Digitālais mārketings – kļūstiet pamanāmi internetā

Mārketings vienmēr ir bijis saistīts ar saziņu ar auditoriju īstajā vietā un īstajā laikā. Šodien tas nozīmē, ka Tev ir jāsatiekas ar viņiem tur, kur viņi jau pavada laiku – internetā. Ir būtiski izmantot digitālās vides sniegtās iespējas, lai attīstītu savu biznesu un pelnītu vairāk. Uzzini vairāk par to, kas ir digitālais mārketings, un iekaro digitālo sfēru, aizraujot savu auditoriju un bruģējot ceļu uz nepārspējamiem panākumiem internetā!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Kas ir digitālais mārketings?

Digitālais mārketings jeb interneta mārketings ir vispārīgs termins, kas apzīmē visas darbības, ko uzņēmums veic, lai uzrunātu klientus un piesaistītu viņu uzmanību, izmantojot elektroniskās tehnoloģijas. Digitālais mārketings reklamē un pārdod produktus vai pakalpojumus potenciālajiem klientiem, izmantojot tiešsaistes platformas, piemēram, e-pastu, sociālos medijus, mobilo mārketingu, tiešsaistes klientu kopienas, tīmekļa seminārus un citu video saturu.

Digitālais mārketings tiek izmantots tiešsaistes vidē, reklamējot un pārdod uzņēmuma porduktus un pakalpojumus.

Digitālā mārketinga process ietver līdzīgu taktiku kā tradicionālais mārketings. Efektīvākai pārdošanai uzņēmumi var apvienot gan tradicionālās, gan digitālās mārketinga metodes.

Online jeb interneta mārketinga nozīme NAV pārvērtēta!

Digitālajam mārketingam mūsdienu interneta laikmetā uzņēmumiem ir ļoti svarīgs vairāku iemeslu dēļ. Kādi tie ir?

Lai uzņēmums būtu konkurētspējīgs tam ir jāizmanto online jeb interneta mārketinga sniegtās iespējas, tādejādi sasniedzot potenciālo auditoriju efektīvāk.

Ir iespējams koncentrēt savus centienus tikai uz tiem potenciālajiem klientiem, kuri, visticamāk, iegādāsies Tavu produktu vai pakalpojumu

Ja ievieto reklāmu TV, žurnālā vai uz stenda, Tev ir ierobežota kontrole pār to, kas redz reklāmu. Digitālais mārketings ļauj identificēt un mērķēt uz ļoti specifisku auditoriju, izmantojot personalizētus mārketinga ziņojumus ar augstu reklāmguvumu līmeni.

Piemēram, sociālo tīklu vietnēs vari izmantot mērķauditorijas atlasi, lai rādītu reklāmas noteiktai grupai, pamatojoties uz tādiem mainīgajiem kā vecums, dzimums, atrašanās vieta, intereses u.c.

Sociālo tīklu vietnēs iespējas segmentēt uzņēmuma auditoriju pēc dažādiem parametriem.

Tas ir ekonomiski izdevīgāks nekā izejošā (outbond) mārketinga metodes

Digitālais mārketings palīdz izsekot kampaņu veiktspējai ikdienā, lai zinātu, kuri kanāli darbojas labi un kuri ne, tādējādi palīdzot optimizēt kampaņas budžetus, lai nodrošinātu augstu ROI (return on investment) jeb ienākumus no investīcijām. To nevar teikt par tradicionālajiem reklāmas veidiem. Nav svarīgi, kā darbojas, piemēram, vides reklāma – tā joprojām maksā tikpat, pat ja tā netiek pārveidota. Turklāt, izmantojot digitālo mārketingu, Tev ir pilnīga kontrole pār to, kur izvēlies tērēt naudu.

Digitālais mārketings ir izmērāms

Lai gan tradicionālā reklāma var būt noderīga konkrētu mērķu sasniegšanai, tās lielākais ierobežojums ir izmērāmība. Šī ir viena no lielākajām digitālā mārketinga priekšrocībām, jo tas sniedz priekšstatu par visu uzņēmumam svarīgo metriku no sākuma līdz beigām, tostarp par seansiem, kopīgošanas reizēm, skatījumiem, klikšķiem un lapā pavadīto laiku.

Digitālā mārketinga stratēģiju ir vieglāk pielāgot un mainīt

Ikviens mārketinga speciālists zina, cik liels darbs tiek ieguldīts mārketinga stratēģijas izstrādē. Stratēģijas īstenošanas laikā bieži var rasties kādi precizējumi – vari saprast, ka aprēķins ir bijis neveiksmīgs, pieņēmums bija nepareizs vai auditorija nereaģēja tā, kā bija paredzēts. Iespēja pielāgot stratēģiju ir ļoti izdevīga, jo ļauj efektīvāk pārvaldīt tās darbību un sasniegt vēlamos mērķus.

Interneta mārketings var uzlabot reklāmguvumu līmeni un potenciālo pirkumu kvalitāti

Tā kā digitālais mārketings ļauj vienkāršāk novērtēt mārketinga pasākumus, tas atvieglo arī reklāmguvumu līmeņa uzlabošanu. Spēja izmērīt katras taktikas efektivitāti palīdz izstrādāt labākas stratēģijas – pastāvīga metožu pilnveidošana uzlabo reklāmguvumu līmeni. Ieguldījumi digitālajā mārketingā nodrošina, ka viss ir optimizēts lielākajam reklāmguvumu skaitam.

TOP 5 digitālā mārketinga veidi

Ir vairāki digitālā mārketinga stratēģiju veidi, ko uzņēmumi var izmantot, lai aizsniegtu savu mērķauditoriju un sasniegtu savus izvirzītos mārketinga mērķus. Lūk, daži izplatītākie digitālā mārketinga veidi!

Lai sasniegtu izvirzītos mārketinga mērķus un auditoriju var izmantot kādu no pieciem digitālā mārketinga veidiem, piemēram, satura mārketings, e-pastu mārketings u.c.

1. Meklētājprogrammu optimizācija – SEO (Search Engine Optimization)

SEO optimizācija ir Tava uzņēmuma mājaslapas vai internetveikala vietnes optimizēšanas process, kas tiek veikts, lai meklētājprogrammu rezultātu lapās iegūtu augstāku vietu, tādējādi palielinot organiskās apmeklētības apjomu, ko saņem vietne.

Ar SEO optimizāciju var panākt organiskos meklēšanas rezultātus meklētājprogrammās to var izdarīt, izmantojot kādu no SEO optimizācijas veidiem.

Izdala dažāda veida SEO optimizāciju:

  • iekšājais SEO – šis veids koncentrējas uz visu saturu, kas pastāv lapā. Izpētot atslēgvārdus pēc to meklēšanas apjoma un nolūka (vai nozīmes), vari atbildēt uz lasītāju jautājumiem un iegūt augstāku vietu meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP);
  • ārējais SEO – šis SEO veids koncentrējas uz visām darbībām, kas notiek ārpus lapas, lai optimizētu vietni. Šajā kontekstā ir būtiski minēt ir ienākošās saites, kas pazīstamas arī kā atpakaļsaites. Tās, savukārt, ir svarīgas, lai iekarotu augstākas pozīcijas Google meklētāja;
  • tehniskais SEO – šāda veida SEO koncentrējas uz tehnisko daļu un kodēšanas procesu. Attēlu saspiešana, strukturēti dati un CSS failu optimizācija u.c. var palielināt vietnes ielādes ātrumu – tas ir svarīgs rankošanas faktors Google acīs.

2. Satura mārketings

Satura mārketings ietver vērtīga un atbilstoša satura izveidi un izplatīšanu, lai piesaistītu un iesaistītu mērķauditoriju. Šis termins apzīmē satura līdzekļu izveidi un reklamēšanu, lai veicinātu zīmola atpazīstamību, datplūsmas pieaugumu, potenciālo pircēju piesaisti un klientus.

Satura mārketings var ietvert bloga rakstus, videoklipus, infografikas, e-grāmatas un daudz ko citu. Tā galvenais mērķis ir sniegt vērtīgu informāciju, veidojot uzticību potenciālajiem klientiem.

3. E-pastu mārketings

E-pasta mārketings ietver mērķtiecīgu ziņojumu un reklāmas satura nosūtīšanu tieši uz abonenta iesūtni. To var izmantot, lai veicinātu potenciālos pirkumus, reklamētu produktus vai pakalpojumus, kopīgotu vērtīgu saturu un veidotu lojalitāti no klientiem. E-pasta mārketinga kampaņas var būt ļoti personalizētas un segmentētas, pamatojoties uz abonentu uzvedību un vēlmēm.

E-pasts bieži tiek izmantots, lai reklamētu saturu, atlaides un pasākumus, kā arī lai novirzītu cilvēkus uz uzņēmuma interneta veikalu. Daži bieži izplatīti e-pasta ziņojumu veidi:

  • bloga jaunumu saņemšanas abonēšana;
  • e-pasta ziņojumi vietnes apmeklētājiem, kuri kaut ko lejupielādējuši;
  • akcijas lojalitātes programmas dalībniekiem;
  • padomi vai ieteikumi klientu izglītošanai.

4. Sociālo mediju mārketings

Sociālo mediju platformas sniedz uzņēmumiem iespējas sazināties ar savu auditoriju, veidot zīmola atpazīstamību un reklamēt produktus vai pakalpojumus. Izveidojot un kopīgojot saistošu saturu, uzņēmumi sasniedz savu mērķauditoriju tādās platformās kā Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok u.c.

Lai sasniegtu un sazinātos ar savu potenciālo auditoriju var izmantot sociālo mediju mārketingu un tādas platformas, kā tiktok, facebook, instagram u.c.

5. Mobilais mārketings

Mobilā mārketinga mērķauditorija ir lietotāji, kuri izmanto mobilās ierīces, piemēram, viedtālruņus un planšetdatorus. Tas var ietvert tādas stratēģijas kā mobilajām ierīcēm optimizētas vietnes, mobilās lietotnes, SMS mārketings un mobilās reklāmas, lai sasniegtu un piesaistītu lietotājus, kuri izmanto mobilās ierīces.

Lai arī digitālā mārketinga formas ir ļoti dažādas, pats pamats uzņēmējdarbībai interneta vidē ir tieši SEO optimizācija. Mēs, E-komercija.lv speciālistu komanda, esam šeit, lai palīdzētu sakārtot Tava uzņēmuma mājaslapu vai internetveikalu no esošās situācijas analīzes līdz stratēģijas un pašas SEO optimizācijas īstenošanai. Sazinies un sasniedz TOP pozīcijas Google meklētājā kopā ar mums!

Kopsavilkums

Digitālais mārketings aptver visas interneta vidē īstenotās mārketinga metodes, kas veicina klientu un peļņas pieaugumu. Interneta mārketings ir ekonomiski izdevīgāks – tas ļauj koncentrēt centienus digitālajā vidē vēlamajai mērķauditorijai, izvērtēt rezultātus un efektīvi pielāgot mārketinga stratēģiju, lai sasniegtu vēlamo mērķi. Digitālais mārketings izpaužas dažādās formās – e-komercijas ietvaros svarīgākā ir SEO optimizācija, tāpat būtisks ir satura mārketings, sociālo mediju mārketings, e-pastu mārketings, mobilais mārketings u.c.

Biežāk uzdotie jautājumi (BUJ)

Kāpēc digitālais mārketings ir nozīmīgs?

Digitālais mārketings palīdz sasniegt biznesa mērķus digitālajā vidē. Labāka izmaksu efektivitāte, vairāk datu, kas sniedz informāciju pārdomātiem un gudriem lēmumiem, un uzticības veidošana no klientiem ir tikai dažas no priekšrocībām, ko var gūt no digitālā mārketinga.

Kāda ir atšķirība starp digitālo mārketingu un tradicionālo mārketingu?

Galvenā atšķirība starp digitālo un tradicionālo mārketingu ir medijs, caur kuru auditorija saņem mārketinga vēstījumu. Tradicionālajā mārketingā tiek izmantoti tradicionālie mediji – TV, žurnāli un laikraksti –, savukārt digitālajā mārketingā tiek izmantoti digitālie mediji – sociālo tīklu vietnes, e-pasts, mobilās ierīces vai tīmekļa vietnes.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Digitālā mārketinga speciālists: nepieciešamās prasmes un karjeras iespējas

28.06.2024

Digitālā mārketinga speciālista loma un pienākumi Digitālā mārketinga speciālists ir atbildīgs par uzņēmuma atpazīstamību un klātbūtni digitālā vidē.Viņa galvenie pienākumi ietver digitālo…

Lasīt rakstu

Ideālais klients biznesam – 6 soļi tā identificēšanai

26.01.2023

Mērķauditorija katram uzņēmumam ir sava! Lai lieki netērētu laiku, spēku un izsīkstošo enerģiju, nepieciešams noteikt savu mērķauditoriju, ar kuru strādāt, attīstot pārdošanas…

Lasīt rakstu

Mājaslapas izveides cenas: Reāli skaitļi

14.07.2021

Svarīgi mainīgie, kas ietekmē cenu Lai būtu iespējams diskutēt par mājaslapas cenu, svarīgi apzināties mājaslapu veidojošas sastāvdaļas. Iepazīsti 12 lietas, kas mājaslapas…

Lasīt rakstu