Kā atvērt savu interneta veikalu?

Mūsdienu digitālajā laikmetā tiešsaistes tirgus ir kļuvis par neaizstājamu platformu uzņēmējiem  – strauji augot e-komercijai, klātbūtne tiešsaistē ir svarīgāka nekā jebkad agrāk. Izmantojot pareizo pieeju un skaidru izpratni par galvenajiem soļiem, Tu vari pārvērst savu biznesa vīziju par aizraujošu tiešsaistes veikalu, kas veicina pārdošanu un klientu piesaisti. Kā atvērt interneta veikalu saviem spēkiem? Uzzini šajā rakstā!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Kas ir e-komercija?

E-komercija attiecas uz preču vai pakalpojumu pirkšanu un pārdošanu internetā. Tas novērš tradicionālo veikalu ģeogrāfiskos ierobežojumus, ļaujot vienlaikus gan uzņēmumiem sasniegt globālu auditoriju, gan klientiem ērti iepirkties, atrodoties savās mājās. E-komercijas vietne kalpo kā tiešsaistes uzņēmuma virtuāls veikals, ļaujot apmeklētājiem tiešsaistē pārlūkot produktus un veikt pirkumus.

Vairāk par to, kas ir e-komercija, uzzini, lasot zemāk pievienoto rakstu!

Kas ir e-komercija un kāpēc tā nepieciešama uzņēmumam?

Kas ir e-komercija jeb elektroniskā komercija? E-komercija, kas pazīstama arī kā elektroniskā komercija vai interneta komercija, attiecas uz preču vai pakalpojumu pirkšanu…

Kāpēc online veikala izveide ir svarīga?

Pirms saprast, kā uzsākt interneta veikalu, jāizprot, kāpēc tas ir būtiski. Mūsdienu digitālajā vidē tiešsaistes veikala izveidei ir liela nozīme – lūk, daži no galvenajiem iemesliem!

Online veikala izstrāde sniegs tā pieejamību klientiem 24/7, veicina izmaksu efektiviāti, veicina pārdošanu un sniedz vērtīgus datus.
  • Pieejamība 24/7. Atšķirībā no fiziskajiem veikaliem ar noteiktu darba laiku, tiešsaistes veikals ir atvērts visu diennakti. Tas nozīmē, ka klienti var pārlūkot un veikt pirkumus sev ērtā laikā neatkarīgi no laika joslām vai brīvdienām. Diennakts pieejamības elastība palielina klientu apmierinātību un palielina pārdošanas potenciālu.
  • Pārdošanas potenciāls. Izmantojot tiešsaistes veikalu, uzņēmumi var izmantot arvien pieaugošo tiešsaistes iepirkšanās tendenci. Produktu pārlūkošanas un iegādes ērtums no jebkuras vietas un jebkurā laikā palielina pārdošanas iespējas. Turklāt tiešsaistes veikali var izmantot dažādas mārketinga stratēģijas, piemēram, personalizētus ieteikumus, tādējādi vēl vairāk palielinot izredzes gūt lielākus ieņēmumus.
  • Izmaksu efektivitāte. Salīdzinot ar tradicionālajiem veikaliem, tiešsaistes veikala izveide bieži ir rentablāka. Tiešsaistes uzņēmumi var ietaupīt uz tādiem izdevumiem kā fizisku veikalu telpu īre, komunālie maksājumi un personāls.
  • Dati. Tiešsaistes veikals nodrošina vērtīgus datus un analīzi, kas var vadīt biznesa lēmumus un stratēģijas. Vari apkopot informāciju par klientu uzvedību, vēlmēm un pirkšanas modeļiem, tādējādi ļaujot izdarīt pārdomātas mārketinga un produktu attīstības izvēles.

Kā atvērt interneta veikalu: 3 posmi efektīvam rezultātam

Veidojot savu e-komercijas vietni no nulles, Tev noteikti ir daudz jautājumu par to, kā uzsākt interneta veikalu – par domēna vārda izvēli, vietnes arhitektūru, dizainu, motīvu, katalogu, saturu u.c. Esam apkopojuši nepieciešamo 3 būtiskākajos soļos – idejas definēšana, vietnes izstrāde un publicēšana, uzturēšana.

Lai uzsāktu internetveikalu nepieciešams definēt savu ideju, izstrādāt e-komercijas vietni un palaist mājaslapu.

1. posms: Definē savu tiešsaistes veikala ideju

Tiešsaistes veikala idejas noteikšana ir būtisks solis e-komercijas plānošanā. Tas palīdz noskaidrot biznesa koncepciju, mērķa tirgu un unikālo pārdošanas piedāvājumu. Lūk, dažas darbības, kas palīdzēs definēt savu e-komercijas biznesa ideju.

#1 Idejas koncepts

Preču un pakalpojumu pasaulē ir teju neskaitāmi daudz – ko no visa klientiem vēlies piedāvāt Tu? Lai saprastu savas online uzņēmējdarbības virzienu, sāc ar vispārīga idejas koncepta izstrādi, saprorot, kāda tipa produktus vai pakalpojumus piedāvāsi.

#2 Tirgus pieprasījuma izpēte

Veic tirgus izpēti, lai noteiktu iespējas un apstiprinātu pieprasījumu pēc Tava produkta vai pakalpojuma. Analizē tendences, konkurenci un klientu vēlmes. Meklē nepilnības tirgū vai tās nianses, ar ko vari atšķirt savu veikalu no konkurentiem.

#3 Definē savu mērķauditoriju

Skaidri nosaki konkrēto klientu grupu, kuru vēlies apkalpot. Apsver tādus faktorus kā demogrāfija, intereses, uzvedība un sāpju punkti. Tas palīdzēs pielāgot savus produktus, mārketinga ziņojumus un lietotāja pieredzi, lai tie atbilstu viņu vajadzībām.

#4 Nosaki savu unikālo vērtības piedāvājumu (UVP)

Definē, kas padara Tavu tiešsaistes veikalu unikālu un kāpēc klientiem vajadzētu izvēlēties tieši Tevi, nevis konkurentus. Nosaki galvenās priekšrocības vai vērtību, ko piedāvā, neatkarīgi no tā, vai tas ir saistīts ar produktu kvalitāti, izcilu klientu apkalpošanu, konkurētspējīgām cenām vai unikālu iepirkšanās pieredzi.

#5 Konkretizē savu produktu/pakalpojumu klāstu

Kad izprasta mērķauditorija un tirgus pieprasījums, piedāvājums, konkretizē ideju, izlemjot, kāda veida produktus vēlies pārdot savā tiešsaistes veikalā. Tā varētu būt noteikta niša vai plašāks produktu klāsts kategorijā. Apsver tādus faktorus kā rentabilitāte, tirgus pieprasījums un spēja efektīvi iegūt un piegādāt produktus.

#6 Apsver savu zīmolu un tā pozicionēšanu

Izveido zīmola identitāti, kas rezonē ar mērķauditoriju. Izveido unikālu zīmola nosaukumu, logotipu un vizuālos elementus, kas atspoguļo uņēmuma vērtības un piesaista ideālos klientus.

Vēl ir svarīgi arī apsvērt vietnes nosaukumu. Tas var būt tāds pats kā fiziskajam veikalam. Šeit vērts atcerēties dažus ieteikumus – piemēram, nevajag izvēlēties pārāk garu nosaukumu, jo to būs grūtāk atcerēties. Tāpat ieteicams izvairīties no cipariem vai, piemēram, defisēm.

Vairāk par SEO draudzīgas URL saites izveidi lasi ŠEIT.

Šajā posmā noderīgi ir arī analizēt savus konkurentus un saprast tirgu, kurā vēlies ienākt. Konkurentu analīze palīdz uzlabot Tavas e-komercijas vietnes mērķus un uzlabot pielāgotā online veikala izstrādi.

Konkurentu analīze palīdz uzlabot e-komercijas vietnes mērķus.

Šeit ieteicams:

  • noteikt konkurentu veidu (tiešais, netiešais, potenciālais, nākotnes, aizstājējs);
  • uzzināt, kā viņi organizē savu e-komercijas vietni;
  • skatīt, cik lielu trafiku ģenerē viņu e-komercijas vietne;
  • uzzināt, kāda ir viņu tirgus daļa;
  • vērot un salīdzināt cenas;
  • lasīt klientu atsauksmes.

2. posms: E-komercijas vietnes izstrāde

Domājot, kā atvērt interneta veikalu, jāpievērš uzmanība pašas vietnes izstrādes procesam. Tā ir fāze, kurā komanda koordinē savas darbības un centienus, lai nodrošinātu efektīvu e-komercijas vietņu izstrādi noteiktā laika un budžeta ietvaros. Šeit nepieciešams koncentrēties uz dažādiem aspektiem.

Tev ir jāizlemj, kāda būs Tava vietne, sākot ar primārā mērķa un funkcionalitātes noteikšanu, kuru vēlies iegūt. Atceries, ka e-komercijas vietnes izstrāde sākas ar vajadzību izteikšanu un specifikācijām, lai tās apmierinātu.

E-komercijas vietnes izstrādei ir vairāki posmi, piemēram, analītiskā izpēte, dizaina izstrāde utt.

Lai definētu mērķus un uzdevumus, Tev jāapsver:

  • izstrādes ietvars (paturi prātā savu nozares perspektīvu, lai aptvertu savu e-komercijas projektu);
  • dizains;
  • funkcionalitāte;
  • e-komercijas vietnei nepieciešamie tehniskie priekšnosacījumi;
  • tiešsaistes veikala izveides laika posms un budžets.

#1 Analītiskā izpēte

Pirms e-komercijas vietnes izstrādes ir svarīgi iziet analītisko posmu, lai apkopotu informāciju, definētu prasības un efektīvi plānotu projektu.

Šeit ir daži galvenie soļi, kas jāņem vērā analītiskajā posmā:

  • atslēgvārdu izpēte. Definējot tiešsaistes biznesa ideju, nevar aizmirst par atslēgvārdiem. Atslēgvārdu izpēte iekļauj meklēšanas vienumu atrašanu un atlasi, kurus Tava uzņēmuma mērķauditorija izmanto Google un citu meklētājprogrammu meklējumos, lai atrastu tādus produktus un pakalpojumus kā Tavi piedāvātie. Lai Tu saprastu, kā domā potenciālais klients, un lai klients atrastu Tavu piedāvājumu, ir nepieciešams šo identificēt. Tālāk, saturā integrējot atbilstošus atslēgvārdus, vari palielināt iespējas iegūt augstākas pozīcijas Google meklētājā, kas palīdzēs piesaistīt vietnei vairāk apmeklētāju;
  • vietnes struktūras un navigācijas plānošana. Izveido loģisku vietnes struktūru, kas lietotājiem atvieglo navigāciju un produktu atrašanu. Izveido vietnes karti, lai vizualizētu vietnes hierarhisko struktūru un definētu galvenās kategorijas, apakškategorijas un produktu lapas. Plānojot navigācijas izvēlni, pārliecinies, ka tā ir intuitīva un lietotājam draudzīga;
  • funkcionalitātes definēšana. Pamatojoties uz lietotāju prasībām, apraksti galveno funkcionalitāti, kam jābūt e-komercijas vietnē. Apsver tādas funkcijas kā produktu saraksti, meklēšanas funkcionalitāte, iepirkumu grozs, maksājumu iespējas, klientu atsauksmes, pasūtījumu izsekošana un klientu atbalsts. Nosaki funkcijām prioritāti, pamatojoties uz to svarīgumu;
  • tehnisko skiču (wireframes) izplānošana. Tehnisko skiču plānošana nodrošina vietnes izkārtojuma, struktūras un funkcionalitātes vizuālu attēlojumu pirms faktiskā projektēšanas un izstrādes darba sākuma. Tas ļauj efektīvāk un pārdomātāk izstrādāt lapu.

#2 Īstās e-komercijas platformas izvēle

Pirms sāc veidot savu tiešsaistes veikalu, Tev ir jāizvēlas e-komercijas platforma. Ir dažas iespējas, piemēram, Shopify, BigCommerce un citas, kas piemērotas lietošanai arī iesācējiem, mazajiem uzņēmumiem, kā arī liela mēroga risinājumi – atvērtā pirmkoda (open-source) platformas, pēc pasūtījuma izstrādātas (custom made) platformas. Svarīgi atcerēties, ka platformas izvēle ir atkarīga no uzņēmuma vajadzībām īstermiņā un ilgtermiņā, kā arī pieejamā budžeta.

E-komercijas platformu izvēle ir plaša, var izvēlēties gatavu risinājumu u.c.

Ja vēlies vairāk uzzināt par TOP 8 e-komercijas platformām un to, kā izvēlēties piemērotāko sava internetveikala izveidei – lasi šo rakstu!

TOP 8 e-komercijas platformas internetveikala izveidei

E-komercijas pasaule ir kļuvusi arvien daudzpusīgāka, un tajā ir pieejamas dažādas platformas sava interneta veikala izstrādei – katrai no tām ir savs…

#3 Dizains

Ir miljoniem e-komercijas vietņu, tāpēc Tev vajadzētu izvēlēties motīvu, kas palīdzēs izcelties no pārējām iespējām un piedāvās labāku klientu pieredzi. Lai izvēlētos savu ideālo motīvu, pārliecinies, vai tai ir tīrs, dinamisks un moderns dizains, dažādas funkcijas produktu lapās, iespēja izveidot iepirkumu grozus, mobilā versija u.c. mainīgie, kas ļautu elastīgi pielāgot izmaiņas nepieciešamības gadījumā.

Šajā posmā Tu sāc veidot savas e-komercijas vietnes formu, lai radītu pievilcīgu izkārtojumu, kas aicina apmeklētājus palikt Tavā vietnē. Lai piesaistītu viņu uzmanību, jāiekļauj vizuālie elementi, infografikas, attēli un video, jādomā, kur izvietot savu saturu, un jāizvēlas mērķauditorijai un zīmolam vispiemērotākā krāsu palete.

#4 Kvalitatīvs saturs

Tas attiecas uz visu informāciju, ko izveido un iekļauj savā e-komercijas vietnē, lai piesaistītu lietotājus – no tekstiem līdz attēliem, videoklipiem un daudz ko citu. Būtiski ir veidot kvalitatīvu saturu – atbilstošus produktu nosaukumus un aprakstus, pievienot augstas kvalitātes attēlus vai video, iekļaut atslēgvārdu izpētes rezultātā identificētos, Tavai nozarei atbilstošos atslēgvārdus un ne tikai.

Satura izstrāde ir svarīgs posms, tāpēc iesakām par to domāt jau tad, kad ir izkristalizējusies vīzija par lapas struktūru, sadaļām, nepieciešamo informāciju.

Atslēgvārdu izpēte ir viens no svarīgiem priekšnoteikumiem kvalitatīva satura izstrādes procesā, kas mājaslapai palīdz iekarot TOP pozīcijas Google meklētājā. Par to, kā pašam veikt atslēgvārdu izpēti no A līdz Z soli pa solim, detalizēti stāstām zemāk pievienotajā takstā!

Atslēgvārdu izpēte no A līdz Z paša spēkiem (2024)+Video

Kas ir atslēgvārdi? Atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, ko cilvēki izmanto, lai meklētu informāciju tiešsaistē, piemēram, ja viņiem interesē riepu iegādes iespējas,…

#5 Interneta veikala izstrāde

Šajā posmā tiek izstrādāta e-komercijas vietne, ņemot vērā platformu, kuru esi izvēlējies. Atkarībā no prasmēm un vajadzībām to vari darīt pats vai nolīgt speciālistu. Mājaslapai tiek izviedoti:

  • struktūra, iekļaujot produktu katalogu, preču sarakstus un aprakstus;
  • dizains – no nulles vai pielāgojot veidni;
  • funkcionalitāte, tostarp atverot pasūtījumu, maksājumu apstrādi un piegādes opcijas.

#6 WEB hostinga izvēle

WEB hostings ir vieta, kur atradīsies Tavs internetveikals – tas atkarīgs no Tevis izvēlētās e-komercijas platformas. Piemēram, tādi risinājumi kā Shopify un Mozello paši piedāvā WEB hostinga iespējas, taču, ja dosi priekšroku tādām iespējām kā WordPress, Magento, WooCommerce, tad par WEB hostingu būs jādomā Tev pašam.

Web hostings, kurā atradīsies tavs internetveikals var būt dažādas platformas, piemēram, wix, shopify u.c.

Lai gan ir vairāki tīmekļa mitināšanas veidi, Tev nepieciešamais būs atkarīgs no projekta lieluma. Dalītā mitināšana jeb shared hosting ir lieliski piemērota mazām/vidējām lapām, mākoņu mitināšana (cloud hosting) izceļas ar to, ka saglabā e-komercijas vietnes kopiju vairākos fiziskos serveros, bet VPS serveris ir alternatīva, kas nodrošina lielāko pielāgošanu serveru darbībā, bet prasa specializētas pārvaldības prasmes.

3. posms: Mājaslapas palaišana un pārbaude

Kad esi izveidojis vietni, Tev ir jāpārbauda, ​​vai visas e-komercijas projektam pievienotās funkcijas darbojas pareizi. Kā to var izdarīt? Pārbaudi, vai:

  • lietotāji var pieteikties bez problēmām;
  • maksājumu veikšanas laikā nenotiek kļūdas;
  • vari grozam veiksmīgi pievienot preces;
  • lapa ātri tiek ielādēta;
  • vari viegli reģistrēties;
  • mobilā lietojumprogramma tiek atvērta pareizi.

Esi uzzinājis, kā uzsākt interneta veikalu? Ar tā atvēršanu nekas nebeidzas!

Turpini pilnveidot savu e-komercijas vietni!

Ar internetveikala izveidi viss nebeidzas – lai e-komercijas vietne būtu atbilstoša jaunākajām meklētājprogrammu prasībām un Tev būtu lielākas izredzes iegūt TOP pozīcijas meklētāja rezultātā, ir pastāvīgi jāuztur sava e-komercijas vietne un jāizmanto dažādi veidi, lai piesaistītu tai apmeklētājus. Lūk, dažas idejas, kā to paveikt!

  1. Nepārtraukti atjaunini savu saturu – aprakstus, cenas, kontaktinformāciju un produktu katalogus.
  2. Atjaunini spraudņus – pārliecinies, vai esi instalējis katras programmas jaunāko versiju.
  3. Atjaunini savu WordPress versiju – ja izmanto šo platformu savas vietnes mitināšanai, Tev ir pastāvīgi jārūpējas, lai izstrādātāja piedāvātās tēmas un dublējumkopijas tiktu veiktas automātiski.
  4. Izmanto reklāmu iespējas Google, sociālajos medijos (Facebook, Instagram), kā arī pievērs uzmanību SEO labajai praksei, lai potenciālie klienti Tevi pamanītu, apmeklētu lapu un iegādātos preces vai pakalpojumus.

Nepieciešama palīdzība?

Vai vēlies izstrādāt sava uzņēmuma internetveikalu, bet neesi drošs, ka zināšanas par to, kā atvērt interneta veikalu pašam, ir gana plašas? Uzticies speciālistiem! E-komercija.lv pieredzējušo speciālistu komanda nodrošinās veiktspējīga, Google prasībām atbilstoša interneta veikala izveidi!

Pieteikties konsultācijai

Kopsavilkums

E-komercijas vietnes jeb internetveikala izveide ir neatņemama mūsdienu uzņēmuma sastāvdaļa. Tādējādi iespējams palielināt pārdošanas apjomus, vienlaikus samazinot izmaksas. Lai izveidotu internetveikalu, jāveic būtiski posmi. Pirmais no tiem ir tiešsaistes biznesa idejas definēšana, kas ietver mērķu un uzdevumu izveidi, konkurentu analīzi, vietnes nosaukuma izvēli un atslēgvārdu izpēti. Otrais posms ir pašas e-komercijas vietnes izstrāde. Šeit jākoncentrējas uz dažādiem aspektiem, tostarp vietnes dizainu, motīvu, saturu, e-komercijas platformas un WEB hostinga izvēli. Kā noslēdzošais posms ir vietnes pārbaude un palaišana – pirms aicināt potenciālos klientus to izmantot, Tev jābūt drošam, ka vietne ir veiktspējīga un tajā noformēt pirkumu ir iespējams bez aizķeršanās. Nedrīkst aizmirst arī par vietnes uzturēšanu, kas ir būtiska, lai noturētu vai iekarotu TOP pozīcijas meklētājā.

Biežāk uzdotie jautājumi

Vai ir iespējams izveidot e-komercijas vietni no nulles?

Jā, ir iespējams izveidot savu e-komercijas vietni no nulles. Taču maziem un vidējiem uzņēmumiem mēs iesakām izmantot gatavas veidnes e-komercijas lapu izstrādes programmās, jo tas būs izdevīgāk un ātrāk.

Vai ir grūti izveidot e-komercijas vietni?

Nē, e-komercijas vietnes izveide mūsdienās ir ļoti vienkārša – ir dažādas e-komercijas vietņu izstrādes platformas, piemēram, WordPress, Wix, WooCommerce, Squarespace un citas, kur to iespējams paveikt arī bez priekšzināšanām.

Cik ilgs laiks nepieciešams, lai izveidotu e-komercijas vietni?

Tas atkarīgs no funkcionalitātes. Vienkārša internetveikala izveide var prasīt no 2 nedēļām līdz mēnesim, diviem, savukārt, lieliem, apjomīgiem, funkcionāliem risinājumiem tie var būt 10 mēneši vai gads.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Tirgus segmentēšana – veiksmīgas mārketinga stratēģijas pamats

28.06.2024

Segmentēšanas veidi: demogrāfiskā, ģeogrāfiskā, psihogrāfiskā un uzvedības segmentēšana Ja agrāk segmentācija tradicionāli skāra ģeogrāfiskos un demogrāfiskos faktorus kā vecums, dzimums, tautība, dzīvesvieta,…

Lasīt rakstu

Ideālais klients biznesam – 6 soļi tā identificēšanai

26.01.2023

Mērķauditorija katram uzņēmumam ir sava! Lai lieki netērētu laiku, spēku un izsīkstošo enerģiju, nepieciešams noteikt savu mērķauditoriju, ar kuru strādāt, attīstot pārdošanas…

Lasīt rakstu

Ārējā SEO optimizācija: ceļvedis tās īstenošanai mājaslapā

07.03.2023

Ir 3 veidu SEO optimizācijas – ārējais SEO ir viena no tām! SEO jeb Search Engine Optimization apzīmē meklētājprogrammu optimizāciju. SEO optimizācijas…

Lasīt rakstu