SEO tekstu rakstīšana: kā izveidot labu bloga rakstu

Bloga rakstu veidošanai, kas var būt tikai neliela satura mērketinga daļa,  nav vienots paraugs, pēc kura strādāt, un šis process satura veidotāju vidū ir diskutabls dažādos tā posmos, jo katram ir savas atšķirīgās tehnikas un pieredze, kuru ikdienā izmanto. Esam sagatavojuši vairākus ieteikumus no savas pieredzes, kam pievērst uzmanību, lai bloga raksts izdotos kvalitatīvs un piesaistošs.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Varbūt iepriekš ir gadījies izlaist kādu posmu, veidojot bloga rakstus, tāpēc šie ieteikumi noderēs, lai pilnveidotu zināšanas vai atsauktu atmiņā aizmirstus priekšnoteikumus satura radīšanā.

Šajā bloga rakstā lasi par 3.posmu iedalījumu:

  1. Radīšana 
  2. Izkārtojums
  3. Veicināšana

Bloga raksts – trīs posmu iedalījums

Aprakstot bloga rakstu veidošanas procesu, to esam iedalījuši trīs posmos – radīšana, izkārtojums un veicināšana. Bloga rakstus uzņēmumā var veidot dažādu amatu pārstāvji – uzņēmuma vadītājs, pārdošanas speciālists, produktu vadītājs, mārketinga speciālists vai satura radītājs, un veiksmīgāka personu sadarbība būs iespējama tad, ja visi konkrētā uzņēmuma ietvaros darbosies pēc vienota principa, modeļa. 

Radīšana

Radīšanas posms sevī ietver virkni noteikumu, kas saistīti ar satura izstrādes procesu. Ar ko jāsāk?

1. Veic atslēgvārdu izpēti

Mēs iesakām pirms bloga raksta veidošanas sākt ar atslēgvārdu izpēti. Tas, vai bloga rakstu rakstīt pēc temata aktualitātes, vai atlēgvārda meklējumu skaita mēnesī, vērtējams subjektīvi.

Atslēgvārdu izpēte

Ja bloga raksts tiek veidots ar mērķi signalizēt Google par atjauninātu informāciju Tavā mājaslapā, tad var veidot tekstu, vadoties tikai pēc atslēgvārdiem, bet svarīgāk ir ņemt vērā, ka saturs tiek radīts cilvēkiem, nevis Google algoritmiem. Vispirms jādomā par to, kā sniegt vērtību cilvēkam, kurš lasīs rakstu, tāpēc vienā līmenī jāpatur gan atslēgvārdi un to nozīme, gan temata aktualitāte. 

2. Veido saturu

Kad atrasti atslēgvārdi vai atslēgvārdu grupa, uz kuriem vēlies koncentrēties, ir jārada saturs.  Arī šajā posmā ir vairāki būtiski ieteikumi un padomi, kurus vērts atcerēties savā praksē, domājot gan par lietotājiem, gan Google optimizāciju, jo, protams, ikviens vēlas, lai viņa bloga raksti sasniegtu auditoriju. Kas ir svarīgi?

  • Labs bloga raksts ir robežās no 300 līdz 2000 vārdiem. Šādus ierobežojumus kā piemērotus uzskata gan pasaules līmeņa mārketinga speciālisti, gan iesaka SEO Yoast spraudnis. 
  • Rakstam ir jābūt strukturētam un pārdomātam, veidojot ievada, iztirzājuma un nobeiguma daļas, iekļaujot plāna punktus, numerāciju, citātus un vizuālos materiālus. 
  • Pašu galveno informāciju nepieciešams rakstīt teksta pirmajā daļā divu iemeslu dēļ – pirmkārt, tas ļaus saglabāt lasītāja uzmanību, un, otrkārt, tas ir svarīgi no Google optimizācijas viedokļa. Google rakstu sāk skenēt no sākuma, kur ir ievietota galvenā informācija, pievienoti svarīgākie atslēgvārdi, virsraksti. 
  • Tekstam ir jābūt viegli lasāmam un interesantam, lai noturētu lietotāju uzmanību, iekļaujot citātus un datus, norādot izmantoto informācijas avotu. Avotu iekļaušana ir svarīga, jo tas sniedz lasītājam uzticamības sajūtu.

3. Veido atslēgvārdos balstītu nosaukumu

Galveno nosaukumu apzīmē ar H1. Tam jābūt ne garākam par 70 rakstzīmēm. Šādu nosaukumu garumu ir definējusi Google, secinot, ka šāda garuma virsraksts ir efektīvākais. Veidojot virsrakstu, ieteicams atslēgvārdu pievienot virsraksta sākuma daļā. 

4. Iekļauj apakšvirsrakstus

Bloga raksti jāstrukturizē ne tikai pēc ievaddaļas, iztirzājuma un nobeiguma, bet arī pēc tematiska iedalījuma, obligāti veidojot apakšvirsrakstus. Tos nevajadzētu veidot vairāk kā septiņos virsrakstu līmeņos. Apakšvirsrakstus veido attiecīgi pēc H2, H3 u.c. līmeņiem. 

5. Pārbaudi tekstu

Bloga raksts, tāpat kā jebkurš cits saturs, ir jāveido gramatiski pareizs. Pēc tam, kad teksts ticis uzrakstīts, noteikti to vēlreiz jāpārbauda, lai izskaustu nevēlamas stila, ortogrāfijas un interpunkcijas kļūdas. 

6. Ievieto iekšējās un ārējās saites

Iekšējās saites tiek veidotas uz savas mājaslapas citām sadaļām, bet ārējās – uz vērtīgiem ārējiem resursiem. Saišu ievietošana piešķir rakstam vērtību un kvalitāti Google skatījumā. Kas jāņem vērā, ievietojot saites, lai uzlabotu bloga raksta kvalitāti?

  • Īpaša uzmanība jāpievērš iekšējām (inbound) saitēm, norādot uz citu saturu, kas atrodams Tavā mājaslapā. Iekļauj norādes uz sadaļām, kas atbilst konkrētajam bloga raksta tematam.
  • Svarīgi ievietot vismaz vienu ārējo saiti uz kādu citu mājaslapu vai bloga rakstu, kam ir augstāka autoritāte.

Izkārtojums

Kad saturiski bloga raksts ir izveidots, nepieciešams domāt par tā izskatu un papildu vērtību. Piedāvājam 4 svarīgus ieteikumus!

1. Pievieno attēlus

Pievienojot attēlus blogam, svarīgi atcerēties, ka:

  • attēls ir jāoptimizē, pielāgojot tā izmērus. To var izdarīt, piemēram, tinypng.com vai ipiccy.com rīkos;
  • attēla faila nosaukums ir jāveido atslēgvārdos balstīts. Ieteicams, lai atslēgvārdi attēla nosaukumam saskan ar bloga raksta atslēgvārdiem;
  • ALT teksts ir nozīmīgs, jo to nolasa Google. Ievietojot attēlu mājaslapā, ir sadaļa “ALT teksts”, kurā īsi, iekļaujot atslēgvārdus, ir jāpaskaidro, kas redzams attēlā. 
Alternatīvie teksti ir svarīgi

2. Pievieno audio vai video

Pievienojot video, ieteicams to ievietot rakstā, nevis iekļaut norādi uz ārējām saitēm, piemēram, Youtube, jo tad video būs lielāka pievienotā vērtība.

3. Pievieno SEO nozīmīgas komponentes

Veidojot bloga rakstu, svarīgi pievērst uzmanību trīs SEO nozīmīgām komponenetēm:

  1. nosaukumam, kas parādīsies Google meklētājā (Title Tag). Tam nav obligāti jāsaskan ar H1 virsrakstu, bet tajā noteikti jābūt iekļautam atslēgvārdam. Title Tag jābūt 50-60 rakstzīmju garam;
  2. aprakstam (Meta Description), kas arī parādīsies Google meklētājā zem nosaukuma. Tā garumam jābūt līdz 160 rakstzīmēm. Arī aprakstā jāiekļauj atslēgvārdi;
  3. URL saitei. Arī tā ir jāveido atslēgvārdos balstīta, un vidējais URL saites garums ir robežās no 50 līdz 100 rakstzīmēm. Svarīgi, veidojot URL, atcerēties, ka katrs vārds nav jāraksta ar lielo sākumburtu, un vārdu atdalīšanai jāizmanto “-”, nevis “_”.
SEO optimizācijas vadlīnijas

4. Publicē rakstu

Pēc tam, kad saturs ir izveidots, pārbaudīts, kā arī ir pievērsta uzmanība satura izkārtojumam no SEO optimizācijas perspektīvas, to var publicēt un nodot auditorijas lietošanai.

Veicināšana

Kad saturs ir publicēts, nepieciešams pievērsties trešajai, bet ne mazāk svarīgākajai fāzei – mārketinga aktivitātēm. Mārketinga aktivitātes raksta virzīšanai iespējamas dažādos veidos:

  • publicē sociālajos medijos. Vispirms, protams, bloga raksts jāievieto sociālo tīklu vietnēs, neaizmirstot par pievilcīga, piemērota un kvalitatīva vizuālā materiāla pievienošanu;
  • radi troksni, diskusijas par bloga rakstu. Šādā veidā iespējams panākt, ka raksts organiski rādīsies vairāk cilvēkiem. To var izdarīt dažādi – publicējot rakstu Facebook grupās un forumos, atbildot uz komentāriem par rakstu, veicinot komentāru pieaugumu zem bloga raksta, izveidojot nelielu video, kurā mudina skatītāju izlasīt rakstu;
  • regulāri veido atkārtotus ierakstus sociālajos medijos. To var darīt arī pēc vairākiem mēnešiem, piemēram, decembrī, ja raksts ticis publicēts septembrī, tādējādi par to atgādinot. Šāda veida atgādinājumus var veidot arī, jaunākos rakstos iekļaujot iekšējās saites uz kādu senāku bloga rakstu, tādējādi uzlabojot un atsvaidzinot saturu;
  • veicini aktualitāti, sadarbojoties ar uzņēmumiem, kuriem temats ir saistošs;
  • izmanto e-pastu mārketingu. E-pastu var izmantot vairākos veidos, lai aktualizētu bloga rakstus. To var darīt, piemēram, izsūtot jaunumus vai pievienojot saiti uz rakstu e-pasta parakstā.

Bloga raksts ir veids, kā aizsniegt daļu auditorijas, tāpēc arī šāda satura veidam ir jāpievērš uzmanība. Ievēro noteikumus, kurus aprakstījām, lai bloga rakstā ieguldītais laiks un pūles atmaksātos.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Satura mārketings: neatņemama e-komercijas sastāvdaļa

09.06.2023

Kas ir satura mārketings? Satura mārketings attiecas uz stratēģisku mārketinga pieeju, kas koncentrējas uz vērtīga, atbilstoša un kvalitatīva satura izveidi un izplatīšanu,…

Lasīt rakstu

B2B pārdošana – no intereses līdz darījumam

18.02.2021

Konferencē ikviena prezentētāja galvenais virsmērķis ir spēt pievērst sev uzmanību, un, kad tā ir pievērsta – noturēt. Tādējādi nepieciešams rast risinājumus cilvēku…

Lasīt rakstu

Reklāmas veidi internetā

28.08.2018

1.Vizuālās reklāmas jeb display ads Šī ir tiešsaistes reklāmu tradicionālā forma – vizuālās reklāmas/baneri, kuri parādās trešo personu mājaslapās, kuru saturs ir…

Lasīt rakstu
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Agnese Lauruta
Agnese Lauruta
1715865428
Ļoti veiksmīga sadarbība ar E-komercija.lv! Darbi tiek veikti ātri un kvalitatīvi. Ļoti patīkama komunikācija - brīvi var uzdot jautājumus, ja kaut kas nav skaidrs. Forša komanda, kas ir ieinteresēta klienta rezultātos. Iesaku :)
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Sabīne Miezis
Sabīne Miezis
1714117331
Sadarbībā ar E-komercija veicām SEO auditu. Ieguvām ne tikai konkrētus izpildāmos uzdevumus, bet arī vērtīgu ieskatu SEO pasaulē, kas liek apdomāt tīmekļa vietnes mērķi, auditoriju un darbības stratēģiju. Pakalpojuma sniedzēja ieinteresētība, iniciatīva un spēja "parastam cilvēkam" izstāst sarežģītas lietas, pārliecināja, ka sadarbību turpināsim arī SEO optimizācijas pasākumu ieviešanā.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
×
js_loader