E-komercijas risinājumi: mazāk rutīnas, vairāk laika biznesam

Mūsdienās e-komercija ir kļuvusi par vienu no dinamiskākajām un straujāk augošām uzņēmējdarbības nozarēm. Tā piedāvā neierobežotas iespējas sasniegt klientus visā pasaulē, pateicoties manuālu tirdzniecības procesu automatizācijai, ko nodrošina dažādi e-komercijas risinājumi.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 25.11.2024

Automatizācija un e-komercijas risinājumi

Automatizācija ir kļuvusi par vienu no nozīmīgākajām e-komercijas priekšrocībām, ļaujot uzņēmējiem samazināt manuālo darbu, palielināt efektivitāti un ievērojami samazināt kļūdu skaitu. E-komercijas risinājumi ar tehnoloģijām automatizē laikietilpīgus procesus, sākot no pasūtījumu apstrādes līdz mārketinga kampaņām.

E-komercijas platformās, piemēram, WooCommerce, Shopify un Magento, automatizācija tiek integrēta visos pārdošanas procesa posmos:

  1. Preču izvietošana tiešsaistē: automatizēta preču saraksta izveide ar attēliem, aprakstiem un cenām;
  2. Pasūtījuma apstrāde: sistēma automātiski saņem un apstrādā pasūtījumus, vienlaikus ģenerējot rēķinus un paziņojumus klientam;
  3. Noliktavas pārvaldība: reāllaika noliktavas atlikumu atjaunināšana, lai novērstu preču iztrūkumu vai lielus preču atlikumus;
  4. Piegādes organizēšana: integrācija ar loģistikas partneru datorsistēmu ļauj automātiski nosūtīt pasūtījumus;
  5. Pēcpārdošanas komunikācija: automatizētas e-pasta kampaņas, piemēram, atgādinājumi klientam par “pamestu grozu” vai informācija par līdzīgiem produktiem vai akcijām.

Kā redzam, tad automatizācija e-komercijā visos pārdošanas procesa posmos būtiski samazina fizisku cilvēka iesaisti. 

Tā ļauj uzņēmējiem atbrīvoties no laikietilpīgām ikdienas darbībām, pievēršoties tam, kas tiešām svarīgi – jaunu produktu attīstībai, klientu pieredzes uzlabošanai un biznesa izaugsmes plānošanai. Neatkarīgi no tā, kādu izmanto e-komercijas platformu, WooCommerce, Shopify, Magento vai citu, katra no tām piedāvā rīkus, kas automatizē ikdienas procesus, kā rezultātā palīdz ietaupīt laiku un gūt vairāk ienākumu.

Piemēram, e-veikals, kas izmanto automatizētu klientu atgādinājumu sistēmu par “pamestu grozu”, no citādi zaudētiem ienākumiem vidēji atgūst 15–20%. Tāpat, integrējot maksājumu sistēmas, piemēram, PayPal vai Stripe, uzņēmējs ietaupa laiku, ko citādi izmantotu manuālai maksājumu apstrādei.

Šajā rakstā mēs apskatīsim dažādus e-komercijas risinājumus, kas uzņēmējiem ļauj samazināt rutīnas darbus un efektīvi pārvaldīt savu e-veikalu.

Kā automatizācija ietekmē tirdzniecības efektivitāti

Kā automatizācija ietekmē tirdzniecības efektivitāti?

Fizisku veikalu un automatizētu e-veikalu galvenā atšķirība slēpjas to darbības efektivitātē un resursu patēriņā. 

Laika ekonomija

Fiziskajos veikalos daudzas darbības, piemēram, preču izlikšana, noliktavas atlikumu atjaunināšana, pirkuma noformēšana un piegādes organizēšana, tiek veiktas manuāli. E-komercijas risinājumi ļauj automatizēt lielāko daļu procesu, piemēram, maksājumu apstrādi un loģistikas integrāciju, un apstrādāt simtiem pasūtījumu dienā daudz ātrāk un precīzāk.

Darbaspēka ekonomija

Kamēr fiziska veikala darbībai ir nepieciešama pārdevēju komanda, e-veikals spēj funkcionēt ar minimālu cilvēkresursu iesaisti, jo daudzas darbības, piemēram, pasūtījumu apstrāde un klientu komunikācija, notiek automātiski.

Mērogojamība

Fiziska veikala izaugsmi bieži ierobežo telpas un pieejamie finanšu resursi, savukārt e-veikali, pateicoties digitālajām platformām, var ātri pielāgoties pieaugošam pieprasījumam, paplašinoties gan vietējā, gan globālā mērogā. Tādējādi e – komercijas risinājumi ļauj uzņēmējiem koncentrēties uz biznesa attīstību, kamēr tehnoloģijas rūpējas par ikdienas rutīnas procesiem.

Populārākās platformas un to automatizācijas iespējas

Visas e-komercijas platformas piedāvā daudzveidīgu rīku klāstu, kas samazina uzņēmēju manuālo darbu un palīdz optimizēt procesus. Katru no tām raksturo specifiski automatizācijas risinājumi, kas piemēroti dažādu mērogu uzņēmumiem.

WooCommerce (WordPress spraudnis)

WooCommerce

Attēla avots: Multilingualpress.org

WooCommerce ir elastīga un lietotājam draudzīga platforma, kas īpaši piemērota maziem un vidējiem uzņēmumiem.

Tās piedāvātās automatizācijas iespējas:

  • Sistēma automātiski ģenerē rēķinus, apstiprinājuma e-pastus un nosūta paziņojumus loģistikas partneriem;
  • Reāllaika noliktavas atlikumu pārvaldība un automātiski paziņojumi par preču krājumu kritisku samazinājumu;
  • Maksājumu sistēmu un loģistikas spraudņu intergrāciju.

Shopify

Shopify

Attēla avots: Freemannewyork.com

Shopify ir populāra pilnībā integrēta e-komercijas platforma, kas, pateicoties tās lietošanas ērtumam, ir piemērota gan iesācējiem, gan pieredzējušiem uzņēmējiem.

Shopify automatizācijas iespējas:

  • Automatizēta maksājumu apstrāde, piegāžu izmaksu aprēķins, automātiski “pamesta groza” atgādinājumi;
  • Integrācija ar noliktavas rīkiem, piemēram, TradeGecko, kas reāllaikā sinhronizē preču atlikumus;
  • Automatizācijas rīks Shopify Flow identificē notikumus vietnē un atkarībā no to rakstura, izveido automatizētu darbību algoritmu kā atbildi uz šiem notikumiem. 

Kā tas darbojas?

Piemēram, uzņēmējs grib nodrošināt ar papildu atlaidi lojālus klientus, kas jau veikuši vairākus pirkumus. 

  • Notikums (Trigger): Klients veic pirkumu, kura kopējā vērtība pārsniedz 100 EUR;
  • Nosacījums (Condition): Pārbaudīt, vai šis klients iepriekš ir veicis vismaz trīs pirkumus;
  • Darbība (Action): Automātiski piešķirt klientam 10% atlaides kuponu nākamajam pirkumam un nosūtīt personalizētu e-pastu ar pateicību un kupona informāciju.

Pateicoties Shopify Flow šis process pilnībā notiek automātiski.

Magento (Adobe Commerce)

Magento

Attēla avots: k2bindia.com

Magento ir pielāgojama platforma lieliem uzņēmumiem ar sarežģītām sistēmām un prasībām, ar plašu produktu klāstu un lieliem pārdošanas apjomiem.

Automatizācijas iespējas:

  • API piekļuves ļauj veidot pielāgotas integrācijas starp noliktavu, CRM un ERP sistēmām;
  • Automatizētas atskaites un prognozes, lai palīdzētu uzņēmumiem pieņemt datos balstītus lēmumus;
  • Automatizēti paziņojumi noliktavai un piegādes partneriem, tiklīdz pasūtījums tiek apstiprināts;
  • Automātizēta noliktavas krājumu uzraudzība un regulāra atskaišu ģenerēšana.

BigCommerce

BigCommerce

Attēla avots: Bigcommerce.com

BigCommerce piedāvā gatavus rīkus uzņēmumiem, kas vēlas efektīvi pārvaldīt e-komercijas vietnes ikdienas procesus.

Piedāvātās automatizācijas sistēmas nodrošina:

  • Automātisku noliktavas atlikumu sinhronizāciju ar vairākiem pārdošanas kanāliem, piemēram, Amazon vai eBay;
  • Automatizētu pirkumu izsekošanu un nosūtīšanas informācijas ģenerēšanu;
  • Piegādes sistēmu automatizāciju, izmantojot tādus rīkus kā ShipperHQ vai AfterShip.

Neatkarīgi no uzņēmuma lieluma, mūsdienu e-komercijas platformas nodrošina efektīvus automatizācijas rīkus, kas palīdz uzņēmējiem pārvaldīt ikdienas rutīnas darbus, koncentrējoties uz biznesa attīstību.

Citi automatizējami procesi un rīki

E-komercijas platformas piedāvā rīkus, kas ne tikai palīdz pārvaldīt pasūtījumus un noliktavas, bet arī ievieš automatizāciju citos būtiskos procesos, kas uzņēmējiem arī ietaupa laiku un resursus.

Pieminēsim būtiskākās automatizācijas:

  • Automātiska piegādes tarifu aprēķināšana, pasūtījumu nosūtīšanas informācijas ģenerēšana un izsekošanas datu automātiska nosūtīšana klientiem;
  • Automatizētu atbilžu un čatbotu sistēmas ieviešana, kas palīdz atbildēt uz biežāk uzdotajiem jautājumiem vai pieņemt vienkāršus pasūtījumus bez cilvēka iesaistes;
  • Automatizēts papildpasūtījumu ģenerēšanas mehānisms, kad preču krājumi noliktavā sasniedz noteiktu minimumu;
  • Automatizēta klientu uzvedības analīze un personalizētu produktu ieteikumu ģenerēšana e-veikalā;
  • Automatizēti atgādinājumi par “pamestu grozu”, personalizētu piedāvājumu nosūtīšana un klientu dzimšanas dienas apsveikumi.

Šie automatizētie e-komercijas risinājumi atvieglo procesus, kas šķiet mazāk būtiski, lai gan tiešā veidā ietekmē klientu pieredzi vietnē un biznesa sniegumu ilgtermiņā.

Kopsavikums

E-komercijas risinājumi ir būtiski digitālās komercijas instrumenti, kas ļauj uzņēmējiem efektīvāk pārvaldīt savu biznesu un samazināt ikdienas rutīnas darbus. Šie risinājumi automatizē daudzu cilvēku roku darbu –  ātri apstrādā pasūtījumus, pārvalda noliktavas, organizēt piegādes un uztur saziņu ar klientiem.

Automatizācija ir galvenais, kas raksturo mūsdienu e-komerciju, palīdzot uzņēmumiem ietaupīt laiku, samazināt izmaksas un pievērsties biznesa stratēģiskiem mērķiem. 

Visas e-komercijas platformas piedāvā automatizētus e-komercijas risinājumus, kas ir pielāgojami dažāda mēroga biznesa vajadzībām. No mazajiem uzņēmumiem, kuri izmanto vienkāršus spraudņus, līdz lielajiem uzņēmumiem ar sarežģītām API integrācijām – katram ir iespēja optimizēt procesus un uzlabot savu darbību.

Automatizācija ir lielisks veids, kā padarīt e-veikala pārvaldību efektīvāku un ļaut uzņēmumam attīstīties jaunā līmenī.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

E-komercijas mārketings – stratēģija internetveikala pārdošanas apjoma veicināšanai

01.09.2020

E-komercija un mārketings – kas ar to saprotams? E-komercijas mārketings ir pārdošanas apjoma veidošanas process, palielinot izpratni par tiešsaistes veikala produktu piedāvājumu…

Lasīt rakstu

Labs SEO speciālists: kādas pazīmes to raksturo?

11.01.2023

Kas ir SEO speciālists? SEO optimizācija (Search Engine Optimization) tulkojumā no angļu valodas nozīmē “meklēšanas rezultātu optimizācija”, un SEO speciālists vistiešākajā mērā…

Lasīt rakstu

Kā atrast produktus, ko pārdot internetā? 12 metodes un produktu idejas

22.11.2024

Kas ir produktu izpēte?  Produkta izpēte ir informācijas un datu vākšanas process par produktu un tā pašreizējo tirgu. Tā ietver konkurējošo zīmolu…

Lasīt rakstu