Ideālais klients biznesam – 6 soļi tā identificēšanai

Edgars Kebbe

Atjaunināts 26.01.2023

Lai arī uzņēmējdarbības sākumā šķiet, ka ikviens klients, kurš gatavs maksāt naudu par produktu vai pakalpojumu, ir labs klients, laika gaitā izkristalizējas vienots secinājums – katram uzņēmumam ir sava mērķauditorija, un ne visi potenciālie klienti ir tie, kuri sniegs peļņu biznesam. Signāli, kas liecina, ka potenciālais klients nav īstais, var būt dažādi, piemēram, projektam neatbilstoši mazs budžets, vēlmes, ko nevari piepildīt, u.c. Kā noteikt, kurš ir “ideālais” klients un ko paturēt prātā, lai uzņēmums pelnītu? Par to plašāk lasi šajā rakstā!

Mērķauditorija katram uzņēmumam ir sava!

Lai lieki netērētu laiku, spēku un izsīkstošo enerģiju, nepieciešams noteikt savu mērķauditoriju, ar kuru strādāt, attīstot pārdošanas procesus. Tas ļaus ietaupīt resursus, ko varēsi ieguldīt uzņēmuma attīstīšanā.

Uzsākot biznesu, nebaidies apkalpot dažādus klientus

Ne vienmēr mērķauditorija pati par sevi liks manīt. Lai arī ir nepieciešams noteikt savu īsto klientu, nebūtu vēlams ar to arī pārsteigties.

Uzsākot biznesu, nevajag baidīties apkalpot dažādus klientus – arī tos, kas nav Tava īstā mērķauditorija, jo tas sniegs mācību.

Tāpat nav ieteicams jau pašā sākumā izkristalizēt sava īstā, unikālā un vienīgā klienta prototipu – tas var mainīties laika gaitā, un tikai caur pieredzi un tās analīzi varēsi definēt savu mērķauditoriju.

Tu domā, kā tas sasaucas ar šī raksta tēmu?

Pavisam vienkārši – sākumā šķiet, ka visi potenciālie klienti ir Tavi īstie klienti, bet vēlāk, ejot laikam, Tu sāc saprast, cik daudz no saviem resursiem prasa, lai varētu katru no šiem potenciālajiem klientiem pārvērst reālā darījumā. Tad sāc izvērtēt – vai tas ir nepieciešams, kādu pienesumu tas sniedz, vai šos resursus izdevīgāk nav ieguldīt citos darījumos?

Tāpēc noskaidrosim – kas ir ideālais klients un kādu labumu tas sniedz ilgtermiņā!

Kas ir ideālais klients?

Ideālais klients reprezentē to personu vai uzņēmumu, kurai Tava uzņēmuma piedāvātais risinājums (produkts vai pakalpojums) ir visatbilstošākais.

Ideālais klients sevī apvieno konkrētus demogrāfiskos, uzvedības u.c. rādītājus, nevis plašu klientu bāzi. Būtiski apzināties, ka tieši ideālais klients ir lojāls Tavam uzņēmumam, bieži izmanto Tavus sniegtos pakalpojumus vai iegādājas produktus, kā arī, visticamāk, iesaka to darīt arī saviem draugiem, kolēģiem un citām personām. Ideālajam klientam raksturīgākās īpašības ir, piemēram:

  • apmierinātība, saņemot no Tevis pakalpojumu vai produktu;
  • pateicība par Tavu darbu;
  • viegla, nepiespiesta komunikācija;
  • lojalitāte – ideālais klients pie Tevis atgriežas atkal un atkal;
  • ieguvumi, kas abpusēji tiek saņemti sadarbības rezultātā;
  • u.c.

Uz ideālo klientu var raudzīties arī no uzņēmuma veida perspektīvas. 

Ideāls klients – zelta vērtē! Kādu labumu dod tā definēšana?

Skaidrs, ka savu e-komercijas produktu vai pakalpojumu vari pārdot daudziem, bet īpaši svarīgi ir izprast, kuri no klientiem sniegs lielāko pievienoto vērtību. Tas ir būtiski pavisam vienkārša iemesla dēļ – pārdodot piedāvājumu pilnīgi visiem, pastāv lielāka iespēja darbībai rezultēties neapmierinātos klientos un darbiniekos. 

Bet tas nav vienīgais – lūk, 5 iemesli, kāpēc ideālā klienta definēšana ir zelta vērtē!

#1 Efektīva resursu izmantošana

Vai zināji, ka Tev kā uzņēmuma vadītājam, mārketinga vai e-komercijas vadītājai ir pieejami pieci galvenie resursi, ar kuriem vari nodrošināt darbu veikšanu? Tos apzināties ir derīgi visās situācijās – no ikdienas atpūtas līdz darba organizēšanai, tostarp arī sava īstā klienta definēšanai. 

Kādi ir šie resursi?

  1. Laiks. Šis ir pats vērtīgākais resurss – tas nav atjaunojams. Bez tā pārējie ir maznozīmīgi.
  2. Enerģija. Enerģijas daudzums ietekmē darbu produktivitāti, pašsajūtu un gala rezultātu.
  3. Uzmanība. Tā attiecas uz dažādu procesu veikšanu – cik noskaņojies un koncentrēts Tu esi šajā brīdī, tik kvalitatīvi paveiksi vēlamo.
  4. Strukturētas zināšanas. Pasaulē informācijas ir pārpārēm. Bet tieši tās zināšanas, kas ir cilvēka prātā – strukturētas, pārbaudītas, vērtīgas –, ir nozīmīgs resurss, kas nosaka panākumu potenciālu.
  5. Nauda. Ar šī resursa palīdzību paveras daudzi ceļi, lai realizētu savas ieceres.

Tu domā, kā tas sasaucas ar šī raksta tēmu? Pavisam vienkārši – identificējot ideālo klientu, katru no pieejamajiem resursiem varēsi efektīvāk izmantot, fokusējoties uz tiem darījumiem, kuri sadarbību pārvērš reālā darījumā. 

#2 Efektīvāka mārketinga budžeta izlietošana

Ja zināsi, kādas personas ir piemērotākās Tavam produktam vai pakalpojumam, būs skaidrs, kur tās atrodas un kā tās vislabāk sasniegt. Tas nozīmē, ka vairs nebūs nelietderīgi jātērē nauda, ​​cenšoties reklamēt nepareizajiem cilvēkiem vai izstrādāt saturu vietnēm, kuras neapmeklē Tavs ideālais klients. Definējot savu ideālo klientu, vari koncentrēt savus resursus tieši uz tiem klientiem, kuri potenciāli iegādāsies produktu vai pakalpojumu. 

Piemēram, ja publicē reklāmu Facebook platformā riepu servisam, bet to mērķē arī uz 17 gadus jauniem cilvēkiem, tā nenesīs nekādu labumu ne jaunietim, ne Tavam uzņēmumam. Tāpat, piemēram, ja Tu piedāvā e-komercijas vietņu izstrādi, tam pievienojot integrāciju ar noliktavas sistēmu, visdrīzāk koučs, fizioterpateits vai individuālais komersants nebūs Tavs ideālais klients, jo viņam Tavs risinājums nebūs vispiemērotākais.

#3 Labākas attiecības ar ilgtermiņa klientiem

Ja pārāk intensīvi centīsies uzrunāt visus, galu galā neveidosi ilgtermiņa attiecības ar nevienu. Neviens negrib būt zaudētājs, un, veidojot attiecības ar savied ideālajiem klientiem, Tu no tā izvairīsies. Samazinot laiku, kuru izmanto, lai strādātu ar ne-ideālo klientu, sev atvēli vairāk laika attiecību uzlabošanai un ar ideālajiem klientiem. Šis laiks sniedz iespēju labāk izzināt savus ideālos klientus, tādējādi atvieglojot piedāvājuma pielāgošanu viņu vajadzībām. 

Harvard Business Review ir noskaidrojuši, ka jauna klienta iegūšana maksā no 5 līdz 25 reizēm vairāk nekā esošo saglabāšana, tāpēc ir vērts ieguldīt savus resursus šada veida sadarbības veicināšanā. 

#4 Labākas atsauksmes un vairāk atbalsta no klientiem

Iegūstot vienu lojālo klientu, uzņēmums iegūs daudz vairāk, jo pastāv liela iespēja, ka lojālie klienti, kuri ir guvuši labumu no Tava e-komercijas biznesa piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, tos ieteiks arī citiem. 

Oberlo secina, ka teju divi no trīs (62%) patērētājiem saka, ka atsauksmēm ir “liela” vai “mērena” nozīme, lai uzzinātu vairāk par uzņēmumu un pārliecinātos par tā uzticamību. Tas nozīmē, ka, pieņemot lēmumu par produkta vai pakalpojuma iegādi, atsauksmēm ir būtiska loma, tāpēc ir skaidrs, ka viens ideālais klients ir vairāk vērts nekā ieguldītie līdzekļi viņa piesaistīšanā. 

#5 Mazāk izdevumu

Jautāsi – kā tas ir iespējams? Ja kāds no klientiem Tev ir lūdzis papildu palīdzību, vairāk Tavu darbinieku laiku vai citādi prasījis papildu resursus, tad zini, ka tas, visticamāk, nav Tavs “ideālais klients”. Neideāls klients, saprotot, ka piedāvājums tomēr nav viņam īstais, var, piemēram, pēc laika atgriezt produktu, atcelt abonementu, bet tad no šī darījuma Tavs uzņēmums ir cietis zaudējumus. 

izkristalizēt “ideālos klientus”?

Sapratne par ideālo klientu veidojas dažādos aspektos, piemēram, no:

  • sadarbības ar klientu – vai tā abpusēji ir bijusi patīkama? Ir darījumi, kuros novērojama īpaši laba sadarbība, abām pusēm iesaistoties, līdzdarbojoties, kas veicina brīvas, nepiespiestas gaisotnes rašanos un vienkāršu rezultāta sasniegšanu;
  • klienta apmierinātības – vai klients ir gandarīts par iznākumu? Ne vienmēr pie nepatikas būs vainojams Tavs darbs – nereti klienti nenovērtē uzņēmuma padarīto darbu;
  • sasniegtā rezultāta – kāds ir sniegums? Reizēm var gadīties, ka esi visu izdarījis pareizi, bet darbojas blakus apstākļi, kas traucē vēlamā rezultāta sasniegšanai, piemēram, klientam trūkst līdzekļu, lai iesākto turpinātu, var manīt paviršu attieksmi u.c.;
  • piegādātās pievienotās vērtības – vai esam snieguši to, ko klients vēlas? Nevajag baidīties atteikt tādam projektam un sadarbībai, kura ir neizdevīga vai nepiemērota. Lai arī potenciālais klients ir Tava uzņēmuma mērķauditorija, jāsaprot, ka ne vienmēr tas ir ideālais klients;
  • nopelnītās naudas – vai es ar to spēšu nopelnīt? Katram uzņēmumam ir mērķis nopelnīt. Tas neizslēdz pievienotās vērtības sniegšanu klientam un tiekšanos uz izciliem rezultātiem, bet arī finansiālie aspekti ir svarīgi. Ja ieguldītais laiks un citi resursi nav adekvāti, ņemot vērā atalgojumu, jāsaprot, ka visticamāk klients nav īstais;
  • u.c.

Ieguldītais laiks VS vērtība – izvērtē!

Cik daudz laika Tu ieguldi, lai piesaistītu potenciālo klientu? Kāda ir vērtība, ko sniedz klientam un ko saņem atpakaļ? Salīdzini! Ja neredzi, ka tas ir abpusēji izdevīgi, meklē citu klientu grupu, kas ļauj Tev gūt gandarījumu no ieguldītā laika un darba, pretī saņemot pieredzi, jaunas zināšanas un, protams, atbilstošu atalgojumu.

6 soļi sava ideālā klienta identificēšanai

Mērķauditorija ir liela – bet kā no tās visas atrast piemērotākos klientus? Neviens priekšā nepateiks, kādam jāizskatās ideālajam klientam, bet to vari izdarīt Tu pats, veicot 6 soļus.

1. Pārzini savu produktu vai pakalpojumu

Pirmkārt, ir rūpīgi jāizprot savs bizness. Tas nenozīmē tikai to, ka jāpārzina finanšu situācija – tā vietā ir jābūt zināšanām par savu biznesu no klienta viedokļa. Apdomā:

  • Ko tieši piedāvā saviem klientiem?
  • Kādas problēmas viņiem palīdzi atrisināt, kādus izaicinājumus pārvarēt? 
  • Kāpēc cilvēkiem vajadzētu pirkt no Tevis, nevis citiem konkurentiem? 
  • Kas Tavu uzņēmumu atšķir?
  • Kuri klienti patiesībā gūst vislielāko labumu no Tava produkta vai pakalpojuma?

Šo un citu informāciju par ideālo klientu vislabāk glabāt apkopotā veidā, piemēram, izmantojot Google Docs vai Microsoft Word. Vari, piemēram, lapas kreisajā pusē uzskaitīt to, ko zini par savu klientu, pēc tam labajā pusē apkopojot viņu galvenās problēmas un pierakstīt citu nepieciešamo informāciju. Tas palīdzēs izstrādāt saturu un citus mārketinga līdzekļus, lai klientus sasniegtu.

2. Izveido sarakstu ar esošajiem/ bijušajiem klientiem

Tā vietā, lai lauzītu galvu par savu ideālo klientu, velti laiku, lai izprastu jau esošos klientus, ar kuriem pašlaik strādā vai esi strādājis pagātnē. Ja Tavs pakalpojums ir piemērots privātpersonām, velti laiku, lai aplūkotu viņu:

  • dzimumu;
  • vecuma grupu;
  • pārstāvošo nozari;
  • atrašanās vietu;
  • ienākumu līmeni. 

Tāpat vari veikt detalizētāku izpratni par viņiem, pajautājot, piemēram:

  • kas viņus pamudināja strādāt ar Tevi vai izvēlēties Tavus produktus;
  • ko viņi visvairāk novērtē sadarbības procesā;
  • kas viņiem ir svarīgākais;
  • u.c.

Turpretī, ja Tavs pakalpojums ir piemērots juridiskajām personām, vērs uzmanību tam:

  1. kāds ir uzņēmuma veids;
  2. cik liels ir apgrozījums un pats uzņēmums;
  3. kādu sektoru tas pārstāv (B2B vai B2C);
  4. kas ir viņa klienti;
  5. ko uzņēmums pārdod – produktus vai pakalpojumus;
  6. vai viņa pakjalpojumi, produkti ir mērogojami;
  7. vai uzņēmums strādā ar peļņu,
  8. u.c.

Ja ir tādi esošie vai bijušie klienti vai uzņēmumi, ar kuriem Tev līdz šim jau ir radusies nepatīkama sadarbība pieredze, izslēdz tos no sava saraksta.

3. Izpēti aizvadīto gadu projektus

Lai identificētu ideālo klientu, ņem talkā īstenotos projektus, pirkumus vai cita veida sadarbības. Izpēti:

  • kuri ir bijuši patīkamākie. Tas sniegs ieskatu sadarbības procesā – varēsi noskaidrot, ar kāda tipa cilvēkiem/uzņēmumiem ir veiksmīga sadarbība, bet no kādiem labāk izvairīties nākotnē;
  • kā atšķīrās projekti, kuri nesa zemākos ienākumus, no tiem, kuri nesa augstākos. Tas noteikti palīdzēs iegūt nianses par klientiem, saprotot, kas ir piemērotākais Tavam uzņēmumam;
  • kuri projekti un produkti radīja lielāko apgrozījumu un peļņu. Šāda pieeja sniegs vērtīgas nianses, ko vari ņemt vērā turpmākajai klientu piesaistei, identificējot, kas ir tie faktori, kuru dēļ sadarbība izdevās.
  • visu kopējo klientu bāzi un izkristalizē, kas ir tie 20% sadarbības partneri vai pircēji, kuri ienes 80% peļņas.

4. Saproti klienta mērķus un bailes

Šāda analīze palīdzēs izprast, kā veidot pareizu mārketinga stratēģiju. Mērķi un bailes ir īstais virzītājspēks pareizajam sadarbības modelim. Piemēram, ja Tava uzņēmuma darbības specifika ir auto tirgošana, ņem vērā, kas uztrauc potenciālos klientus. Tās var būt bailes par lietota auto stāvokli un “slēptiem” defektiem – novērst tās vari, esot godīgs un informējot par patieso tehnisko stāvokli. Tāpat, piemēram, ģimenēm galvenais mērķis būs iegādāties drošu un ietilpīgu auto – Tavs uzdevums ir pie auto specifikācijas norādīt, cik tas ir ietilpīgs, kāda ir drošība u.c. svarīgus aspektus, kas atbilst viņu vēlmēm. 

Zinot mērķi un problēmu, vari pielāgot savu kampaņas vai pārdošanas procesu un optimizēt sadarbības modeli. Tas radīs uzticību no klienta puses – viņš būs pārliecināts par Tavu kā speciālista profesionalitāti, kas pozitīvi ietekmēs gan sadarbību, gan atsauksmes pēc pakalpojuma saņemšanas.

5. Noskaidro, kā klients pieņem lēmumu par pirkuma veikšanu

Fiziskas un juridiskas personas iepērkas dažādos veidos. Fizisko personu vidū daži ir tā sauktie impulsīvie pircēji, bet citi – apdomīgie, kas atvēl vairāk laika, lai izpētītu, lasītu pārskatus un aplūkotu alternatīvas iespējas tirgū. Ir svarīgi zināt sava ideālā klienta iepirkšanās paradumus, lai varētu nodrošināt, ka viņam ir nepieciešamie resursi pirkuma veikšanai. 

Piemēram, ja Tavs ideālais klients iepērkas spontāni, pārliecinies, ka Tavai e-komercijas platformai ir pievienota iespēja norēķināties ar maksājumu karti. Turpretī, ja Tavam ideālajam klientam patīk padziļināti izpētīt pakalpojuma vai produkta sniedzēju un iegūt pārliecību no citiem klientiem pirms pirkuma veikšanas, nodrošini, lai Tavā mājaslapā būtu iekļauta atsauksmju sadaļa, detalizēta informācija par produktiem, bloga raksti u.c.

Pārdodot B2B (business to business) jeb juridiskā sektora klientiem, jāsaprot, ka pirkums netiek nodrošināts tikai vienai personai – Tu pārdod visai lēmumu pieņēmēju grupai, kurai ir atšķirīgs ietekmes līmenis un atšķirīgi amati uzņēmumā. Tāpēc lēmuma pieņemšana B2B sektorā bieži ir citādāks – pirkums gandrīz nekad netiks veikts uzreiz, jo uzņēmējam nepieciešams iegūt pietiekami daudz informācijas, iekļaujot pārrunas uzņēmuma iekšienē, personīgas tikšanās ar pakalpojuma vai produkta sniedzēju u.c. 

Līdz ar to ir svarīgi atvieglot B2B sektora klientu darbu, nodrošinot precīzus un pilnvērtīgus produktu aprakstus, sniedzot informāciju par apmaksas iespējām un loģistikas piedāvājumiem. Jo vairāk informācijas piedāvāsi, jo mazāk klientam būs jātērē laiks informācijas iegūšanai un būs lielāka iespēja, ka viņš izvēlēsies sadarbību ar Tevi.

6. Apraksti savu ideālo klientu

Kad esi apkopojis visu informāciju, būs daudz vieglāk aprakstīt jau konkrētu klientu grupu, ar kuru vēlies sastrādāties. Sākotnēji jau esi izzinājis, kāds ir Tavs potenciālais klients, un noskaidrojis, kādas ir viņa intereses, vajadzības un bailes, mērķi, problēmas un demogrāfiskie rādītāji. 

Aprakstot savu ideālo klientu, papildus vari pajautāt sev un rast atbildes uz, piemēram, to:

  • ko lasa un Google meklē ideālais klients?
  • kādus resursus viņš izmanto informācijas meklēšanai?
  • kādas ierīces viņš izmanto?
  • kādās sociālo tīklu vietnēs uzturas ikdienā?

Zinot, kur ideālais klients atrodas un ko viņš meklē digitālajos resursos, varēsi viņu vieglāk sasniegt.

Piemērs B2B sektoram: kā analizēt esošos klientus, lai saprastu, kāds ir ideālais klients?

Izprast sava ideālā klienta koptēlu var būt sarežģīti. Lai radītu padziļinātu izpratni,  piedāvājam iepazīties ar piemēru, kā iespējams izvērtēt līdz šim aizvadītos projektus, lai saprastu, kurš no klientiem ir bijis piemērotāks.

Katru no projektiem vērtē no šādiem aspektiem (savā praksē vari tos mainīt un pielāgot pēc saviem ieskatiem, ja tas palīdz Tev izvērtēt aizvadītos projektus ar klientiem):

  • vadītāja domāšana – piemēram, uz izaugsmi un attīstību vērsta vai konservatīva, nevēloties veikt izmaiņas;
  • klienta biznesa sistēma – B2B (Business to Business) vai B2C (Business to Customer/ Consumer). Saprotot klienta biznesa sistēmu, vari analizēt, ar kādiem klientiem labprātāk sadarbotos;
  • biznesa mērogojamība – ir vai nav mērogojams. Šāda pieeja palīdz, lai saprastu, vai un kādiem uzņēmumiem Tu ar savu piedāvājumu vari palīdzēt. Piemēram, no mājaslapu izveides perspektīvas friziera vai psihoterapeita pakalpojumus mērogot lielākos apmēros būs grūti, savukārt ražošanas un pārdošanas uzņēmumu piedāvājumu – vieglāk;
  • uzņēmuma vecums – 1-2 gadi, 3-6 gadi u.c. Ja uzņēmums tikai nupat ir sācis savu darbību, viņam, iespējams, Tavi pakalpojumi šobrīd nemaz nebūs vajadzīgi, taču pēc laika arī viņš var kļūt par ideālu klientu, ja sasniegs apmērus, kuros Tavs risinājums var noderēt;
  • darbinieku skaits – 1, 2, 10 vai 100. Tev jāanalizē, cik lieli ir uzņēmumi, ar kuriem Tu sadarbojies. Iespējams, Tava galvenā auditorija būs pavisam mazi uzņēmumi, kuros darbojas vien pāris cilvēki, bet varbūt ir tieši pretēji – mazajiem uzņēmumiem Tavs risinājums nav aktuāls, jo viņi nevar nodrošināt cilvēku, kas šo risinājumu izmantos;
  • gada apgrozījums – 2000, 20 000 vai 200 000. Arī uzņēmuma finanšu apgrozījums var noteikt nianses, meklējot sava īstā klienta prototipu. Iespējams, labākā sadarbība Tev izveidojas ar vidēja lieluma uzņēmumiem – vai varbūt tieši pretēji;
  • atbildīgais par Tava piedāvājuma izmantošanu pēc realizācijas – vai vispār ir kāds uzņēmuma darbinieks, kas varēs pēc Tava darba arī to turpināt, ja būs nepieciešams? Ja nē, tad, visticamāk, laika un resursu ieguldīšana ir nelietderīga.

Visa mērķauditorija ne vienmēr būs “īstie klienti” Tavam uzņēmumam. Tāpēc, analizējot iepriekšējo sadarbību ar klientiem, ņem vērā dažādus aspektus, kas var norādīt uz Tava īstā klienta portretu.

Kā sasniegt savu ideālo klientu, izmantojot SEO optimizāciju?

Ikviens ideālais klients iet cauri pircēja ceļojumam, un Tavos spēkos ir radīt interesi potenciālajā klientā ikvienā no tā posmiem. Viens no efektīvākajiem veidiem, kā ieinteresēt potenciālo klientu, ir ar satura mārketinga palīdzību – tādējādi vari bez uzspīlētas reklāmas radīt patiesu interesi, izglītot personu un veidot attiecības un uzticamību.  

Labi izstrādāta satura mārketinga stratēģija ir vērsta uz Tava ideālā klienta sāpju punktu risināšanu. Situācijā, ja radīsi efektīvu SEO stratēģijas un satura mārketinga stratēģijas mijiedarbību, prioritizējot saturu, kurš ir aktuāls tieši Tava ideālā klienta personībai, Tu būsi trāpījis desmitniekā, jo auditorija pieaugs! SEO optimizācijas labā prakse ir neatņemama sastāvdaļa, veidojot saistošu saturu ideālajam klientam. 

Svarīgi ir izprast atšķirības starp SEO (meklētājprogrammu optimizāciju) un sociālo tīklu vietnēm, piemēram, Facebook. Abos resursos nav iespējams piesaistīt ideālo klientu vienādi – meklētājprogrammās, piemēram, Google, Bing u.c. tā vietā, lai atlasītu mērķauditoriju pēc viņu dzimuma, vecuma un interesēm, ir jāfokusējas uz atslēgvārdiem, ko viņi izmanto, meklējot sev saistošo informāciju.

Lai noskaidrotu vai cilvēki vispār meklē Tavu piedāvāto preci vai pakalpojumu internetā, vari izmantot Google bezmaksas atslēgvārdu plānotāju un veikt atslēgvārdu izpēti, lietojot dažādus rīkus, piemēram, Ahref, SE Ranking u.c. Pēc tam vari izpētīt, vai klienti meklējot izmantot arī atrašanās vietas nosaukumu, piemēram “advokāti rīgā” vai “juristi rīgā”. Tad šos atslēgvārdus nepieciešams integrēt mājaslapā, lai, meklējot nepieciešamo, ideālais klients atdurtos tieši pret Tavu piedāvājumu. 

Ja arī Tu vēlies aizsniegt savu ideālo klientu meklētājprogrammās, izmanto iespēju saņemt konsultāciju pie mums! E-komercija.lv profesionāļu komanda sniegs nepieciešamo, lai SEO optimizācijas procesa rezultātā Tava mājaslapa iekarotu TOP pozīcijas. Piedāvājam pilnu SEO pakalpojumu – no izpētes līdz stratēģijas un optimizācijas veikšanai. Spied šeit un piesakies konsultācijai!

Kopsavilkums

Ideālais klients ir būtisks ikvienam uzņēmumam, jo ļauj efektīvi pārvaldīt resursus un sniedz pievienoto vērtību sadarbībai, kā arī vērtīgus ienākumus. Lai radītu īstā klienta prototipu, nepieciešams noteikt viņa demogrāfiskos rādītājus, izprast vēlmes, problēmas, bailes un vajadzības. Lai noteiktu ideālo klientu, ir jāņem vērā līdzšinējā pieredze – izvērtējot īstenotos projektus, vari saprast, ar ko sadarboties ir vērtīgi un efektīvi. SEO optimizācijai ir liela loma tajā, vai un kā aizsniegsi ideālo klientu – optimizējot savu e-komercijas vietni un ierindojoties TOP pozīcijās meklētājprogrammu rezultātos, palielinās iespējas piesaistīt arvien vairāk ideālos klientus.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kādas ir ideāla klienta īpašības?

Tie ir klienti, kuri veic regulārus pirkums. Viņi labprāt atstāj atsauksmes vai ieraksta aprakstu vietnē vai sociālo tīklu vietnēs, kā arī iesaka Tavu produktu vai pakalpojumu citiem.

Kas ir mērķauditorija?

Tās ir personas, kuras visticamāk iegādāsies Tavu produktu vai pakalpojumu, un viņas vieno kopīgas iezīmes, piemēram, uzvedība, iepirkšanās paradumi, vecums, dzimums. Jo skaidrāk definēsi savu mērķauditoriju, jo labāk varēsi saprast, kā un kur sasniegt savus ideālos potenciālos klientus.

Saistītie raksti

Sociālo mediju komunikācijas plāns

27.12.2022

Latvijā ir vairāk nekā miljons sociālo mediju lietotāju Kantar dati liecina, ka vidēji Latvijā vienā dienā Google apmeklē 995 tūkstoši lietotāju. Sociālo…

Lasīt rakstu

Kas ir URL? Mājaslapas vai faila atrašanās vieta internetā

02.01.2023

Saīsinājums “URL” – ir dzirdēts, bet ko īsti tas nozīmē? URL (Uniform Resource Locator), ko ikdienā mēs saprotam ar mājaslapas saiti, norāda,…

Lasīt rakstu

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

30.12.2022

Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…

Lasīt rakstu