E-komercijas mārketings – stratēģija internetveikala pārdošanas apjoma veicināšanai

E-komercija un mārketings – ko tas nozīmē un ar ko atšķiras no citiem mārketinga veidiem? Caur kādiem e-komercijas mārketinga kanāliem veicināt pārdošanu? Par to stāstīsim šodien!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

E-komercija un mārketings – kas ar to saprotams?

E-komercijas mārketings ir pārdošanas apjoma veidošanas process, palielinot izpratni par tiešsaistes veikala produktu piedāvājumu un zīmolu. Tas, līdzīgi kā citi mārketinga procesi, veicina zīmola atpazīstamību, kā arī mudina lietotājus uz reālu darbību, piemēram, pirkuma veikšana. Tomēr, atšķirībā no citiem mārketinga veidiem, šim raksturīga ir produktu pārdošana, nevis, piemēram, produktu virzīšana tirgū.

E-komercija ir strauji augoša, un patērētājiem arvien palielinās vēlme bezkontakta norēķiniem un pirkumu veikšanai attālināti. E-komercija un mārketings apvienojumā ir lielisks veids, kā veikaliem un organizācijām veicināt atpazīstamību un izmantot tiešsaistes pārdošanas pieaugošo spēku. Uzņēmumiem ir svarīgi izmantot tos kanālus, kuros ir iespējams aizsniegt viņu mērķauditoriju. Atrašanās dažādās platformās veido jaunu, plašāku redzējumu interneta lietotājiem, Tava uzņēmuma potenciālajiem un esošajiem klientiem.

E-komercijas reklāma

E-komercija un mārketings jeb e-komercijas mārketings ir uz rīcību vērsts mārketinga veids, jo tās galvenais mērķis ir mudināt lietotāju veikt pirkumu. E-komercijas reklāmā ietilpst metodes, ar kuru palīdzību jūs faktiski reklamējat savu produktu. Runājot par tiešsaistes vai e-komercijas mārketingu un pārdošanu, šīs reklāmas var būt:

  • displeja reklāmas;
  • reklāmkarogi jeb baneri;
  • multivides reklāmas – gif, video, animācija;
  • u.c.

Bet kādus kanālus izmantot e-komercijas mārketinga aktivitātēm? Par to turpinājumā!

6 izplatītākie e-komercijas mārketinga kanāli

1. Sociālo mediju mārketings

Zīmoli, izdevēji, augoši uzņēmumi – visi veido biznesa profilus mūsdienu populārākajos sociālajos medijos, lai veidotu saikni ar savu auditoriju un publicētu tai saistošu saturu.

Kas jāatceras, izmantojot sociālos medijus e-komercijas mārketinga aktivitāšu veikšanai?

  • E-komercijas vietnes ir vizuālas – tiek ievietotas galerijas, lai parādītu, kā izskatās produkti. Tā iemesla dēļ ir rūpīgi jāizsver, kādus attēlus izmantot, lai efektīvi veidotu plūsmu uz mājaslapu.
  • E-komercijas nolūkos veidotās reklāmu kampaņas var atšķirties no citām mārketinga aktivitātēm. Ir būtiski saprast, ka ne katrs sociālais medijs ir piemērots Tavām vajadzībām. Tāpēc jāaptver potenciāls katram sociālajam medijam.

Kādos gadījumos piemēroti sociālie mediji Instagram un Facebook?

Instagram biznesa profils

Instagram platforma ir piemērota e-komercijas uzņēmumiem, jo tā piedāvā:

  • veidot biznesa profilus;
  • pievienot produktus un to cenas;
  • pārdot produktus (Latvijā šī iespēja vēl nav pieejama);
  • izveidot ierakstus, kuros tiek ievietotas saites uz produktiem (tagi);
  • izmantot Story sadaļu un produktu uzlīmes.

Tāpat Instagram ir iespēja ievietot skaistas bildes un parādīt produktus no cita skatpunkta, kā arī dalīties ar lietotāju radītu saturu.

Facebool biznesa profils

Facebook platformā biznesa lapai tēmu iespējams nomainīt uz “Veikals” (Shop), tādējādi izveidojot tiešsaistes veikalu sociālajā medijā un veicinot e-komerciju ārpus mājaslapas. Tādējādi arī pārdošanas process norit ar Facebook platformas starpniecību. Lai pārdošana būtu iespējama, Facebook var sinhrozinēt ar Shopify, Wix un citām platformām, kas ļauj vienlaikus veikt izmaiņas produktu katalogā gan mājaslapā, gan Facebook veikalā.

Facebook kā reklāmas platformu mārketingā mūsdienās izmanto daudz, piemēram, ASV to dara ~86% mārketeru, jo uzņēmumi ir sapratuši, ka tajā iespējams aizsniegt savu mērķauditoriju.

2. Satura mārketings

Dzirdot “satura mārketings”, iespējams, uzreiz iedomājies tikai par bloga rakstu veidošanu un video mārketingu. Varbūt rodas arī jautājums – ja reiz produkts tiek pārdots interneta veikalā, vai tiešām nepieciešams šāds saturs, lai ģenerētu darījumus? Protams! Tas efektīvi iekļaujas satura mārketinga konceptā no e-komercijas aspekta.

Daži no veidiem, kā izmantot saturu, lai reklamētu savu e-komercijas veikalu:

  1. Produktu aprakstu optimizācija. Ir svarīgi, lai Tavs internetveikals nokļūtu pēc iespējas augstākās pozīcijās Google meklētājā. Viens no veidiem, kā to panākt, ir produktu aprakstu optimizācija. Produktu aprakstiem ir jābūt īsiem, kodolīgiem tekstiem, kas balstīti atslēgvārdos (atslēgvārdam jāsatur produkta nosaukums). Pārliecinies, ka lapu virsraksti, apakšvirsraksti un attēlu ALT teksti ir vērsti uz pareizajiem atslēgvārdiem, lai Google zinātu, ka e-komercijas veikala atvērums saskan ar lietotāja meklējumu;
  2. Piemērotu bloga rakstu veidošana. Šis ir veids, kā veicināt klientu lojalitāti un papildu plūsmu uz interneta veikalu, tādējādi netieši stimulējot produktu pirkumus. Arī tie ir jāraksta, iekļaujot galvenos atslēgvārdus;
  3. Atpakaļsaišu veidošana. Atpakaļsaites ar spēcīgu domēna autoritāti palīdzēs iegūt augstākas pozīcijas Google meklētājā. Mēģini izveidot sadarbību ar uzņēmumu, kura lapas indeksējas ar saistītiem atslēgvārdiem, un palūdz ievietot viņu bloga sadaļā, piemēram, Tavu infografiku ar atsauci uz mājaslapu vai maksas reklāmrakstu. Šī iemesla dēļ nepieciešams izvērtēt, kuras būs tās mājaslapas, no kurām iespējams veicināt lietotāju plūsmu;
  4. Videoklipu ievietošana YouTube. YouTube platformā video skatās vairāk nekā miljards aktīvo lietotāju, tāpēc ir vērts šo meklētājprogrammu izmantot. Veidojot video YouTube, jāizmanto populārākie atslēgvārdi, kas saistīti ar Tava uzņēmuma pārstāvēto jomu. Pēc tam video ieteicams kopīgot, piemēram, savā mājaslapā, kas liks lietotājam ilgāk uzkavēties mājaslapā un veicinās lojalitāti. Šī ir lieliska iespēja veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem;
  5. Pop-up jeb izlecošie logi. Ir dažādi pop-up veidi, kuri veicina pārdošanu. Piemēram, exit-intent – brīdī, kad lietotājs ar strauju peles kursora kustību dosies pamest Tavu lapu, viņam parādīsies uzlecošais logs, kas piedāvās viņam izdevīgāku darījumu, kuponu, kādu citu pēdējā brīža iespēju. Ja pop-up tiek veidots pārdomāts, tas var lietotāju noturēt mājaslapā ilgāk un veicināt darījumu.

3. Meklētājprogrammu mārketings

Nekas nav svarīgāks par organisko plūsmu uz mājaslapu, ko iespējams veidot bez maksas. Meklētājprogrammu mārketingu (SEM) var iedalīt divos virzienos:

  • organiskā plūsma – tā sevī iekļauj meklētājprogrammu optimizāciju (SEO),
  • maksas plūsma (Google Search Ads, Google Display Network), kas ļauj maksāt par augstākām vietām meklētājprogrammu rezultātu lapās.

Pats vienkāršākais variants ir Google Ads rīks produktu reklamēšanai. To iespējams izmantot arī “pamestā groza” kampaņai – ja lietotājs būs atstājis mājaslapu pirms pirkuma veikšanas, citās lapās rādīsies viņam pielāgotas reklāmas ar konkrēto produktu vai specifiskām atlaidēm.

4. E-pasta mārketings

Lai arī e-pasta mārketings ir viens no vecākajiem digitālā mārketinga veidiem, tas joprojām ir aktuāls. E-pasta mārketingu var automatizēt, piemēram, lai e-pasta vēstuli saņemtu tikai abonenti ar, piemēram, specifiskām interesēm. E-pasta mārketingu iedala divos veidos:

  • pēc-pārdošanas e-pastu mārketings.Automatizēti e-pasti tiek izsūtīti pēc tam, kad cilvēks ir iegādājies produktu – tiek noteikts konkrēts laika posms pēc pirkuma veikšanas, kad pircējs saņems e-pastu. Piemēram, ir iespējams nosūtīt aptaujas e-pastu, lai noskaidrotu pircēja pieredzi ar iegādāto produktu un iegūtu vērtīgu atgriezenisko saiti.
  • pamestā groza e-pastu mārketings. No pirkumiem lietotāji atsakās dažādu iemeslu dēļ, un e-pasta ziņojumi ir viens no veidiem, kā iespējams atgriezt potenciālo pircēju.

5. Partneru mārketings (Affiliate marketing)

Partneru mārketings darbojas pēc komisijas naudas nopelnīšanas principa, kas nozīmē, ka cits uzņēmums vai cilvēks caur saviem kanāliem izvēlas pārdot Tavu produktu, nopelnot daļu no peļņas par katru veikto pārdošanu.

6. Lokālais mārketings

Izsekojot mērķauditorijas atrašanās vietu, iespējams piedāvāt tai kādu priekšrocību, piemēram, bezmaksas piegādi tiem lietotājiem, kuri atrodas tuvu noliktavai. Tādējādi pašam uzņēmumam neradīsies lieki izdevumi, taču pārdošana tiks veicināta.

E-komercija un mārketings – noderīgi padomi

Lai veicinātu e-komercijas mārketingu, ieteicams ņemt vērā dažus vērtīgus padomus:

  • izmanto personalizāciju. Tādējādi iespējams lietotāju veiksmīgāk un ātrāk virzīt uz priekšu pircēja ceļojumā. Tā vietā, lai viņš meklētu nepieciešamo, Tu to būsi novietojis viņa priekšā, ļaujot ērtāk veikt vēlamo darbību – noformēt pirkumu.
  • izmanto lietotāju radīto saturu (UGC). Tas var palīdzēt vairākos veidos, piemēram, novirzīt datu plūsmu uz Tavu e-komercijas platformu un veidot autentiskas attiecības ar cilvēkiem, kurus interesē Tavs piedāvājums. Lai veicinātu lietotāju radīto saturu, izmanto konkursus, klientu atsauksmes, arī mirkļbirkas jeb haštagus;
  • veido tiešsaistes čatus. Tos var izveidot interneta veikalos un Messenger platformā, tomēr jāsaprot, cik daudz laika tam vari veltīt. Iespējams izstrādāt arī pus-automatizētus čatbotus, kas sākotnēji uzdos jautājumus lietotājam līdz brīdim, kamēr pats varēsi turpināt sarunu;
  • veido lojalitātes programmu. Lojāls klients vienmēr ir visvērtīgākais. Lai veicinātu lojalitāti, iespējams aicināt klientu pieteikties jaunumiem, tādējādi pašiem nopelnot atlaidi vai virtuālo naudu pirkuma veikšanai;
  • mudini doties uz iepirkumu grozu. Daži no veidiem, kā mazināt iepirkumu groza pamešanu, ir;
    1. naudas atgriešanas garantijas nodrošināšana,
    2. skaidra un vienkārša produkta atgriešanas politika,
    3. izcilas piegādes iespējas un tūlītēja pieeja klientu atbalstam;
  • ievies adaptīvu vietnes dizainu. Mājaslapām ir jābūt labi pārskatāmām un pielāgotām dažādām viedierīcēm, lai uzlabotu lietotāju pieredzi.

E-komercijas mārketinga stratēģija – ko der atcerēties?

Veidojot mārketinga stratēģiju e-komercijai, jāņem vērā dažādi aspekti, piemēram:

  • E-komercijas mārketinga stratēģija ir jāpielāgo Tava uzņēmuma nozarei, atrašanās vietai, lielumam u.c. faktoriem;
  • Sākotnēji ir jāapsver galvenie mērķi, piemēram, mājaslapas apmeklējums, vidējo klikšķu skaits un klientu piesaistīšanas izmaksas; mēs iesakām vispirms koncentrēties uz pāris galvenajām stratēģijām, kuras ir vispieejamākās, izveidojot tām darbības vienumus. Piemēram, ja vēlies koncentrēties uz apmaksātu stratēģiju, daži no darbības vienumiem būs Google Ads konta izveidošana, reklāmas izdevumu noteikšana, konta uzraudzīšana;
  • pēc produkta pārdošanas mārketings neapstājas. Ir svarīgi arī pēc pirkuma noformēšanas uzturēt attiecības ar esošajiem klientiem, piešķirot viņiem, piemēram, atlaides, īpašus piedāvājumus.

E-komercija un mārketings ir spēcīgs rīks, kā veicināt produktu pārdošanu. Ja vēl tikai sapņo par sava internetveikala izveidi, sazinies ar mums!

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

E-pasta mārketings: kā nonākt tuvāk klientam?

03.03.2021

E-pasta mārketings nav miris! Tas joprojām darbojas un ir vērā ņemams mārketinga veids, ja tā potenciālu izmanto pareizi! Ikdienā pareiza resursu izmantošana…

Lasīt rakstu

Kā sociālo tīklu mārketings palīdz Tavam uzņēmumam?

20.06.2023

Kas ir sociālo tīklu mārketings? Sociālo tīklu mārketings ir viens no galvenajiem digitālā mārketinga veidiem. Sociālo mediju mārketings attiecas uz sociālo mediju…

Lasīt rakstu

No durvīm līdz ekrāniem: kā tiešā pārdošana transformējas digitālajā laikmetā

25.08.2024

Tiešās pārdošanas tradicionālais modelis Tiešā tirdzniecība aizsākās 19. gadsimtā, kad ceļojošie pārdevēji sāka piedāvāt preces tieši cilvēku mājās. Šī mdetode plaši izplatījās…

Lasīt rakstu