E-pasta mārketings: kā nonākt tuvāk klientam?

E-pasta mārketings Tavā pieredzē ir kas jauns un nebijis? Tad velti dažas minūtes sava laika un iepazīsties ar tā tipiem un jaunākajām tendencēm. Savukārt, ja šobrīd Tavā uzņēmumā e-pasta mārketings ir nedaudz ierūsējis vai laika trūkuma un citu apstākļu kopuma dēļ pamests novārtā – lasi un uzzini, ko vari iegūt, paceļot e-pasta mārketingu jaunā līmenī!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

E-pasta mārketings nav miris! Tas joprojām darbojas un ir vērā ņemams mārketinga veids, ja tā potenciālu izmanto pareizi! Ikdienā pareiza resursu izmantošana ir svarīga, lai samērotu ieguldījumus ar ieguvumiem – Tu noteikti tam piekritīsi. Tieši tāpat ir ar mārketingu – nepieciešams no tā iegūt pēc iespējas vairāk, izmantojot visas piedāvātās variācijas, lai Tavs uzņēmums augtu. Tad kāpēc gan to nedarīt, izmantojot arī e-pasta mārketinga stiprās puses? Tieši tā – nav neviena iemesla tam teikt “nē”.

E-pasta mārketings: efektīvs rīks mārketinga procesu veicināšanai

E-pasta mārketings ir elektroniskā pasta izmantošana produktu vai pakalpojumu reklamēšanai. Bet tas nebūt nav viss. Tikpat būtiski no e-pasta mārketinga viedokļa ir tas, ka ar pārdomātiem un pareizi veidotiem e-pastiem iespējams:

  • izveidot attiecības ar pašreizējajiem klientiem un veicinātu saziņu ar potenciālajiem klientiem. Sazinoties ar personu e-pasta iesūtnē, Tev ir unikāla iespēja būt līdzās viņam ikdienas dzīvē, un tas būs daudz ietekmīgāk, nekā ievietot sociālo mediju ierakstu, par kuru nevarēsi būt drošs – tas ir ticis pamanīts vai tomēr nē;
  • informēt klientus par dažādām aktualitātēm un pielāgot mārketinga ziņojumus cilvēku grupām, lai adresāts saņemtu sev piemērotāko un noderīgāko informāciju.

Tātad – e-pasta mārketings var palīdzēt sasniegt 3 galvenās mērķu kategorijas uzņēmējdarbībā:

  1. produktu/pakalpojumu pārdošana;
  2. klientu lojalitāte;
  3. zīmola atpazīstamība.

Tas liecina, ka ir spēcīgs un pārliecinošs rīks, kas īpaši noderīgs būs tad, ja Tavs uzņēmums darbojas kā e-komercijas veikals.

Epasta mārketings ir svarīgs visos pircēja cikla posmos

E-pastam ir nozīme visos pircēja cikla posmos (customer journey) – sākot ar informācijas iegūšanu, izpēti, sekojot reklāmguvumu ietekmei un vēlāk klientu saglabāšanai.

Dati runā paši par sevi!

Ja līdz galam neesi noticējis tam, kādos veidos e-pasta mārketings var būt noderīgs pārdošanas procesos, tad laiks iepazīties ar datiem, kas runā paši par sevi. Viens no galvenajiem e-pasta mārketinga ieguvumiem ir tā mērogojamība. Tas attiecas uz faktu, ka e-pastus var izvietot plašā mērogā daudziem adresātiem un analizēt reālus skaitļus, tostarp cik cilvēki ir:

  • atvēruši e-pastu;
  • atvēruši saiti, kas ievietota e-pastā, un tādējādi apmeklējuši Tava uzņēmuma lapu;
  • atteikušies no e-pastu listes u.c.

Tevi noteikti pārliecinās šie skaitļi!

2019. gadā globālo e-pasta lietotāju skaits bija 3,9 miljardi lietotāju, liecina Statista dati. Tiek lēsts, ka līdz 2024. gadam šis skaitlis pieaugs līdz teju 4,5 miljardiem, kas ir puse no pasaules iedzīvotājiem.

E-pastu lietotāju dati

Uzņēmumam ir jābūt tur, kur ir viņa mērķauditorija. Ja e-pastu vietne ir tā vieta, kur ikdienā iespējams sastapt potenciālos un esošos klientus, tad Tev šī iespēja noteikti ir jāizmanto! 2019. gadā ik dienu tika nosūtīti un saņemti 293,6 miljardi e-pasta ziņojumu. Tas uzskatāmi parāda, ka ikdienā lielai daļai interneta lietotāju e-pasts ir platforma, kas tiek izmantota, lai sazinātos ar kolēģiem, sadarbības partneriem un citiem cilvēkiem.

Aplēses vēsta, ka tad, ja tiek izstrādāta efektīva e-pasta mārketinga stratēģija, no katra kampaņā ieguldītā dolāra atdeve sasniedz 42 dolārus, kas ir vērā ņemams ieguvums.

Galvenais, ko varam iegūt no šiem datiem – tie ir nozīmīgi, un e-pasts ir veids, kā sasniegt potenciālos un esošos klientus 24 stundas diennaktī, 365 dienas gadā, tāpēc nebaidies un izmanto šo iespēju!

E-pasta mārketings ir jāpielāgo pēc vajadzības!

E-pasta mārketings visiem uzņēmumiem nedarbosies vienādi. Lai uzlabotu tā efektivitāti, ir nepieciešams starp visiem variantiem izvēlēties piemērotāko. Kādi e-pasta mārketinga veidi tiek izmantoti visbiežāk? Tos esam iedalījuši divās kategorijās – reklāmas e-pasti un automatizētie e-pasti.

Reklāmas e-pasti – pielāgoti darba ritmam

Šāda veida e-pasti netiek izsūtīti pastāvīgi, bet, ņemot vērā uzņēmuma darba ritmu un nepieciešamību. Kādi tie ir?

  • Specifiski reklāmu e-pasti. Tie var būt pielāgoti konkrēta produkta reklamēšanai, īpaši, ja tas saistīts ar sezonalitāti.
  • Newletter e-pasti. Caur šāda veida e-pastiem tiek parādīti jaunumi, kas saistīti ar biznesu, piemēram, lai informētu, ka sasniegti jauni atskaites punkti, pieejami nebijuši produkti u.c. Ar šāda tipa e-pastiem var novietot kontaktpersonu priekšplānā, iedvesmojot viņu, izglītojot, lai motivētu viņu arī turpmāk sazināties ar Tevi;
  • E-pasta kampaņas, kas ir vērstas uz pārdošanu un mārketingu. Lielākoties šādas kampaņas veido 3-10 e-pasti, kas nosūtīti vairāku dienu vai nedēļu ilgākā periodā. Šiem e-pastiem ir noteikts mērķis, kuru nosaka pats sūtītājs – vai nu tā ir īpašo piedāvājumu reklamēšana, mudināšana uz kādu konkrētu darbību (lejupielādēt failu, reģistrēties tiešsaistes semināram u.c.).

Automatizētie e-pasti – laika ietaupījums

E-pasti, kas tiek automātiski nosūtīti, ietaupa daudz laika, un tie var būtiski uzlabot attiecības ar klientiem. Kas ir svarīgi – uzņēmuma darbiniekam nav fiziski jābūt klāt, kad tiek izsūtīti e-pasti. Automatizēts e-pasts var būt:

  • sveiciena e-pasta veidā, kas tiek nosūtīts, piemēram, ja lietotājs uzņēmuma mājaslapā piesakās jaunumu saņemšanai e-pastā;
  • personalizēta e-pasta veidā, kas tiek nosūtīts, pamatojoties uz kādu konkrētu klienta rīcību mājaslapā.
Automātiskie e-pasti atvieglo dzīvi

Tev svarīgi būtu zināt par diviem automatizēto e-pastu veidiem, kurus ikdienā vari izmantot sava uzņēmuma ietvaros.

1. Automatizēti mārketinga e-pasti

Par tiem nupat rakstījām – šo e-pastu saturu nosaka darbības, kuras esošais vai potenciālais klients ir veicis saistībā ar Tavu piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Parasti šādās situācijās kontaktpersona ir izteikusi piekrišanu saņemt no Tevis šos reklāmas e-pastus.

2. Darījumu e-pasti

Kā pasaka priekšā nosaukums – šādi e-pasti tiek nosūtīti pēc tam, kad ir veikts darījums. Piemēram, lai:

  • informētu klientu pēc pasūtījuma veikšanas. Tā var būt arī e-pastu grupa, kad pirmais tiek nosūtīts pēc pasūtījuma noformēšanas, nākamais pēc samaksas saņemšanas un trešais – pēc pasūtījuma izsūtīšanas;
  • atgādinātu par kādu gaidāmo tikšanos, ja paredzēta saruna ar uzņēmuma pārstāvjiem.

Iedomājies sevi – Tu nopērc kādu produktu internetveikalā, bet pēc pirkuma veikšanas nesaņem nekādu informāciju – ne to, vai pasūtījums patiešām ir veikts, ne to, vai ir saņemta rēķina apmaksa u.c. Tu taču nebūsi pārliecināts par izdarīto izvēli, pareizi? Šādi automātiskie e-pasti patiesi ietekmē klienta sajūtu par Tavu uzņēmumu un sniedz uzticību Tev kā produkta pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.

Bieži vien šos darījuma e-pastus sūta no citas IP adreses, lai nerastos situācijas, ka automatizētie e-pasti par darījumiem iekrīt SPAM kastītē.

Bez šiem ikdienā uzņēmumi praksē izmanto arī citus e-pasta mārketinga veidus:

  • sezonālās kampaņas;
  • pamestā groza e-pasts;
  • atkārtotās iesaistes e-pasti u.c.

3 svarīgi iemesli, kāpēc sava uzņēmuma dienaskārtībā iekļaut e-pasta mārketingu

Neskatoties uz sociālo mediju lietojuma pieaugumu, e-pasta mārketings joprojām ir efektīvākais veids, kā audzēt potenciālos klientus un pārvērst tos par klientiem. Jau iepriekš minējām vairākus svarīgus faktorus, kas e-pasta mārketingu padara kā spēcīgu ieroci cīņā par potenciālo un esošo klientu uzmanību. Piedāvājam vēl 3 svarīgus iemeslus:

  1. e-pasts ir pirmais saziņas kanāls. Vai zināji, ka vismaz 99% patērētāju teju ik dienu pārbauda savu e-pasta kastīti? To noteikti nevar teikt par jebkuru citu saziņas kanālu. Tāpat vairāk nekā puse – 58% cilvēku – pamostoties dienu iesāk nevis ar Instagram jaunāko bilžu izpēti vai ziņām, bet tieši sava e-pasta pārbaudi;
  2. Tev pieder savu e-pastu saraksts. No sociālajiem medijiem Tevi var izdzēst jebkurā laikā, kā rezultātā pazaudēsi visus ierakstus, draugus, un Tu netiksi par to brīdināt. Bet tā nav ar e-pastu sarakstu – to neviens Tev nevar atņemt;
  3. e-pasts konvertē labāk. Cilvēki, kuri pērk produktus, izmantojot e-pastā saņemtos piedāvājumus, tērē par 138% vairāk, nekā tie pircēji, kuri nesaņem piedāvājumus e-pastos. Faktiski e-pasta mārketinga ROI (ieguldījumu atdeve) ir 4400% – un tas ir ļoti daudz.
Klienti, kuri regulāri saņem reklāmas e-pastus-tērē vairāk

4 soļi, lai attīstītu sava uzņēmuma e-pasta mārketingu

Ko darīt? Ja neesi iepriekš saskāries ar e-pasta mārketinga stratēģiju izveidi un Tev nav ne jausmas, ar ko sākt, nepalaid garā mūsu ieteikumus.

Sāc ar e-pastu listi – Nodrošini veiksmīgu e-pastu piegādi – Izvēlies piemērotu e-pasta dizainu

1. Lai būtu, kam sūtīt e-pastus, jāizveido kontaktu datubāze

Platforma, kur to darīt, ir mājaslapa. Mājaslapās bieži tiek ievietota kontaktforma ar cerību piesaistīt auditoriju, kas vēlas pieteikties jaunumu saņemšanai e-pastos. Tomēr šāda cerība ne vienmēr vainagojas panākumiem – lai paplašinātu savu e-pastu listi, nepieciešams piesaistīt cilvēkus ar pārliecinošu piedāvājumu. Paskaidro:

  • ko viņi iegūs, ja pieteiksies jaunumu saņemšanai;
  • cik vērtīga būs pieteikšanās jaunumiem.

Piesaistīšanai izmanto līdu magnētu

Kas tas ir? Tas ir konkrēts guvums, ko Tu piedāvā bez maksas apmaiņa pret e-pasta adresi. Bieži tie ir digitālie materiāli, kas potenciālajam klientam var noderēt ikdienā, piemēram, PDF, MP3 faili, video materiāli, kurus pats vari izveidot ar salīdzinoši zemiem izdevumiem. Tas var būt teju jebkas, ja vien tas ir noderīgs Tavai auditorijai.

Populārākie līdu magnēta piemēri:

  • e-grāmatas;
  • špikeri ar padomiem;
  • gadījumu izpēte;
  • resursu lapa;
  • vebinārs;
  • bezmaksas izmēģinājumi vai paraugi;
  • bezmaksas konsultācija;
  • kupons;
  • u.c.

Veido datubāzi gudri

Pieteikšanos e-pasta mārketingam vari ievietot dažādās lapas sadaļās un atvērumos. Kā to vislabāk iekļaut mājaslapā, lai lietotājs pamanītu informāciju un atstātu savu e-pasta adresi?

  1. Mājaslapas galvenajā navigācijā.
  2. Lapas sāna joslā.
  3. Bloga sadaļā vai pašā bloga rakstā.
  4. E-komercijas vietnē starp produktiem.
  5. Exit-intent popup veidā – brīdī, kad lietotājs ar strauju kustību vēlēsies pamest lapu, parādīsies uzlecošais logs.
  6. Sadaļā “Par mums”, u.c.

Iespējas ir visdažādākās!

Neaizmirsti ievērot privātuma politiku!

Veidojot e-pastu listi, svarīgi ir ne tikai domāt par veidiem, kā piesaistīt auditorijas uzmanību un kā palielināt cilvēku vēlmi pieteikties jaunumu saņemšanai, bet arī atbildīgi apkopot datus. Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR) ir svarīga ikvienam uzņēmumam. Tā ir ES tiesību aktu regula, kas aizsargā patērētāju personas datus un privātumu, ieskaitot viņu e-pastu adreses.

Tāpēc, apkopojot lietotāju e-pastu adreses, neaizmirsti iekļaut informāciju par datu apstrādi un uzglabāšanu.

2. Jānodrošina veiksmīga e-pastu piegāde

Tas ir ļoti būtiski, jo Tu noteikti nevēlēsies, lai Tavas e-pastu listes kontakti nesaņemtu īpašos piedāvājumus vai automatizēto e-pastu par pasūtījuma apstrādi. E-pasta piegāde ir svarīga tirgotājiem, lai pārliecinātos, ka sūtītais e-pasts nonāks lietotāju iesūtnēs, nevis SPAM kastītē.

Veiksmīga e-pastu piegāde

Tas, cik veiksmīga būs e-pastu piegāde, ir atkarīgs gan no tehniskiem, gan uzvedības faktoriem. Piemēram, viens no ietekmējošiem faktoriem ir e-pastu kvalitāte. Kvalitāti veido tādas komponentes kā, piemēram:

  • surogātvārdu (ne)klātesamība. Izvairies no tādu vārdu lietošanas kā “Act now”, “Amazed”, “Buy” u.c., jo tie lielākoties tiek attiecināmi uz reklāmas materiāliem un tā saukto klikšķu spamu (clickbait), ko SPAM filtri vērtē negatīvi. Šādos gadījumos pastāv iespējamība, ka Tavs e-pasts tiks automātiski pievienots lietotāja SPAM kastītei;
  • kontaktinformācijas datubāzu atjaunināšana. Regulāri atjaunini savu datubāzi, izslēdzot no tās neaktīvos e-pastu kontaktus, kuri nekad nereaģē uz Taviem e-pastiem. Tā vietā fokusējies uz tādiem kontaktiem, kuriem Tevis sūtītā informācija ir noderīga;
  • vienmēr iekļauta iespēja atteikties no Taviem e-pastiem. Saskaņā ar GDPR nosacījumiem, kontaktpersonai ir tiesības noteikt, kā tiek izmantoti viņas dati, līdz ar to arī pēc saviem ieskatiem atteikties no jaunumu saņemšanas, ja viņam tas nav saistoši.

3. Vienmēr jāizstrādā piesaistošs e-pasta dizains

Vienmēr izvēlies piemērotu e-pasta dizainu, kas atbilst gan Tava uzņēmuma zīmolam, gan auditorijai. Tam jābūt interesantam un piesaistošam, lai nodrošinātu labāku lietotāju pieredzi un ļautu lietotājam ātrāk, ērtāk iepazīties ar informāciju.

E-pastu veidošanas platformas

Izveidojot pielāgotus e-pastus tam speciāli izstrādātajās platformās, vari izmantot arī iepriekš sagatavotos šablonus, kas pieejami ikvienam. Tādējādi samazināsi laiku, ko veltīsi, veidojot savu e-pasta dizainu.

4. Pielāgo saturu, ņemot vērā e-pasta mārketinga tipu

Iepriekš sniedzām ieskatu plašajās e-pasta mārketinga variācijās. Katram no tiem ir sava stratēģija – kā to pēc iespējas labāk attēlot, kādu informāciju pievienot, no kā izvairīties u.c.

Bet, kas ir kopīgi visiem no tiem – lietotājiem patīk, ja e-pasts tiek personalizēts. Kādas personalizētas iezīmes uzņēmumi izmanto, lai uzlabotu e-pastus?

  1. Personas vārdu temata līnijā vai uzrunā.
  2. Mobilā telefona numurs.
  3. Darījumu vēsture.
  4. Dzimšanas datums.

Vērtīgi zināt!

E-pastu sūtīšanas laikiem arī ir būtiska nozīme. 4 fakti, kas uzlabos Tavas e-pasta mārketinga aktivitātes, ņemot vērā pieejamos datus:

  1. sūti e-pastus mēneša sākumā. Saskaņā ar Omnisend mārketinga automatizācijas statistiku, mēneša pirmajās 10 dienās novērojama labākā kopējā veiktspēja atvērto e-pastu, veikto klikšķu un pasūtījumu skaita ziņā;
  2. 29. mēneša diena ir veiksmīgākā, rēķinot vidējo pasūtījumu skaitu, kas veikti no mārketinga e-pastiem;
  3. iegūto e-pasta adrešu vērtība var atšķirties, ņemot vērā pārstāvēto nozari. Piemēram, tūrisma nozarē vērtība var būt augstāka nekā mazumtirdzniecībā;
  4. izmantojot “pamestā groza” e-pasta veidu, ieteicams šo e-pastu izsūtīt lietotājam stundu pēc tam, kad viņš pametis mājaslapu. Tas var veicināt pārdošanu, jo, iespējams, lietotāju konkrētajā brīdī kaut kas iztraucēja, bet jau pēc stundas viņam būs laiks noformēt pirkumu.

Iedvesmai vairākas platformas e-pasta mārketinga vajadzībām

Automatizācijas procesu veikšanai, mārketinga kampaņu izstrādei un citu darbu veikšanai, kas saistīti ar e-pasta mārketingu, ir pieejamas dažādas platformas. Iedvesmai piedāvājam dažus no variantiem:

  • Mailigen – latviešu izstrādāta platforma visdažādāko e-pasta mārketinga procesu veikšanai;
  • MailChimp – piedāvājumā dažādas integrācijas iespējas mājaslapās, e-pastu kampaņu izstrāde u.c.;
  • Sendinblue, Mailjet, Drip, ConvertKit, Infusionsoft u.c.

E-pasta mārketings var kļūt par būtisku daļu no Tava uzņēmuma kopējās mārketinga stratēģijas, kurā ir vērts ieguldīt, pretī saņemot jaunu auditoriju un klientus.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Lokālais SEO: kā tas uzlabo biznesa pozīcijas konkrētā reģionā?

16.09.2021

Kas ir lokālais SEO? Lokālais SEO jeb local SEO ir meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) stratēģija, kas palīdz uzņēmumam būt pamanāmākam Google lokālajos meklēšanas…

Lasīt rakstu

Kas ir reklāmas aģentūra: no pirmsākumiem līdz digitālai transformācijai

24.09.2024

Kas ir reklāmas aģentūra? Reklāmas aģentūra ir profesionāls uzņēmums, kas specializējas zīmola komunikācijas stratēģiju izstrādē un īstenošanā. Tās galvenais uzdevums ir palīdzēt…

Lasīt rakstu

Mārketinga aktivitātes uzņēmuma izaugsmei un klientu piesaistei

13.11.2024

Mārketinga stratēģija un mārketinga aktivitātes: atšķirības un mijiedarbība Piemērotas un labi plānotas mārketinga aktivitātes, kuru realizācija izriet no mārketinga stratēģiskajiem mērķiem, palīdz…

Lasīt rakstu