- 1. Informācija par klientu – automātiski CRM programmā
- 2. Automātiska pieeja digitālajiem produktiem
- 3. Automātiska rēķinu izveide
- 4. Ātrāka jaunu produktu publicēšana
- 5. BUJ jeb biežāk uzdotie jautājumi
- 6. Automātiska potenciālo klientu atlase
- 7. Automātiska produktu publicēšana salīdzini.lv un ss.com
- 8. Automātiska lapas satura veidošana no vairākiem resursiem
- 9. Automātiska rakstu publicēšana
- 10. Automātiskās e-pasta atbildes
- 11. Automātiska cenu sinhronizācija
- 12. Automātiska līgumu veidošana
- 13. Noliktavas sistēmas sinhronizēšana ar internetveikalu
1. Informācija par klientu – automātiski CRM programmā
Brīdī, kad klients internetveikalā aizpilda pasūtījuma formu, informācija nereti nonāk e-pastā. Tikai pēc ziņas saņemšanas tiek sākta informācijas apstrāde, piemēram, datus ievadot CRM (customer relationship management jeb klientu attiecību pārvaldības) programmā. Automatizācijas gadījumā pasūtījuma formā ievadītā informācija automātiski nonāks CRM programmā. Tajā dati būs sagrupēti nepieciešamajos laukos. Katram klientam būs sava datu kopa, līdz ar to varēsi vienkopus redzēt informāciju par iepriekš veiktajiem pasūtījumiem.
2. Automātiska pieeja digitālajiem produktiem
Ja uzņēmums ikdienā pārdod arī digitālos produktus, iespējams automatizēt klienta pieejas ieguvi. Žurnālam IR, kuram veidojām mājaslapu, ir arī digitālā versija. Šajā gadījumā lasītājs veic pirkumu un automātiski saņem pieeju žurnālam internetā. Ja process nebūtu automātisks, kādam no darbiniekiem būtu jāapstrādā pieprasījums, jāapstiprina maksājumus, kā arī jāveic virkne citu darbību.
3. Automātiska rēķinu izveide
Internetveikala īpašniekiem iespējams automatizēt rēķinu veidošanu. Klients internetveikalā atlasa nepieciešamos produktus un saņem rēķinu savā e-pastā. Ja manāmas kādas nepilnības, darbinieks var ātri piekļūt pasūtījuma datiem un veikt nepieciešamās izmaiņas.
4. Ātrāka jaunu produktu publicēšana
Gadījumos, kad strādājat kopā ar vairumtirgotājiem, internetveikalā bieži jāievada liels daudzums produktu. Tie ir gan produktu apraksti un bildes, gan cenas un to izmaiņas. Arī šo procesu iespējams paveikt efektīvāk, veidojot datu kopas, piemēram, XML vai API formātā. Izveidojot īpašu funkciju, datus iespējams augšupielādēt internetveikalā. Tas nozīmē, kas visa informācija par produktiem atjaunosies automātiski.
5. BUJ jeb biežāk uzdotie jautājumi
Potenciālie uzņēmuma klienti bieži uzdod līdzīgus jautājumus? Šis varētu būt īstais brīdis, lai izveidotu sarakstu ar biežāk uzdotajiem jautājumiem. Piemēram, par norēķinu procesu vai garantiju nosacījumiem. Reizēs, kad klients uzdos sev interesējošo jautājumu, vari nosūtīt saiti ar jau iepriekš sagatavoto atbildi. Procesu vēl ātrāku padarīs funkcija, kas atbildes atlasīs pēc jautājumā ietvertajiem atslēgvārdiem. Ja klients uzdos jautājumu, viņš saņems iespējami tuvāko atbildi.
6. Automātiska potenciālo klientu atlase
Lai vairāk laika būtu iespējams veltīt patiesi potenciālajiem klientiem, mājaslapā iespējams izveidot anketu ar dažādiem jautājumiem. Tas palīdzēs atlasīt klientus pēc to interesēm un vajadzībām, tādā veidā norādot uz uzņēmumam interesējošajiem klientiem.
7. Automātiska produktu publicēšana salīdzini.lv un ss.com
Uzņēmumu produktu publicēšana tādos portālos kā salīdzini.lv un ss.com ļauj piesaistīt vēl lielāku potenciālo klientu uzmanību. Lai katru jauno produktu papildus internetveikalam vai mājaslapai nevajadzētu ievadīt manuāli, iespējams izveidot funkciju automātiskai publicēšanai.
8. Automātiska lapas satura veidošana no vairākiem resursiem
Ja ikdienā nākas strādāt ar vairākiem simtiem vai pat tūkstošiem produktu, pamatots ir jautājums par efektīvu informācijas ievadīšanu internetveikalā. Katram produktam ir bilde, nosaukums, ID numurs, īsais un garais apraksts, cena. Šādos gadījumos iespējams izveidot funkciju, kas informāciju iegūst no dažādiem resursiem. Piemēram, attēlus no vienas failu kopas, kamēr aprakstus – no citas. Savukārt Tavs klients internetveikalā iegūst kvalitatīvi veidotu saturu.
9. Automātiska rakstu publicēšana
Veidojot savu blogu, bieži nākas plānot rakstu publicēšanu vairākām dienām uz priekšu. Šajos gadījumos ērti izmantojama ir automātiskā rakstu publicēšana. Izmantojot šo funkciju, katram rakstam iespējams pievienot vēlamo publicēšanas laiku. Papildus tam iespējama automātiska raksta publicēšana uzņēmuma sociālo mediju kontos.
10. Automātiskās e-pasta atbildes
Gadījumos, kad klients piesakās uz Tava uzņēmuma pakalpojumu vai viņu interesē kāda cita informācija, iespējams veidot e-pasta automātiskās atbildes. Tas klientam ļaus saprast, ka informācija ir saņemta un ir sākta tās apstrāde. Piemēram, “Paldies, informāciju esam saņēmuši, atbildēsim tuvāko 20 stundu laikā”. Tāpat automātiskās atbildes iespējams veidot, kad veiksmīgi veikts pasūtījums pakalpojumam vai produktam.
11. Automātiska cenu sinhronizācija
Brīžos, kad uzņēmumā tiek izmantota arī noliktavas sistēma, iespējams veidot automātisku informācijas sinhronizāciju. Tā, piemēram, noliktavas sistēmā ievadītas produktus cenas automātiski parādīsies internetveikalā.
12. Automātiska līgumu veidošana
Ja Tavs uzņēmums sniedz pakalpojumus, piemēram, organizē ceļojumus, aktuāls ir līgumu jautājums. Šajā gadījumā klienta ievadītos datus iespējams automātiski ievadīt gan rēķinā, gan arī līgumā. Tas nozīmē, ka klients e-pastā saņems paziņojumu jau ar sagatavotu informāciju.
13. Noliktavas sistēmas sinhronizēšana ar internetveikalu
Vēl viens efektīvs veids ātrai informācijas publicēšanai internetveikalā ir tā pilnīga sinhronizēšana ar noliktavas sistēmu. Šajā gadījumā visa ar produktiem saistāmā informācija tiek ievadīta tikai noliktavas sistēmā. Jau pēc mirkļa dati par katru no produktiem ir pieejami klientiem internetveikalā.
Gan internetveikalam, gan mājaslapai ir lielai nozīme biznesa procesā. Tieši tādēļ ir vērts apdomāt, kā dažādos administrēšanas soļus padarīt efektīvākus. Gan informācijas sinhronizācija, gan procesu automatizācija palīdzēs ikdienā koncentrēties uz svarīgāko.