Ārējā SEO optimizācija: ceļvedis tās īstenošanai mājaslapā

Nereti ir situācijas, kad uzņēmēji paši saviem spēkiem veic dažādus SEO uzlabojumus mājaslapā, piemēram, izstrādā saturu, sakārto URL saites un to struktūru, pievieno ALT tekstus, ievieto iekšējās saites u.c., bet joprojām neiegūst vēlamo efektu, kā rezultātā vēlamie atslēgvārdi joprojām nenonāk meklētāja TOP pozīcijās. Kāds tam iemesls? Iespējams, pie vainas ir ārējā SEO optimizācija, par kuru ir aizmirsts. Tāpēc ir laiks uzzināt par to vairāk! Lasi mūsu sagatavoto ceļvedi ārējās SEO optimizācijas īstenošanai!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 07.12.2024

Ir 3 veidu SEO optimizācijas – ārējais SEO ir viena no tām!

SEO jeb Search Engine Optimization apzīmē meklētājprogrammu optimizāciju.

SEO optimizācijas mērķis ir nonākt Google meklētāja TOP pozīcijās, uzlabojot mājaslapas struktūru un saturu, lai tie, kuri meklē konkrētu preci vai pakalpojumu, varētu plašajā informācijas klāstā atrast atbilstošo informāciju.

Tie izdalīti trīs SEO optimizācijas veidi - ārēkais, iekšējais un lokālais SEO.

SEO optimizācija sastāv no 3 galvenajiem blokiem – iekšējais SEO (On-page SEO), ārējais SEO (Off-page SEO) un lokālais SEO (Local SEO), un šoreiz aplūkosim vienu no tiem – ārējo SEO optimizāciju.

Lasi raksta turpinājumu un iepazīsties ar visu aktuālāko informāciju!

Kas ir ārējā jeb off-page SEO optimizācija?

Ārējā SEO optimizācija ir to darbību kopums, kas tiek veikts ārpus vietnes, lai mēģinātu uzlabot tās pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos. Tā ietver dažādus aspektus, tostarp, piemēram, ārējo saišu veidošanu, satura mārketingu, atsauksmes no klientiem u.c.

Ārējais jeb off-page SEO ir viena no būtiskām veiksmīgas SEO stratēģijas sastāvdaļām.

Ārejais jeb off-page SEO ir viens no veiksmīgākajiem SEO, ko izmantot, lai sasniegtu labākus rezultātus.

Tā attiecas uz SEO optimizācijas pasākumiem vai darbībām, kas tiek izmantotas ārpus vietnes, lai uzlabotu mājaslapas autoritāti un līdz ar to atslēgvārdu pozīcijas meklētājprogrammās.

Šī taktika bieži ietver saišu veidošanu, sociālo mediju mārketingu un daudz ko citu.

Ārējā SEO mērķis ir panākt, lai meklētājprogrammas (un lietotāji) redzētu Tavu vietni kā uzticamāku un autoritatīvāku.

Tāpēc par ārējo SEO būtu jādomā kā par savas vietnes reputācijas veidošanu – jo labāka ir vietnes reputācija, jo uzticamāka tā šķiet arī meklētājprogrammām.

Kāpēc ārējā SEO optimizācija ir svarīga?

Domā par ārējo SEO kā savas vietnes reputācijas veidošanu. Jo pilnvērtīgāk tiks veikta ārējā SEO optimizācija interneta veikalam vai mājaslapai, jo augstāk tā tiks vērtēta Google meklētājprogrammas acīs.

Svarīgi ir paturēt prātā, ka ārējā SEO optimizācija ir nozīmīga augstāku pozīciju iegūšanai meklētājā – meklētājprogrammas uzskata, ka šādām lapām ir lielāka pieredze, autoritatitāte un uzticamība, tāpēc tās kā pirmās tiek piedāvātas, personai ievadot meklētājā atbilstošu atslēgvārdu.

5 efektīvas ārējā SEO tehnikas pozīciju uzlabošanai Google meklētājprogrammā

Lai audzētu vietnes reputāciju, var izmantot dažādus off-page SEO optimizācijas pasākumus.

Turpinājumā apskatīsim piecas dažādas ārējā SEO taktikas, kuras vari izmantot, lai palielinātu savas vietnes autoritāti un organiskās meklēšanas datplūsmu.

Lai uzņēmums uzlabotu savas SEO pozīcijas google meklētājprogrammā var izmantot satura mārketingu, piedalīties pasākumos, kuros izskan vai tiek pieminēts uzņēmuma vārds, veidot ārējais saites (URL) u.c.

1. Ārējo saišu (URL) veidošana vietnes reputācijai

Ārējās saites jeb atpakaļsaites (backlink) attiecas uz to, kā citas vietnes izveido saites uz Tavas mājaslapas atvērumiem.

Svarīgi ir veidot saites no uzticamām mājaslapām un kvalitatīviem resursiem, tostarp no tematiski saistītiem avotiem.

Svarīgi ir, lai šīs vietnes iekļauj atsauci uz Tavu mājaslapu ar aktīvo saiti (hiperlinku) jeb tādu linku, uz kura var uzspiest.

Kāpēc tas ir svarīgi?

Pavisam vienkārši – meklētājprogrammas izmanto atpakaļsaites kā signālu par saistītā satura kvalitāti, tāpēc vietne ar daudzām vērtīgām atpakaļsaitēm parasti tiek uzskatīta par labāku nekā līdzvērtīga vietne ar mazāku atpakaļsaišu skaitu.

Google augstu vērtē lapas, kuras tiek izmantotas kā vērtīgs resurss, tāpēc, jo vairāk atpakaļsaišu saņemsi no augstas autoritātes vietnēm, jo autoritatīvāka Tava mājaslapa šķitīs Google. Un tas attiecīgi palīdzēt Tavai mājaslapai ieņemt augstākas pozīcijas meklētājā, jo Google ir svarīgi lietotājiem primāri piedāvāt augstvērtīgu un noderīgu saturu.

Padoms no Edgara

Jāpatur prātā, ka atpakaļsaišu būvēšana ir viens no sarežģītākajiem uzdevumiem visā SEO stratēģijā, jo ir jāzina, kādas atpakaļsaites ir jāveido, kādā daudzumā tām jābūt un cik ilgā laika posmā tās jāizveido, lai Google meklētāja acīs šāda taktika neizskatītos pārāk agresīva.

Kopējā SEO stratēģijā ārējo saišu veidošana noteikti ir jāparedz kā regulāra aktivitāte, jo mūsu pieredze liecina, ka šāda pieeja ļauj būtiski uzlabot atslēgvārdu pozīcijas meklētājā dažādām mājaslapām.

Ja vēlies nodrošināt ārējo saišu veidošanu savai mājaslapai – piesakies pie mums uz konsultāciju! E-komercija.lv komanda radīs piemērotāko risinājumu Tava uzņēmuma e-komercijas vietnei.

2. Satura mārketings dažādās izpausmēs

Lai arī SEO speciālisti uzsver mērķtiecīgu un plānveida atpakaļsaišu būvēšanu kā būtisku, nevajag aizmirsi arī par kvalitatīva satura radīšanu, kas sniedz pievienoto vērtību, jo jēgpilna satura publicēšana vai izstrāde ir efektīvs veids, kā organiski nopelnīt vērtīgās atpakaļsaites no citām mājaslapām, veicināt dalīšanos ar saturu un citēšanu, kā arī piesaistīt potenciālo klientu uzmanību.

SEO optimizācijas procesā var noderēt satura mārketings, tie var būt podkāsti, sociālie mediji, reklāmas kampaņas un citas iespējas.

Daži no veidiem, kā izmantot satura mārketingu ārējās SEO optimizācijas procesā, ir:

  • reklāmas kampaņas – lai arī tās tiešā veidā nerada atpakaļsaites, tām ir cita priekšrocība. Reklāmas kampaņas palielina zīmola atpazīstamību konkrētā mērķauditorijā, tāpat arī veicina to, ka potenciālie klienti vairāk meklēs konkrēto produktu vai pakalpojumu, tādējādi palielinot vietnes apmeklētību;
  • sociālie mediji – arī sociālie mediji nav tiešs Google faktors, bet tie lieliski piesaista plašāku uzmanību. Kā? Jo vairāk cilvēku sociālo tīklu vietnēs kopīgos Tavas mājaslapas saturu, jo vairāk saišu uz konkrēto saturu Tu iegūsi;
  • influenceru mārketings – tas ir ātrs veids, kā sasniegt lielu auditoriju. Influenceriem parasti ir liels sekotāju skaits, tāpēc ar viņu palīdzību vari nodrošināt sava produkta vai pakalpojuma reklāmu ātri nokļūšanu dažādās platformās;
  • klientu atsauksmes – Tavi viesi un klienti var sniegt labas atsauksmes, un tā ir iespēja iegūt jaunas un vērtīgas atpakaļsaites uz Tavu mājaslapu. Tādējādi arī meklētājprogrammas saprot, ka esi nozares speciālists;
  • viesu bloga raksti (guest blogging) – blogu rakstīšana un publicēšana kāda cita tīmekļa vietnē (ideālā gadījumā Tava uzņēmuma pārstāvētajā nišā), iekļaujot saiti uz Tavu mājaslapu, ļauj sasniegt plašāku auditoriju, uzlabot pozīcijas meklētājā un nostiprināt savu zīmolu kā autoritāti;
  • podkāsti – daudzi uzņēmumi vēl aizvien neizmanto podkāstus savā mārketinga stratēģijā, tāpēc tā ir lieliska iespēja izcelties konkurentu vidū. Ar to palīdzību vari uzrunāt jaunas mērķauditorijas, dalīties savā pieredzē un iegūt redzamību citās vietnēs. Arī podkāsti piedāvā papildus iespējas iegūt atpakaļsaites, piemēram, ja saruna ir par konkrētu nozari, tie var ieteikt un izveidot saiti uz Tavu vietni. Tāpat, piedaloties podkāstā, nereti tā veidotāji pievieno aprakstu par dalībniekiem un pievieno atsauci uz pārstāvja mājaslapu;
  • forumi – forumos ievietotas saites neradīs nekādu ietekmi uz meklētājprogrammām, taču Tu vari izmantot forumus, lai iesaistītos sarunās. Šādas platformas sniedz iespēju tieši kontaktēties ar potenciālajiem klientiem un tas ir lielisks veids, kā veidot attiecības un radīt uzticību;
  • vebināri un vieslekcijas – šāda satura forma ļauj ar kvalitatīva satura palīdzību piesaistīt uzmanību. Tāpat, vadot vebināru vai vieslekciju, vari pievienot atsauci uz mājaslapu, tādējādi popularizējot uzņēmumu;
  • u.c.

3. Lokālais SEO ģeogrāfisko robežu “iekarošanai”

Lokālais SEO ir SEO optimizēšanas process, kas tiek veikts, lai palielinātu apmeklējumu skaitu mājaslapā, redzamību un zīmola atpazīstamību konkrētā reģionā.

Lokālais SEO vissvarīgākais ir tiem uzņēmumiem, kuri apkalpo patērētājus noteiktos ģeogrāfiskos apgabalos, piemēram, veikaliem, skaistumkopšanas saloniem un frizētavām, ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem un naktsmītnēm, autoservisiem u.c.

Jāņem vērā, ka nereti mazākiem uzņēmumiem nav lielu līdzekļu, ko ieguldīt augstāko pozīciju iekarošanai meklētājā kopumā, tāpēc ir svarīgi stiprināt tieši lokālo SEO, tādējādi nostabilizējot pozīcijas vēlamajā ģeogrāfiskajā reģionā.

Ja vēlies uzzināt vairāk par lokālo SEO – aplūko zemāk pievienoto rakstu!

Lokālais SEO: kā tas uzlabo biznesa pozīcijas konkrētā reģionā?

Kas ir lokālais SEO? Lokālais SEO jeb local SEO ir meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) stratēģija, kas palīdz uzņēmumam būt pamanāmākam Google lokālajos meklēšanas…

Kā veikt lokālo SEO?

Ir dažādi veidi, piemēram:

  • sava uzņēmuma datu pievienošana Google Business Profile. Būtiskākais lokālās SEO optimizācijas signāls ir pareizas adreses norādīšana Google konkrētajā reģionā;
  • klientu mudināšana tiešsaistē atstāt pozitīvas atsauksmes;
  • vienotas kontaktinformācijas izmantošana visās digitālajās platformās;
  • atslēgvārdu izmantošana, kuros ir iekļauts uzņēmuma pārstāvošais reģions, piemēram, “auto serviss Rīgā”, “ziedu veikals Valmierā”, “frizētava Vecrīgā” u.c.

4. Atsauksmes no klientiem

Atsauksmes ir lielisks veids, kā radīt uzticību savam uzņēmumam.

Tieši atsauksmes ir viens no svarīgākajiem faktoriem, ko Google ņem vērā, vērtējot vietnes uzticamību. Tas nozīmē, ka atsauksmes ir liela vērtība Tavas vietnes ārējai SEO optimizācijai.

Google iesaka atbildēt uz visām atsauksmēm – tostarp arī negatīvajām –, tādējādi parādot, ka uzņēmums novērtē savu klientu godīgo vērtējumu.

Lai veicinātu klientu uzticamīu ir svarīgi saņemt klientu atsauksmes, google tostarp iesaka atbildēt arī uz negatīvām atsauksmēs, tas parādīs to autentiskumu.

5. Pasākumi, kur izskan uzņēmuma vārds

Dalība dažādos pasākumos var ne tikai veicināt uzņēmuma atpazīstamību, bet arī paplašināt auditoriju un radīt “rosību” ap Tavu uzņēmumu.

Piemēram, uzņēmuma nosaukuma pieminēšana kāda pasākuma ietvaros vai kāda dalībnieka rakstīta atsauksme, kur tiek pieminēta Tava uzņēmuma mājaslapa, ir veids, kā padarīt vietni populārāku un veicināt tās apmeklētību.

6. Direktorija saraksts (local listings)

Direktorija saraksts ir lokālā uzņēmuma ieraksts, kurā ir iekļauts tā nosaukums, adrese un kontaktinformācija, kā arī cita informācija, kas var būt ļoti svarīga vietējā SEO panākumiem.

Noteikti esi dzirdējis par Google, Bing, Yahoo, Yelp un LinkedIn. Lūk, šie ir tikai daži no uzņēmuma populārākajiem direktorijiem.

Atšķirībā no vecajām, arhaiskajām versijām, tiešsaistes katalogi ir vairāk nekā tikai rīks klientam, lai atrastu uzņēmuma kontaktinformāciju. Tās ir platformas, kas lietotājiem ļauj uzzināt svarīgu informāciju par uzņēmumiem, ar kuriem viņi vēlas sazināties.

Arī šī ir būtiska lokālā SEO tehnika – ja tā tiek izdarīta pareizi, tā var būt ļoti svarīga ieņēmumu, reputācijas un pozīciju uzlabošana. Viena no nozīmīgākajām direktoriju sarakstu priekšrocībām ir tā, ka tie palīdz palielināt klientu iespējas atrast Tavu uzņēmumu tiešsaistē.

Statistika liecina, ka 81% pircēju pirms veikala apmeklējuma veic meklēšanu tiešsaistē.

Veic ārējo SEO optimizāciju piesardzīgi!

Ārējā SEO ir viena no grūtākajām digitālā mārketinga daļām. Tā ir būtiska uzņēmuma atpazīstamības un ieņēmumu veicināšanai, tāpat arī pozīciju uzlabošanai meklētājā.

Jau iepriekš izcēlām, cik sarežģīti var būt, piemēram, būvēt atapakļsaites, tāpēc atceries – bez atbilstošām priekšzināšanām ārējā SEO optimizācija mājaslapā var izdarīt vairāk ļauna nekā labā.

Tāpēc – ja līdz šim neesi pievērsis uzmanību ārējai SEO optimizācijai savā vietnē, iesakām uzticēt darbu profesionāļiem! Sazinies ar E-komercija.lv komandu – veicot tehnisko SEO optimizāciju, mēs palīdzēsim izvērtēt ārējo SEO un sniegsim rekomendācijas tā pilnveidei.

Kopsavilkums

Ārējā SEO optimizācija tiek izmantota ar mērķi, lai uzlabotu mājaslapas ierindošanos augstākās pozīcijās meklētājprogrammu rezultātos. Lai to efektīvi paveiktu, var īstenot dažādas ārējā jeb off-page SEO optimizācijas taktikas.

Lai uzlabotu vietnes reputāciju meklētājprogrammu acīs, bieži izmantota ir ārējo saišu jeb URL veidošana, satura mārketings, lokālais SEO, atsauksmes no klientiem, dalība pasākumos un direktorija saraksts (local listings).

Visas šīs taktikas palīdz ne tikai uzlabot vietnes ārējo SEO, bet arī veicina atpazīstamību mērķauditorijas vidū, rada uzticamību zīmolam un paplašina to personu loku, kuras zina par Tava uzņēmuma piedāvājumu.

Biežāk uzdotie jautājumi

Ko nozīmē ārējā optimizācija?

Ārējā SEO optimizācijas ir visas tās darbības, ko veic ārpus mājaslapas, lai uzlabotu tās pozīcijas meklētājprogrammās. To bieži lieto kā sinonīmu saišu veidošanai, taču patiesībā tas ietver daudz dažādākas darbības, piemēram, dalīšanos ar optimizējamo lapu blogos, sociālo tīklu vietnēs, lokālā SEO pilnveidošanu u.c.

Vai es varu ārējo SEO veikt saviem spēkiem?

Jā, tas ir iespējams, taču jāņem vērā, ka ārējā SEO optimizācija ir laikietilpīgs un sareģīts process. Ja Tev izstrūkst padziļinātas zināšanas ārējā SEO veikšanai, iesakām uzticēties speciālistiem, kuri spēs rast atbilstošākos risinājumus un nodrošinās pilnvērtīgu optimizācijas procesu.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

No durvīm līdz ekrāniem: kā tiešā pārdošana transformējas digitālajā laikmetā

25.08.2024

Tiešās pārdošanas tradicionālais modelis Tiešā tirdzniecība aizsākās 19. gadsimtā, kad ceļojošie pārdevēji sāka piedāvāt preces tieši cilvēku mājās. Šī mdetode plaši izplatījās…

Lasīt rakstu

Kā atrast produktus, ko pārdot internetā? 12 metodes un produktu idejas

22.11.2024

Kas ir produktu izpēte?  Produkta izpēte ir informācijas un datu vākšanas process par produktu un tā pašreizējo tirgu. Tā ietver konkurējošo zīmolu…

Lasīt rakstu

Kā atvērt savu interneta veikalu?

13.06.2023

Kas ir e-komercija? E-komercija attiecas uz preču vai pakalpojumu pirkšanu un pārdošanu internetā. Tas novērš tradicionālo veikalu ģeogrāfiskos ierobežojumus, ļaujot vienlaikus gan…

Lasīt rakstu