Kā veidot pārdotspējīgu produktu aprakstu

Edgars Kebbe

Atjaunināts 29.08.2023

E-komercija arvien piedzīvo savu uzplaukumu, īpaši pēdējo gadu laikā, kad būtiski mainījušies cilvēku pirkšanas paradumi, tāpēc šajā reizē pievērsīsimies tieši produktu aprakstam, jo tas ir viens no atslēgas elementiem internetveikalā. Kam jāpievērš uzmanība un kāds ir pārdotspējīgs produktu apraksts? Par to rakstā!

Lai saprastu e-komercijas nozīmi, no sākuma aizdomājies pats – cik bieži iepērcies internetā? Kad bija pēdējā reize, kad kaut ko pasūtīji no interneta veikala? Varbūt atbildes uz šiem jautājumiem Tev pašam ļaus izprast cilvēku iepirkšanās paradumus, kuri, iespējams, būs līdzīgi arī citiem. 

Kas veicina uzņēmuma panākumus e-komercijā?

Uzņēmumu panākumus tiešsaistē ietekmē dažādi faktori, tostarp tas, cik:

  1. tas ir atpazīstams kā zīmols;
  2. efektīvi strādā Google reklāmas;
  3. precīzu izpratni reklāmas veido par to, ko Tavs uzņēmums piedāvā.

Viena no iespējām, kā veicināt panākumus savā interneta veikalā, ir pārdotspējīgu produktu aprakstu veidošana, tāpēc par tiem runāsim raksta turpinājumā!

Kas ir produkta apraksts?

Pēc definīcijas produkta apraksts ir teksts, kas apraksta produkta īpašības un priekšrocības. Tā mērķis ir sniegt klientam pietiekami daudz informācijas, lai motivētu viņu nekavējoties iegādāties produktu.

E-komercija nav iedomājama bez produktu aprakstiem. Precīzi, izglītojoši un SEO draudzīgi produktu apraksti tiešsaistes vidē kalpo kā pārdošanas speciālists, uzņēmuma darbinieks, kurš sagaida klientu īstā veikalā.

Produkta apraksts

Kā rakstīt pārdotspējīgus produktu aprakstus?

Turpinājumā dalīsimies ar 8 vērtīgiem padomiem, kas ļaus saprast, kā rakstīt pārdotspējīgus produktu aprakstus – ko ievērot, veidojot produktu saturu, ko iekļaut un no kā izvairīties. Šī nebūs veiksmes formula, kas vienlīdz labi strādās visiem, jo uzņēmumi, to piedāvājums, pārdošanas apjomi un mērķauditorijas ir dažādas. Tāpēc šos padomus iesakām izmantot kā ideju raisošus ieteikumus, kurus pēc savām iespējām un vēlmēm ņemt vērā, analizējot un labojot savus šī brīža produktu aprakstus vai plānojot jaunu aprakstu izveidi.

1. Raksti savus tekstus

Veidojot produktu aprakstus, nevajag izmantot ražotāja piedāvātos aprakstus. Šī ir viena no lielākajām kļūdām, ko pieļauj interneta veikalu satura veidotāji. Visbiežāk to dara uzņēmumi, kuri koncentrējas uz ārzemju tirgu un veido saturu angļu valodā. Kāpēc pārkopēt ražotāja tekstus ir slikti? Tāpēc, ka, veidojot produktu aprakstus savā interneta veikalā, nedrīkst dublēt saturu – Google to uzreiz pamana un soda konkrēto mājaslapu, negatīvi ietekmējot tās pozīcijas meklēšanas rezultātos.

Rakstot pašam savus tekstus, pastāv lielāka iespējamība pārvērst parastu apmeklētaju klientā, jo teksts būs interesantāks, saprotamāks un pievilcīgāks.

Produktu apraksts no ražotāja

2. Fokusējies uz savu pircēja personu

Šis termins ir pats pamats uzņēmējdarbībai, lai saprastu, kas ir uzņēmuma galvenā mērķauditorija, “izcilais pircējs”. Tad, kad uzņēmumā tas ir definēts, var labāk saprast, ko viņam piedāvāt un kā veidot savus mārketinga piedāvājumus.

Ko der atcerēties?

  1. Ir svarīgi koncentrēties uz vienu pircēja personu, jo, koncentrējoties uz daudzām mērķauditorijām vienlaicīgi, sanāks, ka fokusā īsti nav neviena.
  2. Labākie produktu apraksti tieši un personīgi uzrunā mērķauditoriju. Produkta apraksti tiek veidoti tā, it kā sazinātos ar klientu un atbildētu uz viņa jautājumiem.
  3. Svarīgi ir iejusties potenciālā klienta ādā un aprakstos izmantot vārdus, kurus izvēlētos viņš.
  4. Ciešāka saikne ar potenciālo pircēju tiks veidota, ja izmantosi “Tu” formu, jo tas radīs personīgāku sajūtu, tomēr tas atkarīgs no veida, kā uzņēmums komunicē kopumā.

Kad esi vizualizējis savu ideālo pircēju un sapratis, kādas valodas iezīmes viņam varētu šķist pievilcīgas, kādus jautājumus viņš varētu uzdot, kādu humoru viņš novērtē (ja tas ir nepieciešams), mēģini to visu iekļaut tekstā, lai e-komercijas vietnē publicētais saturs būtu viņam interesants, pēc iespējas līdzīgāks tiešajai komunikācijai.

3. Runā vairāk par priekšrocībām, nevis īpašībām

Pārdodot savus produktus, bieži sajūsmināmies par atsevišķām produktu īpašībām, priekšrocībām, vērtībām un iezīmēm, ko tie sniedz. Tas nozīmē, ka mēs dzīvojam un elpojam līdz ar uzņēmumu, mājaslapu un piedāvātajiem produktiem. Taču zem šī entuziasma slēpjas problēma – potenciālo pircēju neinteresē ikdienišķas produkta īpašības un specifikācija, viņu vairāk interesē tas, kā ar konkrētu produktu Tu spēj sniegt viņam kaut ko noderīgu un kā ar to Tu spēj risināt viņa problēmas.

Tādēļ viens no ieteikumiem, veidojot produktu aprakstus, ir izmantot produkta unikālās funkcijas un pārvērst tās par priekšrocībām un ieguvumiem, tā rezultātā e-komercija kļūs veiksmīgāka. Lai to izdarītu, ir svarīgi padomāt par to:

  • kas sajūsmina Tevi saistībā ar šo produktu, kas to padara atšķirīgu no citiem līdzīgiem produktiem, piemēram, dabīgā ceļā iegūti materiāli vai rūpīga produkta izstrāde – tās būs īpašības;
  • ko šīs lietas dara Tava klienta labā. Piemēram, vai rūpīga izstrāde nozīmē, ka Tavs produkts ir drošs bērniem, vai materiāli, kas iegūti dabīgā ceļā, pircējam liek justies labāk un veselīgāk – un atbildes uz šiem jautājumiem raksturos produkta ieguvumus.

Lielākā kļūda, ko šajā procesā pieļauj arī prasmīgi satura izstrādātāji, ir tā, ka, veidojot produktu aprakstus, tiek uzskaitītas tikai produktu īpašības, aizmirstot pieminēt to patieso ieguvumu.

Lai veiksmīgāk produkta īpašības pārsvērstu priekšrocībās, uzdod sev vairākus jautājumus:

  1. kas ir Tavs mērķa pircējs?
  2. kas šim cilvēkam ir nepieciešams konkrētajā brīdī?
  3. ko viņš vēlas?
  4. kādi ir šo cilvēku sāpju punkti?

Tādējādi Tu varēsi piedāvāt potenciālajam pircējam konkrētu produktu, zināsi, kādu aprakstu lietot un kā tas spēs palīdzēs atrisināt viņa problēmas.

Viens no piemēriem, lai veicinātu domāšanu par priekšrocībām un īpašībām, veidojot produktu aprakstus:

  • kucēna spēļmantiņa (produkts);
  • unikāla kaučuka formula (īpašība);
  • māca atbilstošu košļāšanas uzvedību (priekšrocība);
  • palīdziet, manam kucēnam ir pārāk daudz enerģijas (klienta sāpju punkts).
Kucēni

4. Radi aprakstus viegli “skenējamus”

Produkta apraksta lasāmība ir nozīmīgs aspekts, par kuru piedomāt. E-komercijas platformā veidotiem produkta aprakstiem jābūt viegli salasāmiem un pārskatāmiem. To Tev palīdzēs izdarīt bullet points (saraksta punkti), sniedzot struktūru arī specifiskākos aprakstos, piemēram, par klēpjdatoriem, pulksteņiem u.c. Tas ļaus klientiem ērtāk un uztveramāk iegūt svarīgu informāciju par produktu specifikāciju.

5. Izglīto savu auditoriju

Klientu izglītošana ir viens no uzdevumiem, ko katrs pārdevējs vēlas darīt. Uzraksti aprakstu detalizēti, informatīvi, lai klientam būtu vieglāk pieņemt lēmumu par pirkumu. Tas, cik daudz informācijas nepieciešams iekļaut, ir atkarīgs no paša produkta un uzņēmuma.

Kā zināt, cik daudz teksta pievienot aprakstā?

Mazāk informācijas jāiekļauj, ja:

  • esi liels, atpazīstams zīmols, kura klienti lielākoties ir atkārtotie pircēji;
  • Tavs piedāvātais cenu līmenis ir ļoti zems.

Vairāk informācijas jāiekļauj, ja:

  • esi mazs uzņēmums;
  • esi mazāk pazīstams zīmols augstas konkurences industrijā;
  • piedāvātais cenu līmenis ir augstāks un jāspēj pārliecināt klientus par pirkumu.

6. Stāsti stāstu (storytelling)

Ir vērts domāt par stāstu stāstīšanu (storytelling), kas padara uzņēmumu daudz cilvēciskāku. Tas ir jaudīgs mārketinga rīks, īpaši, ja tiek izmantots, veidojot produktu aprakstus.

Daži no jautājumiem, kas veicinās domāšanu par stāstu stāstīšanu:

  • kāds stāsts aizsāktu pircēja iztēli par Tavu produktu? Kā produkts varētu atbalstīt šo stāstu?
  • kāda ir pircēja emocionālā un psiholoģiskā vajadzība pēc šī produkta? Kā ar šo produktu klients var apmierināt savu vajadzību?

Viens no piemēriem, lai varētu saprast emocionālo un psiholoģisko aspektu – Star Wars mugursoma. Piemēram, 10 gadu vecumā meitene vēlēsies šo mugursomu, jo gribēs kļūt par Star Wars princesi, iejusties tās tēlā. Savukārt 30 gadu vecumā vīrietis, kuram ir stabils darbs un labs atalgojums, arī spēs saistīt sevi emoconāli ar šo produktu, tikai citā ziņā – domājot par atmiņām, kas viņam saistās ar šo filmu, drosmi, veiksmi, enerģiju un citām īpašībām.

Storytelling kontekstā ir svarīgi atcerēties arī par sensoro vārdu (sensory words) izmantošanu. Sensorie vārdi ir spēcīgāki un atmiņā paliekošāki nekā parastie vārdi, jo tie liek lasītājam saskatīt, dzirdēt, saost nogaršot vai sajust Tavus vārdus. Izmanto gan sensoros, gan parastos vārdus, jo tas var veicināt produkta pārdošanu.

7. Izvairies no “jā, jā” frāzes

Teju ikviens ir lasījis kāda produkta aprakstu, par kuru šķiet, ka “jā, jā, tā jau visi saka”. Bieži vien, veidojot produktu aprakstus, tiek iekļauti vārdi, kuri it kā liecina par kvalitāti un izcilu produktu, taču šādus vārdus lietotāji redz teju katrā interneta veikalā un katrā produktu aprakstā. Tāpēc, tiklīdz potenciālais klients izlasa šādu frāzi, viņš domā, ka tā jau saka visi, un tas neraisa nekādu uzticību produktam.

Vārdi, no kuriem ieteicams izvairīties, veidojot produktu aprakstus:

  • izcila kvalitāte,
  • tirgus līderis;
  • inovatīvs;
  • satriecošs;
  • labākais;
  • u.c.

E-komercija jau šobrīd tiek pārblīvēta ar šiem vārdiem. Tiem ir iespējams atrast sinonīmus, un, ja Tev šķiet, ka šādas nozīmes vārdam noteikti ir jābūt pievienotam produkta aprakstā, ieteicams iekļaut kādu no sinonīmiem, lai izvairītos no klientu neticības Taviem produktiem.

8. Nepievil savus klientus

Pēdējais punkts, kas apvieno visu iepriekš minēto, ir patiesums pret klientiem. Kā tas izpaužas?

  • Neraksti par īpašībām, kas nav patiesas. Piemēram, ja akcija, kuras ietvaros pērkot divus produktus, to piegāde ir bez maksas, bet, iegādājoties trīs preces, šī akcija par bezmaksas piegādi vairs neattiecas uz pirkumu, to ir noteikti jānorāda! Citādi to var uzskatīt par klientu maldināšanu.
  • Nenoklusē svarīgu informāciju, kas saistīta, piemēram, ar izmantotajiem materiāliem, alerģiskām reakcijām u.c.

Nodrošini klientiem iespēju sevi atrast Google meklētājā – piedomā pie SEO draudzīga produkta apraksta, izpēti atslēgvārdus, ko pievienot produkta aprakstā. Lai arī šķiet, ka tas ne vienmēr ir nepieciešams – tieši pretēji. Ir jāiegulda pūles, lai parādītos Google meklētājā, jo tā ir viena no pārdotspējīga produkta apraksta sastāvdaļām.

Pievērs uzmanību savu produktu aprakstiem – raksti vairāk par produkta priekšrocībām, veidojot tā unikalitāti. E-komercija ir aktuāla, un ir svarīgi šo aktualitāti izmantot sev par labu.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Kas ir meklētājprogrammu (SEM) jeb SEO mārketings?

03.01.2024

Kas ir SEO mārketings? SEO mārketings jeb SEM (Search Engine Marketing) ir digitālā mārketinga apakšnozare, kuras mērķis ir palielināt vietņu tiešsaistes redzamību…

Lasīt rakstu

Digitālais mārketings – kļūstiet pamanāmi internetā

30.08.2023

Kas ir digitālais mārketings? Digitālais mārketings jeb interneta mārketings ir vispārīgs termins, kas apzīmē visas darbības, ko uzņēmums veic, lai uzrunātu klientus…

Lasīt rakstu

Kas ir e-komercija un kāpēc tā nepieciešama uzņēmumam?

03.11.2023

Kas ir e-komercija jeb elektroniskā komercija? E-komercija, kas pazīstama arī kā elektroniskā komercija vai interneta komercija, attiecas uz preču vai pakalpojumu pirkšanu…

Lasīt rakstu
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
×
js_loader