E-komercija Latvijā – fakti un statistika

Edgars Kebbe

Atjaunināts 02.01.2023

E-komercijas attīstība Latvijā

Vai esi aizdomājies kādreiz par e-komercijas vidi Latvijā?

Pateiksim priekšā dažus interesantus faktus:

  • Latvijā ir ~ 1 950 000 iedzīvotāju;
  • Latvijas interneta asociācija ziņo, ka 1 457 800 iedzīvotāju ir aktīvie interneta lietotāji;
  • 78,5 % interneta lietotāju vecumā no 16-74 gadiem internetu lieto katru dienu;
  • Teju visa Latvija ir sasniedzama interneta vidē (!).

Diezgan iespaidīgi, vai ne?

Bet kā šo situāciju vērtējam no e-komercijas jeb internetveikalu skatpunkta?

Visos Latvijā reģistrētajos un aktīvajos uzņēmumos internetu lieto 98,7% gadījumu, un 62,9% uzņēmumu ir pašiem sava mājaslapa. Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums “Gemius” publicējis jaunāko pētījumu par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem un populārākajām Latvijas un ārzemju e-komercijas vietnēm.

Dati rāda, ka pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79 procenti interneta lietotāju, Latvijas e-komercijas vietnēs visbiežāk pērkot izklaides pasākumu biļetes, savukārt, ārzemju interneta veikalos apģērbu un aksesuārus.

Paraugoties uz šo kritiskāk, situācija ir nedaudz citādāka.

Apkopojot jau minētos faktus, mēs Latvijā neizmantojam internetveikalu platformu kā potenciālo uzņēmuma attīstības dzinuli. Skatoties uz jaunākajiem CSP datiem no 2016.gada- vidēji tikai 12% Latvijas uzņēmumu izmanto tīmekļa vietnes, lai pārdotu preces un pakalpojumus. Tas nozīmē, ka mums ir pienācis laiks sekot globālajām tendencēm.

Cilvēki ir aktīvi interneta lietotāji un e-komercija ir veids, kā iekarot ne tikai Latvijas, bet arī pasaules tirgu! Tendence rāda, ka arvien vairāk cilvēku sāk integrēties tehnoloģiju laikmetā un izmantot e-komerciju, kas taupa laiku ne tikai lietotājiem, bet arī pašiem uzņēmumiem, kas izvēlējušies internetveikalu kā pārdošanas platformu.

Aktuālie dati, ziņojumi, ceļveži un tendences liecina, ka e-komercija nav izvēle – tā ir nepieciešamība!

Saistītie raksti

Reklāmas veidi internetā

27.12.2022

1.Vizuālās reklāmas jeb display ads Šī ir tiešsaistes reklāmu tradicionālā forma – vizuālās reklāmas/baneri, kuri parādās trešo personu mājaslapās, kuru saturs ir…

Lasīt rakstu

9 pārdošanas veicināšanas pasākumi un metodes biznesam

03.04.2023

Digitālā vide – efektīvs sabiedrotais pārdošanas veicināšanai Mūsdienās digitālā vide ir neatsverams palīgs pārdošanas veicināšanai – dati liecina, ka 81% mazumtirdzniecības pircēju…

Lasīt rakstu

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

30.12.2022

Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…

Lasīt rakstu