Reklāmas veidi internetā

Tiešsaistes reklāmas tīmekļa vietnēs ir attīstījušās no statiskiem “uzlecošiem” attēliem līdz apslēptām mārketinga kampaņām un algoritmiem, kuri tieši vai netieši ietekmē lietotāja pieredzi ceļojot internetā. Pastāstīsim jums par 9 populārākajiem tiešsaistes reklāmu veidiem, nelielu to raksturojumu un darbības specifiku.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

1.Vizuālās reklāmas jeb display ads

Šī ir tiešsaistes reklāmu tradicionālā forma – vizuālās reklāmas/baneri, kuri parādās trešo personu mājaslapās, kuru saturs ir saistīts ar uzņemuma specifiku.

Mūsdienās šo reklāmas veidu saprotam kā:

  • baneri jeb statiski attēli;
  • peldošie reklāmlogi – parasti parādās virs tradicionālā mājaslapas satura;
  • fona reklāma – reklāma parādās pa visu mājaslapas fonu (piem. tvplay.skaties.lv);
  • “Pop up” reklāmas – parādās kā jauns logs;
  • Kustīgās reklāmas (gif, attēlu projekcijas, u.c.);
  • Īsi video rullīši, kuri lielākoties atskaņojas automātiski pēc lapas atvēršanas.

Izmaksu ziņā šis ir samērā izdevīgs reklāmas veids, bet viss atkarīgs no tā, vai reklāmu vēlas izvietot pa tiešo sazinoties ar attiecīgās mājaslapas uzturētāju, vai organizāciju, kura veic šāda tipa pakalpojumus.

2. Sociālo mediju reklāmas

Saprotot to, ka sociālie mediji kļuvuši par efektīvu komunikācijas rīku un datu plūsmas avotu, arvien vairāk tiek izmantotas reklāmas – sākot ar vienkāršiem baneriem, beidzot ar automātiski atskaņotiem video.

Tā, piemēram, Facebook ir laba platforma reklāmas izvietošanai, jo iespējams specifiski izvēlēties auditoriju, uzstādot vecumu, dzimumu, atrašanās vietu, intereses, izglītības līmeni u.c.

Divi reklāmu tipi:

  • dabiskā reklāma – rada lojalitāti un sniedz atsauksmes no mērķauditorijas;
  • apmaksātā reklāma – veido apmaksātās reklāmas, lai sasniegtu specifisku auditoriju.

Platformas, kurās izmantot sociālo mediju reklāmas – Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Google+, Pinterest, Tumblr, Reddit u.c.

3. Meklētājprogrammu mārketings

Veiksmīgākā tiešsaistes apmaksātā un ne-apmaksātā reklāmas forma. Šī reklāmas forma darbojas atslēgvārdu izpētē. Reklāmas darbības pamatā ir ideja – lai mājaslapa parādītos pēc iespējas vairāk reižu meklētājprogrammu lapu top pozīcijās. Visas reklāmas, kuras parādās Google, Bing un citu meklētājprogrammu lapās ir teksta reklāmas.

Meklētājprogrammu reklāma iedalās divos veidos:

  • SEO optimizācija
  • Google Ads

4. Native advertising

Vietējā reklāma ir sponsorētie saraksti, kuri parādās Bloga rakstu beigās, Facebok laika joslā vai citās sociālo mediju platformās, kurās vietējā reklāma saplūst ar vietnes saturu.

Reklāmas veidi:

  • ievietota laika joslā
  • meklētājprogrammu reklāmas
  • rekomendāciju logrīki
  • reklamēti saraksti

5. Atkārtots mārketings – remarketing

Šis mārketinga veids atgādina par savu esību tiem lietotājiem, kuri jau iepriekš par uzņēmumu ir zinājuši un saskārušies. Tā, piemēram, programma “cookie” parūpējas par to, lai reklāma parādās vairākās vietās, kad esi pametis uzņēmuma mājaslapu un vienkārši ceļo pa interneta plašumiem, tādējādi nemitīgi atgādinot par sevi. Ja pareizi lietots, šis reklāmas veids var izvērsties efektīvāks par Google Ads.

6. Video reklāmas

YouTube tiek uzskatīta par video reklāmu populārāko platformu.

Lai vai kādu saturu jūs izvēlaties, videoreklāmas kļūst arvien populārākas, jo tās izvairās no acīmredzamas reklāmas, vienlaikus piesaistot daudzu YouTube lietotāju ierobežoto uzmanību.

Video reklāmas var ievietot YouTube/Google, Facebook, Twitter, Vimeo utt.

7. E-pasta mārketings

E-pasa mārketings ir lētāka, ātrāka un efektīvāka reklāmas forma salīdzinājumā ar vizuālajām reklāmām. Ar tās palīdzību var viegli būvēt lietotāju lojalitāti un palielināt pārdošanas apjomus.

Visvieglāk e-pasta mārketingu vadīt, izmantojot dažādu programmu palīdzību:

  • MailChimp;
  • Constant Contact
  • AWeber
  • u.c.

Pirms kampaņas sākuma lietderīgi atcerēties par e-pastu krāšanu.

8. Apslēptās reklāmas

Apslēptās reklāmas ir visas tās apmaksātās reklāmas, kuras lietotāji uztver par tradicionālu satura formu sociālajos medijos, bet tā publicēšanu un saturu ir apmaksājusi trešā persona.

9. Ietekmētāju mārketings

Šis reklāmas veids savu popularītāti sāk piedzīvot arī Latvijā – uzņēmumi sadarbojas ar populāriem cilvēkiem, kuriem ir konkrēta mērķauditorija viņu sociālajos kontos un lūdz popularizēt viņu produktus, stāstot par to efektivitāti, lietderību, atlaidēm utt.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Kas ir mērķauditorija un kā to noteikt uzņēmumam?

24.07.2023

Kas ir mērķauditorija? Mērķauditorija attiecas uz konkrētu cilvēku vai personu grupu, kurai Tava uzņēmuma piedāvātais produkts vai pakalpojums ir paredzēts. Mērķauditorija ir…

Lasīt rakstu

Digitālās komunikācijas plāns: prakstisks izveides ceļvedis no idejas līdz īstenošanai

07.06.2024

Nav šaubu, ka šobrīd lielākā daļa komunikācijas notiek digitālā vidē. Tradicionālos medijus aizstāj vai veiksmīgi papildina sociālie mediji, ikdienā sev noderīgo saturu…

Lasīt rakstu

E-pasta mārketings: kā nonākt tuvāk klientam?

03.03.2021

E-pasta mārketings nav miris! Tas joprojām darbojas un ir vērā ņemams mārketinga veids, ja tā potenciālu izmanto pareizi! Ikdienā pareiza resursu izmantošana…

Lasīt rakstu