Kas ir meklētājprogrammu (SEM) jeb SEO mārketings?

Ir pieejamas dažādas stratēģijas, kuras uzņēmums var izmantot, lai organiski attīstītu savu biznesu digitālajā vidē – viens no tiem ir meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) mārketings jeb plašāk pazīstamā SEO optimizācija. SEO mārketings ir lieliska stratēģija potenciālo pirkumu piesaistīšanai, pārdošanas veicināšanai un daudz kam citam. Bet ko īsti ietver meklētājprogrammu mārketings (SEM)? Par svarīgāko lasi mūsu speciālistu sagatavotajā rakstā!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Kas ir SEO mārketings?

SEO mārketings jeb SEM (Search Engine Marketing) ir digitālā mārketinga apakšnozare, kuras mērķis ir palielināt vietņu tiešsaistes redzamību meklētājprogrammu rezultātos (SERP). SEO mārketings ietver vietņu optimizāciju, lai tādas meklētājprogrammas kā Google, Yandex un Bing spētu nolasīt mājaslapas saturu un ierindotu to meklētāja TOP pozīcijās.

Tā kā meklētājprogrammas ir kļuvuša par dominējošo avotu, kur cilvēki meklē informāciju, ir svarīgi paaugstināt mājaslapas pozīcijas meklētājā, lai piesaistītu vērtīgu dabisko datplūsmu. Šeit svarīgi ņemt vērā, ka katrai no meklētājprogrammām ir savs algoritms, pēc kura tā izvērtē vietnes kvalitāti un nosaka, kura vietne tiks parādīta augstākās pozīcijās. Katras meklētājprogrammas algoritms tiek uzskatīts par komercnoslēpumu un nevienam netiek izpausts.

Kāpēc SEO mārketings ir svarīgs?

Meklētājprogrammas vēlas saviem lasītājiem nodrošināt vislabākos rezultātus. Tas nozīmē, ka tās lietotājiem piedāvā augstas kvalitātes informatīvu saturu, kas atbilst lietotāja meklēšanas vaicājumam. Kāda nozīme šajā ir SEO mārketingam? Izmantojot SEO mārketingu, Tava uzņēmuma mājaslapa:

  • parādās atbilstošajos meklējumos lietotājiem;
  • saņem kvalitatīvu trafiku jeb potenciālo klientu plūsmu.

Kad cilvēki apmeklē Tavu e-komercijas vietni, Tu vēlies, lai viņus interesē piedāvātie produkti vai pakalpojumi. SEO ļauj optimizēt vietni tā, lai sasniegtu tieši tos cilvēkus, kuri meklē Tavu uzņēmumu un kurus interesē Tavs piedāvājums. Nav jēgas vietnei piesaistīt cilvēkus, kuriem nav interese par Tavu sniegto pakalpojumu vai produktu, jo tie nesniegs peļņu.

Ar SEO mārketinga palīdzību Tu vari sasniegt tieši savam uzņēmumam saistošo mērķauditoriju un piesaistīt pareizo lietotāju plūsmu. Tādējādi cilvēki ilgāk atradīsies Tavā vietnē, dalīsies ar saistošo informāciju un meklētājprogrammām tiks nosūtīti dati par to, ka vietne ir vērtīga – un tas ļaus lapai parādīties augstākās meklēšanas pozīcijās, kas atkal novedīs pie lielākas iespējas, ka klienti Tevi atradīs.

Kopumā meklētājprogrammas mārketinga nolūkos veido milzīgu potenciālo klientu loku. Turklāt SEO mārketinga stratēģijām parasti ir daudz augstāks reklāmguvumu līmenis nekā tradicionālajiem mārketinga vai reklāmas pasākumiem.

Tāpat SEO mārketinga procesā ir iespēja uzzināt, ko patiesībā internetā meklē Tavi klienti. Piemēram, veicot atslēgvārdu izpēti, Tu sapratīsi, kādu informāciju un ar kādu nolūku tieši meklē klienti, un tādējādi varēsi noskaidrot, kādu saturu veidot savā vietnē.

Ko ietver SEO mārketings?

Vai zināji, ka 93% online vidū veidotās pieredzes mūsdienās sākas tieši meklētājprogrammās? Tātad – ja Tava uzņēmuma mājaslapa vai e-komercijas vietne netiks ranžēta pareizajiem meklēšanas vaicājumiem un neparādīsies meklējumu saraksta augšgalā, potenciālajiem klientiem Tu būtībā būsi neredzams. Tieši tāpēc ir svarīgi aptvert plašo SEO mārketinga daļu, un, lūk, kas no visa ir svarīgi!

#1 Tēmu kopas

Atslēgvārdi ir ļoti svarīgi, tomēr tieši tēmu kopas ir atslēgvārdu izpētes pamatā. Ja zini, ko interneta lietotāji meklē, vari saprast, kādas tēmas viņiem ir saistošas, lai par to stāstītu savā mājaslapā. Tādējādi potenciālie klienti ilgāk atradīsies Tavā vietnē un Tu uzlabosi savas mājaslapas autoritāti.

Nākamais solis ir pareiza tēmu kopu grupēšana, lai veidotos tā sauktie klasteri, kuri sastāv no galvenajām tēmām un apakštēmām. Pareiza SEO stratēģija nosaka, ka katrā rakstā ir jābūt saitēm uz citu rakstu lapā, un klasteru veidošana ir lieliska iespēja, kā šo struktūru izveidot.

#2 Mērķauditorijas atlase pēc atslēgvārdiem

Atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, kas parasti tiek meklēti Google vai citā meklētājprogrammā. Tie ir vieni no galvenajiem noteicošajiem faktoriem Tavas lapas SERP (Search Engine Results Page) klasifikācijā, jo, ja tos izmanto pareizi, tie meklētājprogrammu rāpuļprogrammām norāda, par ko ir vietnes saturs.

Mērķauditorijas atlasei pēc atslēgvārdiem ir nepieciešama lielāka pieredze un uzmanība nekā iepriekš. Google soda zīmolus, kuri vienkārši ievieto atslēgvārdus saturā ar mazu vērtību, tāpēc Tavs uzdevums ir veikt šo soli pārdomāti. Labākais veids, kā pārliecināties, ka mērķauditorijas atlase pēc atslēgvārdiem ir pareiza, ir veikt rūpīgu atslēgvārdu izpēti.

Lasi zemāk pievienoto rakstu, lai uzzinātu vairāk par to, kā veikt atslēgvārdu izpēti, kā grupēt un integrēt tos mājaslapas saturā daudzpusīgi un efektīvi.

Atslēgvārdu izpēte no A līdz Z paša spēkiem (2024)+Video

Kas ir atslēgvārdi? Atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, ko cilvēki izmanto, lai meklētu informāciju tiešsaistē, piemēram, ja viņiem interesē riepu iegādes iespējas,…

#3 Metadati – Meta Title un Meta description

Par metadatiem tiek uzskatīts nosaukums un meta apraksts – tā ir pirmā informācija, ko lietotājs redz, kad mājaslapa tiek parādīta meklēšanas rezultātos. Līdzīgi kā reizēs, kad saņem e-pastu. Pirmā informācija par sūtītāju un e-pasta tematu ļauj Tev izlemt, vai atvērsi to.

Tādēļ skaidrs ir viens – metadatiem vienmēr ir jāvelta pietiekami liela uzmanība un jāizvērtē rūpīgi, kādu informāciju tajos norādīt. Izmanto tos, lai pārliecinoši parādītu, ka pārzini konkrēto jomu.

#4 Tehniskais SEO

Tehniskais SEO ir Tavas mājaslapas kopējās SEO stratēģijas un arī SEO mārketinga stratēģijas neatņemama sastāvdaļa. Īsi definējot, tas ir process, kurā vietnes struktūra un saturs tiek saskaņots ar meklētājprogrammas tehniskajām prasībām. Spēcīgs tehniskais SEO ļauj meklētājprogrammām viegli atrast, pārmeklēt un indeksēt Tavu mājaslapu, kas ir būtiska sastāvdaļa TOP pozīciju iegūšanai meklētājā.

Vēlies pārliecināties par savas mājaslapas tehnisko stāvokli?

Piesakies konsultācijai pie E-komercija.lv speciālistiem – mēs palīdzēsim veikt tehnisko SEO auditu Tava uzņēmuma mājaslapai, lai novērtētu svarīgus tehniskos aspektus, iekšējo saišu struktūru, identificētu dažādas kļūdas un ne tikai!

Pieteikties konsultācijai

#5 Iekšējās saites

Iekšējie linki ir svarīga iekšējās SEO optimizācijas un SEO mārketinga sastāvdaļa – tas ir atsevišķs lapu optimizēšanas process, lai izstrādātu pēc iespējas atbilstošāku saturu lietotājiem. Iekšējās saites mājaslapā ļauj veidot plašus un daudzpusīgus rakstus, grupēt informāciju. Tā, piemēram, galvenajā lapā jābūt pamata informācijai, vispusīgam tēmas aprakstam, savukārt, ar apakšlapu palīdzību vari aprakstīt detaļas vai pat piedāvāt savus pakalpojumus.

#6 Atpakaļsaites

Atpakaļsaites ir viena no būtiskākajām ārējās SEO optimizācijas sastāvdaļām. Atpakaļsaites veidojas tad, kad citas augstas autoritātes vietnes vietnes novirza lietotājus atpakaļ uz Tavas mājaslapas saturu, tādējādi palielinot dabisko datplūsmu.

Šāda prakse palīdz veicināt autoritāti savai mājaslapai – Google un citas meklētājprogrammas, redzot, ka uz Tavu saturu ievietotas saites citās lapās, to uztvers kā pozitīvu signālu un piešķirs Tev augstāku autoritāti, virzot Tavu saturu augstākās pozīcijās meklētājā.

Vai Tu sava uzņēmuma mārketinga stratēģijā esi aptvēris arī SEO mārketingu? Ja nē, tam ir īstais brīdis! Sazinies ar E-komercija.lv speciālistiem – mēs palīdzēsim īstenot stratēģisku un visaptverošu SEO optimizāciju Tavai mājaslapai vai internetveikalam, lai Tu kļūtu redzamāks saviem klientiem digitālajā vidē un varētu veicināt pārdošanas pieaugumu!

SEO optimizācija ietver dažādas puses – tostarp darbības ārpus lapas. Lai izprastu ārējo SEO optimizāciju, lūk, noderīga informācija tieši Tev! Klikšķini uz zemāk ievietoto rakstu un uzzini, kas ir ārējais SEO, kā tas palīdz iekarot meklētāja TOP pozīcijas un kā to īstenot.

Ārējā SEO optimizācija: ceļvedis tās īstenošanai mājaslapā

Ir 3 veidu SEO optimizācijas – ārējais SEO ir viena no tām! SEO jeb Search Engine Optimization apzīmē meklētājprogrammu optimizāciju. SEO optimizācijas…

Kopsavilkums

SEO mārketings jeb SEM (Search Engine Marketing) ir būtiska digitālā mārketinga sastāvdaļa, kas ļauj palielināt mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos, kā arī palīdz uzlabot organisko lietotāju plūsmu vietnei un likumsakarīgi arī veicināt ienākumu pieaugumu. SEO jeb meklētājprogrammu mārketings iekļauj dažādu darbību kopumu, tostarp atslēgvārdu izmantošanu mērķauditorijas atlasei, metadatu izveidi, tehnisko SEO optimizāciju, iekšējo saišu tīkla izveidi, atpakaļsaišu būvēšanu un ne tikai.

Mēs varam Tev palīdzēt veikt SEO mārketingu savā mājaslapā, lai palielinātu pārdošanu – sazinies ar mums!

    Biežāk uzdotie jautājumi

    Kāda ir SEO loma mārketingā?

    SEO ir neatņemama digitālā mārketinga sastāvdaļa. Tā ir atbildīga par vietnes atpazīstamības veicināšanu un augstāku pozīciju noturēšanu meklētājprogrammās nekā konkurentiem. Visaptveroša SEO stratēģija palielina vietnes redzamību, organisku lietotāju plūsmu, reklāmguvumu līmeni un ROI jeb ieguldījuma atdevi.

    Kas ir hipersaišu veidošana (Link Building)?

    Saišu veidošana ir attiecīgu hipersaišu izveides process uz vietni no citām mājaslapām. Ja uz vietni ved daudz ārējo saišu, meklētājprogrammas to uzskata par kvalitātes rādītāju, tādējādi palielinās iespējamība, ka vietne meklētājprogrammu rezultātos iegūs augstākas pozīcijas.

    <h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
    <p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

    Saistītie raksti

    Bezmaksas saturs – spēcīgs rīks potenciālo klientu piesaistei

    23.09.2020

    Mēs ieguldām savus resursus, lai interneta lietotājiem piedāvātu krietnu devu bezmaksas satura, uz ko nereti saņemam jautājumu – kāpēc jūs to darāt?…

    Lasīt rakstu

    Atslēgvārdu izpēte no A līdz Z paša spēkiem (2024)+Video

    10.05.2023

    Kas ir atslēgvārdi? Atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, ko cilvēki izmanto, lai meklētu informāciju tiešsaistē, piemēram, ja viņiem interesē riepu iegādes iespējas,…

    Lasīt rakstu

    Digitālā mārketinga un SEO efektivitātes rādītāji: kā nomērīt un iegūt kontroli?

    01.08.2024

    Reklāmas snieguma kontrole – mērķis, kopš reklāmas pirmsākumiem Pirms digitālā mārketinga ēras saņemt precīzus reklāmas efektivitātes mērījumus bija gandrīz neiespējami. Kā teicis…

    Lasīt rakstu