Efektīva SEO stratēģija: 7 posmi izveidei (+VIDEO)

Edgars Kebbe

Atjaunināts 15.01.2024

SEO mūsdienās ir būtiska jebkura mārketinga plāna sastāvdaļa. Lai arī SEO optimizācija ir svarīga uzņēmuma mājaslapas pozīciju uzlabošanai Google un citu meklētājprogrammu rezultātos, nedrīkst aizmirst par SEO stratēģiju, kas ļaus ilgtermiņā sasniegt izvirzītos mērķus digitālajā vidē un sniegs iespēju ieņemt konkurētspējīgāku pozīciju Google meklētājprogrammas rezultātos. Šajā rakstā apskatīsim, ko īsti sevī ietver SEO stratēģija un kādi ir veicamie pamatsoļi tās izveidei. Plašāk lasi un uzzini turpinājumā!

SEO optimizācijas stratēģija 2024. gadam (+6 tendences) | E-komercija.lv

SEO optimizācijas stratēģija from E-komercija.lv (eComStrive SIA)

Kas ir SEO optimizācija?

Sāksim ar pamatiem.

SEO optimizācija ir visdažādāko darbību kopums, kas tiek veiktas interneta veikalam vai mājaslapai, lai uzlabotu tās pozīcijas meklētājprogrammu (piemēram, Google, Bing, Yandex) rezultātos.

SEO optimizācija ietver dažādas taktikas, tostarp, piemēram, mājaslapas tehniskā, tekstuālā un vizuālā stāvokļa uzlabošanu, iekšējo un ārējo saišu optimizāciju, sociālo mediju mārketingu, satura izveidi u.c.

Jau ievadā ir svarīgi atzīmēt, ka visaptverošas SEO optimizācijas veikšana ir laikietilpīga – lai pēc laika novērtētu, vai un kā sasniegti vēlamie mērķi, kā arī pēc iespējas efektīvāk tos īstenotu, ir nepieciešams pievērsties SEO stratēģijas izveidei. Lūk, par to arī turpinājumā!

Ja vēlies par SEO optimizāciju uzzināt vairāk, lasi zemāk pievienoto rakstu!

Kas ir SEO optimizācija: vienkāršs un saprotams skaidrojums (2024)

Lasīt vairāk

Kas ir SEO stratēģija?

Laba SEO stratēģija darbojas, koncentrējot enerģiju un resursus uz vienu vai dažiem galvenajiem mērķiem, kuru sasniegšana novedīs pie labvēlīgu rezultātu kaskādes.

Seo stratēģija ietver sevī mērķu un uzdevumu definēšanu, vadlīnijas stratēģijas eralizēšanai u,c.

SEO stratēģija ietver trīs galvenos elementus:

  1. mērķi un uzdevumus to sasniegšanai;
  2. vadlīnijas stratēģijas realizēšanai;
  3. saskaņotu darbību šo izvirzīto mērķu sasniegšanai.

Tāpat kā uzņēmumam, tiecoties pretī izaugsmei, ir nepieciešama attīstības stratēģija, arī uzņēmuma mājaslapai tāda ir būtiska – SEO stratēģija ir tas veicamo aktivitāšu kopums, kas jāievēro, lai efektīvi izmantotu pieejamos resursus uzņēmuma mājaslapas vai interneta vietnes izaugsmei ilgākā laika periodā.

7 posmi efektīvas SEO stratēģijas izveidei

Lai gan SEO optimizācijai ir nepieciešama visaptveroša stratēģija, vari to sadalīt vairākos pārvaldāmos posmos. Lūk, par tiem vairāk!

SEO efektīvas stratēģijas izstrādei nepieciešama esošās situācijas izpēte, SEO stratēģijas izstrāde, stratēģijas ieviešana u.c.

1. SEO optimizācijas mērķu un KPI definēšana

SEO optimizācijas mērķi ir gala rezultāti, kurus vēlies sasniegt noteiktā laika periodā.

Savukārt, KPI ir izmērāmas vērtības, kas palīdz izsekot progresam attiecībā pret izvirzītajiem mērķiem.

Lai radītu efektīvu stratēģiju, pirmkārt, Tev ir jāzina, kur pašlaik atrodies, kur vēlies doties un kā mērīsi panākumus.

Virziena noteikšanai noderīgi ir identificēt tos pakalpojumus vai produktus, kurus vēlies izcelt digitālajā vidē, pārdot vairāk.

Iespējams, tie ir kādi jauni produkti vai pakalpojumi, šī brīža TOP produkti vai tie, kuri uzņēmumam ienes lielu peļņu, taču digitālajā vidē līdz šim nav izcelti.

Kad būsi sapratis, ko vēlies sasniegt, ir īstais laiks nospraust laika, naudas un citu resursu griestus. Šī ir vēl viena dzīves joma, kurā Tu saņemsi to, par ko maksāsi.

Ja meklē ātru un lētu ceļu izcilam SEO, vari būt drošs, ka nesasniegsi tādus rezultātus, kādus iegūtu, ieguldot vairāk laika un naudas.

Šajā SEO procesa posmā Tu vēlēsies arī definēt savus galvenos veiktspējas rādītājus jeb KPI. Tādā veidā novērtēsi ieviesto izmaiņu nestos panākumus un noskaidrosi, kas ir piemērots un kur jāveic pielāgojumi.

Daži no KPI, kam būtu jāseko, ir:

  • organiskās sesijas;
  • izmantoto atslēgvārdu pieaugums;
  • potenciālie pirkumi un reklāmguvumi;
  • atlēcienu līmenis (bounce rate);
  • vidējais sesijas ilgums;
  • lapas ielādes laiks;
  • grozā pievienotie pirkumi;
  • noformētie pasūtījumi;
  • u.c.

Arī konkurentu izpēte un atslēgvārdu izpēte ir būtiska satāvdaļa tam, lai spētu izprast situāciju un darba lauku.

Par to un citiem svarīgiem esošās situācijas izpētes aspektiem vairāk lasi turpinājumā!

2. Esošās situācijas izpēte

Ir būtiski atcerēties, ka pirms SEO optimizācijas uzsākšanas noteikti ir nepieciešams veikt esošās situācijas izpēti.

Kāpēc tas ir svarīgi?

Balstoties datos un informācijas apkopojumā par esošo situāciju, ir iespējams efektīvi izstrādāt jēgpilnu un vērtīgu SEO stratēģiju.

Turpinājumā īsi aplūkosim galvenos komponentus, kas ietilpst esošās situācijas izpētē!

Atslēgvārdu izpēte un atlase

Atslēgvārdu izpētes procesā ir svarīgas divas fāzes – pirmā ir kopējās situācijas, tostarp klientu un tirgus, izpēte, savukārt, otrā nišas atslēgvārdu atlase, kas atbilst Tava uzņēmuma piedāvājuma specifikai un kurus integrēsi savas mājaslapas saturā.

Mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos nosaka algoritms, kas novērtē dažādus faktorus, lai izlemtu, cik labi vietne atbild uz noteiktu meklēšanas vaicājumu. Un liela daļa no tā slēpjas atslēgvārdu izmantošanā.

SEO stratēģijas izveidē ņem vērā, ka optimizējamiem atslēgvārdiem ir noteicoša loma. Tos nepieciešams atlasīt, balstoties uz identificētajiem mērķiem un biznesa specifiku.

Šajā posmā ir svarīgi apzināties, ka SEO panākumu atslēga var būt tie atslēgvārdi, kuru meklējumu skaits mēnesī ir salīdzinoši mazs.

Kāpēc tā?

Vienkārši – lai iekarotu TOP pozīcijas meklētājprogrammās, ir jākonkurē ar citām mājaslapām.

Tā kā visi koncentrējas uz biežāk meklētajiem vārdiem vai frāzēm, apsteigt konkurentus meklētājprogrammu rezultātos var būt dārgi, grūti un nereti pat teju neiespējami.

Saturā, piemēram, bloga sadaļā, integrējot atslēgvārdus ar mazāku meklējumu skaitu, vari vienkāršāk iegūt potenciālo klientu uzmanību un ierindoties TOP pozīcijās, jo tur konkurence būs zemāka.

Mājaslapas tehniskais SEO audits

Lai izprastu to, kā šobrīd darbojas mājaslapa, noder mājaslapas tehniskais SEO audits. Tas ļauj novērtēt mājaslapas darbību un tehnisko stāvokli, pielāgotību mobilajām ierīcēm, mājaslapas ātrumu, SEO saturu u.c. svarīgus aspektus.

Tehniskā SEO audita rezultāti var viest korekcijas SEO stratēģijas ieviešanas izmaksu budžetā. Tāpat tas attiecīgi ļauj izprast, vai esošajā situācijā mājaslapu vispār ir iespējams optimzēt tā, lai varētu nonākt Google TOP pozīcijās.

Ja rezultāti liecina, ka mājaslapā ir virkne tehnisko prodblēmu, kuru novēršana ir laikietilpīga un finansiāli dārga, iespējams, izdevīgāk būs pat izstrādāt majaslapu “no nulles”, nevis mēģināt veikt uzlabojumus esošajā.

Ir vairāki bezmaksas rīki, kurus vari izmantot, lai izanalizētu un izvērtētu vietnes tehnisko stāvokli, piemēram, Screaming Frog, Google’s PageSpeed Insights u.c.

Organiskā apmeklētība mājaslapā

Tā attiecas uz apmeklētājiem, kas nonāk vietnē no neapmaksātiem avotiem, piemēram, uzklikšķinot uz meklētājprogrammu rezultāta.

Izanalizējot esošos datus, sapratīsi, kuri atvērumi nodrošina vislielāko apmeklējuma plūsmu. No tā secināsi, kuri atslēgvārdi mājaslapā ir vērtīgākie, un varēsi pieņemt lēmumu par to, kā vēl tos izmantot satura uzlabošanai.

Atslēgvārdu esošās pozīcijas

Esošās pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos ļauj izvērtēt, kā katrs no atvērumiem konkrētajā brīdī tiek ierindots kopējā informācijas plūsmā un kuriem atvērumiem nepieciešami uzlabojumi.

Piemēram, ja atslēgvārdu esošās pozīcijas jau šobrīd kādu atvērumu ierindo pirmajās pozīcijās (piemēram, pirmajā lapā – no 1. līdz 10. pozīcijai), vari analizēt, kuri atvērumi ir kvalitatīvāki, bet kuriem nepieciešams veikt apjomīgāku SEO optimizāciju.

Atslēgvārdu esošo pozīciju noteikšana ir svarīga, jo SEO stratēģijas mērķis ir panākt augstāku pozīciju ieņemšanu, un esošās situācijas izpēte sniegs nepieciešamo informāciju par to, kuros atvērumos izmaiņas ir nepieciešamas.

Atpakaļsaišu profila izpēte

Pēc tam pārbaudi, cik daudzās vietnēs ir ievietotas saites, kas norāda uz Tavu mājaslapu.

Tu vari saasniegt lielu organizsko meklējumu skaitu, ja ievies savā mājaslapā atpakaļsaites.

Vietnēm ar lielu atpakaļsaišu skaitu parasti ir augsts organisko mekējumu skaits. Tāpat atpakaļsaites ir kā uzticības balsojums – ja daudzas uzticamas vietnes ievieto saites uz Tavu mājaslapu, meklētājprogrammas secinās, ka Tavs saturs ir kvalitatīvs un tam ir vērts atrasties augstākās pozīcijās meklētājprogrammās.

Esošā mājaslapas satura audits

Satura audits ir satura analīzes process, kas tiek veikts ar mērķi, lai atrastu uzlabojumu iespējas.

Šis solis ir svarīgs, lai saprastu, kas jādara, lai uzlabotu vietnes SEO veiktspēju. Tas palīdz noteikt lapas, kurām nav laba veiktspēja, sliktās darbības iemeslus iespējas to novēršanai.

Konkurentu izpēte

Tev nav jāuzmin, kurus atslēgvārdus atlasīt un kādu saturu vai saites izveidot. Tā vietā vari redzēt, kas jau darbojas citiem, un balstīties uz šiem panākumiem, uzlabojot SEO savā mājaslapā.

Pēti savus konkurentus, lai izvērtētu viņu SEO vājās un stiprās puses, noteikt sava uzņēmuma prioritātes u.c.

Konkurentu SEO stratēģiju analīze palīdz:

  • izmantot savu konkurentu vājās puses;
  • atkārtot konkurentu panākumus, izmantojot viņu stiprās puses;
  • noteikt prioritātes svarīgākajiem SEO uzdevumiem.

Vērtīgāko atvērumu definēšana

Katram uzņēmumam ir nepieciešams definēt, kas ir tie produkti vai pakalpojumi, kurus viņš vēlas izvirzīt augstākās pozīcijās meklētājā.

Balstoties uz tiem, tiek noskaidrots, kuri būs vērtīgākie atvērumi, kas paveiks lielāko daļu smagā darba jeb piesaistīs vislielāko apmeklējuma plūsmu un pārvērtīs tos pircējos, sniegs lielāko peļņu.

Lai noskaidrotu, kuri produkti, pakalpojumi vietnē ir vissvarīgākie, jāapsver, ar ko Tavs uzņēmums ir pazīstams. Kādā nozarē konkurējat? Kādus sāpju punktus risināt?

Definē tos, balstoties uz identificētajiem atslēgvārdiem.

Kad būs izkristalizējušiem kategoriju un produktu atvērumi, kas piesaista visvairāk apmeklētāju, varēsi koncentrēt savu stratēģiju uz to uzlabošanu un dabiskās datplūsmas palielināšanu.

Lietotāju pieredzes novērtējums

Pasaulē labākā satura un atslēgvārdu stratēģija nenovedīs pie produktu vai pakalpojumu pārdošanas digitālajā vidē, ja Tava e-komercijas vietne būs pastāvīgi bojāta vai tik ļoti lēna, neoptimizēta, ka radīs nepatiku tās apmeklētājam.

Tāpēc Tevi ir rūpīgi jāapsver savas vietnes arhitektūra un lietotāju pieredze, lai nodrošinātu, ka cilvēki veic vēlamās darbības.

Šim solim noderēs “UX Benchmark” jeb UX salīdzinošā novērtēšana, kas ir produkta vai pakalpojuma lietotāja pieredzes novērtēšanas process – to veic mājaslapā, lai noteiktu tās relatīvo veiktspēju salīdzinājumā ar noteikto standartu.

UX speciālists izmanto šo procesu, lai izvērtētu, cik draudzīga ir mājaslapa lietotājiem.

Salīdzinošā novērtēšana ietver kvantitatīvu datu vākšanu, kas apraksta pieredzi, un tam izmantot var dažādus datus, piemēram:

  • vidējo pirkuma veikšanas laiku;
  • klikšķu skaitu uz pogām;
  • u.c.

3. SEO stratēģijas izstrāde

Kad esošā situācija ir apzināta, pienācis laiks izstrādāt startēģiju.

Šajā procesā ir jāizvērtē dažādi aspekti, lai panāktu vēlamo rezultātu.

Ne vienmēr lielāka apmeklētība mājaslapā nozīmē veiksmīgu SEO optimizāciju, jo svarīgāk par augstu apmeklējuma plūsmu ir to apmeklētāju piesaiste, kuri pēc tam konvertēsies pircējos.

Ir jāņem vērā arī pieejamais naudas, cilvēku un laika resurss. Tāpat jāpatur prātā, ka SEO stratēģijas ieviešana nav kampaņveidīga, bet gan sistemātiska ilgtermiņa pieeja. Tādēļ ir jāliek kopā plāns ilgtermiņam un jāņem vērā pieejamie resursi.

Turpinājumā aplūkosim, kas vēl ir būtisks SEO stratēģijas izstrādē.

Optimizējamo atslēgvārdu atlase

Atceries, ka sākumā stāstījām par atslēgvārdu izpēti?

Lūk, pienācis brīdis atlasīt optimizējamos atslēgvārdus savai mājaslapai!

Kā to paveikt?

  • Izveido svarīgu, atbilstošu tēmu sarakstu, pamatojoties uz to, ko zini par savu uzņēmumu.
  • Aizpildi šos tēmu segmentus ar atslēgvārdiem.
  • Izproti, kā šie atslēgvārdi tiek izmantoti (ko, kādu informāciju lietotāji no tiem sagaida).
  • Izpēti saistītos meklēšanas vienumus.
  • Izmanto atslēgvārdu izpētes rīkus, kas palīdz iegūt jaunas idejas, piemēram, Ahrefs, SE Ranking, SEMrush, Google Keyword Planner u.c.
Izmanto atslēgvārdu izpētes rīkus, piemēram, se ranking, semrush u.c.

Tehnisko nepilnību novēršana

SEO stratēģijas īstenošanas gaitā svarīgs ir arī tehniskās SEO optimizācijas plāns.

Tā ietvaros jāaptver prioritātes, kritiski svarīgi labojumi u.c. aspekti vietnes optimizēšanas procesā, lai palīdzētu meklētājprogrammām atrast, pārmeklēt, izprast un indeksēt atvērumus.

Lai uzlabotu vietnes tehnisko optimizāciju, jāņem vērā dažādi faktori, piemēram:

  • Javascript;
  • XML vietņu kartes;
  • vietnes arhitektūra;
  • URL struktūra;
  • strukturētie dati;
  • maznozīmīgs saturs;
  • dublēts saturs;
  • Hreflang (HTML atribūts, ko izmanto, lai norādītu tīmekļa lapas valodu un ģeogrāfisko mērķauditorijas atlasi);
  • Kanoniskās atzīmes (HTML tags, kas meklētājprogrammām norāda, ka pievienotais URL ir lapas sākotnējā, galīgā versija);
  • 404 lapas;
  • 301 pārvirzīšana (redirect).

On-site SEO optimizācijas plāns

Pareizs on-site SEO optimizācijas plāns ir svarīgs SEO stratēģijai, jo tam ir liela nozīme mājaslapu pozīciju noteikšanai meklētājprogrammu rezultātos.

On-site jeb mājaslapā veiktā SEO prakse ietver:

  • virsraksta tagus (Title tags);
  • meta aprakstus (Meta descriptions);
  • virsrakstus;
  • iekšējās saites;
  • URL struktūru;
  • ALT tekstus;
  • attēlu failu nosaukumus;
  • tekstu papildināšana;
  • u.c.

Tehnisko risinājumu ieviešana

Laba tehniskā SEO prakse ļauj meklētājprogrammām viegli lasīt mājaslapu un noteikt, vai tajā esošais saturs atbilst lietotāju jautājumiem.

Ja vietne nav draudzīga lietotājam, meklētājprogrammas var pazemināt pozīcijas par labu citiem, kas piedāvā labāku lietotāja pieredzi.

Tāpēc ir svarīgi pievērst uzmanību tehniskajiem risinājumiem, piemēram:

  • izveidot atbilstošu navigāciju. Pārliecinies, vai visas lapas ir iespējams atvērt, piekļūt saturam tajās;
  • uzlabot vietnes darbības ātrumu. Jo lēnāk lapa tiek ielādēta, jo zemāks var būt vietnes vērtējums no meklētājprogrammām, turpretī atlēcienu līmenis – augsts, ko arī negatīvi vērtēs meklētājprogrammas;
  • mobilā versija. Gandrīz 60% no visiem tiešsaistes meklējumiem tagad tiek veikti mobilajās ierīcēs, un dažās nozarēs (pārtika un dzērieni) sasniedz pat 72%. Ja Tava vietne nav optimizēta lietošanai mobilajām ierīcēm, var tikt pazemināta vietnes vieta meklētājprogrammās.
Lietotāji aizvien vairāk meklē sev interesējošo informāciju mobilajās ierīcēs.

Satura optimizācija

Satura potimizācija ir neatņemama SEO stratēģijas sastāvdaļa. Ja vēlies, lai Tavā vietnē nonāktu vairāk apmeklētāju, saturam ir būtiska nozīme.

Kvalitatīva, optimizēta satura rakstīšana var piesaistīt savai vietnei vairāk apmeklētāju bez maksas.

Satura optimizācija ietver gan atslēgvārdu izmantošanu, gan SEO labajai praksei atbilstošu satura noformēšanu, gan, protams, arī vizuālā satura noformēšanu.

Meklēšanas nolūka optimizācija

SEO optimizācijas procesā ir nepieciešams pārbaudīt meklēšanas nolūku optimizējamiem atslēgvārdiem, lai izprastu, kā konktētus atslēgvārdus integrēt un izmantot saturā.

Piemēram, ja Tava uzņēmuma specifika ir biroja mēbeļu tirgošana un optimizācijai esi izvēlējies atslēgvārdu “guļamistabas dizains”, tad, veicot meklēšanas nolūka pārbaudi, sapratīsi, ka lietotāji, ievadot šo atslēgvāru meklētāja lauciņā, sagaida izglītojošu bloga rakstu, nevis produktu atvērumu.

Tā rezultātā SEO stratēģijas ieviešanas procesā, iespējams, būs jāveic kādas izmaiņas, piemēram, ieviešot citādāku saturu.

“Low-hanging fruit” identificēšana

“Low-hanging fruit” biznesa izpratnē ir pasākumi, kas ir viegli īstenojami un nodrošina lielāku atdevi, ļauj sasniegt vēlamos rezultātus.

SEO optimizācijā ar to tiek saprasti viegli ieviešami vietnes uzlabojumi, kas var, piemēram, ievērojami uzlabot:

  • mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammās;
  • vietnes ielādes ātrumu;
  • apmeklējumu skaitu mājaslapā;
  • lietotāju pieredzi;
  • u.c.

Veicamie pasākumi būt visdažādākie, piemēram, tehnisko problēmu novēršana mājaslapā, iekšējo saišu tīkla izveide, URL struktūras uzlabošana, satura optimizācija u.c.

Satura klasteru izplānošana

Satura klasteri ir tēmu kopas, savstarpēji saistītas lapu vai bloga rakstu grupas par konkrētu tēmu – tas attiecas uz satura izstrādi bloga sadaļā.

Tie ir svarīgi, jo palīdz meklētājprogrammām izprast vietnes hierarhiju un stiprināt Tavas vietnes autoritāti attiecībā uz noteiktu tēmu. Tas sastāv no trīs sastāvdaļām:

  • “pīlāra” lapa (galvenais bloga raksts), kas koncentrējas uz galveno tēmu;
  • atvērumu “kopa” (citi bloga raksti), kas padziļināti aptver saistītās apakštēmas;
  • iekšējās saite starp visiem atvērumiem (bloga rakstiem).

Atpakaļsaišu profila attīstīšana

Jau izpētes posmā aplūkojām atpakaļsaišu profila nozīmi – vietnes, kurām atpakaļsaišu skaits ir augsts, meklētājprogrammas uzskatīs par kvalitatīvām, tādējādi ierindojot tās augstākās pozīcijās meklētājā, kas likumsakarīgi palielina arī apmeklējumu skaitu vietnē.

Tāpēc ir būtiski SEO stratēģijā aptvert arī atpakaļsaišu profila attīstīšanu, lai uzlabotu vietnes pozīcijas un veicinātu uzticību saturam.

4. Pieejamo resursu optimizēšana un zinošu speciālistu piesaiste, ja nepieciešams

SEO stratēģijas izveide un īstenošana nav vienas dienas, nedēļas vai mēneša process – tas ilgst lielākā laika periodā, un svarīgi ir tas, cik zinoša un spējīga būs komanda sasniegt izvirzītos stratēģijas mērķus.

SEO neeksistē vakuumā – tas ietekmē daudzas citas Tava uzņēmuma daļas, tostarp mārketingu, pārdošanu un IT.

Iespējams, daži no darbiniekiem jau ir labi kvalificēti, lai palīdzētu SEO stratēģijas izstrādei.

Piemēram, pārdošanas komanda, zinās, kuri produkti cilvēkus interesē visvairāk. Viņu iesaistīšana SEO stratēģijas izstrādē palīdzēs sasniegt efektīvu rezultātu, taču tad, ja ar esošajiem resursiem ir par maz – jāmeklē pieredzējuši speciālisti ārpus uzņēmuma.

5. SEO stratēģijas saskaņošana ar klienta ceļojumu (customer journey)

Dienas beigās pārdošanas apmēri ir galvenie. Bez klientiem nav ieņēmumu, un tas nozīmē, ka nav biznesa. Tieši tik vienkārši, un vienlaikus arī sarežģīti.

Lai palīdzētu pārdošanas procesā, izstrādātajai SEO stratēģijai ir jāatbilst klienta ceļojumam. Kā tas saprotams?

Klienta ceļojums ir to saskarsmes punktu apkopojums, kas klientiem ir ar Tavu uzņēmumu visās fāzēs – sākot ar pirmo aplūkoto informāciju līdz pat laikam pēc pirkuma veikšanas.

SEO lieliski iekļaujas ikvienā šī cikla posmā.

  1. Atpazīstamība: mūsdienu pasaulē daudzi klienti vispirms uzzina par uzņēmumu tiešsaistē. Piemēram, izmantojot Google meklētāju.
  2. Interese: šeit klienti sāk veikt izpēti. Un kas ir labāka vieta, kur veikt izpēti, ja ne Tava uzņēmuma mājaslapa?
  3. Lēmums: klients vēlas pirkt un lemj starp Tevi un konkurentiem. Piemēram, apraksts, kurā minēta bezmaksas piegāde, varētu būt tas, kas viņus ietekmē.
  4. Pirkums: e-komercija turpina augt. Izmantojot meklētājprogrammu optimizētu tirdzniecības vietu, cilvēkiem ir vieglāk iegādāties.
  5. Pēc iegādes: klientu atsauksmes ir lielisks veids, kā vairot uzticēšanos potenciālajiem klientiem.

Katrā no šiem posmiem potenciālais klients Google meklētāja lodziņā ievada atbilstošu atslēgvārdu. Ja būsi saskaņojis savu SEO stratēģiju ar klienta ceļojumu, iekļaujot piemērotus atslēgvārdus, nodrošināsi, ka ikvienā no posmiem būsi potenciālā klienta redzeslokā.

Tas nozīmē, ka Tev mājaslapā jāspēj integrēt saturs, kas spēs sniegt vēlamo informāciju potenciālajam pircējam visā klienta ceļojuma laikā.

Ja vēlies par klienta ceļojumu uzzināt vairāk, lasi zemāk pievienoto rakstu!

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

Lasīt vairāk

6. Stratēģijas ieviešana

Lai arī varētu šķist pašsaprotami, ir vērts atgādināt – arī pašas stratēģijas ieviešana ir svarīgs solis!

Atceries, ka to jādara saskaņoti, sistēmātiski – ja vēlies sasniegt vēlamos rezultātus, aizmirsti par kampaņveidīgu, neregulāru vai nepilnīgu stratēģijas īstenošanu.

Ja vēlies sasniegt rezultātus, tad īsteno regulāru un pilnvērtīgu SEO stratēģiju.

Šo padomu paturēšana prātā ir neliela daļa no procesa, kura īstenošanai nepieciešams laiks, pūles un pacietība.

Pārbaudi un iepazīsti savu vietni no lietotāja viedokļa. Zini savus mērķus, izmantojot SEO, un izmanto to, lai atrastu pareizos atslēgvārdus. Koncentrējies uz kvalitatīvu saturu un izmanto visu, ko zini par savu auditoriju, lai ieviestu stratēģiju.

Un visbeidzot – SEO stratēģijas ieviešanas procesā izmanto pieejamos resursus – kolēģus, kas, iespējams, zina vairāk par klientiem un viņu paradumiem, datus, kas pieejami par mājaslapu, un radošu pieeju.

7. Stratēģijas rezultātu izvērtēšana

SEO stratēģijas izveide un īstenošana ir apsveicama, taču, ieelpojot dziļi, saproti – tas vēl nav viss!

Kad būsi ģenerējis pārskatus par to, kā darbojas SEO stratēģija, nepieciešams sekot rādītājiem un jāpierāda pašas stratēģijas ietekme.

Daži no svarīgākajiem rādītājiem, ko ieteicams izvērtēt, ir atslēgvārdu pozīcijas, vietnes apmeklējums un apmeklējuma ilgums, atlēcienu līmenis, populārākās izejas lapas un rāpuļprogrammu kļūdas.

Identificējot to visu, iegūsi labāku priekšstatu par to, ko klienti meklē un kas viņus atgrūž no Tavas mājaslapas.

SEO stratēģijas izstrāde ir vērtīga, taču arī laikietilpīga un specifiskas zināšanas prasoša. Ja šķiet, ka saviem spēkiem to veikt nebūs iespējams – uztici darbu profesionāļiem! Piesakies uz konsultāciju pie E-komercija.lv speciālistiem un uzzini, kā varam Tev palīdzēt!

Kopsavilkums

SEO optimizācija ir daudzdimensionāla, bet tajā pašā laikā arī būtiska jebkura mūsdienu biznesa plāna sastāvdaļa.

SEO stratēģija aptver dažādus soļus, sākot no mērķu un KPI definēšanas, esošās situācijas izpētes un pašas SEO stratēģijas izveides, līdz pat resursu izvērtēšanai un optimizēšanai, stratēģijas saskaņošanai ar klienta ceļojumu, stratēģijas ieviešanai un rezultātu analīzei.

Stratēģijas izveide ir svarīga, jo ļauj izvirzīt mērķus, kas palīdz efektīvi piesaistīt klientus digitālajā vidē. SEO stratēģijas īstenošana ir ilgtermiņa process, kura laikā, mērot sasniegtos rezultātus un signalizējot par izmaiņām, ja tās nepieciešamas uzņēmuma mājaslapā, vari veicināt pārdošanu digitālajā vidē.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kas ir SEO?

SEO jeb Search Engine Optimization apvieno darbības, kas tiek veiktas mājaslapā ar mērķi uzlabot vietnes pozīcijas meklēšanas rezultātos Google u.c. meklētājprogrammās. Jo augstākas pozīcijas mājaslapa ieņem meklētājā, jo lielāku apmeklējumu tā saņem.

Kādas ir SEO stratēģijas priekšrocības?

Viena no galvenajām SEO stratēģijas priekšrocībām ir tā, ka ar tās palīdzību ir iespējams nodrošināt efektīvu preču vai pakalpojumu pārdošanas procesu digitālajā vidē. SEO stratēģija ļauj ar efektīvu esošo resursu pārvaldību iegūt konkurētspējīgāku pozīciju nekā konkurentiem, lai nodrošinātu apmeklējuma un pirkumu pieaugumu ilgstošā laika periodā.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

E-pasta mārketings: kā nonākt tuvāk klientam?

29.08.2023

E-pasta mārketings nav miris! Tas joprojām darbojas un ir vērā ņemams mārketinga veids, ja tā potenciālu izmanto pareizi! Ikdienā pareiza resursu izmantošana…

Lasīt rakstu

Mērķauditorijas noteikšana un raksturojums

30.08.2023

Kas ir mērķauditorija? Uzņēmuma mērķauditorija attiecas uz konkrētu personu vai klientu grupu, kuru uzņēmums vēlas sasniegt, iesaistīt un apkalpot ar saviem produktiem,…

Lasīt rakstu

Kas ir blogs? Kādēļ tas nepieciešams biznesam?

29.08.2023

Ko nozīmē “blogs” latviski? Vai zināji, ka vārds “blogs” 2007. gadā kandidēja uz gada nevārda titulu? Jā, jau gadiem ilgi Latvijā norit…

Lasīt rakstu
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
×
js_loader