CRM sistēma – rīks efektīvai pārdošanas darba organizēšanai

Edgars Kebbe

Atjaunināts 29.08.2023

CRM (Customer Relationship Management) jeb lietotāju attiecību pārvaldība uzņēmumiem, kuri ir salīdzinoši nelieli, reizēm nav aktuāls. Kāpēc? Jo šādos uzņēmumos ar pārdošanas procesiem var tikt galā pats uzņēmuma īpašnieks. Savukārt, palielinoties uzņēmumam, šāda sistēma būtiski atvieglo darbu. Šodien stāstīsim, kas ir CRM sistēma, kādēļ tā ir nepieciešama un ko tā sevī ietver.

Kas ir CRM sistēma?

CRM ir klientu attiecību pārvaldības sistēma. Tā ir sistēma efektīvai pārdošanas darba organizēšanai. CRM palīdz uzņēmumam uzturēt kontaktu ar klientu, pilnveidot procesus, un tā rezultātā arī palielināt ieņēmumus. 

Kādēļ šāda sistēma ir nepieciešama?

Ja strādā kā freelanceris, tad, visdrīzāk, Tev šāda veida sistēma nebūs nepieciešama, līdzīgi kā tas ir mazu uzņēmumu gadījumā. Visticamāk, klientu nebūs tik daudz, lai šāda sistēma būtu vajadzīga, pārvaldot darbu ar klientiem. 

Ja plāno attīstīt biznesu, pieņemt jaunus darbiniekus un paplašināties, tad ir vajadzīga pārdošanas komanda, kas strādās pie tā, lai uzņēmums iegūtu jaunus klientus un varētu augt. Šādā gadījumā CRM sistēma ir noderīga, jo tajā var apkopot informāciju par klientiem vienkopus, efektīvāk organizējot pārdošanas procesu. CRM piešķirs komandas pārdošanas procesiem  sistemātiskumu.

Ko nodrošina CRM?

CRM sistēma nodrošina dažādu ar pārdošanu saistītu procesu apkopošanu un sistematizēšanu. Piedāvājam iepazīt 7 galvenās CRM funkcijas:

1. Pārdošanas darba organizēšana

Pārdošanas darbu CRM sistēmā var organizēt dažādos veidot. Kādos?

Veidojot vienotu pārdošanas datubāzi

Tajā glabājas dati par cilvēkiem, kuri:

  1. izrāda interesi par Tavu pakalpojumu, piemēram, cilvēki, kas sazinājušies telefoniski vai ar e-pasta starpniecību;
  2. ir potenciālie klienti;
  3. ir esošie klienti.

Standartizējot apstrādes procesu

Ar CRM sistēmas palīdzību ir iespējams potenciālo klientu virzīt caur dažādām fāzēm – sarunājot tikšanos, konsultāciju, kam seko piedāvājuma sagatavošana, nosūtīšana, un tad, iespējams, jau pārrunas par konkrētu sadarbību, tādējādi standartizējot pārdošanas procesus.

Ģenerējot interesentus

Interesentu jeb līdu ģenerēšanas rīks var noderēt, meklējot potenciālos klientus. Ja cilvēki iepriekš datubāzē ir kvalificēti pēc pārstāvētās nišas, apgrozījuma un peļņas, tad, ievietojot tos CRM sistēmā, var nosūtīt viņiem piedāvājumu e-pasta veidā. Pēc tam  analizēt, cik no šiem cilvēkiem e-pastu lasa, vai un kādas darbības, kas saistītas Tavu uzņēmumu, viņi veic. Novērojot konkrētu cilvēku pastiprinātu interesi, tos iespējams kvalificēt kā potenciālos klientus.

Veidojot detalizētu atlasi un mārketinga sarakstus

Ievietojot potenciālos un esošos klientus datubāzē, tos var grupēt, pievienojot viņiem konkrētas nišas, piemērotākos piedāvājumus, pakalpojumus. Dažādie dati kontaktpersonām palīdzēs orientēties CRM sistēmā un ar filtra palīdzību ātrāk atlasīt tos cilvēkus, kuri konkrētajā situācijā ir aktuāli.

Veicot integrāciju

CRM sistēma nodrošina iespēju integrēt to mājaslapā vai internetveikalā. Piemēram, aizpildot pasūtījumu internetveikalā, dati par šo klientu nonāk CRM sistēmā. Tādējādi pārdošanas speciālisti var apstrādāt pasūtījumus nevis caur mājaslapu, bet CRM sistēmu, kas ir vienkāršāk.

2. Klientu un piegādātāju uzskaite

Šajā pārvaldības sistēmā iespējams saglabāt svarīgāko informāciju par piegādātājiem un klientiem, arī uzņēmumiem un to darbiniekiem. Tāpat caur šo sistēmu var sūtīt e-pastus un integrēt to ar telefonu, kas nozīmē, ka pēc sarunas iespējams automātiski sistēmā saglabāt dažādus datus.

3. Komunikācijas vadība

Lietotāju attiecību pārvaldības sistēmā ir iespēja definēt dažādus komunikācijas tipus – zvani, tikšanās, e-pasti, piedāvājumi u.c. – un pievienot tiem atbilstošu informāciju. Piemēram, plānoto tikšanās vietu laiku un adresi, kontaktpersonu. 

Tāpat iespējams izsekot arī darbības, kas tikušas veiktas caur CRM sistēmu komunikācijas procesos, lai saprastu, kurš, kad un ar ko ir komunicējis. Tas noderēs, ja ar potenciālo klientu darbu uzsāks kāds cits pārdošanas speciālists.

4. Darījumu piltuves

Katram uzņēmumam darījumu piltuves var būt atšķirīgas. Darījumu piltuves var iedalīt dažādos soļos, piemēram:

  • Interesents – persona izrāda interesi par pakalpojumu/piedāvājumu;
  • Pirmais kontakts– Tu esi jau sazinājies ar potenciālo klientu;
  • Sarunāta tikšanās – pēc pirmās saziņas jau esi vienojies par tikšanos saistībā ar potenciālo sadarbību;
  • Vajadzības ir definētas – šis solis ir noderīgs, strādājot pie projektiem;
  • Piedāvājums ir sagatavots – kad  vajadzības ir apzinātas, darījums nonāk fāzē, kad Tu gatavo atbilstošu piedāvājumu;
  • Notiek pārrunas – kad ideja projektam ir prezentēta, darījums nonāk noslēguma fāzē, kurā norit sarunas par sadarbību.

Šādas piltuves var izbūtvēt CRM sistēmā, tās veido pēc vajadzības.

5. Darījumi – informācija par darījumu

Šāda informācija var saturēt darījuma sākotnējo vērtību, izveidotos piedāvājumus, piezīmes, kas ir svarīgas konkrētajam darījumam, un kontaktpersonas. Tādējādi visa galvenā informācija par darījumu tiek reģistrēta vienkopus.

6. Atskaites

Lietotāju attiecību pārvaldības sistēmā var veidot atskaites, piemēram, par to:

  1. cik un kuri darījumi ir iegūti vai zaudēti;
  2. cik un kādas aktivitātes (zvani, e-pasti, tikšanās) ir veiktas;
  3. kāds ir salīdzinājums dažādos laika nogriežņos. 

7. Integrācija ar trešo pušu rīkiem

Lietotāju attiecību pārvaldības sistēmu var veiksmīgi integrēt ar dažādiem rīkiem, piemēram:

Mobilās aplikācijas

Lai uzlabotu CRM sistēmas darbību un to padarītu ērtāku ikdienas lietošanai, noderīgas ir mobilās aplikācijas. Ar to palīdzību iespējams informāciju sistēmā skatīt un pievienot arī viedierīcēs. 

CRM sistēma sniedz virkni priekšrocību un noderīgu funkciju, kuras ir vērts izmantot, lai pārvaldītu savu darbu ar klientiem.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

TOP 8 e-komercijas platformas internetveikala izveidei

10.12.2023

E-komercijas pasaule ir kļuvusi arvien daudzpusīgāka, un tajā ir pieejamas dažādas platformas sava interneta veikala izstrādei – katrai no tām ir savs…

Lasīt rakstu

Lietotāju pieredzes (UX) pamatprincipi

29.08.2023

Patīkama lietotāju pieredze (UX) digitālajā pasaulē ir viens no priekšnosacījumiem, lai veidotu attiecības ar jauniem klientiem un jau esošās pārvērstu par lojālām….

Lasīt rakstu

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

29.08.2023

Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…

Lasīt rakstu
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
×
js_loader