Sociālo tīklu komunikācija: 4 ieteikumi plānošanai

Edgars Kebbe

Atjaunināts 29.08.2023

Mūsdienās ir grūti gūt panākumus sociālajos medijos, taču tā gluži nav raķešzinātne. Attaisnojumu bieži vien var dzirdēt pavisam vienkāršu – man tas nestrādā –, taču tā nebūt nav. Lai sociālie mediji palīdzētu aizsniegt jaunu auditoriju, visa pamatā ir strukturēta un mērķtiecīga plānošana, jo bez tās nevar iegūt vēlamo rezultātu. Kā plānot komunikāciju sociālajos medijos? Par to pastāstīsim šodien!

Ir miljoniem kontu, kuros ik dienu tiek ievietoti miljardiem ziņojumu saviem sekotājiem. Bieži vien sociālo mediju lietotāji ir tie, kuri gan publicē ziņojumus savai auditorijai, gan patērē arī citu veidoto saturu. Šādi lietotāji – uzņēmumi, kas ir gan lielie zīmoli, gan bezpeļņas un sabiedriskās organizācijas, un privātie konti – turpina augt, un tādējādi rodas arvien lielāks komunikācijas burbulis.

Sociālie mediji kā rīks auditorijas palielināšanai

Ir daudz faktoru, kas ietekmē un veido veiksmīgu sociālo mediju kontu. Lai arī veidi, kā aizsniegt auditoriju, katram uzņēmumam ir izvēlēti atšķirīgi, visiem veiksmīgajiem zīmoliem, palielinot auditoriju, ir viena kopīga lieta – skaidrs sociālo mediju plāns

Šādi veiksmīgi zīmoli nejauši neievieto ierakstus ar asprātīgiem GIF vai neseko cilvēkiem tāpat vien – visas šīs aktivitātes balstās konkrētā, iepriekš izstrādātā plānā, kas ir būtiska uzņēmuma izaugsmes daļa. Šāds plāns ietver ne tikai satura kalendāru, bet arī automatizācijas rīku klāstu, rīkus veiktspējas rādītāju izsekošanai un vēl daudz ko citu. 

Ja šo var īstenot citi uzņēmumi, mēs ticam, ka to vari arī Tu! Lai viss izdotos, nepieciešama vēlme uzlabot savu sociālo mediju mārketinga prasmi, nedaudz radošuma un, protams, arī zināšanas.

Lai sociālie mediji sniegtu pienesumu arī Tava uzņēmuma attīstībā, ievēro četrus vienkāršus soļus!

1. Izvērtē jau esošo saturu

Pirms sāc veidot jaunu saturu, nepieciešams saprast, kā iepriekš publicētais saturs darbojies līdz šim, tādējādi secinot, kurš no satura veidiem ir bijis noderīgs tieši Tavam uzņēmumam. Iebūvētajos sociālo mediju analītikas rīkos un  pārskatos ir iespējams redzēt, cik lielu mērķauditoriju esi sasniedzis ar ierakstiem, cik no šiem cilvēkiem ir iesaistījušies Tevis publicētajā saturā, un pēc tā izvērtēt, kas ir bijis veiksmes faktors. Tas var būt runas tonis, pievienotais vizuālais materiāls, ievietotās informācijas garums, temata aktualitāte un daudz kas cits. 

Lielākā kļūda, kas tiek pieļauta, ir laika neveltīšana pārdomām, uzreiz ķeroties klāt problēmu risināšanai un plānošanai, kā rezultātā var palaist garām kaut ko būtisku no iepriekš publicētā satura prakses. Nereti lielā satura apjoma dēļ tā auditēšanas process tiek izlaists. Velāk mēdz sekot apjukums, jo plānotā stratēģija neizdodas, kā rezultātā nereti rodas šis uzskats, ka sociālie mediji nenes vēlamos rezultātus. 

Analītikas posmā ir vairāki jautājumi, ko uzdot sev, uzņēmuma vadītājam vai departamentu vadītājiem:

  • kas darbojas mūsu komunikācijā? Tikai tā, analizējot iepriekšējo komunikāciju un uzzinot, kas ir bijuši veiksmīgie faktori, var saprast, ko izmantot turpmāk, bet no kā labāk atteikties;
  • kurš ir mūsu ideālais klients? Tā noskaidrošana ir grūts process, bet ieguvumi ir būtiski, tāpēc tam jāpievērš uzmanība. Ir jāsaprot, kāda ir auditorija – vecums, dzimums, pārstāvošā nozare, intereses, nodarbošanās, paradumi, sociālo mediju izmantošana u.c.; 
  • kur auditorija atrodas un par ko runā? Ir jāsaprot, kāds ir auditorijas viedoklis un viņu pārliecība;
  • kāds ir vērtīgākais kanāls, kurā ir vērojamas izaugsmes iespējas? Pastāv dažādi viedokļi par to, kā izvēlēties kanālus, caur kuriem mēģināt aizsniegt auditoriju – iespējams izmantot, piemēram, Omnichanel rīku, kas nodrošinās komunikāciju ar auditoriju vienoti caur dažādiem kanāliem. Tomēr mēs ieteiktu koncentrēties uz to kanālu, kur atrodas Tava mērķauditorija; 
  • cik daudz pūļu Tu velti, veidojot saturu saviem sociālajiem medijiem? Šis ir viens no jautājumiem, kas palīdzēs plāna veidošanā – domāšanā, radīšanā, ievietošanā, komunikācijas apstiprināšanā;
  • ko dara Tavi konkurenti? Konkurenti ir vienmēr, kaut vai nelielā pakalpojumu sektorā. Svarīgi monitorēt viņu darbu, kādu komunikāciju viņi veido, kāda ir komunikācijas stratēģija. Tas palīdzēs gan saprast kādu no labajām komunikācijas prasmēm, ko ir vērts aizgūt, gan arī rast iespējas, lai no konkurentiem atšķirtos.

2. Definē metrikas un sasniedzamus mērķus

Pēc tam, kad esi apskatījis iepriekšējo veikumu, ir pienācis laiks noteikt mērķus nākotnei. Daži piemēri tam, kādi var būt mērķi:

  • veicināt līdu ģenerēšanu;
  • veidot attiecības ar potenciālajiem un esošajiem klientiem;
  • veidot industrijas autoritātes statusu;
  • veicināt zīmola atpazīstamību;
  • veicināt plūsmu uz mājaslapu;
  • klausīties, ko citi runā par uzņēmumu;
  • u.c.

Pats galvenais ir mērķi veidot sasniedzamu. Mērķi var būt dažādi, tāpat arī metrikas – ko mērīt, lai aprēķinātu, ka mērķis ir sasniegts. Kā bāzes pamats izmaiņu noteikšanai var būt, piemēram:

  • kopējais sekotāju skaits un tā pieaugums;
  • tas, cik daudz uzņēmums ticis pieminēts no citiem lietotājiem;
  • kāda ir iknedēļas iesaiste sociālajos medijos – cik daudz “like”, reakcijas, komentāri;
  • plūsma uz mājaslapu, ja tas ir bijis viens no Taviem mērķiem;
  • jaunu līdu skaits – cik daudz jaunu klientu, monitorēt, kā klients Tevi atradis;
  • video skatījumi, ja esi vēlējies mainīt savu komunikācijas veidu.

Jebkura metrika, kura ir noderīga Tavam uzņēmumam, noteikti jāņem vērā, lai spētu kvalitatīvāk monitorēt to, kāda ir bijusi komunikācija sociālajos medijos, kas vērtējams pozitīvi, bet no kā, iespējams, vajadzētu atteikties. 

Pats svarīgākais ir šos mērķus definēt pēc S.M.A.R.T. principiem. Mērķu definēšana pēc šī principa liks Tev vairāk koncentrēties uz mērķi, lai izprastu, cik tas ir atbilstošs un sasniedzams, un ko tas dos. 

SMART mērķu definēšana

3. Sadali mērķi uzdevumos

Pēc tam, kad sasniedzami mērķi ir uzstādīti, tos jāiedala mazākās vienībās – uzdevumos. Šiem uzdevumiem ir jābūt izpildāmiem, atbilstošiem un izsekojamiem. Tādējādi Tu zināsi, kādas ir konkrētas idejas un soļi, lai risinātu problēmas un sasniegtu izvirzīto mērķi. 

Atceries – labi definēts process ir jebkura laba sociālo mediju un mārketinga plāna pamatā.

4. Veido sociālo mediju plānu

Pēc tam, kad iepriekšējie punkti ir paveikti, jāveido sociālo mediju plāns. Svarīgi atcerēties, ka tas, kas aprakstīts pirmajos trīs punktos, nestrādās, ja nebūs “uzlikts uz papīra”. Tas Tev palīdzēs:

  1. uzturēt noteiktus ziņu publicēšanas grafikus vairākos kanālos. Labs palīgs sociālo mediju plānošanas procesā ir sociālo mediju kalendārs, kuram sekot līdzi, publicējot ierakstus. Tas palīdzēs saprast, kurā dienā, kanālā un laikā nepieciešams veikt konkrēto darbu. Ja iepriekš būsi veltījis dienu, lai izplānotu mēneša darbību, tas noteikti kalpos kā laika un līdzekļu ietaupījums nākamā mēneša garumā. Ir svarīgi atcerēties arī labo praksi ziņu publicēšanas laikos;
  2. izvairīties no pēdējā brīža steigas, lai atrastu kopīgojamo saturu. Gadās, ka pēkšņi atceries – šodien nepieciešams publicēt ierakstu, bet nezini, ko lai ievieto. Lai izvairītos no šādām nevēlamām stresa situācijām, noder iepriekš izstrādāts plāns;
  3. nepalaist garām svarīgus notikumus nekvalitatīvas plānošanas dēļ. Piemēram, vari iepriekš izplānot kāda interesanta satura publicēšanu konkrētā dienā, atrodot iespēju būt atšķirīgākam, nekā ikdienā ierasts.

Viens no piemēriem sociālo mediju plānam:

Sociālo mediju komunikācijas plāna piemērs

Efektīvs plāns palīdz strādāt kvalitatīvāk un  samazina stresu ikdienas darbā, kā rezultātā ieguvumi ir vērā ņemami. Mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālisti bieži saskaras ar stresa situācijām, domājot, kādu saturu veidot un kā to dažādot. Šeit daži no piemēriem, kur smelties idejas saturam, ja pēkšņi atskārt, ka steidzami nepieciešams publicēt ierakstu sociālajos medijos:

  • blogs – savs vai citu ekspertu;
  • informācija no landing lapām;
  • mājaslapas, kuras Tu citiem iesaki, daloties ar vērtīgu saturu;
  • uzaicinājumi, uzsaukumi – kaut kur piedalīties, kaut ko apmeklēt u.c.;
  • video un attēli ar saistošu saturu;
  • atsauksmes;
  • u.c.

3 ieteikumi labākai komunikācijai un plāna veidošanai!

1. 5:3:2 likums

Ievērojot šo likumu, Tu panāksi, ka publicētais saturs izskatīsies daudzveidīgāks, interesantāks un atšķirīgāks. Ko tas nozīmē?

  • 5 – jābūt piecām satura vienībām no citiem avotiem, kas būs kā akcents komunikācijai;
  • 3 – jābūt trīs Tevis oriģināli radītam saturam, kas atbilst Tev vēlamajai auditorijai;
  • 2 – saturs, kas ir personīgs, jautrs, izklaidējošs saturs auditorijai, kas veicinās auditorijas iesaisti.

2. Nerunā tikai par sevi

Šādiem kontiem sociālajos medijos cilvēki nevēlas sekot, tāpēc nepieciešams veidot dažādu saturu, noskaidrot auditorijas intereses, veidot iesaisti no auditorijas puses.

3. Izveido komunikācijas plānu nedēļai/mēnesim/gadam

Plānu var veidot dažādi. Ieteicams komunikāciju sociālajos medijos plānot mēnesim, bet taisīt gaidāmajai nedēļai. Tas atvieglos ikdienas darbu un veicinās produktivitāti.

Sociālie mediji ir efektīvs auditorijas aizsniegšanas veids, tos tikai jāprot pareizi izmantot. Lai komunikācija sociālajos medijos izdotos, analizē iepriekš paveikto, uzstādi mērķus un, pats galvenais, izveido sociālo mediju komunikācijas plānu.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Mērķauditorijas noteikšana un raksturojums

30.08.2023

Kas ir mērķauditorija? Uzņēmuma mērķauditorija attiecas uz konkrētu personu vai klientu grupu, kuru uzņēmums vēlas sasniegt, iesaistīt un apkalpot ar saviem produktiem,…

Lasīt rakstu

Iekšējā SEO optimizācija: 17 svarīgākie optimizācijas faktori

30.08.2023

Kas ir iekšējā jeb On-Page SEO optimizācija? Iekšējā SEO optimizācija, kā par to liecina jau pats termins, apzīmē darbības (optimizāciju), kas tiek…

Lasīt rakstu

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

29.08.2023

Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…

Lasīt rakstu
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
×
js_loader