Atslēgvārdu izpēte un pielietojums

Edgars Kebbe

Atjaunināts 30.12.2022

Kā Tevi un Tavu uzņēmumu atrod potenciālais klients? Šoreiz iepazīsti atslēgvārdu izpētes procesu, kas būs liels palīgs Tavam biznesam! Nereti uzņēmēji iedomājas vienu atslēgvārdu perspektīvu, savukārt klientiem ir pavisam cits skatījums. Šī ir Tava iespēja izzināt, ar kādiem vārdiem klients nonāk līdz Tavai mājaslapai, atrod Tavus produktus, preces, pakalpojumus.

Kas ir atslēgvārdu izpēte?

Jau iepriekš esam runājuši par atslēgvārdu izpēti un skaidrojuši, kāpēc tā nepieciešama, kā to veikt un kur atrastbezmaksas atslēgvārdu izpētes rīkus. Atslēgvārdiem ir ļoti liela nozīme ne tikai mājaslapas izstrādes procesā, bet arī visā digitālā mārketinga vidē. Atslēgvārdu izpēte vienmēr nozīmē procesu, kura laikā tiek atklāti vārdi, frāzes un jautājumi, ko klienti izmantojuši meklētājprogrammās, lai atrastu dažādus produktus vai pakalpojumus. Procesa rezultātā ir iespēja pēc tam optimizēt mājaslapas saturu, lai tas iegūtu augstākas pozīcijas Google meklēšanas rezultātos.

Kāpēc nepieciešama atslēgvārdu izpēte?

Pārdomāti atslēgvārdi ir pamatā jebkurām tiešsaistes aktivitātēm, tostarp mājaslapas izveidei. Izpētes process Tev palīdzēs iepazīt savus klientus un atklāt, kādu informāciju viņiem piedāvāt. Tas Tevi arī iepazīstinās ar problēmām, ko klienti savā ikdienā cenšas atrisināt, un precēm un pakalpojumiem, kas viņiem nepieciešami.

Atslēgvārdu izpēte palīdz atbildēt uz dažādiem jautājumiem, piemēram:

  • kā efektīvi optimizēt savu mājaslapu?
  • kā veidot pārdomātus saišu nosaukumus?
  • kā radīt piemērotāko saturu uzņēmuma mērķauditorijai?
  • kādus vārdu savienojumus izmantot mārketinga un reklāmas aktivitātēs?

Tāpat tā ir iespēja uzzināt, kāds ir klientu domu gājiens, meklējot Tava uzņēmuma piedāvājumu, kādi atslēgvārdi – plaši vai īsi vārdu savienojumi (long tale vai short tale) – ir aktuālākie. Pievērs uzmanību, ka arī meklētājprogrammā ievadītie jautājumi nereti var kļūt par atslēgvārdiem.

Kā domāt par atslēgvārdiem?

Atslēgvārdus iespējams iedalīt trīs grupās. To vidū ir vispārīgie atslēgvārdi, īsie un garie atslēgvārdi.

Vispārīgi atslēgvārdi

Vispārīgi atslēgvārdi – tiem piemīt augsta meklējumu intensitāte. Piemēram, vitamīni, veselība, māja, koks, zāle. Lielākoties tas ir viens atslēgas vārds, kas galu galā paskaidro daudz un tajā pašā laikā īsti neko.

Ierakstot šādus vispārīgos atslēgas vārdus, klients vēlēsies tikai sākt meklēt informāciju. Viņam droši vien nav doma pēc kāda īpaša vārda vai tā savienojuma. Šādā situācijā, piemēram, Google rezultātos parādīsies ļoti daudz meklējumu, kas būs pārāk vispārīgi. Parasti šie rezultāti nebūs vērsti uz kādu konkrētu pakalpojumu vai problēmas risinājumu.

Īsie atslēgvārdi

Īsie atslēgvārdi jeb short tale keywords – tie parasti ir specifiskāki. Lielākoties tie ir divu vārdu savienojumi, piemēram, “vitamīni bērniem”. Šajā gadījumā tas jau ir nedaudz specifiskāks meklējums. Šis atslēgvārds būs ar zemāku meklējumu intensitātI jeb nedaudz mazāk meklējumiem mēnesī. Šāda situācija atslēgvārdu padara pieejamāku, līdz ar to vieglāk iespējams iegūt vēlamās Google meklēšanas pozīcijas.

Garie atslēgvārdi

Garie atslēgvārdu savienojumi jeb long tale keywords. Parasti šie garie vārdu savienojumi vairāk ir vērsti jau uz konkrētāku un padziļinātāku tematu, kad lietotājs jau ir veicis virpārīgu satura izpēti, un zina, ko vēlas. Piemēram, “vitamīna C kapsulas bērniem”.

Dažāda garuma atslēgvārdi

Kāda ir atslēgvārdu konkurence?

Kā jau vari iedomāties, short tale jeb īsajiem atslēgas vārdiem ir augsta konkurence, tomēr tā ir zemāka nekā vispārīgajiem atslēgvārdiem. Ja šāda tipa vārdu savienojumus izmantosi uzņēmuma ikdienā, tiem būs daudz grūtāk iegūt labas meklēšanas rezultātu pozīcijas.

Long tale jeb garie atslēgvārdi ir daudz specifiskāki. Tiem parasti ir mazāks meklējumu skaits mēnesī, taču lietotāji ar tiem vēlas atrisināt jau konkrētas problēmas. Dažkārt ir situācijas, kad arī vārdu savienojumiem ir liels meklējumu skaits. Piemēram, angļu valodā par vingrojumiem mājās vai notievēšanu. Liels meklējumu daudzums mēnesī Google augstāko pozīciju iegūšanu padara grūtāku, līdz ar to arī klientu iepazīstināšana ar radīto saturu ir sarežģītāka.

Sāc ar vispārīgo

Potenciālie klienti parasti izmanto vispārīgus atslēgvārdus, lai sāktu iepazīties ar informāciju. Kad tiek atrasta specifiskāka niša, lietotāji meklē konkrētākus risinājumus, viņi jau ir gatavi veikt kādu darbību. Klienti vēlas iepazīt dažādus produkta vai pakalpojuma pirkšanas procesus, tādēļ nereti meklētājprogrammās ievada jautājumus.

Izpēti konversijas

Pievērs uzmanību tam, ka vispārīgi atslēgvārdi visbiežāk nozīmē zemu konversijas (lietas, ko cilvēks izdarījis Tavā mājaslapā, piemēram, kaut kam pieteicies vai kaut ko nopircis) līmeni un augstu konkurenci. Vidēji atslēgvārdi nozīmē vidēju (un nedaudz zemāku) konkurenci un labāku konversijas līmeni. Savukārt long tale keywords piemīt zema konkurence un augsts konversijas līmenis.

Konkurence ir viens no svarīgākajiem aspektiem, izvēloties atslēgvārdus sava uzņēmuma ikdienai. Šajā brīdī svarīgi domāt objektīvi, lai noteiktu, kuri vārdu savienojumi ir derīgākie Tava uzņēmuma nišai.

Kā atrast atslēgvārdus?

Atslēgvārdu atrašana nereti kļūst par vienu no grūtākajiem posmiem visā izpētes procesā. Ja uzņēmumi nav pazīstami ar atslēgvārdu konkurenci, šī var būt sarežģītākā daļa. Gana bieži uzņēmumu pārstāvji mērķauditorijas virzienā lūkojas ar pārāk plašiem vārdiem, piemēram, picērija, viesnīca, Valmiera, Losandželosa, Amerika.

Neizvēlies neskaidras frāzes

Citās situācijās tiek izvēlētas pārāk neskaidras frāzes, kuras meklēs vien retais. Piemēram, SEO. Daudziem šāds burtu savienojums neko neizsaka, līdz ar to meklējumi nesekos. Cits piemērs saistāms ar sociālajiem medijiem. Šādā situācijā Googlemeklēšanas rezultāti būs pārlieku daudz un vispārīgi. Tie lielākoties nebūs rezultāti, kurus patiesībā klients ir vēlējies atrast.

Sāc ar radniecīgo

Sākumpunkts ir piemērotu un radniecīgu frāžu atrāšana savam biznesam. Ja Tev jau ir uzņēmuma mājaslapa, droši dodies cauri tās saturam un minētajiem atslēgvārdiem. Mēģini noprast, kas ir lielais stāsts, ar ko vēlies iepazīstināt.

Radi jaunas idejas

Izpētes procesā vienmēr talkā nāks dažādas ideju radīšanas tehnikas. Komandā vari sākt ar vienkāršu prāta vētru vai domu karti. Norādi visas idejas un paturi prātā jautājumu – kādas ar manu biznesu saistītas tēmas cilvēki meklē. Raugies uz mājaslapu kā vienotu veselumu, atrodot galvenās idejas un konceptus. Piemēram, saistībā ar digitālo mārketingu galvenās tēmas varētu būt šādas: sociālie mediji, e-pastu mārketings, mājaslapas datu plūsma, satura mārketings, blogs, Google Ads un citas.

Kā turpināt izpēti?

Mirklī, kad esi atradis lielās tēmas, turpini izpēti ar dažādu kanālu palīdzību. Ievadi tēmas Google meklētājā. Piemēram, sociālie mediji. Pirmos rezultātus, kas parādīsies dropdown, lietotāji jau būs meklējuši. Šo vari izmantot kā pirmo sarakstu, ko pievienot sava uzņēmuma atslēgas vārdu izpētei. Tāpat šajos meklēšanas rezultātos atradīsi arī garākus vārdu savienojumus. Visbeidzot labā ziņa ir tā, ka Google sniegs pietiekami objektīvu informāciju par lietotāju meklējumiem.

Meklētājā sociālie mediji dropdown

Google meklētājs

Vēl viens solis ir Google meklēšanas rezultātu atvērumā noritināt līdz lejai. Tur atradīsi Google saistītos rezultātus, kas ir vēl viena iespēja gūt idejas jauniem atslēgvārdiem. Šeit uzzināsi, kādas ir meklēšanas tendences par un ap Tava uzņēmuma nišu, produktiem un pakalpojumiem. Saglabā arī šos atslēgvārdus. Klikšķini tiem virsū, lai atrastu aizvien jaunus domu gājienus.

Tas ļaus veidot padziļinātāku izpēti un noprast lielāku meklēšanas tematu loku, iepazīt konkrētus vārdus un to savienojumus. Iepriekšminētā dēļ ne vienmēr nepieciešams izmantot maksas atslēgvārdu meklēšanas rīkus. Tieši tāpēc Google ir labs sākums izpētei.

Google saistītie rezultāti

YouTube

Tāpat atslēgvārdu atrašanas procesā iespējams izmantot YouTube. Šodien šī video platforma ir otra biežāk lietotā meklētājprogramma aiz Google. Arī šeit iespējams atrast labus risinājumus. Īpaši nozīmīgi tas būs brīdī, ja vēlies tikt atrastsarī pēc video satura un tajā sniegtās informācijas.

Arī YouTube meklētājā sāc ar pamattēmām, piemēram, sociālie mediji vai Google Ads. Tam sekos šo atslēgvārdu turpinājumi, ko varēsi izmantot, piemēram, savā bloga tekstā vai tā virsrakstā. Visbeidzot atslēgvārdus iespējams izmantot kā YouTube tags. Tas palīdzēs dot signālus par savu YouTube saturu.

Optimizējot saturu ap šiem atslēgvārdiem, uzņēmumam būs lielāka iespēja vispirms iekļūt Google meklēšanas pirmajā lapā un vēlāk arī top rezultātos. Ja jau esi veicis mājasdarbu un iekļuvis pirmajā lapā, šis tikai veicinās Tavas pozīcijas nostiprināšanos.

Youtube saistītie meklējumi

Wikipedia

Mazliet uzjautrinoša varētu šķist Wikipedia izmantošana. To savā veidā arī varam izmantot kā meklētājprogrammu, lai smeltos idejas. Vairāk tas gan varētu darboties ārzemēs, meklējot atslēgvārdus angļu valodā. Taču noteikti var mēģināt arī latviski.

Piemēram, meklējot vārdu kafija, atvērsies liels Wikipedia raksts. Tajā būs iespēja izzināt kafijas pirmsākumus, ražošanas procesu un citus aspektus. Tieši tāpēc šī būs vēl viena vieta noderīgu atslēgvārdu atklāšanai.

Iepazīsti savu mērķauditoriju!

Atslēgvārdu izpēte ir lieliska iespēja izprast savu mērķauditoriju. Šajā procesā Tu uzzini par viņu idejām, vēlmēm un bailēm, to, kā dažādi produkti un pakalpojumi tiek meklēti. Piemēram, Tu piedāvā iegādāties stilīgu lietus mēteli, bet īstenībā lietotāji meklē, kā palikt sausam lietū. Šie ir divi pavisam dažādi domu gājieni, kā atspoguļot vienu piedāvājumu. Lietotāji var sākt meklēt gan ar risinājumu, gan to, kas ir viņu sāpe.

Sarežģītais veidos kopbildi

Lai arī sākums varētu šķist sarežģīts, procesa gaitā atklāsi kopbildi labākai atslēgvārdu izmantošanai ikdienā. Iespējams, Tu jau esi uz pareizā ceļa, bet šie meklējumi palīdzēs saprast, piemēram, dažādas atslēgvārdu variācijas. Lietotāji meklē “mājaslapu izstrādi” vai “mājaslapu izveidi”? Atslēgvārdu izpēte spēj dot skaidras, ciparos balstītas atbildes, kuru no šiem vārdiem labāk izmantot savu tekstu radīšanā, savas mājaslapas optimizēšanā.

Šodien atslēgvārdu izpēte kļuvusi par 21. gadsimta tirgus izpēti. Tā iespējamsatklāt potenciālo klientu meklējumus, tostarp precīzus vārdus un frāzes. Izpētes procesā uzzināsiet arī to, kā meklē pēc konkurentu pakalpojumiem vai produktiem, brenda jeb zīmola. Šis sniedz ļoti daudz ideju, kā turpmāk strādāt ar Tevis veidotu saturu.

Kādus rīkus izmantot?

Mirklī, kad esam atraduši vēlamos atslēgvārdus, jāiegūst informācija par meklēšanas rezultātiem un to intensitātes līmeni vienā mēnesī. Tam talkā nāk vērtīgi maksas un bezmaksas rīki, kurus iesakam izmantot.

Google Ads Keyword Planner

Viens no biežāk lietotajiem bezmaksas rīkiem ir Google Ads Keyword Planner. Šie atslēgvārdi nāk no Google, tāpēc tie domāti tieši Google reklāmām. Piereģistrējoties platformā, varēsi iegūt datus par meklēšanas līmeni, to, cik maksā atslēgvārdu un saistīto vārdu klikšķi.

Tāpat ir iespējams veidot atslēgvārdu grupas, kas lieti noderēs, veidojot tekstus, mājaslapas saturu un sociālo mediju ierakstus. Ja ikdienā koncentrējies uz Google, tad šis noteikti ir labs rīks. Tas dos iedvesmu, parādīs priekšā, kā cilvēki meklē, paradīs rezultātus. Bet būs grūtāk atrast, piemēram, garos vārdu savienojumus, kas nereti varētu būt daudz lietderīgāki.

Keyword planner piemērs

Google meklētājs

Vēl viena bezmaksas iespēja ir raudzīties uz Google meklējumiem. To darot, iesakām izlogoties no sava Google konta vai izmantot inkognito režīmu, lai rezultāti varētu būt neitrāli. Tas dos plašāku ieskatu atslēgvārdu meklējumiem un Google nepiesaistīs atslēgvārdus kādai konkrētai atrašanās vietai.

Google Search Console

Google Search Console ir bezmaksas rīks, kas pieslēgts mājaslapai. Ar rīka palīdzību iespējams redzēt, pēc kādiem atslēgvārdiem lietotāji ienāk Tavā mājaslapā, kā tie mijiedarbojas, kāds ir meklējumu skaits un cik daudz klikšķus lietotājs veic uz jūsu saites, lai ienāktu mājaslapā.

Tas ir noderīgs rīks, ar kura palīdzību saprast, kurus atslēgvārdus vairāk izmantot konkrētos atvērumos. Tāpat tā ir iespēja apzināties, uz kuriem atslēgvārdiem vairāk balstīt bloga rakstus vai pārveidot, piemēram, mājaslapas tekstu.

Google Trends ir vēl viena bezmaksas iespēja. Protams, saturu ir svarīgi optimizēt uz atslēgas vārdiem, kuri ir aktuāli ne tikai šodien, bet būs arī pēc tam. Google Trends Tev parādīs Google meklēšanas intensitāti, popularitāti. Tas ļaus analizēt un izsekot populārākajiem atslēgvārdiem, saņemot informāciju par dažādām nozarēm. Šeit konkrētiem atslēgvārdiem iespējams salīdzināt dažādus laika periodus un saprast, ko tad visu no tā paņemt un izmantot savā ikdienā.

Google trends piemērs

Vairākas maksas iespējas

Tāpat ir pieejami vairāki maksas rīki, kuros iespējams izmantot latviešu valodu. To vidū ir Moz Keyword Explorer, Ahref un SEMrush. Noteikti vispirms izvērtē to nepieciešamību savai ikdienai uzņēmumā, studijās augstskolā vai esot freelancerim. Pirms pieņem lēmumu, iepazīsti priekšrocības un trūkumus, izmaksas mēneša un gada griezumā. Iespējams, iesākumā pietiks vien ar bezmaksas Google rīkiem.

7 padomi atslēgvārdu izvēlei

Kā izvēlēties piemērotākos atslēgvārdus?

Iepriekšminēti rīki veidos daudzveidīgus atslēgvārdus. Tie būs saistīti ne vien ar Tavu jomu un uzņēmumu, bet arī konkurentiem, to produktiem un pakalpojumiem. Tas palīdzēs noteikt, kā uzņēmums tiek meklēts. Līdz ar to tiks izveidoti arī saistīti vārdu savienojumi, kas ne vienmēr būs domāti Tavam biznesam.

1. Izvērtē intensitāti

Vispirms pievērs uzmanību meklējumu intensitātei. Izmanto atslēgvārdus, kuriem ir augstāks meklēšanas līmenis. Jo vairāk cilvēku meklē konkrēto vārdu, jo vairāk datu plūsmas tā spēs nest gan uz Tavu mājaslapu, gan sociālo mediju kontiem.

2. Izvērtē garumu

Svarīgi izvērtēt, kuri atslēgvārdi – īsie vai garie – būs Tavējie. Tas atkarīgs no atslēgvārdu konkurences, jo dažkārt vienai nišai arī garais atslēgvārds var ierindoties īso atslēgvārdu konkurencē. Izpēti, kādas ir izvēlēto vārdu savienojumu priekšrocības un vai tie spēs ierindoties Google meklēšanas pozīcijās, kas ir būtiski SEO optimizācijai.

3. Iepazīsti klikšķus

Click Trough rate Tev palīdzēs noteikt, cik liels potenciāls cilvēkiem ir klikšķināt uz saitēm, kas atvērsies pēc Google meklēšanas rezultātiem. To var ietekmēt gan Google Ads, gan dažādi snippet, kā arī biežāk uzdotie jautājumi. Tāpat atceries, ka savas priekšrocības un trūkumus liek lietā pati Google.

4. Noskaidro “trokšņa” lielumu

Vienmēr vispirms ieraksti meklētājā izvēlēto atslēgvārdu un palūko, cik daudz “trokšņa” tas spēj radīt ap Tavu organisko mājaslapas meklējumu un tā pozīcijām. Izproti, vai tiešām vēlies optimizēt saturu ap šo konkrētu atslēgas vārdu. Analizē, vai izvēle spēs izkonkurēt Google izvadītos maksas un bezmaksas saīsinājumus.

5. Uzzini par maksu

Pievērs uzmanību klikšķu maksai jeb Cost Per Click. Informāciju iegūsi Google Keywords Planner. Tur uzzināsi, vai cilvēki tiešām klikšķina uz konkrētā atslēgas vārda.

6. Atceries par piemēroto

Visbeidzot vienmēr turi prātā izvēlēto atslēgvārdu piemērotību Tavam biznesam. Ar populārākajiem vārdu savienojumiem Tevi iepazīstinās Google Trends. Tur atradīsi vārdus, kas vēl tikai gūst popularitāti vai to strauji zaudējuši.

7. Veic atslēgvārdu grupēšanu

Tad, kad esi atradis īstos atslēgvārdus, tostarp sapratis to meklējumu līmeni vienā mēnesī, svarīgi izveidot atslēgvārdu grupas. Nozīmīgi apzināties, kādās grupās atslēgvārdus apvienot un kāds būs to kopējais meklēšanas līmenis.

No diviem līdz 50 atslēgvārdiem

Grupas var būt ļoti dažādas. No grupas, kurā ir tikai divi vārdu savienojumi, līdz grupai, kurā tie ir vairāk nekā 50. Grupēšana Tev palīdzēs apzināt mazo atslēgvārdu saimi. Uz tās pamata varēsi, piemēram, optimizēt kādu konkrētu mājaslapas atvērumu. Tas būs noderīgs gan mārketinga kampaņai, gan satura izveidei, vienkārši reklāmām, e-pasta mārketingam vai sociālajiem medijiem.

Iedali atslēgvārdus grupās

Lai būtu vieglāk orientēties atslēgvārdos un optimizēt saturu, ieteicams iedalīt atslēgvārdus grupās. Šeit dažas idejas grupām:

  • pēc konkurenta– lai salīdzinātu un nosegtu konkurenta atslēgvārdus, tādējādi panākot vai apsteidzot konkurentus meklēšanas rezultātos pēc konkrētiem atslēgvārdiem;
  • pēc sezonalitātes– piemēram, bērnu apģērbu sezonalitāte lietus laikā, ziemā vai vasarā;
  • pēc lokācijas– šis būtu vērtīgi starptautiskiem uzņēmumiem vai tādiem, kuriem ir filiāles;
  • pēc produktu kategorijām– šādu iedalījumu izmanto ļoti bieži, ievietojot atslēgvārdus, kas atbilst noteiktai idejai, procesam, pakalpojumam vai produktam;
  • netiešie atslēgvārdi– šādi atslēgvārdi nav tieši saistīti ar uzņēmumu, bet var noderēt, veidojot saturu, piemēram, bloga rakstā salīdzinot uzņēmuma piedāvājumu ar kādu citu, ko iespējams veiksmīgi sasaistīt;
  • prioritārie atslēgvārdi– tie ir speciāli atslēgas vārdi ar labākiem mārketinga rezultātiem, kuri ir vērtīgāki un veicina peļņu.
Grupētie atslēgvārdi

Kur izmantot iegūtos atslēgvārdus?

Mājaslapā atslēgvārdus ir ieteicams izmantot pēc iespējas dažādākos veidos.

Kādās pozīcijās atslēgvārdus ņem vērā Google?

  • Nosaukumā (Title).Tam ir divi veidi – nosaukums, kas ir pašā mājaslapā kā sadaļas nosaukums, un “title tag”, kas ir pozīcijas nosaukums, kurš var būt garāks. Šādos gadījumos labāk atslēgvārdu iekļaut pašā sākumā.
  • Google meklējumu rezultātu aprakstā (Meta description).Tas lielākoties parādās zem nosaukuma. Aprakstā arī jāizmanto tas pats atslēgvārds, lai Google saprastu, ka cilvēka vēlamais meklējums sakrīt ar to,kas piedāvāts saturā.
  • URL jeb saitē.Veidojot saiti, arī ieteicams atslēgvārdu novietot pašā sākumā.
  • Saturā.Tam ir vairāki veidi. Vispirms atslēgvārds jāiekļauj pašā nosaukumā, jo to Google lasa pirmo. Pēc tam atslēgvārds jāievieto arī pirmajā paragrāfā. Svarīgi atslēgvārdus ir ievietot pašā tekstā, ievietojot arī sinonīmus, kā arī satura apakšnosaukumos, it sevišķi, ja tiek rakstīts bloga raksts – saturs jāstrukturē, tam pievienojot apakšnosaukumus, kuros ir atslēgvārds. Svarīgi pievienot atslēgvārdu arī “link anchor text” – tekstā, kurš iezīmēts ar linku. Un visbeidzot – atslēgas vārds jāpievieno nobeigumā.

Bet svarīgi ir atcerēties, ka tekstu nedrīkst pārsātināt ar atslēgvārdiem.

Atslēgvārdi dažādam saturam

Atslēgvārdu izmantošana neaprobežojas tikai ar bloga rakstiem, svarīgi to ir iekļaut arī veidojot produktu un pakalpojumu aprakstus un citu mājaslapas informāciju.

Kāda veida saturam vēl pievienot atslēgvārdus?

1. Bildēm

Augšupielādējot bildi mājaslapā, tās nosaukums jāveido atslēgvārdos balstīts. Tādējādi uzņēmums tiek padarīts redzamāks lietotājiem arī Google attēlu sadaļā. Bildei, kas augšupielādēta mājaslapā, nepieciešams sniegtAlt tekstu(alt text), jo Google nolasa to, kas atrodas bildē. Tas ir neliels apraksts (1-2 teikumi) par to, kas ir redzams bildē. Vēl jāpievieno atslēgvārds “image title” sadaļā, un tas parādās tad, kad mājaslapā cilvēks peles kursoru uzbīda uz kādas bildes.

2. Sociālajos medijos

Arī Facebook, līdzīgi kā Google, ir meklētājs. Ja uzņēmums savā Facebook lapā izmanto atslēgvārdus, kurus pats ir uzskatījis par sev svarīgiem, izmantojot tos aprakstos un ierakstos, ir liela iespējamība, ka publikācijas parādīsies ne tikaiFacebook meklētājā, bet arī Google.

3. Google My Business

Svarīgi pievērst uzmanību atslēgvārdiem Google My Business, izveidojot uzņēmuma aprakstu un ievietojot pakalpojumus, jo arī tas var uzlabot pozīcijas Google meklētājā.

4. Structured data – FAQ

Šo noteikti jāizmanto, ja ir biežāk uzdoto jautājumu sadaļa mājaslapā. Tā bieži veidojas no garajiem atslēgvārdiem, kuri ir jautājumu veidā. Šos jautājumus var ievietot biežāk uzdoto jautājumu sadaļā un teikt, lai programmētājs dod signālu Google, ka tie ir “structured data”. Tādējādi var panākt to, ka Google parādīsies rezultātu saīsinājumi šiem jautājumiem.

Atslēgvārdu izpēte sākotnēji varētu šķist sarežģīts process, taču tā nudien Tev dos atbildes par klientu paradumiem.

Visbeidzot, ja esi jau nonācis līdz SEO optimizācijai, atslēgvārdi noteikti ir prioritāte, lai radītu veiksmīgu saturu!

Saistītie raksti

Reklāmas veidi internetā

27.12.2022

1.Vizuālās reklāmas jeb display ads Šī ir tiešsaistes reklāmu tradicionālā forma – vizuālās reklāmas/baneri, kuri parādās trešo personu mājaslapās, kuru saturs ir…

Lasīt rakstu

Sociālo tīklu komunikācija: 4 ieteikumi plānošanai

31.12.2022

Ir miljoniem kontu, kuros ik dienu tiek ievietoti miljardiem ziņojumu saviem sekotājiem. Bieži vien sociālo mediju lietotāji ir tie, kuri gan publicē…

Lasīt rakstu

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

30.12.2022

Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…

Lasīt rakstu