Satura mārketings: neatņemama e-komercijas sastāvdaļa

Edgars Kebbe

Atjaunināts 30.08.2023

Mūsdienu digitālajā laikmetā, kad potenciālā klienta uzmanības ilgums ir īsāks nekā jebkad agrāk, satura mārketings ir kļuvis par spēcīgu stratēģiju uzņēmumiem, lai aizsniegtu savu mērķauditoriju un veicinātu savu izaugsmi. Vairs nepietiek tikai ar produktu vai pakalpojumu parādīšanu potenciālajiem klientiem –  tā vietā uzņēmumiem ir jākoncentrējas uz vērtīga un saistoša satura nodrošināšanu, kas izglīto, izklaidē un iedvesmo. Šajā rakstā mēs iedziļināsimies satura mārketinga pasaulē, izpētot tā nozīmi, priekšrocības un labāko praksi. Lasi un uzzini!

Kas ir satura mārketings?

Satura mārketings attiecas uz stratēģisku mārketinga pieeju, kas koncentrējas uz vērtīga, atbilstoša un kvalitatīva satura izveidi un izplatīšanu, lai piesaistītu un noturētu skaidri definētu mērķauditoriju. Tā mērķis ir piesaistīt auditoriju, veidot ilgtermiņa attiecības un veicināt klientu loka paplašināšanos.

Satura mārketings var palīdzēt palielināt zīmola atpazīstamību un piesaistīt klientus, kā arī iegūt viņu lojalitāti.

Ar satura mārketinga palīdzību uzņēmums sniedz informāciju, kas atbilst mērķauditorijas interesēm un vajadzībām. Radot vērtīgu saturu, uzņēmums var kļūt par autoritāti savā nozarē, veicinot klientu uzticamību un lojalitāti.

Satura mārketinga pamatideja ir radīt abpusēji izdevīgas attiecības ar auditoriju. Regulāri piegādājot vērtīgu saturu, uzņēmumi var piesaistīt un iesaistīt savu mērķauditoriju, mudinot to veikt vēlamās darbības, piemēram, veikt pirkumu, abonēt jaunumu saņemšanu e-pastā vai kopīgot saturu ar citiem. Izmantojot šo pieeju, satura mārketings var veicināt zīmola atpazīstamību, uzlabot klientu lojalitāti un radīt taustāmus biznesa rezultātus.

Kāpēc satura mārketings internetā ir būtisks uzņēmējiem?

Satura mārketings var palīdzēt uzņēmējiem veicināt zīmola atpazīstamību, palielināt mājaslapas apmeklējuma skaitu u.c.

Kad noskaidrots, kas ir satura mārketings, nepieciešams izprast, kāda ir tā loma uzņēmuma ienākumu gūšanai.

Satura mārketings ir ļoti svarīgs uzņēmumiem vairāku iemeslu dēļ:

  • zīmola atpazīstamība – satura mārketings ļauj uzņēmumiem demonstrēt savas zināšanas, vērtības un unikālos piedāvājumus. Pastāvīgi veidojot vērtīgu un atbilstošu saturu, uzņēmumi var palielināt savu atpazīstamību un sasniegt plašāku auditoriju;
  • līderība – satura mārketings sniedz uzņēmumiem iespēju pozicionēt sevi kā nozares ekspertus un ideju līderus. Daloties ar jēgpilnu un informatīvu saturu, uzņēmumi var demonstrēt savas zināšanas, ticamību un autoritāti, izpelnoties savas mērķauditorijas uzticību;
  • apmeklējuma palielināšana – augstas kvalitātes saturs, kas ietver atbilstošus atslēgvārdus un attiecas uz populāriem meklēšanas vaicājumiem, var ievērojami uzlabot uzņēmuma mājaslapas vai interneta veikala redzamību meklētājprogrammās. Optimizējot saturu meklētājprogrammām, uzņēmumi var piesaistīt savai vietnei lielāku organisko trafiku, kā arī uzlabot pozīcijas Google meklētājā;
  • potenciālo pirkumu un reklāmguvumu ģenerēšana – labi izstrādāts saturs var kalpot kā spēcīgs potenciālo pirkumu ģenerēšanas rīks. Piedāvājot vērtīgus resursus, piemēram, e-grāmatas, informatīvos materiālus vai online seminārus, uzņēmumi var piesaistīt potenciālos pircējus. Turklāt saturs, kas parāda produktu vai pakalpojumu priekšrocības un vērtību, var tieši ietekmēt pirkuma lēmumus, tādējādi palielinot reklāmguvumu skaitu;
  • sociālo mediju iesaiste – izveidojot saturu, kas rezonē ar Tavu auditoriju, vari mudināt sociālo mediju lietotājus kopīgot un komentēt savus ierakstus, tādējādi paplašinot sociālo mediju sasniedzamību un piesaistot jaunus sekotājus un potenciālos klientus.

Satura mārketinga formas

Satura mārketings internetā var ietvert dažādas formas, ļaujot uzņēmumiem sazināties ar savu mērķauditoriju ar dažādu kanālu un mediju starpniecību. Lūk, daži izplatīti satura mārketinga veidi un piemēri!

Ir dažādas satura mārketinga formas, kuras var izmantot uzņēmums, piemēram, audio, video, sociālie mediji, online pasākumi u.c.

1. Bloga raksti

Veido informatīvus un saistošus emuāra ierakstus par atbilstošām tēmām. Piemēram, riepu pārdevēji var publicēt bloga rakstus par riepu atšķirībām, pareizo riepu izvēli u.c.

2. Sociālie mediji

Vērtīga ir arī satura, jaunumu un vizuālo materiālu kopīgošana tādās platformās kā Facebook, Instagram, TikTok, Twitter un LinkedIn. Piemēram, fitnesa uzņēmums varētu publicēt treniņu rutīnas, veselīgas receptes un motivējošus citātus.

3. Videoklipi

Video satura izveide un kopīgošana tādās platformās kā YouTube vai sociālie mediji var ietvert produktu demonstrācijas, apmācības, intervijas vai aizkulišu materiālus. Piemēram, tehnoloģiju uzņēmums var izveidot videoklipus, kuros tiek sniegti tehniski padomi.

4. Infografikas

Šādus informācijas vai datu vizuālus attēlojumus, kas ir viegli saprotami, var izmantot, lai parādītu statistiku, pakāpeniskus procesus vai salīdzinājumus. Piemēram, vides organizācija var izveidot infografiku, kurā parādīta plastmasas piesārņojuma ietekme.

5. E-grāmatas/ceļveži

Nereti noderīga var būt arī garāka, detalizētāka satura izveide e-grāmatu vai lejupielādējamu ceļvežu veidā. Tas ļauj uzņēmumiem sniegt padziļinātu informāciju, ekspertu ieskatus vai visaptverošus resursus. Piemēram, finanšu iestāde var piedāvāt e-grāmatu par pensijas plānošanu vai ieguldījumu stratēģijām.

6. Audio

Šāda satura izveide var notikt, ekspertiem apspriežot ar nozari saistītas tēmas vai daloties ieskatos. Piemēram, mārketinga aģentūra var izveidot podkāstu sēriju, kurā notiek intervijas ar ietekmīgiem tirgotājiem.

7. Online pasākumi

Tiešraides vai iepriekš ierakstītu WEB semināru/ pasākumu rīkošana par mērķauditorijai atbilstošām tēmām ļauj uzņēmumiem izglītot un piesaistīt auditoriju. Piemēram, digitālā mārketinga aģentūra var organizēt vebināru par sociālo mediju reklāmas kampaņu optimizēšanu.

8. Lietotāju radīts saturs

Tas var ietvert atsauksmes, pieredzi vai lietotāju publicētus fotoattēlus vai videoklipus. Piemēram, skaistumkopšanas zīmols var rīkot sociālo mediju kampaņu, kurā klienti dalās ar saviem rezultātiem, izmantojot zīmola produktus.

Šie ir tikai daži satura mārketinga formu piemēri, un Tu vari izvēlēties tos, kas vislabāk atbilst Tava uzņēmuma mērķiem, mērķauditorijai un nozarei. Ir svarīgi eksperimentēt, analizēt rezultātus un pielāgot satura mārketinga stratēģiju, pamatojoties uz auditorijas vēlmēm un iesaisti.

Viens no efektīvākajiem – “3D satura” modelis

3d satura modelis strādā ar potenciālā pircēja problēmām, sniedzot tām risinājumu.

3D satura modelis ietver attiecīgus soļus:

  • atlasi, piefiksē mērķauditorijas sāpju punktus;
  • piemēro tiem atbilstošāko satura veidu;
  • izmanto radīto saturu, lai veidotu “buying circle” un atrisinātu problēmu.

Visa pamatā – Content mapping

Tas ir stratēģijas veids, kurā jāizzina sava mērķauditorija un jāveido saturs atbilstoši pirkšanas punktiem, kas arī vedīs pretī produktu pirkumiem. Citiem vārdiem šo var saukt arī par klientu ceļojumu (customer journey).

Lai spertu soļus pretī labākai satura mārketinga stratēģijai, ir nepieciešams iepazīt savu mērķauditoriju, un labāk par to var domāt, apskatot un veidojot ideālo klientu!

Vairāk par ideālo klientu un detalizētiem soļiem, kā to identificēt, uzzini mūsu sagatavotajā rakstā!

Ideālais klients biznesam – 6 soļi tā identificēšanai

Lasīt vairāk

Tev ir jāapzinās, ka klienti un auditorija vēlas ievērojamu un nozīmīgu pieredzi, un Tavi satura mārketinga pasākumi to viņiem var dot. Bet pirms tam ir jāsaprot, kā cilvēki pērk, un pēc tam jāveido saturu katram posmam!

Lai radītu pēc iespējas labāku satura mārketingu ir nepieciešams izprast klientu un tā vēlmes.

Pamatā ir 3 galvenie posmi:

  1. izpratne,
  2. apsvērums,
  3. lēmums,

Un katrs no tiem piedāvā atšķirīgu satura mārketingu. Turpinājumā apskatīsim katru no tiem.

#1 Izpratnes posms

Pirmais pircēja ceļa posms. Viņi vienkārši uzzina par Tavu uzņēmumu. Viņi ne vienmēr ir gatavi pirkt vai pat pieteikties e-pastu listei vai jaunumiem. Bet tā satura dēļ, kuru esi izveidojis, viņi tagad zina, kas Tu esi.

#2 Apsvēruma posms

Lai gan satura mārketings veido izpratni un pievērš uzmanību cilvēkiem par to, ka Tavs uzņēmums pastāv, tas ir arī vērtīgs, lai vadītu cilvēkus, izmantojot apsvēruma posmu. Un katrs lielais pārdevējs zina, ka cilvēki, visticamāk, pērk, kad tos apzināti vada tajā virzienā.

Lai to darītu, Tev vispirms jārada saturs, kurš piesaista cilvēkus, kuri ir ieinteresēti Tavā produktā/pakalpojumā. Un lai to panāktu, jāveido lietotāju uzticība.

#3 Lēmuma posms

Šī ir daļa, kurā cilvēki faktiski pērk. Viņi jau uzticas Tavam uzņēmumam, un viņi ir pazīstami ar Taviem produktiem, pakalpojumiem un to, ko pārstāv Tavs uzņēmums.

Vairāk par klienta ceļojumu un klienta dzīves ciklu uzzini šajā rakstā, kur dzīves ciklu esam aplūkojuši detalizētāk.

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

Lasīt vairāk

Satura mārketings – būtiska SEO optimizācijas daļa

Jo augstākas pozīcijas mājaslapa ieņem meklētāja rezultātos, jo lielāku apmeklētāju plūsmu tā var saņemt. Lai to panāktu, nepieciešama visaptveroša SEO optimizācija, kas iekļauj darbības gan mājaslapā, gan ārpus tās.

Lai iegūtu pēc iespējas labākas pozīcijas meklētājprogrammās ir jāveic seo optimizācija.

Šajā SEO optimizācijas kontekstā ir būtiski atzīmēt svarīgo satura mārketinga lomu – jo vairāk satura tiek pievienots, un tas ir stratēģiski statīts ap Tava uzņēmuma vērtīgākajiem atslēgvārdiem, jo lielāka ir iespējamība iekarot Google meklētāja TOP pozīcijas.

Kad būsi veicis atslēgvārdu izpēti un noskaidrojis, ko un kā cilvēki meklē, šos atslēgvārdus varēsi integrēt dažāda veida saturā. Un tieši ar satura mārketinga palīdzību Tavs uzņēmums saistošā un vērtīgā veidā varēs izplatīt šos atslēgvārdus gan mājaslapā, gan ārpus tās, palielinot atpakaļsaišu skaitu.

Vēlies iekarot TOP pozīcijas Google, paceļot sava uzņēmuma mājaslapu vai interneta veikalu jaunā līmenī? Sazinies ar mums! Mūsu komanda izmantos visas esošās zināšanas, lai Tu uzlabotu peļņu online vidē!

Kopsavilkums

Satura mārketings ir neatņemama e-komercijas sastāvdaļa. Ar pārliecinoša un jēgpilna satura palīdzību iespējams paaugstināt pozīcijas Google meklētājā, piesaistīt potenciālos pircējus, nostiprināt savu kā zīmola autoritāti tirgū, stiprināt saikni ar auditoriju, kā arī izglītot potenciālos un esošos klientus. Lai satura mārketings būtu efektīvs, jāizprot auditorija un tās vajadzības. Satura mārketingam ir dažādas formas, piemēram, bloga raksti, sociālo mediju ieraksti, video un audio materiāli, infografikas, e-grāmatas, online pasākumi u.c. Satura mārketings ir neatņemama SEO optimizācijas sastāvdaļa.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kādi ir 4 satura mārketinga elementi?

Četri galvenie komponenti, kas padara satura stratēģiju veiksmīgu, ir skaidri definēti mērķi, auditorijas izpēte, skaidri mērķi un mērīšanas metrika rezultātu noteikšanai.

Ko sniedz satura mārketings?

Trīs galvenie mērķi, ko mārketinga speciālisti sasniedz ar veiksmīgu satura mārketingu, ir zīmola atpazīstamības radīšana, uzticamības un uzticības veidošana un auditorijas izglītošana.

Kādi ir satura mārketinga piemēri?

Satura mārketings ietver, piemēram, saturu mājaslapā, podkāstus, sociālo mediju ierakstus un videoklipus. Visi šie satura veidi ir paredzēti, lai sniegtu noderīgu un atbilstošu informāciju, kas iepriecina lietotājus un piesaista viņus Tavam zīmolam.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Sociālo mediju komunikācijas plāns

28.08.2023

Latvijā ir vairāk nekā miljons sociālo mediju lietotāju Kantar dati liecina, ka vidēji Latvijā vienā dienā Google apmeklē 995 tūkstoši lietotāju. Sociālo…

Lasīt rakstu

CRM sistēma – rīks efektīvai pārdošanas darba organizēšanai

29.08.2023

Kas ir CRM sistēma? CRM ir klientu attiecību pārvaldības sistēma. Tā ir sistēma efektīvai pārdošanas darba organizēšanai. CRM palīdz uzņēmumam uzturēt kontaktu…

Lasīt rakstu

Reklāmas veidi internetā

28.08.2023

1.Vizuālās reklāmas jeb display ads Šī ir tiešsaistes reklāmu tradicionālā forma – vizuālās reklāmas/baneri, kuri parādās trešo personu mājaslapās, kuru saturs ir…

Lasīt rakstu
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
×
js_loader