš noteikti neaizmirsīs, ka tieši Tu sniedzi noderīgu informāciju;
  • viņam sniegs vērtību. Ja potenciālais klients jutīsies, ka ir saņēmis vērtīgu saturu, viņš noteikti paliks redzeslokā un nemeklēs citus pakalpojuma sniedzējus.

Iegūsti no bezmaksas satura veidošanas arī pats

Ja mēs daudz dodam, tad ir likumsakarīgi, ka kaut ko vēlamies saņemt arī atpakaļ. Svarīgi, ka arī no uzņēmuma perspektīvas ir virkne plusu, ko Tu vari saņemt, veidojot bezmaksas saturu. Iepazīsties ar 9 būtiskiem ieguvumiem no uzņēmuma perspektīvas, sniedzot potenciālajiem klientiem bezmaksas saturu!

1. Mērķtiecīga auditorijas audzēšana potenciālo klientu piesaistīšanai

Bezmaksas saturs var kalpot kā vērā ņemama iespēja palielināt auditorijas apjomu. Mērķtiecīga satura publicēšana, lai, piemēram, audzētu sekotāju skaitu sociālo mediju profilos, veidos potenciālo klientu klāstu.

2. Izglītots potenciālais klients = vērtīgs

Lietotājs, kuru iepriekš būsi izglītojis, atrodot Tavu uzņēmumu, būs gudrāks, zinošāks, un problēmu risināšana ar viņu būs daudz vienkāršāka.

3. “Uzsildīts” potenciālais klients paātrina procesus

Pārdošanas procesā bieži nākas veikt “aukstos zvanus”, kas nozīmē, ka jāstrādā ar klientiem, kuri par Tavu uzņēmumu neko nezina un kuriem nav nekādas uzticības Tev. Bezmaksas saturs ir viens no veidiem, kā veidot attiecības ar potenciālajiem klientiem un viņus “uzsildīt”, tādējādi paātrinot pirkšanas procesus.

4. Saturs veido par viedokļu līderi

Ja bezmaksas saturs citviet netiek piedāvāts, un Tavs uzņēmums ir viens no retajiem, ja ne vienīgais, savā tirgū, kas to piekopj – viennozīmīgi tas Tevi veidos par viedokļu līderi. Pamatojot savu viedokli un veidojot kvalitatīvu saturu, Tu kļūsi vērā ņemams, un konkurentiem būs īpaši jācenšas, lai apgāztu Tavus apgalvojumus un pierādījumus.

5. Mācot citus, Tu augsi pats

Vai esi mēģinājis savas zināšanas nodot citiem? Tas prasa ieguldījumu! Lai uz papīra izklāstītu savā praksē izmantotās zināšanas un iegūto pieredzi, ir nepieciešams mācīties arī pašam – kā sakāmo labāk noformulēt, kā pasniegt informāciju pareizi un interesanti, kādas jaunākās aktualitātes ir skārušas konkrēto tematu u.c.

6. Ar satura palīdzību tiek atviegloti ikdienas procesi

Reizēm potenciālie un esošie klienti uzdod jautājumus, uz kuriem atbildēt varētu kaut stundām ilgi. Šādās situācijās, sniedzot atbildes, var būt noderīgi dalīties ar jau iepriekš publicētu uzņēmuma radīto saturu. Tā Tu ietaupīsi ne tikai savu laiku, bet arī sniegsi pievienoto vērtību un jaunas zināšanas lietotājam.

7. Tiek mainīta klienta perspektīva

Ar bezmaksas saturu Tu vari celt vērtību savam produktam vai pakalpojumam. Nereti klienti neapzinās, ko prasa pakalpojuma realizēšana, taču, iepazīstoties ar vērtīgu saturu, kas skaidro pakalpojumā iekļautos procesus, viņš uz to skatīsies citādāk un, iespējams, sapratīs, cik lielu ieguldījumu tas patiesībā prasa.

8. Pastāv iespēja palīdzēt klientam apzināties problēmu

Nereti lietotāji pat nenojauš par problēmām, kuras nepieciešams risināt. Piedāvājot bezmaksas saturu un izglītojot viņus, pastāv iespēja viņiem pašiem ļaut apzināties savas problēmas, tādējādi paātrinot ceļu uz to risināšanu. Ja Tu potenciālajam klientam būsi palīdzējis pašam saprast, kā konstatēt problēmu, viņš, visticamāk, izvēlēsies to risināt pie Tevis.

9. Var virzīt auditoriju pirkšanas procesā

Katram uzņēmumam ir sava auditorijas daļa, kuru iespējams virzīt pirkšanas procesā. Piemēram, publicējot ierakstus sociālajos medijos, Tu vari novirzīt potenciālos klientus uz mājaslapu. Savukārt mājaslapā lietotājs var iepazīties ar noderīgu informāciju un izpētīt, kas ir Tavs uzņēmums, arī pierakstīties jaunumu saņemšanai. Šādā veidā potenciālie klienti paliks lokā ap Tevi un vajadzības gadījumā zinās, kur vērsties pēc palīdzības.

Kvalitatīvs bezmaksas saturs ir vērtība potenciālo klientu acīs! Esi labāks par citiem savas nozares uzņēmumiem un ieguldi satura veidošanā, lai kļūtu par līderi. Šī ilgtermiņa stratēģija neatmaksāsies uzreiz, bet sistemātisku darbību rezultātā ieguvumi būs vērā ņemami!

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

SEO draudzīgi attēli – sagatavošana mājaslapai

29.08.2023

Šajā rakstā rādīsim un runāsim par to, kā Tu vari sagatavot SEO draudzīgus attēlus savai mājaslapai. Bonusā bezmaksas online rīki, lai šo…

Lasīt rakstu

E-komercija Latvijā – fakti un statistika

23.08.2023

Vai esi aizdomājies kādreiz par e-komercijas vidi Latvijā? Pateiksim priekšā dažus interesantus faktus: Diezgan iespaidīgi, vai ne? Bet kā šo situāciju vērtējam…

Lasīt rakstu

Lokālais SEO: kā to izmantot sava biznesa labā?

29.08.2023

Lai arī lokālais SEO ir tas jēdziens, kas piedzīvo uzplaukumu, joprojām ir liela daļa uzņēmumu, kas par to nenojauš, tādējādi zaudējot tā…

Lasīt rakstu
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
Igors Puzo
Igors Puzo
1693982405
Paldies par SEO auditu. Beidzot kāds mums krustām šķērsām pārbaudīja interneta veikalu un iedeva sarakstu ko salabot. Rezultāts labs, bet nākamiem klientiem soliet ilgāku izpildes termiņu, lai nav vilšanās to saņemt pāris dienas vēlāk.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Madara Zarina
Madara Zarina
1680960549
Lieliska darba kvalitāte, netipiski nozarei un viegli saprotamas ikmēneša atskaites! Puiši zin ko dara un darbs paveikts kvalitatīvi. Rekomendēju!
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
×
js_loader