Kā atrast produktus, ko pārdot internetā? 12 metodes un produktu idejas

Ja nav sveša doma, ka internetā pavadīto laiku varētu pavadīt lietderīgāk, piemēram, izveidojot savu biznesu, tad šis raksts ir domāts Tev. Interneta veikals ir viens no labākajiem veidiem, kā sākt pelnīt papildus savam pamatdarbam vai pat radīt pilnīgi jaunu ienākuma avotu. Visa sākums ir “tūkstošs dolāru” jautājums – ko pārdot internetā, lai bizness būtu veiksmīgs un nestu peļņu?

Lai atrastu atbildi, pirmais solis ir izpētīt tirgu un identificēt tā vajadzības, otrais –  atrast savam interneta veikalam piemērotas preces. Kā to izdarīt?

Edgars Kebbe

Atjaunināts 25.11.2024

Kas ir produktu izpēte? 

Produkta izpēte ir informācijas un datu vākšanas process par produktu un tā pašreizējo tirgu. Tā ietver konkurējošo zīmolu apskatu, to klientus un informāciju par produktu nišu kopumā.

Produkta izpēte ietver arī šīs informācijas analīzi, lai atbildētu uz konkrētiem jautājumiem par produktu, piemēram, tirgus pieprasījumu, produkta dzīves ciklu un labākajiem pārdošanas kanāliem. Produktu izpēte ir īpaši noderīga jauniem uzņēmumiem, kas meklē savu pirmo produktu.

Kā atrast produktu, ko pārdot internetā?

Kā atrast produktu, ko pārdot internetā?

Šajā rakstā iepazīstināsim ar noderīgiem paņēmieniem, kas palīdzēs Tev identificēt tirgus vajadzības, atklāt jaunas nišas un pieņemt izsvērtu produkta izvēles lēmumu.

1. Atrodi problēmu, kurai nav risinājuma

Daudzi produkti ir kļuvuši veiksmīgi, pateicoties to spējai atrisināt kādu problēmu (vai sāpju punktu). Novērtējot klientu pieprasījumu pēc konkrētā produkta, pievērsiet uzmanību problēmām, ar kurām cilvēki saskaras saistībā ar jau šobrīd tirgū esošiem produktiem. Sociālie mediji un klientu atsauksmju vietnes ir lieliski avoti, kur smelties idejas. Ne vienmēr risinājums sāpju punktam vai problēmai nozīmē jauna produkta izgudrošanu. Dažreiz, veicot izpēti, var atrast nepilnības produkta dizainā vai trūkumus klientu pēc pārdošanas apkalpošanas modelī.

2. Atpazīsti jaunu tendenci, pirms tā kļūst populāra

Nākotnes paredzēšana nav pateicīga nodarbe, tomēr ir ne mazums cilvēku, kam ir izdevies sabiedrībai kopumā vai atsevišķai cilvēku grupa piedāvāt produktus, kas no atsevišķiem pirkumiem īsā laikā kļuvuši populāri un pieprasīti. Jaunam biznesam tas ļauj kļūt par līderi, pirms citi izmanto šo iespēju.  Kur meklēt šādas idejas?

  • Sociālie tīkli nodrošina iespēju piesekot sociālo tīklu satura veidotājiem un populārākiem tēmturiem (hashtags);
  • Profesionālās un zinātniskās publikācijas var sniegt ieskatu vai prognozes par tendencēm, kas balstītas uz pētījumiem;
  • Pasaules notikumi un popkultūra bieži rada jaunas tendences, kas strauji izplatās un kļūst populāras.
Apmierini šauras mērķa grupas vajadzības

3. Apmierini šauras mērķa grupas vajadzības

Cilvēki, kas aizraujas ar kādu hobiju, ir daudz gatavāki maksāt par produktiem, kādus viņi vēlas. Latvijas uzņēmums Iphone Photography School atrada nišu, kā uzņemt paliekošas fotogrāfijas ar iPhone, un pārvērta to par miljonu vērtu biznesu.

Tas kļūst vēl vieglāk, ja pārdod produktu grupai, pie kuras pats piederi vai labi pārzini šīs mērķa grupas vajadzības. Nišas sašaurināšana var nozīmēt mazāku tirgu, bet Tu iegūsi savam produktam lojālu klientu, kas ilgtermiņā veiks atkārtotus pirkumus. Šī pieeja var būt vēl veiksmīgāka, ja atrodi nišu, kurā nav pietiekami liels produktu piedāvājums. Piemērs –  bērnu ekoloģiskās pārtikas zīmols Rūdolfs.

4. Uzlabo jau esošu produktu

Šī metode ir piemērota tiem, kuri vēlas piedāvāt kaut ko labāku vai ierastu lietu ar unikālām iezīmēm, izmantojot jau tirgū esošu produktu. Tāda pieeja ļauj fokusēties uz produkta vērtības uzlabošanu un, ja konkrētais produkts jau ir pieprasīts tirgū, samazināt neizdošanās risku. Tieši otrādi – tā ir iespēja piedāvāt labāku kvalitāti, ērtības vai dizainu. Piemēram, klienti bieži sūdzas par pārāk trausliem materiāliem vai nepietiekamu funkcionalitāti. 

Lūk, daži piemēri tādai pieejai: 

  • termokrūze, 
  • metāla dzeramais salmiņš, 
  • ergonomisks datorpeles paliknis.
Pārvērt savu hobiju biznesā

5. Pārvērt savu hobiju biznesā

Biznesa nišas izvēle, pamatojoties uz savām interesēm, ir viens no visbiežāk sastopamajiem uzņēmējdarbības uzsākšanas veiksmes faktoriem. Daudzi uzņēmumi ir radušies no hobijiem, tostarp ražotāji, kas savu produktus, pateicoties tiešsaistes tirdzniecībai tagad pārdod daudzos starptautiskos tirgos. Piemērs – MaiMai adījumi un vilnas trikotāža.

6. Izmanto savu profesionālo pieredzi 

Iepriekšējā pieredze var būt ļoti noderīga, lai gūtu panākumus turpmākajā uzņēmējdarbībā. Vai esat beidzis sportista karjeru? Esi profesionāls grafiskais dizainers vai fotogrāfs? Svešvalodu pasniedzējs? Šobrīd ir tik daudzas iespējas izveidot kursus, ko pārdot tiešsaistē kā digitālus produktus. Piemērs – Latvijā vadošā tiešsaistes platforma Open.lv vietējā tirgū vai jau pieminētā Iphone Photography School globālā mērogā.

7. Analizē globālās tiešsaistes tirdzniecības vietnes

Analizē globālās tiešsaistes tirdzniecības vietnes

Attēla avots: Kubixmedia.co.uk

Amazon, Etsy un eBay ir ne tikai globālas vietnes, kur iepirkties. Šo platformu analīze var sniegt ļoti daudz informācijas par jauniem produktiem, aktuālām produktu dizaina tendencēm, indikācijas par pārdošanas apjomiem un nākotnes pieprasījumu. Katrā no tām Tu atradīsi sarakstus, kas sniegs ieskatu par viena vai otra produkta potenciālu. Šeit dažas saites, ko iesakam izmantot: 

8. Apmeklē sev interesējošas nozares izstādes

Ieplāno apmeklēt nozares izstādes ārpus Latvijas. Starptautiskie tirgi var sniegt nākotnes perspektīvu par turpmāko pieprasījuma attīstību. Ja nekoncentrējies uz vietējo tirgu, tad tas ir vēl būtiskāk. Produktu demonstrācijas un klātienes kontakti ar ražotājiem palīdzēs izveidot konkurētspējīgu tiešsaistes veikala piedāvājumu. 

9. Regulāri izmanto atzītus produktu izpētes rīkus

Lai gūtu panākumus, ir svarīgi sekot līdzi produktu tendencēm un pircēju mainīgajām vēlmēm. Produktu izpētes rīki var sniegt vērtīgu ieskatu tirgus pieprasījumā, tā izmaiņu dinamikā un iezīmēt jaunas tendences un iespējas.

Minēsim četrus labākos produktu izpētes rīkus, kurus izmanto tiešsaistes veikalu īpašnieki:

  • Exploding topics: Šis rīks izmanto mākslīgo intelektu, lai skenētu internetu un meklētu aktuālos produktus un tēmas. Tā produktu datubāze un profesionālās funkcijas palīdz sekot līdzi produktu tendencēm, kas ir lieliski jaunu produktu izstrādei un konkurentu apsteigšanai;
  • Helium10 (maksas rīks): Helium10 ir rīku kopumu, kas paredzēts Amazon un Walmart pārdevējiem. Tā Chrome paplašinājums un datubāze var palīdzēt atrast nākamo ienesīgo produktu, ko pārdot šajās platformās;
  • TikTok Creative Center: TikTok nodrošina arī bezmaksas piekļuvi populārāko produktu sarakstiem un ieskatu populāru preču reklāmu sniegumā visa gada garumā. Tas ir noderīgi, lai izprastu produktu tendences jauniešu vidū un izstrādātu TikTok mārketinga stratēģiju;
  • Jungle Scout (maksas rīks): piedāvā pārdošanas prognozes, ražotāja pārbaudi (verifikāciju) un sezonālo tendenču izsekošanu. 
Kur iegūt produktus, ko pārdot internetā?

Kur iegūt produktus, ko pārdot internetā?

Esam noskaidrojuši, ka produktu idejas – tiešā un pārnestā nozīmē, ir atrodamas praktiski visur. Atliek izvēlēlēties piemērotāko savam interneta veikalam.

Kad esi izpētījis tirgu un identificējis tendences, laiks gādāt interneta veikalam zemas konkurences produktus ar augstu pieprasījumu vai sākt veidot produktu klāstu nišas tirgum, kuru jau gaida nepietiekami apkalpota mērķa auditorija.

Ja preces pats neražosi, tad ir jāatrod drošs piegādātājs vai ražotājs, kas nodrošinās interneta veikalu ar vajadzīgajām precēm. Minēsim vairumtirdzniecību kā tradicionālu preču iegūšanas veidu un tiešsaistes tirdzniecībai raksturīgos preču iegūšanas veidus.

1. Vairumtirgotāji

Šis modelis – pērc vairumā pa zemāku cenu un pārdot mazumā, raksturīgs tradicionālai tirdzniecībai fiziskos veikalos. Daudz trūkumu, jo ir nepieciešami finanšu resursi preču iegādei, jānodrošina loģistika, uzglabāšana un pārvaldīšana. Var gadīties, ka preces tiek saņemtas ar defektiem vai iepirktie preču krājumi netiek iztirgoti, kas rada tiešus zaudējumus. Pēc tāda principa joprojām strādā uzņēmēji, kuriem ir fizisks veikals vai vairumtirdzniecības noliktava, un tirdzniecība internetā ir viens no preču izplatīšanas kanāliem. Vairumtirgotāji sadarbojas arī ar interneta veikaliem, kuriem nav fiziska veikala.

2. Dropshipping

Dropshipping ir ne tikai produktu sagādes metode, bet arī pasūtījuma izpildes metode. Kā veikala īpašnieks Tu neveido preču krājumus un pats nenodarbojaties ar preču piegādi. Tā vietā dropshipping pakalpojumu sniedzējs rūpējas par produktu uzglabāšanu un nosūtīšanu Tavā vietā. Process ir vienkāršs: atrodi uzticamu dropshipping piegādātāju savā biznesa nišā; pievieno dropshipping produktus savam veikalam; piesaisti savam veikalam klientus un pārdod. Kad saņem pasūtījumu, dropshipping uzņēmums saņem paziņojumu un uzsāk pasūtījuma izpildi.

3. Print-on-Demand un personalizētie produkti

Mūsdienu klienti arvien vairāk novērtē individualitāti un personīgu pieeju. Personalizācija ļauj klientiem sajusties īpašiem un rada emocionālu saikni ar produktu vai pakalpojumu. Šī pieeja ir īpaši populāra tādās kategorijās kā dāvanas, mode un mājas interjera preces.

Atkarībā no produkta, personalizācijas iespējas var būt plašas, ieskaitot krāsas, pielāgotus dizainus un grafikas. Tu vari arī pasūtīt produktu paraugus par pazeminātu cenu, lai varētu pārliecināties par produktu kvalitāti, pirms reklamēt preces, izmantojot savu zīmolu.

Print-on-Demand uzņēmumi (piemēram, Printful un Printify) regulāri atjauno savu piedāvājumu, kā arī nodrošina tiešās piegādes pasūtītājiem.

Raksts nebūs pilnīgs, ja noslēgumā nenosauksim preču grupas, kas bija internetā vispieprasītas 2024.gadā.

Top pirktākie produkti un preces 2024. gadā ko pārdot internetā

Top pirktākie produkti un preces 2024. gadā ko pārdot internetā

2024. gadā Latvijā populārākās preču kategorijas, ko iedzīvotāji iegādājās internetā, bija:

  • Apģērbs, apavi un aksesuāri:  58% no pirkumiem internetā, kas ir par 12,6 procentpunktiem vairāk nekā 2020. gadā;
  • Ēdienu piegāde no restorāniem: 25,8% iedzīvotāju pasūtīja ēdienu tiešsaistē, kas norāda uz pieaugošu tendenci ēdienu pasūtīšanai internetā;
  • Kosmētika un skaistumkopšanas produkti: 24,2% pircēju iegādājās šīs preces, kas liecina par stabilu pieprasījumu šajā kategorijā;
  • Elektropreces un sadzīves tehnika: 21,5% interneta pircēju izvēlējās šīs preces, lai gan salīdzinājumā ar 2020. gadu šajā kategorijā vērojams neliels samazinājums;
  • Medikamenti, uztura bagātinātāji un vitamīni: 15,3% pircēju iegādājās šīs preces tiešsaistē, kas norāda uz pieaugošu interesi par veselības produktiem internetā.

Avots: Centrālā statistikas pārvalde

Kopsavilkums

Ja vēlies uzsākt interneta biznesu un domā, ko pārdot internetā, šis raksts piedāvā detalizētu ceļvedi no tirgus izpētes līdz produktu izvēlei. Tajā aplūkotas dažādas metodes, kā identificēt pieprasījumu, klientu vajadzības un atrast nišas tirgu. Raksts sniedz praktiskus ieteikumus, piemēram, kā atpazīt jaunākās tendences vai jaunus produktus; praksē  izmantot tādas stratēģijas kā dropshipping un personalizācija. Tas palīdzēs Tev izvēlēties savu unikālo ceļu un soli pa solim pārvērst ideju veiksmīgā interneta biznesā ar lojālu klientu loku. 

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Kas ir reklāmas aģentūra: no pirmsākumiem līdz digitālai transformācijai

24.09.2024

Kas ir reklāmas aģentūra? Reklāmas aģentūra ir profesionāls uzņēmums, kas specializējas zīmola komunikācijas stratēģiju izstrādē un īstenošanā. Tās galvenais uzdevums ir palīdzēt…

Lasīt rakstu

TOP 8 e-komercijas platformas internetveikala izveidei

11.05.2023

E-komercijas pasaule ir kļuvusi arvien daudzpusīgāka, un tajā ir pieejamas dažādas platformas sava interneta veikala izstrādei – katrai no tām ir savs…

Lasīt rakstu

Digitālā mārketinga speciālists: nepieciešamās prasmes un karjeras iespējas

28.06.2024

Digitālā mārketinga speciālista loma un pienākumi Digitālā mārketinga speciālists ir atbildīgs par uzņēmuma atpazīstamību un klātbūtni digitālā vidē.Viņa galvenie pienākumi ietver digitālo…

Lasīt rakstu