E-komercijas mārketings – stratēģija internetveikala pārdošanas apjoma veicināšanai

Edgars Kebbe

Atjaunināts 29.08.2023

E-komercija un mārketings – ko tas nozīmē un ar ko atšķiras no citiem mārketinga veidiem? Caur kādiem e-komercijas mārketinga kanāliem veicināt pārdošanu? Par to stāstīsim šodien!

E-komercija un mārketings – kas ar to saprotams?

E-komercijas mārketings ir pārdošanas apjoma veidošanas process, palielinot izpratni par tiešsaistes veikala produktu piedāvājumu un zīmolu. Tas, līdzīgi kā citi mārketinga procesi, veicina zīmola atpazīstamību, kā arī mudina lietotājus uz reālu darbību, piemēram, pirkuma veikšana. Tomēr, atšķirībā no citiem mārketinga veidiem, šim raksturīga ir produktu pārdošana, nevis, piemēram, produktu virzīšana tirgū.

E-komercija ir strauji augoša, un patērētājiem arvien palielinās vēlme bezkontakta norēķiniem un pirkumu veikšanai attālināti. E-komercija un mārketings apvienojumā ir lielisks veids, kā veikaliem un organizācijām veicināt atpazīstamību un izmantot tiešsaistes pārdošanas pieaugošo spēku. Uzņēmumiem ir svarīgi izmantot tos kanālus, kuros ir iespējams aizsniegt viņu mērķauditoriju. Atrašanās dažādās platformās veido jaunu, plašāku redzējumu interneta lietotājiem, Tava uzņēmuma potenciālajiem un esošajiem klientiem.

E-komercijas reklāma

E-komercija un mārketings jeb e-komercijas mārketings ir uz rīcību vērsts mārketinga veids, jo tās galvenais mērķis ir mudināt lietotāju veikt pirkumu. E-komercijas reklāmā ietilpst metodes, ar kuru palīdzību jūs faktiski reklamējat savu produktu. Runājot par tiešsaistes vai e-komercijas mārketingu un pārdošanu, šīs reklāmas var būt:

  • displeja reklāmas;
  • reklāmkarogi jeb baneri;
  • multivides reklāmas – gif, video, animācija;
  • u.c.

Bet kādus kanālus izmantot e-komercijas mārketinga aktivitātēm? Par to turpinājumā!

6 izplatītākie e-komercijas mārketinga kanāli

1. Sociālo mediju mārketings

Zīmoli, izdevēji, augoši uzņēmumi – visi veido biznesa profilus mūsdienu populārākajos sociālajos medijos, lai veidotu saikni ar savu auditoriju un publicētu tai saistošu saturu.

Kas jāatceras, izmantojot sociālos medijus e-komercijas mārketinga aktivitāšu veikšanai?

  • E-komercijas vietnes ir vizuālas – tiek ievietotas galerijas, lai parādītu, kā izskatās produkti. Tā iemesla dēļ ir rūpīgi jāizsver, kādus attēlus izmantot, lai efektīvi veidotu plūsmu uz mājaslapu.
  • E-komercijas nolūkos veidotās reklāmu kampaņas var atšķirties no citām mārketinga aktivitātēm. Ir būtiski saprast, ka ne katrs sociālais medijs ir piemērots Tavām vajadzībām. Tāpēc jāaptver potenciāls katram sociālajam medijam.

Kādos gadījumos piemēroti sociālie mediji Instagram un Facebook?

Instagram biznesa profils

Instagram platforma ir piemērota e-komercijas uzņēmumiem, jo tā piedāvā:

  • veidot biznesa profilus;
  • pievienot produktus un to cenas;
  • pārdot produktus (Latvijā šī iespēja vēl nav pieejama);
  • izveidot ierakstus, kuros tiek ievietotas saites uz produktiem (tagi);
  • izmantot Story sadaļu un produktu uzlīmes.

Tāpat Instagram ir iespēja ievietot skaistas bildes un parādīt produktus no cita skatpunkta, kā arī dalīties ar lietotāju radītu saturu.

Facebool biznesa profils

Facebook platformā biznesa lapai tēmu iespējams nomainīt uz “Veikals” (Shop), tādējādi izveidojot tiešsaistes veikalu sociālajā medijā un veicinot e-komerciju ārpus mājaslapas. Tādējādi arī pārdošanas process norit ar Facebook platformas starpniecību. Lai pārdošana būtu iespējama, Facebook var sinhrozinēt ar Shopify, Wix un citām platformām, kas ļauj vienlaikus veikt izmaiņas produktu katalogā gan mājaslapā, gan Facebook veikalā.

Facebook kā reklāmas platformu mārketingā mūsdienās izmanto daudz, piemēram, ASV to dara ~86% mārketeru, jo uzņēmumi ir sapratuši, ka tajā iespējams aizsniegt savu mērķauditoriju.

2. Satura mārketings

Dzirdot “satura mārketings”, iespējams, uzreiz iedomājies tikai par bloga rakstu veidošanu un video mārketingu. Varbūt rodas arī jautājums – ja reiz produkts tiek pārdots interneta veikalā, vai tiešām nepieciešams šāds saturs, lai ģenerētu darījumus? Protams! Tas efektīvi iekļaujas satura mārketinga konceptā no e-komercijas aspekta.

Daži no veidiem, kā izmantot saturu, lai reklamētu savu e-komercijas veikalu:

  1. Produktu aprakstu optimizācija. Ir svarīgi, lai Tavs internetveikals nokļūtu pēc iespējas augstākās pozīcijās Google meklētājā. Viens no veidiem, kā to panākt, ir produktu aprakstu optimizācija. Produktu aprakstiem ir jābūt īsiem, kodolīgiem tekstiem, kas balstīti atslēgvārdos (atslēgvārdam jāsatur produkta nosaukums). Pārliecinies, ka lapu virsraksti, apakšvirsraksti un attēlu ALT teksti ir vērsti uz pareizajiem atslēgvārdiem, lai Google zinātu, ka e-komercijas veikala atvērums saskan ar lietotāja meklējumu;
  2. Piemērotu bloga rakstu veidošana. Šis ir veids, kā veicināt klientu lojalitāti un papildu plūsmu uz interneta veikalu, tādējādi netieši stimulējot produktu pirkumus. Arī tie ir jāraksta, iekļaujot galvenos atslēgvārdus;
  3. Atpakaļsaišu veidošana. Atpakaļsaites ar spēcīgu domēna autoritāti palīdzēs iegūt augstākas pozīcijas Google meklētājā. Mēģini izveidot sadarbību ar uzņēmumu, kura lapas indeksējas ar saistītiem atslēgvārdiem, un palūdz ievietot viņu bloga sadaļā, piemēram, Tavu infografiku ar atsauci uz mājaslapu vai maksas reklāmrakstu. Šī iemesla dēļ nepieciešams izvērtēt, kuras būs tās mājaslapas, no kurām iespējams veicināt lietotāju plūsmu;
  4. Videoklipu ievietošana YouTube. YouTube platformā video skatās vairāk nekā miljards aktīvo lietotāju, tāpēc ir vērts šo meklētājprogrammu izmantot. Veidojot video YouTube, jāizmanto populārākie atslēgvārdi, kas saistīti ar Tava uzņēmuma pārstāvēto jomu. Pēc tam video ieteicams kopīgot, piemēram, savā mājaslapā, kas liks lietotājam ilgāk uzkavēties mājaslapā un veicinās lojalitāti. Šī ir lieliska iespēja veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem;
  5. Pop-up jeb izlecošie logi. Ir dažādi pop-up veidi, kuri veicina pārdošanu. Piemēram, exit-intent – brīdī, kad lietotājs ar strauju peles kursora kustību dosies pamest Tavu lapu, viņam parādīsies uzlecošais logs, kas piedāvās viņam izdevīgāku darījumu, kuponu, kādu citu pēdējā brīža iespēju. Ja pop-up tiek veidots pārdomāts, tas var lietotāju noturēt mājaslapā ilgāk un veicināt darījumu.

3. Meklētājprogrammu mārketings

Nekas nav svarīgāks par organisko plūsmu uz mājaslapu, ko iespējams veidot bez maksas. Meklētājprogrammu mārketingu (SEM) var iedalīt divos virzienos:

  • organiskā plūsma – tā sevī iekļauj meklētājprogrammu optimizāciju (SEO),
  • maksas plūsma (Google Search Ads, Google Display Network), kas ļauj maksāt par augstākām vietām meklētājprogrammu rezultātu lapās.

Pats vienkāršākais variants ir Google Ads rīks produktu reklamēšanai. To iespējams izmantot arī “pamestā groza” kampaņai – ja lietotājs būs atstājis mājaslapu pirms pirkuma veikšanas, citās lapās rādīsies viņam pielāgotas reklāmas ar konkrēto produktu vai specifiskām atlaidēm.

4. E-pasta mārketings

Lai arī e-pasta mārketings ir viens no vecākajiem digitālā mārketinga veidiem, tas joprojām ir aktuāls. E-pasta mārketingu var automatizēt, piemēram, lai e-pasta vēstuli saņemtu tikai abonenti ar, piemēram, specifiskām interesēm. E-pasta mārketingu iedala divos veidos:

  • pēc-pārdošanas e-pastu mārketings.Automatizēti e-pasti tiek izsūtīti pēc tam, kad cilvēks ir iegādājies produktu – tiek noteikts konkrēts laika posms pēc pirkuma veikšanas, kad pircējs saņems e-pastu. Piemēram, ir iespējams nosūtīt aptaujas e-pastu, lai noskaidrotu pircēja pieredzi ar iegādāto produktu un iegūtu vērtīgu atgriezenisko saiti.
  • pamestā groza e-pastu mārketings. No pirkumiem lietotāji atsakās dažādu iemeslu dēļ, un e-pasta ziņojumi ir viens no veidiem, kā iespējams atgriezt potenciālo pircēju.

5. Partneru mārketings (Affiliate marketing)

Partneru mārketings darbojas pēc komisijas naudas nopelnīšanas principa, kas nozīmē, ka cits uzņēmums vai cilvēks caur saviem kanāliem izvēlas pārdot Tavu produktu, nopelnot daļu no peļņas par katru veikto pārdošanu.

6. Lokālais mārketings

Izsekojot mērķauditorijas atrašanās vietu, iespējams piedāvāt tai kādu priekšrocību, piemēram, bezmaksas piegādi tiem lietotājiem, kuri atrodas tuvu noliktavai. Tādējādi pašam uzņēmumam neradīsies lieki izdevumi, taču pārdošana tiks veicināta.

E-komercija un mārketings – noderīgi padomi

Lai veicinātu e-komercijas mārketingu, ieteicams ņemt vērā dažus vērtīgus padomus:

  • izmanto personalizāciju. Tādējādi iespējams lietotāju veiksmīgāk un ātrāk virzīt uz priekšu pircēja ceļojumā. Tā vietā, lai viņš meklētu nepieciešamo, Tu to būsi novietojis viņa priekšā, ļaujot ērtāk veikt vēlamo darbību – noformēt pirkumu.
  • izmanto lietotāju radīto saturu (UGC). Tas var palīdzēt vairākos veidos, piemēram, novirzīt datu plūsmu uz Tavu e-komercijas platformu un veidot autentiskas attiecības ar cilvēkiem, kurus interesē Tavs piedāvājums. Lai veicinātu lietotāju radīto saturu, izmanto konkursus, klientu atsauksmes, arī mirkļbirkas jeb haštagus;
  • veido tiešsaistes čatus. Tos var izveidot interneta veikalos un Messenger platformā, tomēr jāsaprot, cik daudz laika tam vari veltīt. Iespējams izstrādāt arī pus-automatizētus čatbotus, kas sākotnēji uzdos jautājumus lietotājam līdz brīdim, kamēr pats varēsi turpināt sarunu;
  • veido lojalitātes programmu. Lojāls klients vienmēr ir visvērtīgākais. Lai veicinātu lojalitāti, iespējams aicināt klientu pieteikties jaunumiem, tādējādi pašiem nopelnot atlaidi vai virtuālo naudu pirkuma veikšanai;
  • mudini doties uz iepirkumu grozu. Daži no veidiem, kā mazināt iepirkumu groza pamešanu, ir;
    1. naudas atgriešanas garantijas nodrošināšana,
    2. skaidra un vienkārša produkta atgriešanas politika,
    3. izcilas piegādes iespējas un tūlītēja pieeja klientu atbalstam;
  • ievies adaptīvu vietnes dizainu. Mājaslapām ir jābūt labi pārskatāmām un pielāgotām dažādām viedierīcēm, lai uzlabotu lietotāju pieredzi.

E-komercijas mārketinga stratēģija – ko der atcerēties?

Veidojot mārketinga stratēģiju e-komercijai, jāņem vērā dažādi aspekti, piemēram:

  • E-komercijas mārketinga stratēģija ir jāpielāgo Tava uzņēmuma nozarei, atrašanās vietai, lielumam u.c. faktoriem;
  • Sākotnēji ir jāapsver galvenie mērķi, piemēram, mājaslapas apmeklējums, vidējo klikšķu skaits un klientu piesaistīšanas izmaksas; mēs iesakām vispirms koncentrēties uz pāris galvenajām stratēģijām, kuras ir vispieejamākās, izveidojot tām darbības vienumus. Piemēram, ja vēlies koncentrēties uz apmaksātu stratēģiju, daži no darbības vienumiem būs Google Ads konta izveidošana, reklāmas izdevumu noteikšana, konta uzraudzīšana;
  • pēc produkta pārdošanas mārketings neapstājas. Ir svarīgi arī pēc pirkuma noformēšanas uzturēt attiecības ar esošajiem klientiem, piešķirot viņiem, piemēram, atlaides, īpašus piedāvājumus.

E-komercija un mārketings ir spēcīgs rīks, kā veicināt produktu pārdošanu. Ja vēl tikai sapņo par sava internetveikala izveidi, sazinies ar mums!

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Digitālais mārketings – kļūstiet pamanāmi internetā

30.08.2023

Kas ir digitālais mārketings? Digitālais mārketings jeb interneta mārketings ir vispārīgs termins, kas apzīmē visas darbības, ko uzņēmums veic, lai uzrunātu klientus…

Lasīt rakstu

Kā veidot pārdotspējīgu produktu aprakstu

29.08.2023

Lai saprastu e-komercijas nozīmi, no sākuma aizdomājies pats – cik bieži iepērcies internetā? Kad bija pēdējā reize, kad kaut ko pasūtīji no…

Lasīt rakstu

Kas ir mārketings un kā to izmantot savā biznesā

29.08.2023

Kas ir mārketings Mārketings dažos vārdos…Mārketingu dažos vārdos un vienkāršotā valodā var saukt par darbību kopumu, kuru Tu, uzņēmējs vai mārketinga speciālists,…

Lasīt rakstu
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
×
js_loader