Cik maksā reklāma Facebook: paņēmieni kā izmaksas pārvērst ieguvumos

Daudziem uzņēmumiem Facebook reklāma ir kļuvusi par būtisku mārketinga stratēģijas sastāvdaļu. Šajā rakstā apskatīsim ne tikai faktorus, kas ietekmē reklāmas izmaksas, bet arī paņēmienus, kā efektīvi izmantot savu budžetu, pārvēršot izmaksas reālos ieguvumos.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 31.10.2024

Cik maksā reklāma Facebook?

Jautājums “Cik maksā reklāma Facebook?” ir aktuāls daudziem uzņēmumiem, jo reklāmas izmaksas atšķiras atkarībā no mērķauditorijas, izvēlētā mērķa un konkurences līmeņa. Atšķirībā no organiskās sasniedzamības, apmaksāta Facebook reklāma ļauj efektīvi un precīzi sasniegt vēlamo auditoriju, bet tā ir “spēle ar pieaugošām likmēm”, un tādēļ tik būtiska ir efektīva izmaksu plānošana.

Facebook kā daļa no Metas

Facebook kā daļa no Metas

Meta Platforms Inc., agrāk pazīstama kā Facebook Inc., mainīja nosaukumu 2021. gadā, lai atspoguļotu savu jauno stratēģisko redzējumu un inovācijas jaunu tehnoloģiju attīstībā. Facebook ir Meta impērijas dominējošais spēlētājs digitālā mārketinga tirgū, kas kontrolē ievērojamu tā daļu. 

Pēc tam, kad 2021. gadā Meta iegādājās Instagram, tā vēl vairāk nostiprināja savas pozīcijas. Saskaņā ar Visible Alpha 2023. gada datiem, Meta (Facebook un Instagram) kopā ar Google kontrolē aptuveni 65% no globālā digitālā reklāmas tirgus​ (avots: Visible Alpha). Reklāmas tagad ir redzamas Facebook,  Instagram, Messenger, nodrošinot reklāmdevējiem plašas savas mērķauditorijas sasniegšanas iespējas.

Tomēr nākotne izskatās izaicinoša – no 2024. gada 1. augusta arī visās trīs Baltijas valstīs reklāmu var izvietot TikTok platformā. Fragmentācija palielināsies, padarot mērķauditorijas sasniegšanu sarežģītāku, jo lietotāji savu uzmanību sadalīs starp vairākām platformām. 

Pieaugot konkurencei starp platformām, reklāmdevējiem būs rūpīgāk jāanalizē, kuras platformas visefektīvāk sasniedz viņu mērķauditoriju, un jāpielāgo stratēģijas, lai mazinātu fragmentācijas ietekmi.

Kāpēc izvēlēties Facebook reklāmu?

Facebook reklāmdevējiem nodrošina vairākas būtiskas priekšrocības:

Iespēju ikvienam biznesam sasniegt vietējo un globālo auditoriju

Ar 3.27 miljoniem lietotāju vidēji ikdienas 2024. gada jūnijā (+7% pieaugums pret to pašu periodu 2023. gadā) platforma nodrošina piekļuvi dažādām demogrāfiskajām grupām un tirgiem visā pasaulē. Reklāmdevēji var precīzi mērķēt reklāmas pēc ģeogrāfiskās atrašanās vietas, valodas, interesēm un uzvedības globālajā tīmeklī, padarot to par spēcīgu rīku gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem, lai paplašinātu savu klientu loku neatkarīgi no to atrašanās vietas.

Kas ir mērķauditorija un kā to noteikt uzņēmumam?

Kas ir mērķauditorija? Mērķauditorija attiecas uz konkrētu cilvēku vai personu grupu, kurai Tava uzņēmuma piedāvātais produkts vai pakalpojums ir paredzēts. Mērķauditorija ir…

Mērķauditorija, kas atbilst uzņēmuma mērķa klientam

Facebook piedāvā iespēju precīzi definēt mērķauditoriju, izmantojot plašu demogrāfisko datu klāstu, intereses un uzvedības datus. Tas ļauj reklāmdevējiem sasniegt tieši tos lietotājus, kas vislabāk atbilst viņu mērķa auditorijas profilam. Šī detalizētā mērķauditorijas atlase nodrošina, ka reklāmas tiek rādītas cilvēkiem, kuri, visticamāk, būs ieinteresēti piedāvātajā produktā vai pakalpojumā, tādējādi palielinot reklāmas efektivitāti un atdevi no ieguldījumiem.

Spēja sasniegt precīzi definētas, pat nelielas mērķa grupas

Facebook reklāmas platforma ļauj izveidot precīzi mērķēt reklāmas specifiskas auditorijas sasniegšanai. Pat ja uzņēmuma mērķa grupa ir neliela, piemēram, konkrēta hobija entuziasti vai konkrētas profesijas pārstāvji, Facebook piedāvā rīkus, lai šos lietotājus identificētu un sasniegtu. Tas ir īpaši vērtīgi uzņēmumiem, kuri piedāvā specializētus produktus vai pakalpojumus un vēlas maksimāli efektīvi izmantot savu reklāmas budžetu.

Atšķirīgiem reklāmas mērķiem pielāgoti reklāma formāti

Reklāmdevēji var izvēlēties veidot reklāmu kā attēlu, video, video stāstu (story), karuseļa reklāmu un vēl citus formātus, atkarībā no tā, vai vēlas veicināt zīmola atpazīstamību, palielināt tīmekļa vietnes apmeklējumu vai veicināt preses pārdošanu. Šī formātu daudzveidība ļauj uzņēmumiem pielāgot savu reklāmas stratēģiju konkrētiem mērķiem un sasniegt vēlamos rezultātus.

Kad izvēlēties Facebook reklāmu

Kad izvēlēties Facebook reklāmu?

Pieņemts uzskatīt, ka Google izmanto tad, kad pēc produkta vai pakalpojuma jau ir pieprasījums, un cilvēki paši to meklē. Facebook strādā labi jaunam un impulsa produktam, kā arī tad, ja tirgū ir augsta konkurence. Facebook reklāmas bieži izmanto produktu testēšanai jaunos tirgos; tā ir ideāla reklāmu tekstu un attēlu  A/B testiem; jaunu mērķauditoriju testēšanai. Facebook reklāma prasa arī lielāku izdomu un radošo jaudu, veidojot kampaņu tekstus un attēlus.

Kas ietekmē Facebook reklāmas izmaksas?

Reklāmas izmaksas Facebook ir atkarīgas no vairākiem faktoriem, ieskaitot reklāmas mērķi, mērķauditorijas lielumu un reklāmas konkurenci. Jo specifiskāka un mazāka ir mērķauditorija, jo augstākas būs izmaksas par tūkstoti skatījumu (CPM). 

Reklāmas mērķus var sasniegt, ja investē reklāmā un to dara konsekventi.

Facebook reklāma ir “spēle ar pieaugošām likmēm” – lielāks budžets var nodrošināt plašāku sasniedzamību un augstākus rezultātus, tomēr ir svarīgi regulāri analizēt un optimizēt kampaņas, lai maksimāli efektīvi izmantotu pieejamo budžetu.

Facebook reklāmas izmaksas

Kāds ir optimālais dienas budžets?

Optimālais dienas budžets Facebook reklāmām var svārstīties atkarībā no uzņēmuma mērķiem un reklāmas stratēģijas. Tas var būt no pāris eiro līdz vairākiem tūkstošiem dienā. 

  • Zīmola atpazīstamību var sākt veidot ar 1 – 2 eiro dienā;
  • Mājas lapas apmeklējuma plūsmas palielināšanai, sākot no 3 – 5 eiro dienā;
  • Pārdošanas veicināšanai: 5 -10 eiro vai vairāk dienā, lai nodrošinātu pietiekamu reklāmas redzamību un biežumu.

Esam lūguši aģentūras Omarketings, kas ikdienā veido un vada Facebook reklāmas kampaņas, līdzīpašnieku Kasparu Kalebu sniegt savu viedokli par ieteicamo reklāmas kampaņas budžetu:

 “Latvijā minimālais ieteicamais Adspends ir 20 EUR dienā  jeb 600 EUR mēnesī, lai var testēt vismaz 3 reklāmas un vismaz 3 auditorijas. Divas reklāmas A/B testam uz vismaz divām auditorijām,  un vismaz vienu reklāmu uz remārketinga auditoriju.”

Kas ir remārketings un ko tas sniedz?

Kas ir remārketings? Remārketings, zināms arī kā atkārtotais mārketings, ir digitālā mārketinga stratēģija, kas ietver mērķauditorijas atlasi un reklamēšanu personām, kuras iepriekš…

Facebook reklāmas izmaksu stratēģijas:

Minimāla budžeta efektīva izmantošana

Pat ar nelielu budžetu, piemēram, 1-2 eiro dienā, var sākt veidot klātbūtni Facebook. Izmantojiet šo budžetu, lai testētu dažādus reklāmas formātus un mērķauditorijas. Sāciet ar plašāku auditoriju un pakāpeniski sašauriniet to, pamatojoties uz reklāmas veiktspējas datiem.

Atbilstošu kampaņas mērķu izvēle

Lai nodrošinātu efektīvu Facebook reklāmas stratēģiju, būtiska ir pareiza kampaņas mērķa izvēle, jo dažādi mērķi prasa atšķirīgus budžetus.

  • Mazāki budžeti, piemēroti sasniedzamības (reach) un iesaistes (engagement) kampaņām. Šīs kampaņas ir piemērotas zīmola atpazīstamībai, jo to galvenais mērķis ir piesaistīt uzmanību un veicināt zīmola atpazīstamību;
  • Lielāki budžeti, piemēroti konversijām (piemēram, pirkumiem vai pieteikumiem). Konversijas mērķis, piemēram, “pirkšana” vai “pieteikšanās,” prasa lielāku budžetu, jo šie mērķi ir vērsti uz konkrētu darbību veikšanu, kas parasti ir sarežģītāks process, kura nodrošināšana maksā dārgāk.

Mērķu izvēle palīdz efektīvi plānot kampaņas izdevumus, nodrošinot, ka mērķa sasniegšana atbilst uzņēmuma prioritātēm un budžeta iespējām.

Regulāra kampaņu analīze un optimizācija

Reklāmas budžetu var samazināt vai palielināt, pamatojoties uz kampaņas rezultātiem. Regulāri analizējiet kampaņu rezultātus, lai saprastu, kas darbojas un kas ne. Izmantojiet Facebook Ads Manager analītiskos rīkus, lai sekotu līdzi izmaksām, klikšķiem un pārdošanas rezultātiem.

A/B testēšana

Veiciet A/B reklāmu testēšanu, lai saprastu, kuri reklāmas elementi (teksts, attēli, CTA) nodrošina labākos rezultātus. Tas ļauj optimizēt budžetu, novirzot līdzekļus uz efektīvākām reklāmām.

Par to, kāpēc jāveic A/B tests turpina Kaspars Kaleba: 

“Tests jāveic obligāti, jo tas palīdz saprast, kuras reklāmas un kuras auditorijas ir efektīvākās, kas atkal palīdz samazināt reklāmas izdevumus.”

Reklāmas rādīšanas biežuma kontrole

Pārāk bieža reklāmas rādīšana vienai un tai pašai auditorijai var samazināt reklāmas efektivitāti. Uzraugiet un pielāgojiet reklāmas rādīšanas frekvenci, lai izvairītos no nepamatotiem reklāmas budžeta tēriņiem.

Kā tas darbojas praksē, papildina Kaspars Kaleba: 

“Izvairieties tikai no vienas reklāmas rādīšanas, jo, ja auditorija būs šaura, reklāma cilvēkiem ātri apniks, uz to mazāk reaģēs un reklāmas izmaksas palielināsies. Ja auditorija būs pārāk plaša un budžets nepietiekams, tad kampaņas dati ievāksies pārāk lēni un nebūs reprezentatīvi, jo būs balstīti tikai vienu reklāmu.”

Kopsavilkums

Facebook reklāma ir jaudīgs mārketinga rīks, lai sasniegtu precīzi mērķētu auditoriju, izmantojot dažādus reklāmas formātus. Organiskās sasniedzamības samazināšanās Facebook platformā nozīmē, ka reklāmdevējiem jāiegulda vairāk līdzekļu apmaksātajās reklāmās. Facebook algoritmi un ieteikumi bieži vien mudina reklāmdevējus palielināt izdevumus, lai kampaņas gūtu labākus rezultātus. Tomēr ir svarīgi rūpīgi izvērtēt šos ieteikumus un stratēģiski pārvaldīt budžetu, lai iegūtu maksimālu atdevi no reklāmas ieguldījumiem.

Lai gan sākotnējās izmaksas var šķist augstas, ilgtermiņā pareiza optimizācija un regulāra kampaņu analīze var palīdzēt samazināt izmaksas un palielināt atdevi no reklāmas ieguldījumiem. Pieaugošā konkurence starp platformām, piemēram, TikTok ienākšana Baltijas tirgū, liek uzņēmumiem pielāgot un pilnveidot savas mārketinga stratēģijas. Izvēloties pareizos rīkus un pieeju, Facebook reklāma var nodrošināt stabilu izaugsmi un ilgtermiņa mārketinga mērķu sasniegšanu.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Kas ir meklētājprogrammu (SEM) jeb SEO mārketings?

29.03.2023

Kas ir SEO mārketings? SEO mārketings jeb SEM (Search Engine Marketing) ir digitālā mārketinga apakšnozare, kuras mērķis ir palielināt vietņu tiešsaistes redzamību…

Lasīt rakstu

Video mārketings – atslēga potenciālo klientu piesaistīšanai

28.10.2020

Satura mārketings uzsver izglītošanu, nevis pašu pārdošanu, tādējādi ietekmējot pirkšanas uzvedību. Šī stratēģiskā mārketinga pieeja ir vērsta uz tādas informācijas veidošanu un…

Lasīt rakstu

CRM sistēma – rīks efektīvai pārdošanas darba organizēšanai

01.09.2024

Kas ir CRM sistēma? CRM ir klientu attiecību pārvaldības sistēma efektīva pārdošanas darba organizēšanai. CRM sistēma vienotā platformā apvieno dažādus biznesa procesus,…

Lasīt rakstu