SEO draudzīgi attēli – sagatavošana mājaslapai

Edgars Kebbe

Atjaunināts 29.08.2023

Tu jau zini, ka ne tikai SEO draudzīgs saturs, bet arī draudzīgi attēli var palīdzēt uzlabot Tava uzņēmuma mājaslapas Google rezultātu pozīcijas. Bet vai zini, kā tādus attēlus sagatavot un publicēt mājaslapā pareizi? Pat, ja esi nolīdzis kādu uzņēmumu izveidot mājaslapu un ievietot tajā saturu (tai skaitā attēlus), vai esi pārliecināts, ka speciālisti ieguldīs savu laiku un enerģiju, lai nodrošinātu labāko un SEO draudzīgāko risinājumu katram attēlam?

Šajā rakstā rādīsim un runāsim par to, kā Tu vari sagatavot SEO draudzīgus attēlus savai mājaslapai. Bonusā bezmaksas online rīki, lai šo procesu padarītu daudz vienkāršāku un ātrāku. Un, ja attēlu sagatavošanu un publicēšanu mājaslapā būsi uzticējis kādam citam, ar iegūtajām zināšanām varēsi pārliecināties, vai šis cilvēks Tavu uzdevumu uztvēris nopietni. 

Vienmēr atceries, ka attēlus mājaslapā publicē priekš interneta lietotājiem nevis Google, jo meklētājprogramma savu darbu veic tikai tehniski – bez emocijām, skenējot ALT tekstu un pārbaudot, vai attēls atbilst pārējam saturam. Savukārt Tava uzņēmuma potenciālie klienti vienmēr piedomā pie ziņas, ko un kā attēls nodod – emocijas, asociācijas, atmiņas, krāsas utt. Līdz ar emocijām Tavā mājas lapā ienāks dzīvība, kas noteikti patiks visiem – Tev, klientiem un Google.

Ko nozīmē SEO draudzīgi attēli?

Pašos pamatos Google ir informācijas organizēšanas maniaks. Tas vēlas, lai informācija būtu viegli atrodama un atbilstoša interneta lietotāja meklējumiem, jeb vajadzībām. Iespējams, esi ievērojis, ka Google mums piedāvā daudz un dažādus saistītos meklējumus, lai paplašinātu mūsu redzesloku attiecīgajā tēmā. Un mēs viņu par to mīlam. 

Lai Google mums spētu ātri piegādāt informāciju, tā ņem vērā dažādus faktorus ikvienā mājaslapā, un attēli ir viens no tiem.

Tā kā Google meklētājprogramma pagaidām nav gana gudra, lai saprastu, kas ir redzams attēlos, tā atainoto informāciju mēģina izprast dažādos citos veidos:

  • Izmantojot attēlu faila nosaukumus
  • Attēlu alternatīvos tekstus (ALT)
  • Attēlu nosaukumus (Title)

Tātad SEO draudzīgi attēli ir tādi:

  1. kuriem faila nosaukumā ir norādīti atvērumam atbilstoši atslēgas vārdi
  2. ir norādīts attēla alternatīvais teksts (ALT)
  3. ir norādīts attēla nosaukums. (Title)

Netiešā veidā arī attēla faila izmēram ir kritiski svarīga nozīme – liela izmēra attēli mājaslapas ielādes ātrumu var ievērojami samazināt, kas mūsdienu nepacietīgajam lietotājam ir kā zobu sāpes. Tādēļ izmērā lieli attēlu faili palielina risku, ka mājaslapas apmeklētājs to pametīs, nesagaidot tās pilnīgu ielādēšanos. Savukārt Google meklētājam tas būs kā negatīvs signāls, kas apdraudēs Tava uzņēmuma mājaslapas Google rezultātu pozīciju. 

SEO draudzīgu attēlu sagatavošana

Tā kā ēdiens vienmēr ir aktuāla tēma, tad kā piemēru šī uzdevuma veikšanai izmantosim Lazanjas receptes galvenā attēla sagatavošanu publicēšanai bloga rakstā.

Pieņemsim, ka Tavs uzņēmums taisa skaistus māla šķīvjus un vēlas piesaistīt papildus plūsmu uz mājaslapu un tajā pašā laikā sniegt arī vērtīgas idejas Tava produkta izmantošanai, tāpēc tiek rakstīts bloga raksts, piemēram, ar šādu nosaukumu “Ātra un vienkārša Lazanjas recepte Tavam svētku galdam”.

Atslēgvārds “lazanja recepte” ir tas, ar kuru Tu vēlies mērķēt uz augstākām Google pozīcijām, lai netieši sasniegtu savus mērķauditoriju un palielinātu plūsmu uz mājaslapu, un, protams, reizē veicinātu sava produkta virzību tirgū. Līdz ar to šis kļūst par galveno atslēgvārdu visās tālāk minētajās satura vienībās.

Piemēra vizualizēšanai izvēlēts attēls no bezmaksas fotobankas Freepik.com

Lazanja, recepte svētku galdam

Kā redzams zemāk norādītajā attēlā, tad no foto bankas ielādēts un neapstrādāts attēls nav SEO draudzīgs:

  • faila nosaukums ir – 11251.jpg
  • faila lielums – 5,66 MB

Nosaukums principā nepasaka neko par attēlu, un faila izmērs ir daudz par lielu ievietošanai mājaslapā.

Attēlu sākotnējie izmēri

Līdz SEO draudzīga attēla publicēšanai mājaslapā ir 5 soļi

  1. Attēla izmēra samazināšana pikseļos un kompresēšana
  2. Faila nosaukuma piešķiršana atbilstoši raksta atslēgvārdiem
  3. Attēla augšupielādēšana un ievietošana saturā
  4. Alternatīvā teksta piešķiršana
  5. Attēla nosaukuma norādīšana

Ja tāds rīks kā Photoshop Tev nav pieejams, tad iesakām lietot tiešsaistes rīku iPiccy.com. Efektīvs, ērti lietojams un bez maksas!

Attēla izmēra samazināšana pikseļos un kompresēšana

1.Dodies uz ipiccy.com un augšuplādē attēlu

Ipiccy sākumlapa

2.Izvēlies apstrādei paredzēto attēlu

Ipiccy piekļuve bildēm
Ipiccy bildes atvēršana

3.Samazini attēla izmēru

Ipiccy foto samazināšana

Parasti neapstrādātu attēlu platums ir sākot no 1000 līdz 3000 px. Ja attēlu nav paredzēts atainot visa ekrāna platumā un tas tiks ievietots starp tekstiem, tad tā platumu droši var samazināt līdz 800 px. Bet, ja attēls ir paredzēts kā bloga raksta raksturojošais attēls, tad iesakām skatīties, kāds ir potenciālais attēla lielums no programmēšanas viedokļa:

  • Ieej, piemēram, jau esošā bloga rakstā
  • Spied labo peles taustiņu uz raksturojošā attēla
  • Inspect
  • Sameklē paredzētā attēla lielumu (ja attēls ir mazs, tā pikseļus iespēju robežās var dubultot (ja ir 300 x 230 px, tad dubultojot tas būtu 600 x 460 px)

4. Piešķir attēlam atbilstošu faila nosaukumu un saglabā

Faila nosaukumā iekļauj atslēgvārdu, uz kuru tiks optimizēts viss bloga raksts, kā arī pievienot klāt papildu atslēgvārdus, lai tas aprakstītu attēlā esošo informāciju.

Piešķirot attēla failam nosaukumu, tukšuma zīmes “enter” jeb atstarpes starp vārdiem aizstāj ar domuzīmēm (“ – “) nevis ar apakšsvītrām (“ _ “). 

Kādēļ?

Ja faila nosaukums būs apzalumosanas-pakalpojumi-valmiera.jpg tad, Google to uztverts kā 3 atsevišķus vārdus  – apzaļumošanas, pakalpojumi, Valmierā.

Turpretī, ja faila nosaukums būs apzalumosanas_pakalpojumi_valmiera.jpg, meklētājs to uztverts kā vienu vārdu – apzaļumošanaspakalpojumivalmierā.

Tomēr ir bet

Google meklētājs ir gana gudrs, lai spētu arī saprast, ka šajā garajā vārdā ir apslēpti vairāki atsevišķi vārdi. Ja Tava mājaslapa ir apjomīga satura ziņā un ir jāiegulda ļoti liels darbs, lai pārsauktu visus attēlus, tad to nav nepieciešams speciāli darīt. Tomēr, ja veido pilnīgi jaunu mājaslapu, tad labā prakse nosaka izmantot domuzīmes faila nosaukuma vārdu atdalīšanai.

Ipiccy samazinātas bildes saglabāšana

Kā redzams ekrānšāviņā, reizē ar attēla izmēra samazināšanu ir samazinājies arī tā lielums no 5,66 MB uz 131 KB. Rezultātā mēs esam ieguvuši par 80% mazāku attēlu, nezaudējot arī tā kvalitāti.

5. SEO draudzīga attēla kompresēšana

Ja attēls jau ir Tev pareizajā formātā, bet ir pārāk liels augšupielādei mājaslapā, to iespējams kompresēt rīkā https://imagecompressor.com/

Ja kompresētais attēls joprojām ir pārāk liels, var samazināt tā kvalitāti zemāk rīkjoslā blakus  “Pirms un pēc” salīdzinājumam vai jau kompresēto bildi augšupielādēt vēlreiz.

Optimizilla sākumlapa
Ptimizilla attēla lejupielāde samazināšanai

Ko tālāk? Nepieciešams publicēt attēlu mājaslapā – un arī šim solim ir jānorit atbilstoši labajai SEO praksei – norādot atbilstošos atribūtus (ALT text un Title).

SEO draudzīga attēla publicēšana mājaslapā – ALT un Title atribūti

Šajā rakstā neaprakstīsim konkrētus soļus, kā notiek autorizācija WordPress mājaslapā un kā notiek attēla augšupielādēšana. 

Pēc attēla augšupielādes mājaslapā failu krātuves labajā malā parādīsies aile, kurā norādīt ALT tekstu (skatīt ekrānšāviņu zemāk). Attēla nosaukums automātiski tiks piešķirts no faila nosaukuma. 

Attēla Alt teksta un Title ievietošana

ALT teksts ir paredzēts priekš Google meklētāja, tāpēc ir nepieciešams nedaudz detalizētāk aprakstīt, kas tajā ir atainots. Šajā vietā nav nepieciešams tērēt daudz laika, cenšoties izdomāt ko sarežģītu vai ļoti īpašu, labākais risinājums ir brīvā formā pateikt attēlā notiekošo, izmantojot atslēgvārdus, uz kuriem tiek optimizēts raksts. Bet, ja ALT teksts netiek uzrakstīts, Tu pilnībā zaudē iespēju attēlam parādīties Google attēlu meklētājā, kā arī netiek izpildīts viens būtisks SEO optimizācijas solis, tāpēc ALT tekstam ir daudz lielāka nozīme nekā attēla Title.

ALT atribūts agrāk tika ieviests, lai cilvēkus ar vāju redzi varētu informēt par to, kas notiek attēlā – speciālā programmatūra, kura ir paredzēta mājaslapu satura lasīšanai izmantojot ALT atribūtu spēju nolasīt šo informāciju, un šādā veidā vājredzīgam cilvēkam rodas priekšstats par attēlā atainoto. 

Google šo atribūtu izmanto, lai varētu nolasīt aprakstošo informāciju par attēlu un izmantot to kā vienu no SEO optimizācijas faktoriem 

Title atribūts paredzēts priekš lietotājiem, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams uzrakstīt garāku aprakstu par attēlu. Šī informācija parādās, kad Tu ar peli uzbrauc virsū attēlam. 

Šajā gadījumā, piemēram:

  • ALT liksim: Lazanjas recepte Tavam svētku galdam (jo atslēgvārdam “lazanja recepte” ir 700 meklējumi mēnesī, bet “svētku galds” 100, tādējādi kopējo meklējumu līmeni mēnesī sasniedzot līdz 800)
  • Title liksim: lazanja-recepte-svetku galdam (jeb atstāsim tādu pašu kā faila nosaukums, jo mājaslapā ir noņemta funkcionalitāte, kad uzbraucot uz attēla parādās tā nosaukums, līdz ar to šim nav tik liela nozīme)

Lūk, SEO prasībām veiksmīgi sagatavots un publicēts attēls. Kad iepraktizējas, tad process nav tik sarežģīts, kā varētu šķirst pirmajā brīdī – to iespējams paveikt diezgan ātri. Sarežģītākā daļa varētu būt uzrakstīt kvalitatīvus attēlu aprakstus (ALT tekstus). 

Bieži mājaslapu izstrādātāji cenšas ieekonomēt uz šī procesa rēķina. Tomēr tā nav pareiza pieeja. Ja uzņēmējs patiešām nopietni uztver savu mājaslapu kā pārdošanas rīku, tad agri vai vēlu būs jādomā par SEO pozīcijām un to, kā lapu optimizēt atbilstoši labai SEO praksei. 

Kāpēc to darīt pēc mājaslapas izstrādes, ja šo pašu soli var izdarīt uzreiz izstrādes procesā – korekti jau no paša sākuma un ietaupot gan naudu, gan lielas galvassāpes vēlāk.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Mērķauditorijas noteikšana un raksturojums

30.08.2023

Kas ir mērķauditorija? Uzņēmuma mērķauditorija attiecas uz konkrētu personu vai klientu grupu, kuru uzņēmums vēlas sasniegt, iesaistīt un apkalpot ar saviem produktiem,…

Lasīt rakstu

Kas ir mārketings un kā to izmantot savā biznesā

29.08.2023

Kas ir mārketings Mārketings dažos vārdos…Mārketingu dažos vārdos un vienkāršotā valodā var saukt par darbību kopumu, kuru Tu, uzņēmējs vai mārketinga speciālists,…

Lasīt rakstu

Kā veidot pārdotspējīgu produktu aprakstu

29.08.2023

Lai saprastu e-komercijas nozīmi, no sākuma aizdomājies pats – cik bieži iepērcies internetā? Kad bija pēdējā reize, kad kaut ko pasūtīji no…

Lasīt rakstu
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
×
js_loader