Lokālais SEO: kā tas uzlabo biznesa pozīcijas konkrētā reģionā?

Ir pienācis laiks padarīt savu uzņēmumu par TOP izvēli Tavā reģionā, pilsētā vai pilsētas rajonā, piekrīti? Viss sākas ar lokālo SEO – tā ir būtiska sastāvdaļa, kas var virzīt Tavu uzņēmumu lokālo meklēšanas rezultātu priekšplānā. Bet kas tas īsti ir un kā izmantot tā potenciālu sava biznesa attīstībai? Šajā rakstā mēs iedziļināsimies lokālā SEO pasaulē, atklājot tā galvenos principus un stratēģijas, kas palīdzēs izcelties vietējā reģionā un ārpus tā. Lasi un uzzini!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 31.07.2024

Kas ir lokālais SEO?

Lokālais SEO jeb local SEO ir meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) stratēģija, kas palīdz uzņēmumam būt pamanāmākam Google lokālajos meklēšanas rezultātos – piemēram, reģionā (Vidzeme, Zemgale u.c.), pilsētā (Rīga, Valmiera, Liepāja u.c.) vai pat pilsētas rajonā (Zolitūde, Jugla, Rīgas centrs u.c.).

Lokālais SEO ir viens no dažādajiem SEO optimizācijas veidiem. Īpaši svarīgi tas ir jebkuram uzņēmumam, kam ir fiziska atrašanās vieta vai kas apkalpo ģeogrāfisku apgabalu. Tas ietver virkni uzdevumu un stratēģiju, kas pielāgotas, lai uzlabotu uzņēmuma redzamību noteiktos ģeogrāfiskos apgabalos. Ko tas ietver?

  1. Google Business Profile (agrāk Google My Business) optimizēšanu. GBP profila izveide un uzturēšana ir ļoti svarīga. Tajā ir iekļauta precīza uzņēmuma informācija, piemēram, nosaukums, adrese, tālruņa numurs, kategorijas, darba laiks un augstas kvalitātes attēli.
  2. Atslēgvārdu izpēti. Ne mazāk būtiska ir atrašanās vietai raksturīgu atslēgvārdu identificēšana un mērķauditorijas atlase, ko potenciālie klienti varētu izmantot, meklējot produktus vai pakalpojumus Tava uzņēmuma reģionā.
  3. Lokalizēts saturs. Svarīga komponente ir arī satura izveide, kas pievēršas vietējām problēmām, notikumiem, aktualitātēm un interesēm, lai sazinātos ar savu kopienu un parādītu savu atbilstību tai.

Kam lokālais SEO ir nepieciešams?

Lokālais SEO ļauj iegūt augstākas pozīcijas tieši reģionā vai pilsētas daļā, jo mazākiem uzņēmumiem nereti nav iespēju ieguldīt lielus finanšu resursus, lai varētu iegūt ļoti augstas pozīcijas meklētājā vispārīgi. Tā rezultātā ir vērts ieguldīt tieši lokālā SEO stiprināšanai, ļaujot nostabilizēt pozīcijas sev tuvākajā, vēlamajā reģionā.

Lokālais SEO ir būtisks dažāda veida uzņēmumiem, piemēram:

  • veikaliem – tirdzniecības centriem, sadzīves preču veikaliem, specifisku produktu veikaliem u.c.;
  • ēdināšanas jomas pārstāvjiem – restorāniem, bāriem, kafejnīcām;
  • skaistumkopšanas saloniem, frizētavām, SPA, manikīra/pedikīra meistariem u.c.;
  • autoservisiem un auto rezerves daļu veikaliem, arī nomām un auto pārdevējiem;
  • viesu namiem, atpūtas vietām;
  • sporta kompleksiem;
  • u.c.
Kas ir lokālais SEO

Kā darbojas lokālais SEO?

Iedomājies, ka Tev ir iecienīta vietējā picērija. Kad esi izsalcis un internetā meklē “pica netālu no manis” vai “pica Valmierā”, Tu taču vēlies, lai šī picērija parādītos pirmā, vai ne? Tieši šeit parādās lokālais SEO. Ar lokālā SEO palīdzību ir iespējams uzreiz nonākt meklētāja rezultātu augšējās pozīcijās, kad lietotājs meklē kaut ko konkrētu savā apkārtnē vai sev vēlamajā vietā.

Lokālo SEO padara unikālu tas, ka Google izmanto atšķirīgu rankošanas faktoru kopu, lai rankotu lokālos meklēšanas rezultātus.

Faktiski lokālajam SEO ir unikālu rankošanas signālu kopa, tostarp:

  • Atrašanās vieta, no kuras persona meklē;
  • Uzņēmuma informācijas (NAP) konsekventa lietošana. Tā ir galvenā informācija par uzņēmumu, kas ir būtiska lokālajam SEO, un apzīmē nosaukumu (Name), adresi (Address) un telefona numuru (Phone number);
  • Google Business Profile ieraksta klātbūtne;
  • Google Business Profile izmantotie atslēgvārdi;
  • Tiešsaistes atsauksmes;
  • Tiešsaistes apskatos izmantotie atslēgvārdi;
  • “Reģistrēšanās” skaits šajā vietā;
  • Kopīgošana sociālajos tīklos;
  • Google Maps zvaigžņu vērtējums šim uzņēmumam.

Papildus Google parastajiem rankošanas faktoriem tā lokālās meklēšanas algoritmi izmanto trīs galvenos faktorus, lai palīdzētu atrast vislabāko atbilstību. Kādi tie ir?

  1. Atbilstība – cik cieši Google uzņēmuma profila rezultāts ir saistīts ar vārdiem, ko persona izmanto savā vaicājumā.
  2. Attālums – cik tālu, pēc Google domām, lietotājs atrodas no uzņēmuma, kad viņš meklē.
  3. Atpazīstamība/autoritāte – cik labi zināms ir uzņēmums. Tas ietver, piemēram, atsauces un atpakaļsaites no citām lokālām vietnēm, tiešsaistes atsauksmes, kā arī uzņēmuma mājaslapas saturu/struktūru.

Pēc tam Google parāda divu veidu rezultātus lokālajai meklēšanai.

  • Lokālās pakas jeb Local Pack rezultāti (Google Maps un Business Profiles) un dabiskie rezultāti.
  • Dabiskie rezultāti ir “parastie” zilo saišu meklēšanas rezultāti, kurus mēs visi esam pieraduši redzēt Google tīklā.

Kas ir lokālā paka jeb Local (Map) Pack

Google Map Pack ir trīs uz Google Maps balstītu rezultātu kopa, kas bieži tiek parādīta, kad lietotāji veic vietējo uzņēmumu meklēšanu. Lokālajā pakā lietotāji redz uzņēmuma Google atsauksmes un vispārējo novērtējumu zvaigznītēs, īsu uzņēmuma kopsavilkumu, uzņēmuma adresi, darbalaiku, informāciju par cenām un piedāvātos fotoattēlus. Map Pack saites tiek rādītas pirms tradicionālajiem uz saitēm balstītiem meklēšanas rezultātiem. Tā kā lokālās pakas rezultātos ir redzami tikai visaugstāk novērtētie uzņēmumi, konkurence ir sīva.

Lūk, kā tā izskatās meklētājā!

87% mobilo tālruņu īpašnieku katru dienu izmanto meklētājprogrammas, un saskaņā ar Google datiem mobilo tālruņu meklēšanas vaicājumu “labākā vieta, kur iegādāties” skaits pēdējo divu gadu laikā ir pieaudzis par vairāk nekā 70%. Meklēšanas vaicājumi “vietējie” + “uzņēmumi(-i)” ir pieauguši par vairāk nekā 80%, iekļaujot tādus meklējumus kā “vietējie uzņēmumi manā tuvumā”.

Kāpēc Google Map Pack ir svarīgi pieminēt? No lietotāju pieredzes aspekta – Google Map Pack aizņem lielāko daļu mobilā tālruņa ekrāna, tāpēc, kad tiek parādīta Map Pack, patērētāji dabiski reaģē ar to.

Lokālais SEO vs klasiskais SEO: Kāda ir atšķirība?

Ja Tu jau ieguldi lielus līdzekļus SEO optimizēšanā, doma, ka būs jāsāk veikt daudz papildu darbu, varētu būt biedējoša. Labā ziņa ir tā, ka lokālais SEO jau ir daļa no kopējās optimizācijas.

Ir svarīgi saprast, ka, lai gan SEO koncentrējas uz visu vietnes pozīciju uzlabošanu Google meklētājā, lokālā SEO mērķis ir īpaši uzlabot mājaslapas pozīcijas konkrētā reģionā. Izmantojot lokālo SEO, tehniski pat nav nepieciešama vietne, jo Google uzņēmuma profils (Google Business Profile) var tikt ierindots lokālajā pakā pat bez tās.

Iesakām par lokālo SEO domāt šādā virzienā:

  • SEO (neatkarīgi no apmēra) ir vietnes uzlabošanas darbība, lai tā varētu tikt rankota plašākā mērogā gan valsts, gan starptautiskā mērogā. Uztver to kā tikai e-komercijas zīmolus vai nacionālos dokumentus – vietnes, kas piedāvā pakalpojumu vai produktu, ko var iegādāties (gandrīz) jebkur.
  • No otras puses, lokālais SEO ir dažādu faktoru uzlabošana, lai vietnei un Google uzņēmuma profilam nodrošinātu vislabāko iespēju rankot produktus vai pakalpojumus noteiktā apgabalā. Tas ir ideāli piemērots, piemēram, restorāniem, vietējiem uzņēmumiem.

Ja kāds e-komercijas zīmols, iespējams, vēlas iegūt augstu vietu tādam terminam kā “midi kleita”, vietējais veikals labprātāk ierindotos “vidēja garuma kleita [pilsetas nosaukums / reģions]”. Tālāk redzēsi, cik atšķirīgi var būt šie divi meklējumu rezultāti, vienkārši pamatojoties uz pievienoto atrašanās vietai raksturīgo terminu.

Kopsavilkums

Lokālais SEO ir būtisks, lai uzlabotu uzņēmuma redzamību un klātbūtni konkrētā reģionā vai pilsētā. Tā galvenais mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem piesaistīt vietējos klientus, un tas tiek sasniegts, izmantojot Google Business Profile optimizāciju, atslēgvārdu izpēti un lokālu saturu. Lokālais SEO ir svarīgs dažādām nozarēm, piemēram, veikaliem, restorāniem, skaistumkopšanas saloniem un daudziem citiem uzņēmumiem. Arī Google Map Pack tiek uzsvērts kā svarīgs elements, kas ietver augstu novērtētu uzņēmumu rezultātus. Lokālais SEO ir papildinājums vispārējai SEO optimizācijai, koncentrējoties uz konkrētiem reģionālajiem mērķiem.

Biežāk uzdotie jautājumi (BUJ)

1. Kā attālums ietekmē lokālos meklēšanas rezultātus?

Tuvums jeb fiziskais attālums starp lietotāja atrašanās vietu un uzņēmumu ir galvenais faktors lokālajai meklēšanai. Google mērķis ir nodrošināt lietotājiem visatbilstošākos rezultātus, pamatojoties uz viņu pašreizējo atrašanās vietu, tādēļ uzņēmumiem ir svarīgi atrasties fiziski tuvu savai mērķauditorijai.

2. Vai uzņēmums var ierindoties lokālajos meklēšanas rezultātos bez mājaslapas?

Jā, uzņēmums var ierindoties lokālajos meklēšanas rezultātos bez mājaslapas. Google Business Profile profilus var rankot lokāli, pat ja nav vietnes. Tomēr svarīgi paturēt prātā, ka mājaslapa nodrošina papildu klātbūtni tiešsaistē un uzticamību.

3. Kādas ir kļūdas, no kurām jāizvairās lokālajā SEO?

Galvenās lokālā SEO kļūdas ir Google Business Profile optimizācijas neievērošana, nekonsekventa NAP (vārds, adrese, tālruņa numurs) informācija dažādos informācijas kanālos, klientu atsauksmju ignorēšana un neatbilstoša lokalizēta satura izveide. Ir svarīgi sekot līdzi paraugpraksei un algoritmu izmaiņām.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

B2B pārdošana – no intereses līdz darījumam

18.02.2021

Konferencē ikviena prezentētāja galvenais virsmērķis ir spēt pievērst sev uzmanību, un, kad tā ir pievērsta – noturēt. Tādējādi nepieciešams rast risinājumus cilvēku…

Lasīt rakstu

Digitālā mārketinga un SEO efektivitātes rādītāji: kā nomērīt un iegūt kontroli?

01.08.2024

Reklāmas snieguma kontrole – mērķis, kopš reklāmas pirmsākumiem Pirms digitālā mārketinga ēras saņemt precīzus reklāmas efektivitātes mērījumus bija gandrīz neiespējami. Kā teicis…

Lasīt rakstu

Digitālā mārketinga speciālists: nepieciešamās prasmes un karjeras iespējas

28.06.2024

Digitālā mārketinga speciālista loma un pienākumi Digitālā mārketinga speciālists ir atbildīgs par uzņēmuma atpazīstamību un klātbūtni digitālā vidē.Viņa galvenie pienākumi ietver digitālo…

Lasīt rakstu