Ideālais klients biznesam – 6 soļi tā identificēšanai

Lai arī uzņēmējdarbības sākumā šķiet, ka ikviens klients, kurš gatavs maksāt naudu par produktu vai pakalpojumu, ir labs klients, laika gaitā izkristalizējas vienots secinājums – katram uzņēmumam ir sava mērķauditorija, un ne visi potenciālie klienti ir tie, kuri sniegs peļņu biznesam. Signāli, kas liecina, ka potenciālais klients nav īstais, var būt dažādi, piemēram, projektam neatbilstoši mazs budžets, vēlmes, ko nevari piepildīt, u.c. Kā noteikt, kurš ir “ideālais” klients un ko paturēt prātā, lai uzņēmums pelnītu? Par to plašāk lasi šajā rakstā!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Mērķauditorija katram uzņēmumam ir sava!

Lai lieki netērētu laiku, spēku un izsīkstošo enerģiju, nepieciešams noteikt savu mērķauditoriju, ar kuru strādāt, attīstot pārdošanas procesus. Tas ļaus ietaupīt resursus, ko varēsi ieguldīt uzņēmuma attīstīšanā.

Uzsākot biznesu, nebaidies apkalpot dažādus klientus

Ne vienmēr mērķauditorija pati par sevi liks manīt. Lai arī ir nepieciešams noteikt savu īsto klientu, nebūtu vēlams ar to arī pārsteigties.

Uzsākot biznesu, nevajag baidīties apkalpot dažādus klientus – arī tos, kas nav Tava īstā mērķauditorija, jo tas sniegs mācību.

Tāpat nav ieteicams jau pašā sākumā izkristalizēt sava īstā, unikālā un vienīgā klienta prototipu – tas var mainīties laika gaitā, un tikai caur pieredzi un tās analīzi varēsi definēt savu mērķauditoriju.

Tu domā, kā tas sasaucas ar šī raksta tēmu?

Pavisam vienkārši – sākumā šķiet, ka visi potenciālie klienti ir Tavi īstie klienti, bet vēlāk, ejot laikam, Tu sāc saprast, cik daudz no saviem resursiem prasa, lai varētu katru no šiem potenciālajiem klientiem pārvērst reālā darījumā. Tad sāc izvērtēt – vai tas ir nepieciešams, kādu pienesumu tas sniedz, vai šos resursus izdevīgāk nav ieguldīt citos darījumos?

Uzsākot biznesu var šķist, ka visi klienti ir tavi potenciālie klienti, taču pēc laika ir saprotams, ka katrai precei un pakalpojumam būs savs klientu loks, kurš varēs un gribēs to atļauties.

Tāpēc noskaidrosim – kas ir ideālais klients un kādu labumu tas sniedz ilgtermiņā!

Kas ir ideālais klients?

Ideālais klients reprezentē to personu vai uzņēmumu, kurai Tava uzņēmuma piedāvātais risinājums (produkts vai pakalpojums) ir visatbilstošākais.

Ideālais klients sevī apvieno konkrētus demogrāfiskos, uzvedības u.c. rādītājus, nevis plašu klientu bāzi.

ava uzņēmuma ideālais klients atbildīs konkrētiem parametriem, kas palīdzēs labāk viņu izprast, piemēram, vecums, dzimums, nodarbošanās, atrašaņās vieta u.c.

Būtiski apzināties, ka tieši ideālais klients ir lojāls Tavam uzņēmumam, bieži izmanto Tavus sniegtos pakalpojumus vai iegādājas produktus, kā arī, visticamāk, iesaka to darīt arī saviem draugiem, kolēģiem un citām personām.

Ideālajam klientam raksturīgākās īpašības ir, piemēram:

  • apmierinātība, saņemot no Tevis pakalpojumu vai produktu;
  • pateicība par Tavu darbu;
  • viegla, nepiespiesta komunikācija;
  • lojalitāte – ideālais klients pie Tevis atgriežas atkal un atkal;
  • ieguvumi, kas abpusēji tiek saņemti sadarbības rezultātā;
  • u.c.

Uz ideālo klientu var raudzīties arī no uzņēmuma veida perspektīvas. 

Ideāls klients – zelta vērtē! Kādu labumu dod tā definēšana?

Skaidrs, ka savu e-komercijas produktu vai pakalpojumu vari pārdot daudziem, bet īpaši svarīgi ir izprast, kuri no klientiem sniegs lielāko pievienoto vērtību.

Tas ir būtiski pavisam vienkārša iemesla dēļ – pārdodot piedāvājumu pilnīgi visiem, pastāv lielāka iespēja darbībai rezultēties neapmierinātos klientos un darbiniekos

Bet tas nav vienīgais – lūk, 5 iemesli, kāpēc ideālā klienta definēšana ir zelta vērtē!

#1 Efektīva resursu izmantošana

Strādājot ar dažādiem klientiem ir jādefinē, kādi resursi tev tam ir nepieciešami, pirms atrodi ideālo klientu bāzi.

Vai zināji, ka Tev kā uzņēmuma vadītājam, mārketinga vai e-komercijas vadītājai ir pieejami pieci galvenie resursi, ar kuriem vari nodrošināt darbu veikšanu? Tos apzināties ir derīgi visās situācijās – no ikdienas atpūtas līdz darba organizēšanai, tostarp arī sava īstā klienta definēšanai. 

Kādi ir šie resursi?

  1. Laiks. Šis ir pats vērtīgākais resurss – tas nav atjaunojams. Bez tā pārējie ir maznozīmīgi.
  2. Enerģija. Enerģijas daudzums ietekmē darbu produktivitāti, pašsajūtu un gala rezultātu.
  3. Uzmanība. Tā attiecas uz dažādu procesu veikšanu – cik noskaņojies un koncentrēts Tu esi šajā brīdī, tik kvalitatīvi paveiksi vēlamo.
  4. Strukturētas zināšanas. Pasaulē informācijas ir pārpārēm. Bet tieši tās zināšanas, kas ir cilvēka prātā – strukturētas, pārbaudītas, vērtīgas –, ir nozīmīgs resurss, kas nosaka panākumu potenciālu.
  5. Nauda. Ar šī resursa palīdzību paveras daudzi ceļi, lai realizētu savas ieceres.

Tu domā, kā tas sasaucas ar šī raksta tēmu?

Pavisam vienkārši – identificējot ideālo klientu, katru no pieejamajiem resursiem varēsi efektīvāk izmantot, fokusējoties uz tiem darījumiem, kuri sadarbību pārvērš reālā darījumā. 

#2 Efektīvāka mārketinga budžeta izlietošana

Viens no iemesliem, kāpēc visi klienti nevar būt tavi klienti ir tam atvēlētais mārketinga budžets, lai sasniegtu visu auditoriju ir nepieciešams daudz naudas, savukārt atlasīta klientūra neprasīs tik daudz mārkeinga līdzekļu, tostarp, reklamēšanai.

Ja zināsi, kādas personas ir piemērotākās Tavam produktam vai pakalpojumam, būs skaidrs, kur tās atrodas un kā tās vislabāk sasniegt. Tas nozīmē, ka vairs nebūs nelietderīgi jātērē nauda, ​​cenšoties reklamēt nepareizajiem cilvēkiem vai izstrādāt saturu vietnēm, kuras neapmeklē Tavs ideālais klients.

Definējot savu ideālo klientu, vari koncentrēt savus resursus tieši uz tiem klientiem, kuri potenciāli iegādāsies produktu vai pakalpojumu. 

Piemēram, ja publicē reklāmu Facebook platformā riepu servisam, bet to mērķē arī uz 17 gadus jauniem cilvēkiem, tā nenesīs nekādu labumu ne jaunietim, ne Tavam uzņēmumam.

Tāpat, piemēram, ja Tu piedāvā e-komercijas vietņu izstrādi, tam pievienojot integrāciju ar noliktavas sistēmu, visdrīzāk koučs, fizioterpateits vai individuālais komersants nebūs Tavs ideālais klients, jo viņam Tavs risinājums nebūs vispiemērotākais.

#3 Labākas attiecības ar ilgtermiņa klientiem

Ja tu zini, kurš ir tavs ideālais klients, kurš regulāri iegādās tava uzņēmuma preces vai pakalpojumus, tad tu vari veltīt vairāk laika tam, lai veidotu aiziven labākas attiecības ar viņu. Nevis tērēt laiku klientiem, kas tāpat būs ar kaut ko neapmierināti un nenesīs uzņēmumam nepieciešamo peļņu.

Ja pārāk intensīvi centīsies uzrunāt visus, galu galā neveidosi ilgtermiņa attiecības ar nevienu.

Neviens negrib būt zaudētājs, un, veidojot attiecības ar saviem ideālajiem klientiem, Tu no tā izvairīsies. Samazinot laiku, kuru izmanto, lai strādātu ar ne-ideālo klientu, sev atvēli vairāk laika attiecību uzlabošanai un ar ideālajiem klientiem. Šis laiks sniedz iespēju labāk izzināt savus ideālos klientus, tādējādi atvieglojot piedāvājuma pielāgošanu viņu vajadzībām. 

Harvard Business Review ir noskaidrojuši, ka jauna klienta iegūšana maksā no 5 līdz 25 reizēm vairāk nekā esošo saglabāšana, tāpēc ir vērts ieguldīt savus resursus šada veida sadarbības veicināšanā.

#4 Labākas atsauksmes un vairāk atbalsta no klientiem

Klienti, kuri regulāri iegādās no jums preces un pakalpojumus, visdrīzāk ir apmierināti ar sniegto servisu, cenu, preces kvalitāti un ar prieku ieteikts to citiem. Tas ir labākais veids, kā izpaltīt informāciju par savu biznesu un aizstās līdzekļu izmantošanu mārketinga aktivitātēm.

Iegūstot vienu lojālo klientu, uzņēmums iegūs daudz vairāk, jo pastāv liela iespēja, ka lojālie klienti, kuri ir guvuši labumu no Tava e-komercijas biznesa piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, tos ieteiks arī citiem

Oberlo secina, ka teju divi no trīs (62%) patērētājiem saka, ka atsauksmēm ir “liela” vai “mērena” nozīme, lai uzzinātu vairāk par uzņēmumu un pārliecinātos par tā uzticamību.

Tas nozīmē, ka, pieņemot lēmumu par produkta vai pakalpojuma iegādi, atsauksmēm ir būtiska loma, tāpēc ir skaidrs, ka viens ideālais klients ir vairāk vērts nekā ieguldītie līdzekļi viņa piesaistīšanā. 

#5 Mazāk izdevumu

Tavs klients, kurš zina, ko vēlās, viņš ir apmierināts ar tevis sniegtajiem pakalpojumiem, neatgriezīs preci un nesūdzēsies par servisu.

Jautāsi – kā tas ir iespējams?

Ja kāds no klientiem Tev ir lūdzis papildu palīdzību, vairāk Tavu darbinieku laiku vai citādi prasījis papildu resursus, tad zini, ka tas, visticamāk, nav Tavs “ideālais klients”. Ne-ideāls klients, saprotot, ka piedāvājums tomēr nav viņam īstais, var, piemēram, pēc laika atgriezt produktu, atcelt abonementu, bet tad no šī darījuma Tavs uzņēmums ir cietis zaudējumus. 

izkristalizēt “ideālos klientus”?

Lai saprastu, vai klients ir tavs ideālais klients, tu vari izvērtēt vairākus aspektus, piemēram, sadarbība ar klientu, vai klients ir apmierināts utt.

Sapratne par ideālo klientu veidojas dažādos aspektos, piemēram, no:

  • sadarbības ar klientuvai tā abpusēji ir bijusi patīkama? Ir darījumi, kuros novērojama īpaši laba sadarbība, abām pusēm iesaistoties, līdzdarbojoties, kas veicina brīvas, nepiespiestas gaisotnes rašanos un vienkāršu rezultāta sasniegšanu;
  • klienta apmierinātībasvai klients ir gandarīts par iznākumu? Ne vienmēr pie nepatikas būs vainojams Tavs darbs – nereti klienti nenovērtē uzņēmuma padarīto darbu;
  • sasniegtā rezultātakāds ir sniegums? Reizēm var gadīties, ka esi visu izdarījis pareizi, bet darbojas blakus apstākļi, kas traucē vēlamā rezultāta sasniegšanai, piemēram, klientam trūkst līdzekļu, lai iesākto turpinātu, var manīt paviršu attieksmi u.c.;
  • piegādātās pievienotās vērtībasvai esam snieguši to, ko klients vēlas? Nevajag baidīties atteikt tādam projektam un sadarbībai, kura ir neizdevīga vai nepiemērota. Lai arī potenciālais klients ir Tava uzņēmuma mērķauditorija, jāsaprot, ka ne vienmēr tas ir ideālais klients;
  • nopelnītās naudasvai es ar to spēšu nopelnīt? Katram uzņēmumam ir mērķis nopelnīt. Tas neizslēdz pievienotās vērtības sniegšanu klientam un tiekšanos uz izciliem rezultātiem, bet arī finansiālie aspekti ir svarīgi. Ja ieguldītais laiks un citi resursi nav adekvāti, ņemot vērā atalgojumu, jāsaprot, ka visticamāk klients nav īstais;
  • u.c.

Ieguldītais laiks VS vērtība – izvērtē!

Strādājot ar klientu, izvērtē vai laiks, ko ieguldi atsver to, ko tu iegūsti pretī - klienta apmierinātība, ienākumi uzņēmumam u.c.

Cik daudz laika Tu ieguldi, lai piesaistītu potenciālo klientu? Kāda ir vērtība, ko sniedz klientam un ko saņem atpakaļ? Salīdzini!

Ja neredzi, ka tas ir abpusēji izdevīgi, meklē citu klientu grupu, kas ļauj Tev gūt gandarījumu no ieguldītā laika un darba, pretī saņemot pieredzi, jaunas zināšanas un, protams, atbilstošu atalgojumu.

6 soļi sava ideālā klienta identificēšanai

Mērķauditorija ir liela – bet kā no tās visas atrast piemērotākos klientus? Neviens priekšā nepateiks, kādam jāizskatās ideālajam klientam, bet to vari izdarīt Tu pats, veicot 6 soļus.

Tu nevari sagaidīt, ka klienti stāvēs rindā pēc tava produkta vai pakalpojuma, ja tu pats īsi nezini, ko pārdot.

1. Pārzini savu produktu vai pakalpojumu

Pirmkārt, ir rūpīgi jāizprot savs bizness. Tas nenozīmē tikai to, ka jāpārzina finanšu situācija – tā vietā ir jābūt zināšanām par savu biznesu no klienta viedokļa.

Apdomā:

  • Ko tieši piedāvā saviem klientiem?
  • Kādas problēmas viņiem palīdzi atrisināt, kādus izaicinājumus pārvarēt? 
  • Kāpēc cilvēkiem vajadzētu pirkt no Tevis, nevis citiem konkurentiem? 
  • Kas Tavu uzņēmumu atšķir?
  • Kuri klienti patiesībā gūst vislielāko labumu no Tava produkta vai pakalpojuma?

Šo un citu informāciju par ideālo klientu vislabāk glabāt apkopotā veidā, piemēram, izmantojot Google Docs vai Microsoft Word.

Vari, piemēram, lapas kreisajā pusē uzskaitīt to, ko zini par savu klientu, pēc tam labajā pusē apkopojot viņu galvenās problēmas un pierakstīt citu nepieciešamo informāciju. Tas palīdzēs izstrādāt saturu un citus mārketinga līdzekļus, lai klientus sasniegtu.

2. Izveido sarakstu ar esošajiem/ bijušajiem klientiem

Tā vietā, lai lauzītu galvu par savu ideālo klientu, velti laiku, lai izprastu jau esošos klientus, ar kuriem pašlaik strādā vai esi strādājis pagātnē.

Ja Tavs pakalpojums ir piemērots privātpersonām, velti laiku, lai aplūkotu viņu:

  • dzimumu;
  • vecuma grupu;
  • pārstāvošo nozari;
  • atrašanās vietu;
  • ienākumu līmeni. 

Tāpat vari veikt detalizētāku izpratni par viņiem, pajautājot, piemēram:

  • kas viņus pamudināja strādāt ar Tevi vai izvēlēties Tavus produktus;
  • ko viņi visvairāk novērtē sadarbības procesā;
  • kas viņiem ir svarīgākais;
  • u.c.

Turpretī, ja Tavs pakalpojums ir piemērots juridiskajām personām, vērs uzmanību tam:

  1. kāds ir uzņēmuma veids;
  2. cik liels ir apgrozījums un pats uzņēmums;
  3. kādu sektoru tas pārstāv (B2B vai B2C);
  4. kas ir viņa klienti;
  5. ko uzņēmums pārdod – produktus vai pakalpojumus;
  6. vai viņa pakjalpojumi, produkti ir mērogojami;
  7. vai uzņēmums strādā ar peļņu,
  8. u.c.

Ja ir tādi esošie vai bijušie klienti vai uzņēmumi, ar kuriem Tev līdz šim jau ir radusies nepatīkama sadarbība pieredze, izslēdz tos no sava saraksta.

3. Izpēti aizvadīto gadu projektus

Lai identificētu ideālo klientu, ņem talkā īstenotos projektus, pirkumus vai cita veida sadarbības.

Izpēti:

  • kuri ir bijuši patīkamākie. Tas sniegs ieskatu sadarbības procesā – varēsi noskaidrot, ar kāda tipa cilvēkiem/uzņēmumiem ir veiksmīga sadarbība, bet no kādiem labāk izvairīties nākotnē;
  • kā atšķīrās projekti, kuri nesa zemākos ienākumus, no tiem, kuri nesa augstākos. Tas noteikti palīdzēs iegūt nianses par klientiem, saprotot, kas ir piemērotākais Tavam uzņēmumam;
  • kuri projekti un produkti radīja lielāko apgrozījumu un peļņu. Šāda pieeja sniegs vērtīgas nianses, ko vari ņemt vērā turpmākajai klientu piesaistei, identificējot, kas ir tie faktori, kuru dēļ sadarbība izdevās.
  • visu kopējo klientu bāzi un izkristalizē, kas ir tie 20% sadarbības partneri vai pircēji, kuri ienes 80% peļņas.

4. Saproti klienta mērķus un bailes

Šāda analīze palīdzēs izprast, kā veidot pareizu mārketinga stratēģiju. Mērķi un bailes ir īstais virzītājspēks pareizajam sadarbības modelim.

Piemēram, ja Tava uzņēmuma darbības specifika ir auto tirgošana, ņem vērā, kas uztrauc potenciālos klientus. Tās var būt bailes par lietota auto stāvokli un “slēptiem” defektiem – novērst tās vari, esot godīgs un informējot par patieso tehnisko stāvokli.

Tāpat, piemēram, ģimenēm galvenais mērķis būs iegādāties drošu un ietilpīgu auto – Tavs uzdevums ir pie auto specifikācijas norādīt, cik tas ir ietilpīgs, kāda ir drošība u.c. svarīgus aspektus, kas atbilst viņu vēlmēm. 

Zinot mērķi un problēmu, vari pielāgot savu kampaņas vai pārdošanas procesu un optimizēt sadarbības modeli. Tas radīs uzticību no klienta puses – viņš būs pārliecināts par Tavu kā speciālista profesionalitāti, kas pozitīvi ietekmēs gan sadarbību, gan atsauksmes pēc pakalpojuma saņemšanas.

5. Noskaidro, kā klients pieņem lēmumu par pirkuma veikšanu

Fiziskas un juridiskas personas iepērkas dažādos veidos. Fizisko personu vidū daži ir tā sauktie impulsīvie pircēji, bet citi – apdomīgie, kas atvēl vairāk laika, lai izpētītu, lasītu pārskatus un aplūkotu alternatīvas iespējas tirgū.

Ir svarīgi zināt sava ideālā klienta iepirkšanās paradumus, lai varētu nodrošināt, ka viņam ir nepieciešamie resursi pirkuma veikšanai. 

Piemēram, ja Tavs ideālais klients iepērkas spontāni, pārliecinies, ka Tavai e-komercijas platformai ir pievienota iespēja norēķināties ar maksājumu karti.

Turpretī, ja Tavam ideālajam klientam patīk padziļināti izpētīt pakalpojuma vai produkta sniedzēju un iegūt pārliecību no citiem klientiem pirms pirkuma veikšanas, nodrošini, lai Tavā mājaslapā būtu iekļauta atsauksmju sadaļa, detalizēta informācija par produktiem, bloga raksti u.c.

Pārdodot B2B (business to business) jeb juridiskā sektora klientiem, jāsaprot, ka pirkums netiek nodrošināts tikai vienai personai – Tu pārdod visai lēmumu pieņēmēju grupai, kurai ir atšķirīgs ietekmes līmenis un atšķirīgi amati uzņēmumā. Tāpēc lēmuma pieņemšana B2B sektorā bieži ir citādāks – pirkums gandrīz nekad netiks veikts uzreiz, jo uzņēmējam nepieciešams iegūt pietiekami daudz informācijas, iekļaujot pārrunas uzņēmuma iekšienē, personīgas tikšanās ar pakalpojuma vai produkta sniedzēju u.c. 

Līdz ar to ir svarīgi atvieglot B2B sektora klientu darbu, nodrošinot precīzus un pilnvērtīgus produktu aprakstus, sniedzot informāciju par apmaksas iespējām un loģistikas piedāvājumiem.

Jo vairāk informācijas piedāvāsi, jo mazāk klientam būs jātērē laiks informācijas iegūšanai un būs lielāka iespēja, ka viņš izvēlēsies sadarbību ar Tevi.

6. Apraksti savu ideālo klientu

Kad esi apkopojis visu informāciju, būs daudz vieglāk aprakstīt jau konkrētu klientu grupu, ar kuru vēlies sastrādāties. Sākotnēji jau esi izzinājis, kāds ir Tavs potenciālais klients, un noskaidrojis, kādas ir viņa intereses, vajadzības un bailes, mērķi, problēmas un demogrāfiskie rādītāji. 

Aprakstot savu ideālo klientu, papildus vari pajautāt sev un rast atbildes uz, piemēram, to:

  • ko lasa un Google meklē ideālais klients?
  • kādus resursus viņš izmanto informācijas meklēšanai?
  • kādas ierīces viņš izmanto?
  • kādās sociālo tīklu vietnēs uzturas ikdienā?

Zinot, kur ideālais klients atrodas un ko viņš meklē digitālajos resursos, varēsi viņu vieglāk sasniegt.

Piemērs B2B sektoram: kā analizēt esošos klientus, lai saprastu, kāds ir ideālais klients?

Izprast sava ideālā klienta koptēlu var būt sarežģīti. Lai radītu padziļinātu izpratni,  piedāvājam iepazīties ar piemēru, kā iespējams izvērtēt līdz šim aizvadītos projektus, lai saprastu, kurš no klientiem ir bijis piemērotāks.

Katru no projektiem vērtē no šādiem aspektiem (savā praksē vari tos mainīt un pielāgot pēc saviem ieskatiem, ja tas palīdz Tev izvērtēt aizvadītos projektus ar klientiem):

  • vadītāja domāšana – piemēram, uz izaugsmi un attīstību vērsta vai konservatīva, nevēloties veikt izmaiņas;
  • klienta biznesa sistēma – B2B (Business to Business) vai B2C (Business to Customer/ Consumer). Saprotot klienta biznesa sistēmu, vari analizēt, ar kādiem klientiem labprātāk sadarbotos;
  • biznesa mērogojamība – ir vai nav mērogojams. Šāda pieeja palīdz, lai saprastu, vai un kādiem uzņēmumiem Tu ar savu piedāvājumu vari palīdzēt. Piemēram, no mājaslapu izveides perspektīvas friziera vai psihoterapeita pakalpojumus mērogot lielākos apmēros būs grūti, savukārt ražošanas un pārdošanas uzņēmumu piedāvājumu – vieglāk;
  • uzņēmuma vecums – 1-2 gadi, 3-6 gadi u.c. Ja uzņēmums tikai nupat ir sācis savu darbību, viņam, iespējams, Tavi pakalpojumi šobrīd nemaz nebūs vajadzīgi, taču pēc laika arī viņš var kļūt par ideālu klientu, ja sasniegs apmērus, kuros Tavs risinājums var noderēt;
  • darbinieku skaits – 1, 2, 10 vai 100. Tev jāanalizē, cik lieli ir uzņēmumi, ar kuriem Tu sadarbojies. Iespējams, Tava galvenā auditorija būs pavisam mazi uzņēmumi, kuros darbojas vien pāris cilvēki, bet varbūt ir tieši pretēji – mazajiem uzņēmumiem Tavs risinājums nav aktuāls, jo viņi nevar nodrošināt cilvēku, kas šo risinājumu izmantos;
  • gada apgrozījums – 2000, 20 000 vai 200 000. Arī uzņēmuma finanšu apgrozījums var noteikt nianses, meklējot sava īstā klienta prototipu. Iespējams, labākā sadarbība Tev izveidojas ar vidēja lieluma uzņēmumiem – vai varbūt tieši pretēji;
  • atbildīgais par Tava piedāvājuma izmantošanu pēc realizācijas – vai vispār ir kāds uzņēmuma darbinieks, kas varēs pēc Tava darba arī to turpināt, ja būs nepieciešams? Ja nē, tad, visticamāk, laika un resursu ieguldīšana ir nelietderīga.

Visa mērķauditorija ne vienmēr būs “īstie klienti” Tavam uzņēmumam. Tāpēc, analizējot iepriekšējo sadarbību ar klientiem, ņem vērā dažādus aspektus, kas var norādīt uz Tava īstā klienta portretu.

Kā sasniegt savu ideālo klientu, izmantojot SEO optimizāciju?

Ikviens ideālais klients iet cauri pircēja ceļojumam, un Tavos spēkos ir radīt interesi potenciālajā klientā ikvienā no tā posmiem.

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā ieinteresēt potenciālo klientu, ir ar satura mārketinga palīdzību – tādējādi vari bez uzspīlētas reklāmas radīt patiesu interesi, izglītot personu un veidot attiecības un uzticamību.  

Labi izstrādāta satura mārketinga stratēģija ir vērsta uz Tava ideālā klienta sāpju punktu risināšanu.

Situācijā, ja radīsi efektīvu SEO stratēģijas un satura mārketinga stratēģijas mijiedarbību, prioritizējot saturu, kurš ir aktuāls tieši Tava ideālā klienta personībai, Tu būsi trāpījis desmitniekā, jo auditorija pieaugs!

SEO optimizācijas labā prakse ir neatņemama sastāvdaļa, veidojot saistošu saturu ideālajam klientam. 

Svarīgi ir izprast atšķirības starp SEO (meklētājprogrammu optimizāciju) un sociālo tīklu vietnēm, piemēram, Facebook. Abos resursos nav iespējams piesaistīt ideālo klientu vienādi – meklētājprogrammās, piemēram, Google, Bing u.c. tā vietā, lai atlasītu mērķauditoriju pēc viņu dzimuma, vecuma un interesēm, ir jāfokusējas uz atslēgvārdiem, ko viņi izmanto, meklējot sev saistošo informāciju.

Lai noskaidrotu vai cilvēki vispār meklē Tavu piedāvāto preci vai pakalpojumu internetā, vari izmantot Google bezmaksas atslēgvārdu plānotāju un veikt atslēgvārdu izpēti, lietojot dažādus rīkus, piemēram, Ahrefs, SE Ranking u.c.

Pēc tam vari izpētīt, vai klienti meklējot izmantot arī atrašanās vietas nosaukumu, piemēram “advokāti rīgā” vai “juristi rīgā”. Tad šos atslēgvārdus nepieciešams integrēt mājaslapā, lai, meklējot nepieciešamo, ideālais klients atdurtos tieši pret Tavu piedāvājumu. 

Ja arī Tu vēlies aizsniegt savu ideālo klientu meklētājprogrammās, izmanto iespēju saņemt konsultāciju pie mums! E-komercija.lv profesionāļu komanda sniegs nepieciešamo, lai SEO optimizācijas procesa rezultātā Tava mājaslapa iekarotu TOP pozīcijas.

Piedāvājam pilnu SEO pakalpojumu – no izpētes līdz stratēģijas un optimizācijas veikšanai. Spied šeit un piesakies konsultācijai!

Kopsavilkums

Ideālais klients ir būtisks ikvienam uzņēmumam, jo ļauj efektīvi pārvaldīt resursus un sniedz pievienoto vērtību sadarbībai, kā arī vērtīgus ienākumus.

Lai radītu īstā klienta prototipu, nepieciešams noteikt viņa demogrāfiskos rādītājus, izprast vēlmes, problēmas, bailes un vajadzības.

Lai noteiktu ideālo klientu, ir jāņem vērā līdzšinējā pieredze – izvērtējot īstenotos projektus, vari saprast, ar ko sadarboties ir vērtīgi un efektīvi.

SEO optimizācijai ir liela loma tajā, vai un kā aizsniegsi ideālo klientu – optimizējot savu e-komercijas vietni un ierindojoties TOP pozīcijās meklētājprogrammu rezultātos, palielinās iespējas piesaistīt arvien vairāk ideālos klientus.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kādas ir ideāla klienta īpašības?

Tie ir klienti, kuri veic regulārus pirkums. Viņi labprāt atstāj atsauksmes vai ieraksta aprakstu vietnē vai sociālo tīklu vietnēs, kā arī iesaka Tavu produktu vai pakalpojumu citiem.

Kas ir mērķauditorija?

Tās ir personas, kuras visticamāk iegādāsies Tavu produktu vai pakalpojumu, un viņas vieno kopīgas iezīmes, piemēram, uzvedība, iepirkšanās paradumi, vecums, dzimums. Jo skaidrāk definēsi savu mērķauditoriju, jo labāk varēsi saprast, kā un kur sasniegt savus ideālos potenciālos klientus.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Labs SEO speciālists: kādas pazīmes to raksturo?

11.01.2023

Kas ir SEO speciālists? SEO optimizācija (Search Engine Optimization) tulkojumā no angļu valodas nozīmē “meklēšanas rezultātu optimizācija”, un SEO speciālists vistiešākajā mērā…

Lasīt rakstu

Kā veidot pārdotspējīgu produktu aprakstu

01.07.2020

Lai saprastu e-komercijas nozīmi, no sākuma aizdomājies pats – cik bieži iepērcies internetā? Kad bija pēdējā reize, kad kaut ko pasūtīji no…

Lasīt rakstu

Mārketinga speciālists: biznesa panākumu atslēga

18.07.2023

Kas ir mārketinga speciālists? Mārketinga speciālists ir prasmīgs profesionālis, kas specializējas efektīvu mārketinga stratēģiju izstrādē un ieviešanā, lai reklamētu produktus, pakalpojumus vai…

Lasīt rakstu
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
Sabīne Miezis
Sabīne Miezis
1714117331
Sadarbībā ar E-komercija veicām SEO auditu. Ieguvām ne tikai konkrētus izpildāmos uzdevumus, bet arī vērtīgu ieskatu SEO pasaulē, kas liek apdomāt tīmekļa vietnes mērķi, auditoriju un darbības stratēģiju. Pakalpojuma sniedzēja ieinteresētība, iniciatīva un spēja "parastam cilvēkam" izstāst sarežģītas lietas, pārliecināja, ka sadarbību turpināsim arī SEO optimizācijas pasākumu ieviešanā.
Agnese Lauruta
Agnese Lauruta
1715865428
Ļoti veiksmīga sadarbība ar E-komercija.lv! Darbi tiek veikti ātri un kvalitatīvi. Ļoti patīkama komunikācija - brīvi var uzdot jautājumus, ja kaut kas nav skaidrs. Forša komanda, kas ir ieinteresēta klienta rezultātos. Iesaku :)
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
×
js_loader