Video mārketings – atslēga potenciālo klientu piesaistīšanai

Video mārketings – kas tas ir? Sāksim ar pašiem pamatiem – satura mārketingu. Iepriekš esam skaidrojuši par satura mārketingu un tā nozīmi, lai pievērstu potenciālo klientu uzmanību Tavam piedāvājumam.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Satura mārketings uzsver izglītošanu, nevis pašu pārdošanu, tādējādi ietekmējot pirkšanas uzvedību. Šī stratēģiskā mārketinga pieeja ir vērsta uz tādas informācijas veidošanu un izplatīšanu, kas atbilst potenciālo klientu vajadzībām, lai piesaistītu tos lietotājus, kas vislabāk atbilst Tavam piedāvātajam produktam vai pakalpojumam un, visticamāk, to iegādāsies. Tas var ietvert dažādus formātus, piemēram, infografikas, mājaslapas, videoklipus, bloga rakstus, aptaujas, sociālo mediju ierakstus, e-grāmatas un daudz ko citu.

Un šeit mēs nonākam arī līdz šodienas galvenajam tematam – video mārketingam. Tas ir viens no satura mārketinga virzieniem, un mūsdienu informācijas plūsmā savu vietu zem saules iemantojis strauji un pamatīgi. Lasi un uzzini visu svarīgāko par to, kas ir video mārketings – no nepieciešamības, stratēģijas un tendencēm līdz veidiem, kā efektīvi izmantot video saturu ikdienas mārketinga procesos.

Video mārketings – labākais digitālā satura veids

Video mārketings joprojām ir labākais digitālā satura veids – 54% patērētāju atzīst, ka dod priekšroku tieši saturam video formātā. Video saturs palielina skatījumu skaitu un iesaisti, kā arī veicina lielāku reakciju nekā jebkura cita sociālā medija publikācijas iespēja. Arī dati, kas pieejami no uzņēmumu perspektīvas, ir pārliecinoši – 93% uzņēmēju apgalvo, ka video saturs sociālajos medijos ir palielinājis klientu skaitu.

Video mārketings veicina biznesu un piesaista jaunus klientus

Daudzi spriež par to, cik nozīmīgs ir video saturs. Facebook saka, ka 2020. gadā laika viņu platformas laika joslā 80% sastādīs saturs video formātā. Šī nav vienīgā platforma, kas ziņo par lielāku video patēriņu un iesaistes skaitu. Piemēram:

  • video saturam Twitter ir 10 reižu lielāka iesaiste un reklāmas ar video saturu ietaupa vairāk nekā 50% no maksas par iesaisti;
  • LinkedIn platformā lietotāji ar ierakstiem, kuros ir iekļauts video saturs, dalās 20 reizes biežāk;
  • Pinterest lietotājiem ir 2,6 reizes lielāka iespēja veikt pirkumu pēc tam, kad šajā platformā viņi ir apskatījuši zīmola video saturu;
  • video saturs Instagram platformā rada par 38% lielāku iesaisti nekā saturs, kurā tiek izmantoti attēli;
  • pareizi veidots video saturs var izraisīt vairāk emociju, lielāku iesaisti nekā citi sociālo mediju satura veidi.

Galvenais elements ir pareizi veidots saturs

Protams, nav tikai viens pareizais veids, kā veidot saturu – viss ir pielāgojams. Tas, kas vienai nozarei būs piemērots, citai nederēs nemaz, tāpēc svarīgi iedziļināties visās detaļās. Šogad Facebook veicis pētījumu, kas liecina, ka Live jeb tiešraižu skatīšanās apjoms ir pieaudzis par 50%, savukārt kopējais digitālā video patēriņa pieaugums ir piespiedis lielos pakalpojumu sniedzējus – Facebook, YouTube, Netflix, Amazon – pat samazināt video kvalitāti dažos reģionos, lai izvairītos no interneta tīkla pārslodzes.

Tiešraižu apjoma pieaugums

Līdz ar to mums ir viens ieteikums – ja vēlies piesaistīt auditoriju, iekļauj ikdienas satura veidošanas plānā video. Tas būs noderīgi jebkura izmēra uzņēmumiem, jo kalpos kā spēcīgs līdzeklis zīmola atpazīstamībai.

Tam visam ir viens lielais BET. Ņemot vērā straujo video satura pieaugumu, jārēķinās ar lielāku konkurenci uzņēmumu vidū. Palielinoties uzņēmumu skaitam, kas izvēlas piedāvāt visdažādāko saturu video formātā, lai tiktu īstenots viņu izstrādātais video mārketings, konkurence būs lielāka kā jebkad. Gluži tāpat kā e-pasta mārketinga izmantošana – sākotnēji viss varēja šķist vienkārši, bet, lai e-pastu mārketinga stratēģija būtu efektīva, šobrīd nākas izmēģināt dažādus risinājumus, kā pievērst potenciālo klientu uzmanību milzīgajā informācijas daudzumā.

85% uzņēmumu video saturu iekļauj savā mārketinga stratēģijā

Video popularitāte pieaug dažādās platformās, aptverot teju ikvienu nozari. Tādējādi ieguvēji ir abas iesaistītās puses – lietotājs iegūst jaunas zināšanas, bet uzņēmumam video saturs uzlabo kopējo ienākumu līmeni un veido ciešāku saiti ar klientiem.

Google veiktajā pētījumā izkristalizējušies vēl citi dati, kas apliecina video satura spēku – puse cilvēku atzīst, ka video palīdzējis viņiem pieņemt lēmumu par pirkuma veikšanu.

Uzzini: 5 galvenie izvilkumi par video patēriņu

YouTube Tev noteikti nav svešs nosaukums. Latvijā tā ir otra populārākā vietne aiz Google, un tajā iespējams izmantot video saturu – pamācības, mūzikas videoklipus, tiešsaistes lekcijas, LIVE tiešraides, filmas un daudz ko citu.

YouTube darbības ietvaros veikuši pētījumu par video patēriņu. Tika noskaidrots, ka:

  • cilvēki skatās tiešsaistes video, lai apgūtu jaunas prasmes un skatītos tādu saturu, kas viņus aizrauj. Cilvēki vēro, kā konkrētas darbības veic citi cilvēki, lai mācītos un pilnveidotu sevi. Piemēram, ja cilvēks vēlas iemācīties adīt vai salabot mašīnu;
  • saturs, kas ir saistāms ar kādu situāciju, piemēram, ēst gatavošanu, kalpo kā motivācija cilvēkiem no skatīšanās fāzes pāriet uz reālu rīcību;
  • neatkarīgi no tā, vai nepieciešams iegūt kādas prasmes vai ieteikumus – cilvēks vēlas redzēt reālu pieredzi, arī kļūdas, jo autentisks saturs padarīs mācīšanos vai pirkumu veikšanu mazāk biedējošu un sniegs motivāciju;
  • pat, ja cilvēks video ir skatījies, lai kaut ko iemācītos, gadās, ka tādējādi viņš nonāk līdz pirkumam. Visvienkāršākais piemērs ir ēst gatavošana – kad lietotājs būs iepazinies ar to, kā gatavot, kas nepieciešams, kāda ir darbību secība, diezgan reāli, ka viņš dosies uz veikalu un veiks pirkumu, iegādājoties receptes sastāvdaļas;
  • lai gan lietotāji, iespējams, neskatās ar nodomu veikt kādu konkrētu pirkumu, viņi bieži ir meklējumu fāzē, kas nozīmē, ka viņi skatās video, lai atrisinātu kādu no savām problēmām vai īstenotu vēlmes. Kad lietotājs skatās video, lai kaut ko iemācītos, viņš ir atvērts zīmolu un produktu piedāvājumiem, kas viņam var palīdzēt sasniegt personīgos mērķus;
  • video dod iespēju lietotājiem iesaistīties katrā pircēja ceļojuma (customer journey) posmā – no iepazīšanās līdz pat pirkumam. Pircēja ceļojumā, lai spētu atbildēt uz potenciālā klienta jautājumiem un neskaidrībām, var izmantot dažādus satura veidus – bloga ierakstus mājaslapā, bukletus, PDF failus, izglītojošus ierakstus sociālajos medijos un daudz ko citu, tostarp video saturu.
Pirkuma veikšana noskatoties video

Tev ir divi uzdevumi

Pavisam vienkārši:

  • palīdzi cilvēkiem atklāt jaunus produktus, zīmolus un idejas. Pat, ja konkrētajā brīdī viņi neplāno veikt pirkumu, intereses radīšana var viņus līdz tam aizvest;
  • pozicionē sevi, savu zīmolu kā noderīgu ekspertu konkrētajā nozarē, atbildot uz cilvēku biežāk uzdotajiem jautājumiem, ar video palīdzot risināt sasāpējušas situācijas.

Seko līdzi tendencēm – ar ko video mārketings ir aktuāls šobrīd?

Ikviena biznesa ilgtermiņa mērķis mārketingā ir radīt ilglaicīgu pieprasījumu pēc viņa izstrādājumiem vai pakalpojumiem. Plānojot statēģiju, uzņēmumam ir jābūt skaidram priekšstatam par to, kāds ir plašāks uzņēmuma mērķis un ar kādām šī brīža aktualitātēm to iespējams realizēt. Ja vēl neesi skaidri sapratis virzienus, kuros doties, īstenojot mērķus – nepieciešams analizēt biznesu, lai noskaidrotu, kur slēpjas iespējas, jo tās var atrast ikvienā nozarē!

Tāpat ir ar aktualitātēm! Ja nezini, ko iekļaut savās video mārketinga aktivitātēs, varam padalīties ar vairākām iespējām, kas izriet no šī brīža aktualitātēm:

  • klienta izglītošana, piemēram, ar video tiešraižu vai bezmaksas apmācību palīdzību;
  • zīmola atpazīstamība – runā par savu uzņēmumu, iekļaujot video materiālos biznesa logotipu, nosaukumu u.c.;
  • iesaistes līmeņa palielināšana – ja vēlies mājaslapā samazināt atlēcienu līmeni konkrētā atvērumā, ar video stratēģijas palīdzību vari panākt, ka atlēcienu līmenis ir zemāks;
  • potenciālo klientu ģenerēšana. To vari izdarīt, stāstot gan par produktiem un pakalpojumiem, gan to vērtībām;
  • kopienu veidošana – ar konkrētiem tematiem, atbalstot dažādu kopienu iniciatīvas, vari attīstīt uzticību un lojalitāti;
  • plūsmas veicināšana uz mājaslapu – Tava uzņēmuma vietne ir iedarbīgs mārketinga un pārdošanas rīks, un ar video satura palīdzību vari novirzīt skatītāju, potenciālo klientu uz biznesa mājaslapu.

Video mārketings ir salīdzinoši jauns, bet ļoti efektīvs rīks, lai piesaistītu potenciālos klientus. Ņemot vērā tendences video satura veidošanā, iesakām Tev, izstrādājot un publicējot video, ņemt vērā dažus būtiskus noteikumus:

  1. padari video pieejamus. Ko tas nozīmē? Ievietojot video, pievieno tiem subtitrus. Šis ir ļoti svarīgi, jo, piemēram, Facebook platformā daļai lietotāju, ņemot vērā viņu paradumus, video tiek atskaņots bez skaņas. Ja nebūsi pievienojis subtitrus, bet lietotājs nevēlēsies saturu klausīties skaļi, viņš to nemaz nepatērēs;
  2. veido video sērijas, jo to popularitāte pieaug. Atbilstoši pārstāvētajai nozarei, vari izvēlēties, par ko informēt savu auditoriju. Ja viena no sērijām lietotājam šķitīs interesanta, viņš noteikti gaidīs nākamos video un turpinās tiem sekot;
  3. sadarbojies ar influenceriem, kas var palīdzēt produktu un pakalpojumu popularizēšanā.

7 populārākie video satura veidi – atrodi piemērotāko!

Skaidrojot tendences, noteikti jāpiemin, kādi ir populārākie video satura veidi. Visbiežāk uzņēmumi un arī privātpersonas veido šādus video:

  1. paskaidrojošie;
  2. prezentācijas tipa;
  3. pamācības;
  4. atsauksmju;
  5. pārdošanas;
  6. reklāmas;
  7. ieskats bloga rakstam vai citam saturam.

Video formāti, ar kuriem nevari nošaut greizi

Ņemot vērā, cik dažādās platformās iespējams ievietot video saturu, strauji mainās arī tendences, kas saistītas ar šī satura veida formātiem. Kas ir modē šobrīd?

1. Tiešraides (Live) – to popularitāte pieaug

Šāda video straumēšana kļūst arvien populārāka tieši zīmola videoklipiem sociālajos medijos. Tas ir ideāls veids, kā ilgāk piesaistīt auditoriju, nekā tas ir ar iepriekš ierakstītiem videoklipiem. Vari mijiedarboties ar klientiem, uzreiz atbildot uz viņiem interesējošiem jautājumiem.

2. 360 grādu video – vai esi jau izmēģinājis?

Šāda formāta video lieliski piemēroti pilnīgi jeb kam! Vari dot priekšroku 360 grādu video neatkarīgi no tā, vai vēlies demonstrēt savu jauno veikalu, vai lepojies ar nupat aizvadīto ceļojumu, ķer sajūtas pasākumā, konferencē vai festivālā. Šie video sniedz skatītājam interaktīvāku pieredzi, panākot virtuālās realitātes efektu. Kas ir interesanti – šādus video ļoti bieži izmanto azartspēļu industrijā.

3. Vlogošana – interesanta odziņa Tavam blogam

Publicējot saturu blogā, nebaidies tajā iesaistīt video formāta saturu. Tas palīdz izveidot dziļāku saikni ar auditoriju un veido līdzīgi domājošu cilvēku kopienu. Ļoti populārs vlogošanas veids ir YouTube mārketings.

4. Vertikāls video – veids, kā aizpildīt visu mobilā telefona ekrānu

Jā, tieši pateicoties viedtālruņiem vertikālie video ir iemantojuši popularitāti tieši vienas priekšrocības dēļ – tas dod iespēju aizpildīt visu viedierīces ekrānu. Vertikālais video attiecas uz Instagram stāstiem (Story), IGTV un Facebook laika joslu.

5. Video apmācības Tavā uzņēmumā

Saturs video formātā ir lieliski piemērots ne tikai, lai reklamētu Tavu piedāvājumu, bet arī uzņēmuma iekšējās komunikācijas attīstīšanai. Šādu saturu vari izmantot, lai apmācītu jaunos komandas biedrus, ietaupot laiku un resursus, lai izveidotu īpaši pielāgotas apmācības specifiskās programmās. Tā vietā vari izmantot slaidrādes veidotāju, lai padarītu apmācības interesantākas un vieglākas. Tāpat šāda formāta video būs piemēroti, ja vēlēsies apmācīt savus klientus.

Seši video mārketinga kanāli, kuros jābūt pieejamam arī Tavam video saturam

Domājot, kuros kanālos publicēt videoklipus, bet no kuriem labāk izvairīties, jāņem vērā būtisks faktors – kur ikdienā atrodas Tava mērķauditorija. Var gadīties, ka Tevis pārstāvētā niša ir plaša, un mērķauditoriju vari aizsniegt dažādās platformās, taču nereti pārstāvētā nozare ir šaura, kā rezultātā jāpielāgo saturs, izvēloties piemērotu platformu.

1. YouTube

Jau iepriekš skaidrojām YouTube būtisko nozīmi satura publicēšanai video formātā. Tā kā YouTube ir otra populārākā vietne, to apsteidzot vien Google, nemelosim, ja teiksim, ka tā ir līdere starp citām sociālo mediju platformām. Ko par YouTube saka fakti?

  1. 87% gadījumos uzņēmumi izmanto YouTube kā vienu no mārketinga kanāliem.
  2. Vairāk nekā puse YouTube lietotāju to izmanto caur mobilajām ierīcēm.
  3. Vidējais video skatīšanās ilgums šajā platformā no mobilajām ierīcēm ir 40 minūtes.
  4. Katru gadu par ~70% pieaug to meklējumu skaits, kas sākas ar “How to”, kas liecina, ka lietotājiem aktuāli ir tieši paskaidrojošie un pamācību video.
  5. Vidējais video garums ir 6-8 minūtes, tomēr pretstatu šim rada fakts, ka YouTube pati koncentrējas un padziļināta satura video – garākiem ierakstiem, nekā vidēji tie tiek izveidoti.
Mārketeri izmanto Youtube mārketinga stratēģijas

2. Facebook

Pusotrs miljards – apmēram tik lietotāju ikdienā izmanto Facebook platformu. Skaitlis ir ievērojams, un, visticamāk, šajā vietnē atrodas arī daļa no Tavas mērķauditorijas. Fakti, kas Tev būtu jāzina:

  • Facebook lietotāji vidēji dienas laikā noskatās vairāk nekā 8 miljardus video – tas ir neaptverami daudz;
  • video saturam Facebook platformā ir par 13,9% augstāks iesaistes līmenis, nekā tas ir ierakstiem, kuros pievienots tikai teksts vai attēli;
  • 81% uzņēmumu Facebook izvēlas kā video mārketinga platformu;
  • fakti par lietojumu – 85% lietotāju video skatās bez skaņas, bet 88% lietotni izmanto viedierīcē, tāpēc ieteicams optimizēt video priekš maziem ekrāniem un pievienot tiem subtitrus.
Facebook video postiem ir augsts iesaistes līmenis

Esi izveidojis skaistu video.. Bet ar to vien ir par maz!

Publicējot video saturu Facebook platformā, iesakām pieturēties pie šķietami zināmām un saprotamām lietām:

  1. saglabā sava zīmola identitāti, kas vijas caur visu publicēto saturu, tostarp video materiāliem. Tādējādi caur video uzņēmums būs viegli identificējams;
  2. augšupielādē videoklipus uzreiz Facebook. Ja iespējams, izvairies izmantot šo platformu, lai tur dalītos ar videoklipiem, kas publicēti citās vietnēs, piemēram, YouTube;
  3. piespraud video lapas augšpusē, ja, Tavuprāt, tas ir vērtīgs saturs, kas var interesēt Tavas Facebook lapas apmeklētājus. Tas ļaus iepazīstināt ar uzņēmumu un izcelt produktu;
  4. neveido garus video. Maksimālais ieteicamais video garums ir līdz 2 minūtēm, tomēr – jo īsāks, jo labāks, piemēram, 15 sekundes. Ja video būs īss, pastāv liela iespēja, ka lietotājs noskatīsies visu video līdz galam, ko, savukārt, atzinīgi vērtēs Facebook algoritms.

3. Instagram

200 miljoni Instagram lietotāju ik dienu apmeklē vismaz vienu uzņēmuma profilu, un 80% lietotāju seko vismaz 1 biznesa profilam – šie fakti ir pietiekami spēcīgi, lai Tu apdomātu sava uzņēmuma atrašanos Instagram vietnē, ja tur neesi jau tagad. Būtiski zināt, ka:

  • Instagram ieteicams publicēt īsus, vieglus un saistošus video. Video maksimālais garums ir tikai 60 sekundes, kas ierobežo iespējas izplūst garos skaidrojumos un detalizētos aprakstos video formātā;
  • ja vēlies ievietot garāku video saturu, izmanto IGTV. Tur varēsi publicēt video līdz pat stundai;
  • jāizstrādā tādus videoklipus, kas ir vizuāli pievilcīgi, koši, pamanāmi. Ņemot vērā, ka sākotnēji visi video tiek atskaņoti bez skaņas, Tev ir jāspēj ar vizuālo noformējumu piesaistīt uzmanību, lai lietotājs gribētu ieslēgt skaņu.

4. Snapchat

4 no 10 Snapchat lietotājiem saka, ka viņi ir atklājuši jaunu zīmolu, izmantojot lietotni. Ja vēlies publicēt saturu šajā lietotnē, pievērs uzmanību tās specifikācijai:

  1. ņemot vērā, ka Snapchat saistīts ar tūlītēju darbību, koncentrējies uz to, kas šobrīd ar Tevi notiek un kas konkrētajā laikā ir aktuāli;
  2. Snapchat videoklipi ir rotaļīgi, tāpēc veido dabisku, vienkāršu un nesamākslotu tēlu radītajā saturā;
  3. saglabā Snapchat estētiku, savos videoklipos izmantojot emocijzīmes un citus elementus.

5. LinkedIn

LinkedIn ir labs avots, kur atklāt potenciālos klientus. Noskaidrots, ka LinkedIn potenciālo klientu ģenerēšanā ir par 277% efektīvāks nekā Facebook un Twitter. Vairāk nekā puse (51%) video mārketeru izmanto šo platformu savā stratēģijā, un 84% no tiek atzīst to par veiksmīgu esam. Ja Tu esi nolēmis izmantot LinkedIn video satua publicēšanai, tad:

  • izmanto vizuālo stāstu stāstīšanu, lai pievērstu auditorijas uzmanību;
  • ievieto svarīgāko saturu pirmajās 10 videoklipa sekundēs;
  • nepārsniedz 30 sekunžu robežu, ja vēlies veicināt uzņēmuma atpazīstamību.
Lielākā daļa mārketeru izmanto linkedin platformu mārketinga stratēģijā

6. Twitter

Gandrīz trešā daļa lietotāju saka, ka izmanto Twitter, lai skatītos tajā videoklipus. Izmantojot šo platformu, lai tiktu īstenots video mārketings, svarīgi ir dalīties ar aktuālu informāciju īsā, kodolīgā veidā. Vērts atcerēties, ka:

  1. maksimālais video garums ir 30 sekundes, kas nozīmē, ka vēstījumam ir jābūt tiešam un ātri jānonāk pie galvenās informācijas;
  2. videoklipiem ieteicams pievienot virsrakstus vai subtitrus;
  3. Twitter populāri ir izmantot video kā tīzerus, atbildēt uz fanu jautājumiem un iesaistīties diskusijās.

Video mārketings joprojām aug un attīstās. Izstrādājot un ieviešot sava uzņēmuma mārketinga stratēģiju, nepieciešams sekot aktuālākajai informācijai, lai Tu būtu pirmais, kurš tendences ietērpj reālā saturā.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

CRM sistēma – rīks efektīvai pārdošanas darba organizēšanai

01.09.2024

Kas ir CRM sistēma? CRM ir klientu attiecību pārvaldības sistēma efektīva pārdošanas darba organizēšanai. CRM sistēma vienotā platformā apvieno dažādus biznesa procesus,…

Lasīt rakstu

B2C un B2B mārketings: Kāda ir atšķirība

11.02.2021

B2B un B2C – kāda ir atšķirība terminiem? B2B (business-to-business) ir vērsts no viena uzņēmuma citam, savukārt B2C (business-to-consumer) ir vērsts no…

Lasīt rakstu

Tirgus segmentēšana – veiksmīgas mārketinga stratēģijas pamats

28.06.2024

Segmentēšanas veidi: demogrāfiskā, ģeogrāfiskā, psihogrāfiskā un uzvedības segmentēšana Ja agrāk segmentācija tradicionāli skāra ģeogrāfiskos un demogrāfiskos faktorus kā vecums, dzimums, tautība, dzīvesvieta,…

Lasīt rakstu