Labs SEO speciālists: kādas pazīmes to raksturo?

Edgars Kebbe

Atjaunināts 16.01.2023

Ja uzņēmums ir nolēmis iekarot augstākās meklētājprogrammu pozīcijas – SEO speciālists ir teju nepieciešamība! Mūsdienās SEO optimizācijas loma kļūst arvien svarīgāka, tāpēc liela nozīme uzņēmuma ceļā uz panākumiem digitālajā vidē ir labs SEO speciālists. Kā to atšķirt un kāda nozīme ir šādam speciālistam? Iekārtojies ērtāk un plašāk uzzini E-komercija.lv speciālistu sagatavotajā rakstā!

Kas ir SEO speciālists?

SEO optimizācija (Search Engine Optimization) tulkojumā no angļu valodas nozīmē “meklēšanas rezultātu optimizācija”, un SEO speciālists vistiešākajā mērā ir tas profesionālis, kurš optimizē visu, kas saistīts ar mājaslapu vai internetveikalu, lai Tavs uzņēmums iekarotu TOP pozīcijas meklētājprogrammās.

SEO palīdzēs optimizēt un izcelt internetveikalu un mājaslapu konkurentu vidū.

SEO speciālists ar visdažādāko darbību kopumu panāk, ka uzņēmuma mājaslapa vai internetveikals dažādās meklētājprogrammās (tādās kā Google, Yahoo, Bing u.c.) tiek atrasta ātrāk nekā konkurentu mājaslapas.

Vēlies uzzināt vairāk par SEO optimizāciju? Atver zemāk esošo rakstu un iepazīsties ar visu aktuālo!

Kas ir SEO optimizācija: vienkāršs un saprotams skaidrojums

Lasīt vairāk

SEO speciālista visaptverošā loma – mīts vai patiesība?

Kāda ir SEO speciālista loma uzņēmumā? Īsāk sakot – liela. Bet, paplašinot šādu apgalvojumu, varam droši teikt, ka SEO speciālists ir tā persona, no kuras vislielākajā mērā būs atkarīga uzņēmuma spēja atrasties augstākās pozīcijās meklētājā.

Šis speciālista loma ietver dažādu darbību kopumu, piemēram:

  • testēt, apkopot un analizēt datus, identificējot SEO tendences un gūstot ieskatu par mērķauditorijas vēlmēm – tas ir būtiski, lai spētu maksimāli palielināt SEO kampaņas ROI (ieguldījumu atdevi);
  • noteikt mērķus, kas ir izmērāmi konkrētā laika periodā, kā arī analizēt to rezultātus;
  • analizēt atslēgvārdus un apkopot tos, integrējot mājaslapas ārējā un iekšējā SEO izstrādē, lai palīdzētu mājaslapas atvērumiem ierindoties meklētājprogrammu augstākajos rezultātos;
  • optimizēt mājaslapu, iekļaujot gan tehnisko, gan saturisko optimizāciju;
  • izstrādāt off-site SEO (ārpus mājaslapas), izmantojot saišu veidošanas struktūru;
  • sadarbībā ar citiem speciālistiem nodrošināt regulāru satura izstrādi un publicēšanu, kā arī mērīt, vai un kā ir sasniegti uzstādītie mērķi.
SEO speciālistam jāspēj sekot jaunākajām izmaiņām un uzlabojumiem SEO jomā, lai ieviestu tos arī uzņēmuma mājaslapā.

Taču, lai kā arī gribētos ticēt, ka SEO speciālisti spēj teicami pildīt savu lomu – ne visiem ir pietiekošs prasmju, zināšanu un pieredzes kopums, lai to paveiktu.

Kā spēt atšķirt labu SEO speciālistu no amatiera? Par to – turpinājumā!

Kā atsijāt graudu starp pelavām jeb kā atpazīt labu SEO speciālistu?

Pašos pamatos labam SEO speciālistam jābūt zinošam gan mārketinga un komunikācijas jautājumos, gan tehniskos aspektos, kas skar mājaslapas vai interneta veikala izstrādi.

Labs SEO speciālists ir kā tilts starp mārketinga speciālistu, tekstu autoru un IT profesionāļiem, kurš, pateicoties padziļinātām zināšanām SEO optimizācijas procesos, spēj palīdzēt uzņēmumam sasniegt labākos rezultātus meklētājprogrammās.

Esam apkopojuši 11 galvenos faktorus, kas atšķir labu SEO speciālistu!

#1 Darba pieredze ar izmērāmiem rezultātiem

Būtiska jebkura SEO eksperta īpašība ir iepriekšēja pieredze. Tas nozīmē, ka speciālistam ir jābūt īstenoto SEO optimizācijas kampaņu portfolio un daudz spēcīgu atsauksmju no klientiem.

Kāpēc tas ir svarīgi?

Pavisam vienkārši – lai arī SEO vadlīnijas ir vienotas, katrai vietnei ir nepieciešama sava pieeja, lai gūtu panākumus meklētājprogrammās.

Tāds SEO speciālists, kurš iepriekš īstenojis labas SEO kampaņas citiem uzņēmumiem, jau būs padziļināti apguvis nozares specifiku un spēs sniegt konkrētus ierosinājumus vien pēc vietnes aplūkošanas. Turpretī amatieris līkumos caur dažādiem scenārijiem, tādējādi sadarbībai izvēršoties dārgākai un neefektīvākai.

Pirms kādam no speciālistiem teikt “jā”, izvērtē pieejamās atsauksmes.

Nebaidies jautāt speciālistam rekomendācijas no iepriekšējiem klientiem un uzrunāt tos, lai saprastu, vai viņš patiešām ir palīdzējis uzņēmumam gūt panākumus SEO jomā.

#2 Izpratne par visiem SEO līmeņiem

Vai zināji, ka, piemēram, Google meklētājsistēma pievērš uzmanību vairāk nekā 200 dažādiem faktoriem?

Ir skaidrs, ka profesionālis zinās, kā visus no tiem aptvert pēc iespējas efektīvāk.

Kopumā šos faktorus var iedalīt trīs līmeņos:

  1. tehniskā SEO optimizācija;
  2. iekšējā (on-site) SEO optimizācija;
  3. ārējā (off-site) SEO optimizācija.
SEO optimizācijai ir dažādi līmeņi, speciālists izvērtē katru līmeni un pēc nepieciešamības veic darbu katrā no tām. Katrs no SEO līmeņiem ir svarīgs!

Ņemot vērā daudzos faktorus, kas ierindo mājaslapas meklētājprogrammu rezultātos, svarīgs ir katrs no tiem – un laba SEO speciālista prasmes ļaus izvērtēt potenciālos riskus un tos novērst, tādējādi palīdzot meklētājprogrammai nolasīt mājaslapas informāciju un pašu vietni pozicionēt rezultātu augšgalā.

Ja speciālistam ir padziļināta izpratne par visiem šiem līmeņiem, viņš skaidri spēs definēt problēmas vietnē un tās izskaidrot gan klientam, gan atbildīgajiem speciālistiem, un Tu vari būt drošs, ka sadarbība nesīs panākumus.

#3 Mārketinga prasmes

Tehnisko problēmu novēršana vietnē ir pats pamats, bet tam seko vēl virkne būtisku darbu – tostarp satura izstrāde un uzlabošana. Šajā ziņā SEO optimizācija mājaslapā līdzinās klasiskajam mārketingam, tāpēc ir svarīgi, lai speciālista prasmes būtu atbilstošas.

Tas gan nenozīmē, ka SEO speciālists ir tā persona, kura pati nodrošina tekstu sastādīšanu – viņa uzdevums ir izvērtēt tekstu autora veikumu un sniegt pareizos ieteikumus, lai teksts atbilstu tehniskajām prasībām, kuras ņem vērā meklētājprogrammas.

Plānojot satura izstrādi, būtiski, lai speciālists spēj izvērtēt, kā saturs izcels lietotāja ieguvumus un virzīs potenciālo klientu līdz iegādes procesam, neaizmirstot par SEO lomu tajā.

Vēlies uzzināt vairāk par to, kas ir mārketings? Atver zemāk esošo rakstu un iepazīsties ar visu aktuālo!

Kas ir mārketings un kā to izmantot savā biznesā

Lasīt vairāk

#4 Plašas zināšanas, kas aptver daudzpusīgu pieeju

Mūsdienās, attīstoties SEO, ir svarīgi izprast tā daudzšķautņaino būtību. Kādas zināšanas ir būtiskas labam SEO speciālistam?

  • Zināšanas par klientu ceļojumu.
  • Izpratne par kultūras iezīmēm tiem klientiem, kam pakalpojums tiek tirgots.
  • Sociālo mediju vides pārzināšana.
  • Izpratne, kā veikt konkurentu analīzi.
  • Zināšanas par piemērotāko vietnes dizainu.
  • Tehniskās zināšanas par mājaslapu un internetveikalu uzbūvi.
  • Padziļināta izpratne par e-komerciju.
  • U.c. faktori, kuri roku rokā darbojas kopā ar labu SEO praksi.

Ja kāds no posmiem iztrūkst, SEO speciālists nevar palīdzēt sasniegt labus rezultātus, tādējādi nelietderīgi tērējot uzņēmuma resursus un kavējot atpazīstamības veicināšanu digitālajā vidē.

#5 Spēja strādāt komandā

Kā jau skaidrojām – SEO speciālistam ir būtiski spēt sadarboties ar citiem iesaistītajiem. Vai tie būtu IT, mārketinga vai klientu apkalpošanas speciālisti, skaidrs ir viens – tikai ar efektīvu komandas darbu var sasniegt labākos rezultātus.

Ja pirms sadarbības uzsākšanas šķiet, ka SEO speciālists nespēj formulēt nepieciešamo, rast kopīgu valodu ar citiem uzņēmuma struktūras dalībniekiem vai darboties atbilstoši uzņēmuma vērtībām, visticamāk, sadarbība būs apgrūtinoša vai pat neiespējama arī turpinājumā.

#6 Teicamas komunikācijas prasmes

Ko dos zināšanas, ja izteiksmes forma nespēs sasniegt dzirdīgas ausis?

Tieši tāpēc labs SEO speciālists sevī glabā arī teicamas komunikatora prasmes, kas viņam palīdz saprotami, vienkāršā valodā izskaidrot, kāpēc un kādas izmaiņas ir nepieciešamas klienta mājaslapā.

#7 Zinātkāre un aizrautība

Mēdz teikt, ka aizrautība ir pasaules lielākā vērtība – un tā patiesi ir. Aizrautība par savu darbu ir tā, kas labu SEO speciālistu virza uz panākumiem. Tādējādi, cenšoties apgūt katru smalkāko niansi, SEO eksperts nebaidīsies no izaicinājumiem un meklēs veidus, kā tos pārvarēt.

Tajā pašā laikā būtiski paturēt prātā, ka vienlīdz svarīga ir arī klienta atvērtība, kas palīdz noturēt ilgstošu aizrautību speciālistā.

Zināšanas ir tās, kas vada pretī panākumiem, bet zinātkāre – ļauj sasniegt visaugstākās virsotnes.

Tāpēc ir svarīgi, ka SEO eksperts regulāri un pastāvīgi pēta jaunākās tendences, lai piedāvātu klientam efektīvākos SEO optimizācijas risinājumus mājaslapai.

SEO optimizācija nemitīgi piedzīvo izmaiņas un turpina attīstīties, tāpēc ir svarīgi, lai speciālists ir ieinteresēts un spējīgs pastāvīgi aptvert pieaugošās tendences, izmēģināt arvien jaunus risinājumus, eksperimentēt, lai sniegu augstvērtīgāko pakalpojumu klientam.

#8 Zināšanas par mājaslapu un interneta veikalu izstrādi

Lai arī SEO speciālists pats tehniski nenodrošina mājaslapas izveidi, ir svarīgi, lai viņam būtu zināšanas par izstrādes un programmēšanas procesu.

Labs SEO eksperts pārzinās dažādus tehniskos aspektus, piemēram, lapas struktūru, HTML, teksta formatējumu u.c., jo tehniskās izstrādes pārzināšana palīdz SEO speciālistam labāk izprast, kā darbojas meklētājprogrammas un ko tās meklē, nosakot vietnes pozīciju meklēšanas rezultātos. vietnes.

#9 Godīgums un darba ētika

Augsts darba tikums ir nenovērtējama laba speciālista pazīme – ir būtiski sākt sadarbību ar tādu SEO ekspertu, uz kuru var paļauties.

Lai arī cik svarīgi ir nokļūt augstākajās meklējumu pozīcijās, nedrīkst aizmirst par labo praksi – ja rodas aizdomas vai ir pierādījumi, ka speciālists izmanto apšaubāmas metodes, jāvēršas pie cita eksperta.

Svarīgi apzināties, ka apšaubāmas darbības var būtiski apdraudēt e-komercijas vietnes darbību – ja, piemēram, Google meklētājsistēma tādas identificē, vietnes pozīcijas meklēšanas rezultātos strauji samazinās, tādējādi “sodot” vietni par ētikas pārkāpumiem.

#10 Proaktivitāte sadarbības procesā

Algoritmi nemitīgi mainās un tendences attīstās, un labs eksperts neļaus paslīdēt garām iespējām – tieši proaktīva procesu virzība nodrošina, ka uzņēmuma e-komercijas vietne sasniedz labākus rezultātus, palielinoties vietnes apmeklētāju un klientu skaitam.

Lai arī SEO optimizācija ietver vairāku speciālistu sadarbību, tieši SEO eksperta loma ir noteicošā. Efektīvs risinājumu, uzdevumu un kopējās stratēģijas plāns, tā uzraudzība, ieviešana un korekcija ir pareizais ceļš uz panākumiem – un lielā mērā panākumu realizāciju noteiks SEO speciālista proaktivitātes esamība.

#11 Analītiskā domāšana

Kā interpretēt datus? Par ko tie liecina? Kā tie noder SEO optimizācijas procesā?

Labam SEO speciālistam piemīt analītiskā domāšana, kas ļaus analizēt iegūtos datus, interpretēt tos un izmantot uzņēmuma izaugsmei.

Analītiskā domāšana palīdz speciālistam identificēt problēmas, noteikt attiecības starp dažādiem faktoriem un pieņemt lēmumus, pamatojoties uz datiem.

Labs SEO speciālists ir apveltīts ar spēcīgām analītiskajām spējām – tieši šī prasme palīdz novest līdz problēmu risinājumam.

Riski, nolīgstot sliktu SEO speciālistu

Atceries – nonākšana meklētājprogrammu TOP pozīcijās ir gana sarežģīts process, ar ko nepieredzējis SEO jomas speciālists var netikt galā.

Ir skaidrs, ka slikts SEO speciālists nepalīdzēs sasniegt visaugstākos mērķus, bet tas vēl nav viss – neprofesionāla, pavirša SEO speciālista darbība var ilgtermiņā nest lielus zaudējumus uzņēmumam, kā arī kavēt klientu piesaisti digitālajā vidē.

Slikti optimizēta mājaslapa ar katru dienu attālinās Tavu uzņēmumu no saviem klientiem, zaudējot potenciālos ienākumus un sabojāt uzticamību savam zīmolam. Pastāvīgi slikta SEO dēļ arī Google u.c. meklētājprogrammas Tavu vietni neierindos meklēšanas rezultātu pirmajā, otrajā vai pat trešajā lapā.

Mājaslapa vai internetveikals, kas nav SEO optimizēts mazāk izceļas starp konkurentiem ar katru dienu aizvien vairāk zaudējot potenciālo peļņu un klientus.

E-komercijas vietnes SEO klasifikācijas uzlabošana prasa laiku, tāpēc, ja kāds SEO uzņēmums sola tūlītējus rezultātus, zini, ka tie ir meli.

Pieņemt darbā SEO speciālistu vai uzticēt to uzņēmumam ārpakalpojumā?

Ja plāno veikt SEO optimizāciju, ir divas opcijas – pieņemt darbā pastāvīgu komandas papildinājumu – SEO speciālistu – vai uzticēt darbu citam uzņēmumam, kura komanda specializējas SEO optimizācijas jautājumos. Abas izvēles ir pareizas, taču ne vienmēr piemērotas.

1. Pieņemt darbā SEO speciālistu savā uzņēmumā

Tas ir izdevīgi uzņēmumam ar lielu apgrozījumu, kurš var atļauties visus optimizācijas uzdevumus uzticēt saviem darbiniekiem.

Atceries – pieņemot darbā SEO speciālistu, viņš nebūs spējīgs paveikt visu viens, nepieciešama būs arī citu speciālistu palīdzība.

SEO speciālista pienākumos ietilpst daudz dažādu uzdevumu, taču viens cilvēks nevarēs paveikt visu un būs daļa no komandas, lai sasniegtu uzņēmuma mērķus.

Kamēr viens SEO speciālists fokusēsies uz tehnisko SEO optimizāciju (on-site SEO, komunikācija ar programmētāju u.c.), kāds cits nodarbosies ar datu analītiku un stratēģijas plānošanu vai atpakaļsaišu būvēšanu no citiem resursiem.

Ja visu darbu plānots uzticēt vienam, visticamāk tiks ciesta neveiksme – SEO optimizācijas komplicētā uzbūve aptver tik dažādus aspektus, ka ar viena darbinieka kapacitāti būs par maz.

Tieši tāpēc individuālu SEO speciālistu nolīgšana būs piemērotāka lielākiem uzņēmumiem, kuru budžets pieļauj vairāku personu iesaisti komandas darbā.

2. Nolīgt uzņēmumu, kas specializējas SEO optimizācijā

Mūsu pieredze liek secināt, ka jauniem, maziem un vidējiem uzņēmumiem piemērotāka ir SEO pakalpojuma sniedzēja nolīgšana.

Tas būs finansiāli izdevīgi, samazinās riskus, kas saistīti ar darba sadali un rezultātu efektivitāti, kā arī nodrošinās, ka uzņēmuma izaugsmi digitālajā vidē nodrošinās nozares profesionāļi ar ilggadēju pieredzi.

Ja esi SEO optimizācijas pakalpojuma sniedzēja meklējumos – esam šeit, lai Tev palīdzētu uzlabot Tavas vietnes pozīcijas Google meklētājprogrammā!

Piesakies pie mums uz konsultāciju – mūsu pieredzējusī komanda nodrošinās visu nepieciešamo, lai Tu palielinātu apmeklētību savā mājaslapā vai interneta veikalā!

Kopsavilkums

SEO speciālists ieņem būtisku lomu uzņēmumā – tas, cik spējīgs, pieredzējis un zinošs viņš būs, noteiks uzņēmuma spēju ieņemt TOP pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos.

Lai sasniegtu maksimāli labākās pozīcijas, ir būtiski izvērtēt, kāda kompetence, iepriekš sasniegtie rezultāti un spēja sastrādāties vada konkrēto SEO speciālistu, ļaujot tam izcelties starp citiem pakalpojuma sniedzējiem.

Pirms uzsākt sadarbību, jāņem vērā tādi būtiski faktori kā darba pieredze, izpratne un zināšanas par SEO optimizācijas daudzšķautņaino procesu, komunikācijas un mārketinga prasmes, spēja strādāt komandā, aizrautība un zinātkāre.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kāpēc nolīgt SEO speciālistu?

SEO speciālista darbs ir pārāk sarežģīts un laikietilpīgs, lai to kā papildus pienākumu varētu uzticēt kādam uzņēmuma darbiniekam. Darbinieks, kurš nav specializējies šajā jomā, nevar efektīvi un pareizi novērtēt situāciju, lai izvēlētos atbilstošo SEO taktiku. SEO speciālista nolīgšana sniedz iespēju uzņēmumam saņemt ieskatu no profesionāļa, kas specializējas SEO, un ar daudzu gadu pieredzi spēj izstrādāt piemērotāko SEO stratēģiju.

Kā SEO speciālists var palīdzēt manam biznesam?

SEO speciālists palīdz uzņēmumiem uzlabot vietņu atrodamību meklētājprogrammu rezultātos, tādējādi atvieglojot klienta ceļu līdz pirkuma izdarīšanai. Tas, savukārt, uzņēmumam palīdz saglabāt konkurētspēju savā nišā un palielināt ieņēmumus.

Saistītie raksti

Satura mārketings

28.12.2022

~ 90% uzņēmumu jau lieto satura mārketinga stratēģiju. Tomēr, vai radot TIK daudz ikdienas satura, mārketinga speciālisti joprojām vērtē satura mārketingu kā…

Lasīt rakstu

B2C un B2B mārketings: Kāda ir atšķirība

28.12.2022

B2B un B2C – kāda ir atšķirība terminiem? B2B (business-to-business) ir vērsts no viena uzņēmuma citam, savukārt B2C (business-to-consumer) ir vērsts no…

Lasīt rakstu

E-komercijas mārketings – stratēģija internetveikala pārdošanas apjoma veicināšanai

30.12.2022

E-komercija un mārketings – kas ar to saprotams? E-komercijas mārketings ir pārdošanas apjoma veidošanas process, palielinot izpratni par tiešsaistes veikala produktu piedāvājumu…

Lasīt rakstu