Mājaslapas administrēšana: 13 padomi efektīvākai ikdienai

Ja darba ikdienā administrē uzņēmuma mājaslapu vai internetveikalu, noteikti esi aizdomājies, kā uzdevumus paveikt efektīvāk. Jaunu produktu publicēšana un informācijas atjaunošana ir tikai daži no uzdevumiem, ko iespējams automatizēt. Šoreiz vēlamies Tevi iepazīstināt ar 13 IT jomas profesionāļu padomiem, kas atvieglos ikdienas darbu ar mājaslapu.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

1. Informācija par klientu – automātiski CRM programmā

Brīdī, kad klients internetveikalā aizpilda pasūtījuma formu, informācija nereti nonāk e-pastā. Tikai pēc ziņas saņemšanas tiek sākta informācijas apstrāde, piemēram, datus ievadot CRM (customer relationship management jeb klientu attiecību pārvaldības) programmā. Automatizācijas gadījumā pasūtījuma formā ievadītā informācija automātiski nonāks CRM programmā. Tajā dati būs sagrupēti nepieciešamajos laukos. Katram klientam būs sava datu kopa, līdz ar to varēsi vienkopus redzēt informāciju par iepriekš veiktajiem pasūtījumiem.

2. Automātiska pieeja digitālajiem produktiem

Ja uzņēmums ikdienā pārdod arī digitālos produktus, iespējams automatizēt klienta pieejas ieguvi. Žurnālam IR, kuram veidojām mājaslapu, ir arī digitālā versija. Šajā gadījumā lasītājs veic pirkumu un automātiski saņem pieeju žurnālam internetā. Ja process nebūtu automātisks, kādam no darbiniekiem būtu jāapstrādā pieprasījums, jāapstiprina maksājumus, kā arī jāveic virkne citu darbību.

3. Automātiska rēķinu izveide

Internetveikala īpašniekiem iespējams automatizēt rēķinu veidošanu. Klients internetveikalā atlasa nepieciešamos produktus un saņem rēķinu savā e-pastā. Ja manāmas kādas nepilnības, darbinieks var ātri piekļūt pasūtījuma datiem un veikt nepieciešamās izmaiņas.

4. Ātrāka jaunu produktu publicēšana

Gadījumos, kad strādājat kopā ar vairumtirgotājiem, internetveikalā bieži jāievada liels daudzums produktu. Tie ir gan produktu apraksti un bildes, gan cenas un to izmaiņas. Arī šo procesu iespējams paveikt efektīvāk, veidojot datu kopas, piemēram, XML vai API formātā. Izveidojot īpašu funkciju, datus iespējams augšupielādēt internetveikalā. Tas nozīmē, kas visa informācija par produktiem atjaunosies automātiski.

5. BUJ jeb biežāk uzdotie jautājumi

Potenciālie uzņēmuma klienti bieži uzdod līdzīgus jautājumus? Šis varētu būt īstais brīdis, lai izveidotu sarakstu ar biežāk uzdotajiem jautājumiem. Piemēram, par norēķinu procesu vai garantiju nosacījumiem. Reizēs, kad klients uzdos sev interesējošo jautājumu, vari nosūtīt saiti ar jau iepriekš sagatavoto atbildi. Procesu vēl ātrāku padarīs funkcija, kas atbildes atlasīs pēc jautājumā ietvertajiem atslēgvārdiem. Ja klients uzdos jautājumu, viņš saņems iespējami tuvāko atbildi.

6. Automātiska potenciālo klientu atlase

Lai vairāk laika būtu iespējams veltīt patiesi potenciālajiem klientiem, mājaslapā iespējams izveidot anketu ar dažādiem jautājumiem. Tas palīdzēs atlasīt klientus pēc to interesēm un vajadzībām, tādā veidā norādot uz uzņēmumam interesējošajiem klientiem.

7. Automātiska produktu publicēšana salīdzini.lv un ss.com

Uzņēmumu produktu publicēšana tādos portālos kā salīdzini.lv un ss.com ļauj piesaistīt vēl lielāku potenciālo klientu uzmanību. Lai katru jauno produktu papildus internetveikalam vai mājaslapai nevajadzētu ievadīt manuāli, iespējams izveidot funkciju automātiskai publicēšanai.

8. Automātiska lapas satura veidošana no vairākiem resursiem

Ja ikdienā nākas strādāt ar vairākiem simtiem vai pat tūkstošiem produktu, pamatots ir jautājums par efektīvu informācijas ievadīšanu internetveikalā. Katram produktam ir bilde, nosaukums, ID numurs, īsais un garais apraksts, cena. Šādos gadījumos iespējams izveidot funkciju, kas informāciju iegūst no dažādiem resursiem. Piemēram, attēlus no vienas failu kopas, kamēr aprakstus – no citas. Savukārt Tavs klients internetveikalā iegūst kvalitatīvi veidotu saturu.

9. Automātiska rakstu publicēšana

Veidojot savu blogu, bieži nākas plānot rakstu publicēšanu vairākām dienām uz priekšu. Šajos gadījumos ērti izmantojama ir automātiskā rakstu publicēšana. Izmantojot šo funkciju, katram rakstam iespējams pievienot vēlamo publicēšanas laiku. Papildus tam iespējama automātiska raksta publicēšana uzņēmuma sociālo mediju kontos.

10. Automātiskās e-pasta atbildes

Gadījumos, kad klients piesakās uz Tava uzņēmuma pakalpojumu vai viņu interesē kāda cita informācija, iespējams veidot e-pasta automātiskās atbildes. Tas klientam ļaus saprast, ka informācija ir saņemta un ir sākta tās apstrāde. Piemēram, “Paldies, informāciju esam saņēmuši, atbildēsim tuvāko 20 stundu laikā”. Tāpat automātiskās atbildes iespējams veidot, kad veiksmīgi veikts pasūtījums pakalpojumam vai produktam.

11. Automātiska cenu sinhronizācija

Brīžos, kad uzņēmumā tiek izmantota arī noliktavas sistēma, iespējams veidot automātisku informācijas sinhronizāciju. Tā, piemēram, noliktavas sistēmā ievadītas produktus cenas automātiski parādīsies internetveikalā.

12. Automātiska līgumu veidošana

Ja Tavs uzņēmums sniedz pakalpojumus, piemēram, organizē ceļojumus, aktuāls ir līgumu jautājums. Šajā gadījumā klienta ievadītos datus iespējams automātiski ievadīt gan rēķinā, gan arī līgumā. Tas nozīmē, ka klients e-pastā saņems paziņojumu jau ar sagatavotu informāciju.

13. Noliktavas sistēmas sinhronizēšana ar internetveikalu

Vēl viens efektīvs veids ātrai informācijas publicēšanai internetveikalā ir tā pilnīga sinhronizēšana ar noliktavas sistēmu. Šajā gadījumā visa ar produktiem saistāmā informācija tiek ievadīta tikai noliktavas sistēmā. Jau pēc mirkļa dati par katru no produktiem ir pieejami klientiem internetveikalā.

Gan internetveikalam, gan mājaslapai ir lielai nozīme biznesa procesā. Tieši tādēļ ir vērts apdomāt, kā dažādos administrēšanas soļus padarīt efektīvākus. Gan informācijas sinhronizācija, gan procesu automatizācija palīdzēs ikdienā koncentrēties uz svarīgāko.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Sociālo mediju komunikācijas plāns

27.11.2019

Latvijā ir vairāk nekā miljons sociālo mediju lietotāju Kantar dati liecina, ka vidēji Latvijā vienā dienā Google apmeklē 995 tūkstoši lietotāju. Sociālo…

Lasīt rakstu

Digitālais mārketings un mārketinga mērķi: Kā formulēt un izmantot biznesa attīstībā?

10.12.2024

Kāpēc precīzi definēti mārketinga mērķi ir atslēga uz efektīviem rezultātiem? Mūsdienu zīmolvedībā digitālais mārketings, salīdzinot ar tradicionālo mārketingu, ir izvirzījies priekšplānā, būtiski…

Lasīt rakstu

SEO tekstu rakstīšana: kā izveidot labu bloga rakstu

08.06.2021

Varbūt iepriekš ir gadījies izlaist kādu posmu, veidojot bloga rakstus, tāpēc šie ieteikumi noderēs, lai pilnveidotu zināšanas vai atsauktu atmiņā aizmirstus priekšnoteikumus…

Lasīt rakstu