Satura mārketings

Edgars Kebbe

Atjaunināts 28.12.2022

Satura mārketings ir ilgtermiņa stratēģija, kas vērsta uz spēcīgu attiecību veidošanu ar jūsu mērķauditoriju, sniedzot tiem augstas kvalitātes saturu, kas tiem ir ļoti svarīgs un konsekvents. Ar šāda satura radīšanu jūs savu auditoriju varat padarīt par lojāliem klientiem, sekotājiem, atbalstītājiem utt.

~ 90% uzņēmumu jau lieto satura mārketinga stratēģiju. Tomēr, vai radot TIK daudz ikdienas satura, mārketinga speciālisti joprojām vērtē satura mārketingu kā efektīvu?

Atbilde ir: JĀ!

Mūsdienās mums pirmās asociācijas ar vārdu “Satura mārketings” rodas par Facebook, Youtube, Twitter, Instagram, mājaslapu – platformas, caur kurām mācām, rādām, stāstām. Bet realitātē tas viss sākās jau krietni senāk pirms interneta.

Satura mārketings ir par stāstīšanu (storytelling), un cilvēki ir stāstījuši stāstus jau tik ilgi, kopš spēj runāt. Mūsu uzmanība vienmēr būs vērsta uz tiem, kas stāsta lieliskus stāstus.

Šodien, vairāk nekā jebkad agrāk, cilvēki vēlas justies īpaši. Pasaule ir skaļāka un trokšņaināka nekā jebkad agrāk, un uzmanība ir mūsu vērtīgākais resurss.

Satura mārketinga efektivitāte

Plūsmas veidošana uz mājaslapu, konversijas optimizācija, pasākumu/ notikumu mārketings, līdu ģenerēšana un vadība, e-pasta mārketings, sociālo mediju mārketings, mārketinga automatizācija, klientu apkalpošana utt. var tikt uzlaboti, izmantojot satura mārketingu.

B2C sektorā mārketinga speciālisti vairāk tiecas veidot auditoriju iesaistošu un nozīmīgu saturu. Otrkārt viņu lielākā vēlme ir izprast radītā satura efektivitāti, bet, treškārt, veidot piesaistošu vizuālo saturu. Tāpat jomas lietpretēji daudz runā par to, ka maksas reklāmas tiek pārvērtētas salīdzinājumā ar SEO, blogu radīšanu, kas ir top iekšējā mārketinga prioritātes, un sociālajiem medijiem.

B2B sektorā speciālisti ir vairāk orientēti uz sociālo mediju satura mārketingu un SEO satura veidošanu, jo mājaslapa ir gan pārdošanas platforma, gan uzņēmuma vizītkarte.

Eksperti atzīst, ka viens no efektīvakajiem ir “3D satura” modelis:

  1. Atlasi, piefiksē mērķauditorijas sāpju punktus
  2. Piemēro tiem atbilstošāko satura veidu
  3. Izmanto radīto saturu, lai veidotu “buying circle” un atrisinātu problēmu

Visa pamatā – Content mapping

Stratēģijas veids, kurā jāizzina sava mērķauditorija un jāveido saturs atbilstoši pirkšanas punktiem, kas arī vedīs pretī jūsu produktu pirkumiem. Citiem vārdiem šo var saukt arī par lietotāju ceļu (customer journey).

Lai spertu soļus pretī labākai satura mārketinga stratēģijai, ir nepieciešams iepazīt savu mērķauditoriju, un labāk par to var domāt, apskatot un veidojot Buyer Persona!

Klienti, auditorija vēlas ievērojamu un nozīmīgu pieredzi, un jūsu satura mārketinga pasākumi to viņiem var dot. Bet jums ir jāsaprot, kā cilvēki pērk, un pēc tam jāveido saturu katram posmam!

Pamatā ir 3 galvenie posmi:

  1. Izpratne
  2. Apsvērums
  3. Lēmums

Un katrs no tiem piedāvā atšķirīgu satura mārketingu.

Izpratnes posms

Pirmais pircēja ceļa posms. Viņi vienkārši uzzina par jūsu uzņēmumu. Viņi ne vienmēr ir gatavi pirkt vai pat pieteikties jūsu e-pastu listei vai jaunumiem. Bet tā satura dēļ, kuru esat izveidojis, viņi tagad zina, kas jūs esat.

Apsvēruma posms

Lai gan satura mārketings veido izpratni un pievērš uzmanību cilvēkiem par to, ka jūsu uzņēmums pastāv, tas ir arī vērtīgs, lai vadītu cilvēkus, izmantojot apsvēruma posmu. Un katrs lielais pārdevējs zina, ka cilvēki, visticamāk, pērk, kad tos apzināti vada tajā virzienā.

Lai to darītu, jums vispirms jārada saturs, kurš piesaista cilvēkus, kuri ir ieinteresēti jūsu produktā/pakalpojumā. Un lai to panāktu, jāveido lietotāju uzticība.

Lēmuma posms

Šī ir daļa, kurā cilvēki faktiski pērk.
Viņi jau uzticas jūsu uzņēmumam, un viņi ir pazīstami ar jūsu produktiem, pakalpojumiem un to, ko pārstāv jūsu uzņēmums.

Papildu satura mārketinga veidi

  • SEO optimizācija – iekšējais satura mārketings
  • Blogu rakstīšana
  • Sociālie mediji – iespējams sociālie mediji ir visspēcīgākais satura mārketinga veids digitālajā pasaulē.
  • Tiešraides video – dažādu iemeslu dēļ cilvēki ir iecienījuši video saturu. Viņi to labāk atceras, un viņi pat vairāk iesaistas.
  • Tas varētu būt tāpēc, ka tiek nodrošināta papildu uzņēmuma pārredzamība. Tas varētu būt tāpēc, ka tas ir vairāk vizuāli. Vai tas varētu būt tāpēc, ka cilvēkiem patīk redzēt uzņēmuma pārstāvjus reālajā vidē. 52% mārketinga speciālistu atzīst, ka video saturs sniedz lielāku ROI.
  • Apmaksāts saturs
  • E-pastu mārketings
  • Podcasts, webinars
  • Infografiki
  • Aptaujas
  • Atsauksmes
  • E-grāmatas
  • Rokasgrāmatas
  • Pētījumi
  • Gadījuma izpētes
  • Čatboti u.c.
Satura formāti

Saistītie raksti

Efektīva SEO stratēģija: 7 posmi tās izveidei

13.03.2023

Kas ir SEO optimizācija? Sāksim ar pamatiem. SEO optimizācija ir visdažādāko darbību kopums, kas tiek veiktas interneta veikalam vai mājaslapai, lai uzlabotu…

Lasīt rakstu

Ārējā SEO optimizācija: ceļvedis tās īstenošanai mājaslapā

15.03.2023

Ir 3 veidu SEO optimizācijas – ārējais SEO ir viena no tām! SEO jeb Search Engine Optimization apzīmē meklētājprogrammu optimizāciju. SEO optimizācijas…

Lasīt rakstu

Sociālo mediju komunikācijas plāns

27.12.2022

Latvijā ir vairāk nekā miljons sociālo mediju lietotāju Kantar dati liecina, ka vidēji Latvijā vienā dienā Google apmeklē 995 tūkstoši lietotāju. Sociālo…

Lasīt rakstu