- Neatstāj potenciālos klientus novārtā!
- Bezmaksas saturs – būtiska klienta ceļojuma sastāvdaļa
- Tev ir jāspēj piesaistīt uzmanību!
- Sniedz pievienoto vērtību klientiem
- Iegūsti no bezmaksas satura veidošanas arī pats
- 1. Mērķtiecīga auditorijas audzēšana potenciālo klientu piesaistīšanai
- 2. Izglītots potenciālais klients = vērtīgs
- 3. “Uzsildīts” potenciālais klients paātrina procesus
- 4. Saturs veido par viedokļu līderi
- 5. Mācot citus, Tu augsi pats
- 6. Ar satura palīdzību tiek atviegloti ikdienas procesi
- 7. Tiek mainīta klienta perspektīva
- 8. Pastāv iespēja palīdzēt klientam apzināties problēmu
- 9. Var virzīt auditoriju pirkšanas procesā
Mēs ieguldām savus resursus, lai interneta lietotājiem piedāvātu krietnu devu bezmaksas satura, uz ko nereti saņemam jautājumu – kāpēc jūs to darāt? Vai tam ir jēga? Šajā rakstā atbildēsim uz šiem jautājumiem un skaidrosim, kādu pievienoto vērtību sniedz bezmaksas saturs no klienta un uzņēmuma perspektīvām. Varam pačukstēt jau uzreiz – jēga ir! Sistemātiska satura publicēšana noteikti uzņēmumam ilgtermiņā nāks par labu.
Neatstāj potenciālos klientus novārtā!
Apmēram 10% no Tevis pārstāvošās nišas potenciālajiem klientiem piedāvāto pakalpojumu vai produktu vēlas tieši šobrīd. Lielākā kļūda, ko uzņēmumi pieļauj, ir koncentrēšanās tikai uz šiem 10% pircēju, kurus mēģina piesaistīt ar reklāmu palīdzību, aizmirstot par potenciālajiem klientiem, kuriem pakalpojumus vajadzēs rīt, pēc nedēļas vai pat gada. Ir svarīgi jau šodien domāt par tiem:
- 40% potenciālo klientu, kuriem Tavas pārstāvošās nišas piedāvājums būs aktuāls pēc pus gada vai gada;
- 50% potenciālo klientu, kuriem pakalpojums būs nepieciešams vēl vēlākā laika periodā, piemēram, pēc pusotra vai diviem gadiem.
Piesaistīt tos potenciālos klientus, kuri vēlēsies Tavu pakalpojumu vai produktu tālākā nākotnē, ir grūtāk, taču krietni efektīvāk, jo to nedarīs lielākā daļa Tavu konkurentu. Tas nozīmē, ka Tu atradīsies soli tuvāk potenciālajiem klientiem nekā citi nišas pārstāvji.
Bezmaksas saturs – būtiska klienta ceļojuma sastāvdaļa
Potenciālais klients, kuram ir konkrēta vajadzība vai problēma, iet cauri klienta ceļojumam (customer journey). Klienta ceļojums apraksta secīgu lietotāja darbības ceļu, ko viņš veic, lai atrastu vēlamo uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu. Tas sastāv no vismaz 3 posmiem:
1. Apzināšanās (awareness) faze
Tajā persona apzinās problēmas, kas viņam šobrīd traucē un kuras viņš vēlas atrisināt. Šajā fāzē lietotājs visdrīzāk neko par konkrēto problēmu nezina – ne, kā to risināt, kas var palīdzēt vai kādas darbības veicamas. Apzināšanās fāzē viņš pēta, analizē un ievāc informāciju – sociālajos medijos, Google, forumos, pie paziņām u.c., lai saprastu, kādi ir risinājumi;
2. Apsvēruma (consideration) faze
Šajā fāzē, kad lietotājs ir uzzinājis, kāda ir problēma un kā to iespējams risināt, viņš izsver opcijas – kādi uzņēmumi piedāvā risinājumus, vai tiešām šie pakalpojumu sniedzēji var palīdzēt, kādi ir plusi un mīnusi katram no tiem u.c.;
3. Lēmuma (decision) faze
Tās laikā lietotājs nonāk pie secinājuma, izvēloties kādu no piedāvātajiem variantiem, kas pašam šķiet piemērotākais.
Bezmaksas saturs ir viens no veidiem, kā iespējams piesaistīt potenciālos klientus, kuriem Tavs pakalpojums būs nepieciešams tikai nākotnē. Tāpat, publicējot pēc iespējas dažādāku saturu, būsi pamanāmāks pircēja ceļojuma posmos, kad lietotājs apzinās problēmu un meklēs tās risinājumu.
Tev ir jāspēj piesaistīt uzmanību!
Meklējot informāciju dažādos kanālos, lietotājs, potenciālais klients atradīs un izvēlēsies tieši Tevi 2 gadījumos:
- ja piesaistīsi uzmanību. Tev ir jāspēj piesaistīt potenciālā klienta uzmanība, lai viņš ievērotu Tevi starp citiem pakalpojumu sniedzējiem;
- ja spēsi noturēt uzmanību. Tas ir svarīgi jebkurai nozarei – ja Tevi atradīs potenciālais klients, kurš tikai nākotnē vēlēsies izmantot piedāvāto pakalpojumu vai produktu, aktuāls jautājums ir “kā šī cilvēka uzmanību noturēt līdz brīdim, kad viņam šis piedāvājums būs nepieciešams?”.
Viens no uzmanības noturēšanas veidiem ir satura radīšana, kas potenciālajam klientam var būt noderīgi pat tad, ja šajā situācijā viņam piedāvājums nav aktuāls. Turpinājumā skaidrosim, kā bezmaksas saturs ir vērtīgs no klientu un uzņēmuma perspektīvas.
Sniedz pievienoto vērtību klientiem
Vērtīgs bezmaksas saturs ir noderīgs klientam – to ir svarīgi atcerēties! Potenciālais klients apjomīgajā informācijas plūsmā noteikti ievēros, ja saņems saturu, kas:
- viņu izglītos. Arī mums, veidojot saturu, ir svarīgi, lai katrs lietotājs kādā no pircēja ceļa posmiem, atrodot mūsu saturu, iegūtu izglītojošu informāciju;
- viņam palīdzēs augt. Ne visi potenciālie klienti var uzreiz atļauties kādu no pakalpojumiem, kas viņam ir nepieciešams, un ne visiem pakalpojums ir nepieciešams šobrīd. Tā vietā, lai viņam uzgrieztu muguru, Tu vari būt gudrāks un piedāvāt viņam noderīgu informāciju, lai nākotnē nepieciešamības gadījumā viņš atgrieztos pie Tevis nevis konkurentiem. Jums jau būs nodibinātas tuvākas saites un viņš noteikti neaizmirsīs, ka tieši Tu sniedzi noderīgu informāciju;
- viņam sniegs vērtību. Ja potenciālais klients jutīsies, ka ir saņēmis vērtīgu saturu, viņš noteikti paliks redzeslokā un nemeklēs citus pakalpojuma sniedzējus.
Iegūsti no bezmaksas satura veidošanas arī pats
Ja mēs daudz dodam, tad ir likumsakarīgi, ka kaut ko vēlamies saņemt arī atpakaļ. Svarīgi, ka arī no uzņēmuma perspektīvas ir virkne plusu, ko Tu vari saņemt, veidojot bezmaksas saturu. Iepazīsties ar 9 būtiskiem ieguvumiem no uzņēmuma perspektīvas, sniedzot potenciālajiem klientiem bezmaksas saturu!
1. Mērķtiecīga auditorijas audzēšana potenciālo klientu piesaistīšanai
Bezmaksas saturs var kalpot kā vērā ņemama iespēja palielināt auditorijas apjomu. Mērķtiecīga satura publicēšana, lai, piemēram, audzētu sekotāju skaitu sociālo mediju profilos, veidos potenciālo klientu klāstu.
2. Izglītots potenciālais klients = vērtīgs
Lietotājs, kuru iepriekš būsi izglītojis, atrodot Tavu uzņēmumu, būs gudrāks, zinošāks, un problēmu risināšana ar viņu būs daudz vienkāršāka.
3. “Uzsildīts” potenciālais klients paātrina procesus
Pārdošanas procesā bieži nākas veikt “aukstos zvanus”, kas nozīmē, ka jāstrādā ar klientiem, kuri par Tavu uzņēmumu neko nezina un kuriem nav nekādas uzticības Tev. Bezmaksas saturs ir viens no veidiem, kā veidot attiecības ar potenciālajiem klientiem un viņus “uzsildīt”, tādējādi paātrinot pirkšanas procesus.
4. Saturs veido par viedokļu līderi
Ja bezmaksas saturs citviet netiek piedāvāts, un Tavs uzņēmums ir viens no retajiem, ja ne vienīgais, savā tirgū, kas to piekopj – viennozīmīgi tas Tevi veidos par viedokļu līderi. Pamatojot savu viedokli un veidojot kvalitatīvu saturu, Tu kļūsi vērā ņemams, un konkurentiem būs īpaši jācenšas, lai apgāztu Tavus apgalvojumus un pierādījumus.
5. Mācot citus, Tu augsi pats
Vai esi mēģinājis savas zināšanas nodot citiem? Tas prasa ieguldījumu! Lai uz papīra izklāstītu savā praksē izmantotās zināšanas un iegūto pieredzi, ir nepieciešams mācīties arī pašam – kā sakāmo labāk noformulēt, kā pasniegt informāciju pareizi un interesanti, kādas jaunākās aktualitātes ir skārušas konkrēto tematu u.c.
6. Ar satura palīdzību tiek atviegloti ikdienas procesi
Reizēm potenciālie un esošie klienti uzdod jautājumus, uz kuriem atbildēt varētu kaut stundām ilgi. Šādās situācijās, sniedzot atbildes, var būt noderīgi dalīties ar jau iepriekš publicētu uzņēmuma radīto saturu. Tā Tu ietaupīsi ne tikai savu laiku, bet arī sniegsi pievienoto vērtību un jaunas zināšanas lietotājam.
7. Tiek mainīta klienta perspektīva
Ar bezmaksas saturu Tu vari celt vērtību savam produktam vai pakalpojumam. Nereti klienti neapzinās, ko prasa pakalpojuma realizēšana, taču, iepazīstoties ar vērtīgu saturu, kas skaidro pakalpojumā iekļautos procesus, viņš uz to skatīsies citādāk un, iespējams, sapratīs, cik lielu ieguldījumu tas patiesībā prasa.
8. Pastāv iespēja palīdzēt klientam apzināties problēmu
Nereti lietotāji pat nenojauš par problēmām, kuras nepieciešams risināt. Piedāvājot bezmaksas saturu un izglītojot viņus, pastāv iespēja viņiem pašiem ļaut apzināties savas problēmas, tādējādi paātrinot ceļu uz to risināšanu. Ja Tu potenciālajam klientam būsi palīdzējis pašam saprast, kā konstatēt problēmu, viņš, visticamāk, izvēlēsies to risināt pie Tevis.
9. Var virzīt auditoriju pirkšanas procesā
Katram uzņēmumam ir sava auditorijas daļa, kuru iespējams virzīt pirkšanas procesā. Piemēram, publicējot ierakstus sociālajos medijos, Tu vari novirzīt potenciālos klientus uz mājaslapu. Savukārt mājaslapā lietotājs var iepazīties ar noderīgu informāciju un izpētīt, kas ir Tavs uzņēmums, arī pierakstīties jaunumu saņemšanai. Šādā veidā potenciālie klienti paliks lokā ap Tevi un vajadzības gadījumā zinās, kur vērsties pēc palīdzības.
Kvalitatīvs bezmaksas saturs ir vērtība potenciālo klientu acīs! Esi labāks par citiem savas nozares uzņēmumiem un ieguldi satura veidošanā, lai kļūtu par līderi. Šī ilgtermiņa stratēģija neatmaksāsies uzreiz, bet sistemātisku darbību rezultātā ieguvumi būs vērā ņemami!