SEO tekstu rakstīšana: kā izveidot labu bloga rakstu

Bloga rakstu veidošanai, kas var būt tikai neliela satura mērketinga daļa,  nav vienots paraugs, pēc kura strādāt, un šis process satura veidotāju vidū ir diskutabls dažādos tā posmos, jo katram ir savas atšķirīgās tehnikas un pieredze, kuru ikdienā izmanto. Esam sagatavojuši vairākus ieteikumus no savas pieredzes, kam pievērst uzmanību, lai bloga raksts izdotos kvalitatīvs un piesaistošs.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Varbūt iepriekš ir gadījies izlaist kādu posmu, veidojot bloga rakstus, tāpēc šie ieteikumi noderēs, lai pilnveidotu zināšanas vai atsauktu atmiņā aizmirstus priekšnoteikumus satura radīšanā.

Šajā bloga rakstā lasi par 3.posmu iedalījumu:

  1. Radīšana 
  2. Izkārtojums
  3. Veicināšana

Bloga raksts – trīs posmu iedalījums

Aprakstot bloga rakstu veidošanas procesu, to esam iedalījuši trīs posmos – radīšana, izkārtojums un veicināšana. Bloga rakstus uzņēmumā var veidot dažādu amatu pārstāvji – uzņēmuma vadītājs, pārdošanas speciālists, produktu vadītājs, mārketinga speciālists vai satura radītājs, un veiksmīgāka personu sadarbība būs iespējama tad, ja visi konkrētā uzņēmuma ietvaros darbosies pēc vienota principa, modeļa. 

Radīšana

Radīšanas posms sevī ietver virkni noteikumu, kas saistīti ar satura izstrādes procesu. Ar ko jāsāk?

1. Veic atslēgvārdu izpēti

Mēs iesakām pirms bloga raksta veidošanas sākt ar atslēgvārdu izpēti. Tas, vai bloga rakstu rakstīt pēc temata aktualitātes, vai atlēgvārda meklējumu skaita mēnesī, vērtējams subjektīvi.

Atslēgvārdu izpēte

Ja bloga raksts tiek veidots ar mērķi signalizēt Google par atjauninātu informāciju Tavā mājaslapā, tad var veidot tekstu, vadoties tikai pēc atslēgvārdiem, bet svarīgāk ir ņemt vērā, ka saturs tiek radīts cilvēkiem, nevis Google algoritmiem. Vispirms jādomā par to, kā sniegt vērtību cilvēkam, kurš lasīs rakstu, tāpēc vienā līmenī jāpatur gan atslēgvārdi un to nozīme, gan temata aktualitāte. 

2. Veido saturu

Kad atrasti atslēgvārdi vai atslēgvārdu grupa, uz kuriem vēlies koncentrēties, ir jārada saturs.  Arī šajā posmā ir vairāki būtiski ieteikumi un padomi, kurus vērts atcerēties savā praksē, domājot gan par lietotājiem, gan Google optimizāciju, jo, protams, ikviens vēlas, lai viņa bloga raksti sasniegtu auditoriju. Kas ir svarīgi?

  • Labs bloga raksts ir robežās no 300 līdz 2000 vārdiem. Šādus ierobežojumus kā piemērotus uzskata gan pasaules līmeņa mārketinga speciālisti, gan iesaka SEO Yoast spraudnis. 
  • Rakstam ir jābūt strukturētam un pārdomātam, veidojot ievada, iztirzājuma un nobeiguma daļas, iekļaujot plāna punktus, numerāciju, citātus un vizuālos materiālus. 
  • Pašu galveno informāciju nepieciešams rakstīt teksta pirmajā daļā divu iemeslu dēļ – pirmkārt, tas ļaus saglabāt lasītāja uzmanību, un, otrkārt, tas ir svarīgi no Google optimizācijas viedokļa. Google rakstu sāk skenēt no sākuma, kur ir ievietota galvenā informācija, pievienoti svarīgākie atslēgvārdi, virsraksti. 
  • Tekstam ir jābūt viegli lasāmam un interesantam, lai noturētu lietotāju uzmanību, iekļaujot citātus un datus, norādot izmantoto informācijas avotu. Avotu iekļaušana ir svarīga, jo tas sniedz lasītājam uzticamības sajūtu.

3. Veido atslēgvārdos balstītu nosaukumu

Galveno nosaukumu apzīmē ar H1. Tam jābūt ne garākam par 70 rakstzīmēm. Šādu nosaukumu garumu ir definējusi Google, secinot, ka šāda garuma virsraksts ir efektīvākais. Veidojot virsrakstu, ieteicams atslēgvārdu pievienot virsraksta sākuma daļā. 

4. Iekļauj apakšvirsrakstus

Bloga raksti jāstrukturizē ne tikai pēc ievaddaļas, iztirzājuma un nobeiguma, bet arī pēc tematiska iedalījuma, obligāti veidojot apakšvirsrakstus. Tos nevajadzētu veidot vairāk kā septiņos virsrakstu līmeņos. Apakšvirsrakstus veido attiecīgi pēc H2, H3 u.c. līmeņiem. 

5. Pārbaudi tekstu

Bloga raksts, tāpat kā jebkurš cits saturs, ir jāveido gramatiski pareizs. Pēc tam, kad teksts ticis uzrakstīts, noteikti to vēlreiz jāpārbauda, lai izskaustu nevēlamas stila, ortogrāfijas un interpunkcijas kļūdas. 

6. Ievieto iekšējās un ārējās saites

Iekšējās saites tiek veidotas uz savas mājaslapas citām sadaļām, bet ārējās – uz vērtīgiem ārējiem resursiem. Saišu ievietošana piešķir rakstam vērtību un kvalitāti Google skatījumā. Kas jāņem vērā, ievietojot saites, lai uzlabotu bloga raksta kvalitāti?

  • Īpaša uzmanība jāpievērš iekšējām (inbound) saitēm, norādot uz citu saturu, kas atrodams Tavā mājaslapā. Iekļauj norādes uz sadaļām, kas atbilst konkrētajam bloga raksta tematam.
  • Svarīgi ievietot vismaz vienu ārējo saiti uz kādu citu mājaslapu vai bloga rakstu, kam ir augstāka autoritāte.

Izkārtojums

Kad saturiski bloga raksts ir izveidots, nepieciešams domāt par tā izskatu un papildu vērtību. Piedāvājam 4 svarīgus ieteikumus!

1. Pievieno attēlus

Pievienojot attēlus blogam, svarīgi atcerēties, ka:

  • attēls ir jāoptimizē, pielāgojot tā izmērus. To var izdarīt, piemēram, tinypng.com vai ipiccy.com rīkos;
  • attēla faila nosaukums ir jāveido atslēgvārdos balstīts. Ieteicams, lai atslēgvārdi attēla nosaukumam saskan ar bloga raksta atslēgvārdiem;
  • ALT teksts ir nozīmīgs, jo to nolasa Google. Ievietojot attēlu mājaslapā, ir sadaļa “ALT teksts”, kurā īsi, iekļaujot atslēgvārdus, ir jāpaskaidro, kas redzams attēlā. 
Alternatīvie teksti ir svarīgi

2. Pievieno audio vai video

Pievienojot video, ieteicams to ievietot rakstā, nevis iekļaut norādi uz ārējām saitēm, piemēram, Youtube, jo tad video būs lielāka pievienotā vērtība.

3. Pievieno SEO nozīmīgas komponentes

Veidojot bloga rakstu, svarīgi pievērst uzmanību trīs SEO nozīmīgām komponenetēm:

  1. nosaukumam, kas parādīsies Google meklētājā (Title Tag). Tam nav obligāti jāsaskan ar H1 virsrakstu, bet tajā noteikti jābūt iekļautam atslēgvārdam. Title Tag jābūt 50-60 rakstzīmju garam;
  2. aprakstam (Meta Description), kas arī parādīsies Google meklētājā zem nosaukuma. Tā garumam jābūt līdz 160 rakstzīmēm. Arī aprakstā jāiekļauj atslēgvārdi;
  3. URL saitei. Arī tā ir jāveido atslēgvārdos balstīta, un vidējais URL saites garums ir robežās no 50 līdz 100 rakstzīmēm. Svarīgi, veidojot URL, atcerēties, ka katrs vārds nav jāraksta ar lielo sākumburtu, un vārdu atdalīšanai jāizmanto “-”, nevis “_”.
SEO optimizācijas vadlīnijas

4. Publicē rakstu

Pēc tam, kad saturs ir izveidots, pārbaudīts, kā arī ir pievērsta uzmanība satura izkārtojumam no SEO optimizācijas perspektīvas, to var publicēt un nodot auditorijas lietošanai.

Veicināšana

Kad saturs ir publicēts, nepieciešams pievērsties trešajai, bet ne mazāk svarīgākajai fāzei – mārketinga aktivitātēm. Mārketinga aktivitātes raksta virzīšanai iespējamas dažādos veidos:

  • publicē sociālajos medijos. Vispirms, protams, bloga raksts jāievieto sociālo tīklu vietnēs, neaizmirstot par pievilcīga, piemērota un kvalitatīva vizuālā materiāla pievienošanu;
  • radi troksni, diskusijas par bloga rakstu. Šādā veidā iespējams panākt, ka raksts organiski rādīsies vairāk cilvēkiem. To var izdarīt dažādi – publicējot rakstu Facebook grupās un forumos, atbildot uz komentāriem par rakstu, veicinot komentāru pieaugumu zem bloga raksta, izveidojot nelielu video, kurā mudina skatītāju izlasīt rakstu;
  • regulāri veido atkārtotus ierakstus sociālajos medijos. To var darīt arī pēc vairākiem mēnešiem, piemēram, decembrī, ja raksts ticis publicēts septembrī, tādējādi par to atgādinot. Šāda veida atgādinājumus var veidot arī, jaunākos rakstos iekļaujot iekšējās saites uz kādu senāku bloga rakstu, tādējādi uzlabojot un atsvaidzinot saturu;
  • veicini aktualitāti, sadarbojoties ar uzņēmumiem, kuriem temats ir saistošs;
  • izmanto e-pastu mārketingu. E-pastu var izmantot vairākos veidos, lai aktualizētu bloga rakstus. To var darīt, piemēram, izsūtot jaunumus vai pievienojot saiti uz rakstu e-pasta parakstā.

Bloga raksts ir veids, kā aizsniegt daļu auditorijas, tāpēc arī šāda satura veidam ir jāpievērš uzmanība. Ievēro noteikumus, kurus aprakstījām, lai bloga rakstā ieguldītais laiks un pūles atmaksātos.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Kas ir mērķauditorija un kā to noteikt uzņēmumam?

24.07.2023

Kas ir mērķauditorija? Mērķauditorija attiecas uz konkrētu cilvēku vai personu grupu, kurai Tava uzņēmuma piedāvātais produkts vai pakalpojums ir paredzēts. Mērķauditorija ir…

Lasīt rakstu

E-komercijas mārketings – stratēģija internetveikala pārdošanas apjoma veicināšanai

01.09.2020

E-komercija un mārketings – kas ar to saprotams? E-komercijas mārketings ir pārdošanas apjoma veidošanas process, palielinot izpratni par tiešsaistes veikala produktu piedāvājumu…

Lasīt rakstu

Kas ir SEO optimizācija: vienkāršs un saprotams skaidrojums (2024)

23.12.2022

Kas ir SEO optimizācija? SEO optimizācija ir digitālā mārketinga disciplīna un darbību kopums, ko veic mājaslapas, interneta portāla, bloga vai internetveikala īpašnieki…

Lasīt rakstu