TOP 8 e-komercijas platformas internetveikala izveidei

E-komercijas biznesa uzsākšana ir aizraujoša – jāizvēlas sava uzņēmuma nosaukums, jāizveido logotips un zīmols, kā arī, protams, sava vietne. Plānojot interneta veikala izstrādi, jau sākumā ir lielais jautājums – kādu e-komercijas platformu izvēlēties? Šis ir atbildīgs un sarežģīts process, kura laikā jāapsver gan tas, kā Tavs uzņēmums darbojas pašlaik, gan tas, kā Tu ceri, ka tas darbosies nākotnē. 

Edgars Kebbe

Atjaunināts 26.10.2024

E-komercijas pasaule ir kļuvusi arvien daudzpusīgāka, un tajā ir pieejamas dažādas platformas sava interneta veikala izstrādei – katrai no tām ir savs unikālais funkciju un priekšrocību kopums.

Šajā rakstā mēs sīkāk aplūkosim dažas no populārākajām šodien pieejamajām e-komercijas platformām. Lasi un uzzini turpinājumā!

Kas ir e-komercijas platforma?

E-komercijas platforma ir programmatūras risinājums vai pakalpojums, kas ļauj uzņēmumiem izveidot interneta veikalu un pārdot savus produktus vai pakalpojumus tiešsaistē.

Ko nodrošina e-komercijas platformas

E-komercijas platformas nodrošina uzņēmumiem virkni funkciju, piemēram, produktu katalogu, iepirkumu grozu, maksājumu apstrādi, pasūtījumu pārvaldību utt.

Dati liecina, ka 79% cilvēku, kuri iepērkas, vismaz reizi mēnesī to dara online vidē – dažāda veida e-komercija un tās platformas pēdējos gados ir kļuvušas arvien populārākas, jo arvien vairāk gan pircēju, gan uzņēmumu atzīst tiešsaistes pārdošanas priekšrocības.

Tieši dažāda veida e-komercijas platformas ir tās, kas nodrošina šīs priekšrocības uzņēmumiem – ar to palīdzību preču vai pakalpojumu pārdevēji var sasniegt plašāku auditoriju, palielināt pārdošanas apjomu un ieņēmumus, kā arī samazināt izmaksas, kas saistītas ar fiziska veikala vadīšanu.

Līdz ar online komercijas pieaugumu tirgū ir pieaudzis pieejamo e-komercijas platformu skaits, un katrai no tām ir savs funkciju un priekšrocību kopums.

Uzņēmumiem rūpīgi jāizvērtē pieejamās iespējas, lai noteiktu, kura platforma ir vispiemērotākā to īpašajām vajadzībām un budžetam.

E-komerciju platformu cenas var atšķirties, kā arī piedāvātās funkcijas, tāpēc uzņēmuma jāizvērtē, ko vēlās pirms iegādāties ekomercijas platfromu.

Lai palīdzētu to izvērtēt Tev, esam sagatavojuši galveno platformu apkopojumu!

E-komercijas platformu veidi

Lai arī mūsdienās e-komercijas platformām ir dažādas formas, ņemot vērā to funkcijas un popularitāti, esam apkopojuši informāciju par divām biežāk izplatītajām. Kādas tās ir?

Ir trīs ekomercijas platfromu veidi - saas, open source un custome made

#1 SaaS (Software-as-a-service) platformas

Tas ir programmatūras piegādes modelis, kurā klienti piekļūst programmatūras lietojumprogrammām, izmantojot tīmekļa pārlūkprogrammu vai īpašu lietojumprogrammu, nevis instalējot un uzturot programmatūru savos datoros vai serveros.

Tam ir vairākas priekšrocības, piemēram, pašam klientam nav sākotnēji daudz jāiegulda programmatūras izveidē.

Uzticamai SaaS e-komercijas platformai būs API bibliotēka (centralizēts lietojumprogrammas saskarnes kolekciju katalogs, ko var izmantot citi lietotāji organizācijā), lai Tu varētu savienot pašreizējās komandas izmantotos rīkus ar SaaS platformu. Turklāt programma palīdz Tev mainīt vietni pēc vajadzības un nodrošina palīdzību visā atjaunināšanas procesā.

SaaS ir labākā alternatīva maziem un vidējiem uzņēmumiem. Tas ir uzticams partneris, kas atbalsta un piedāvā praktiskus tehnoloģiskos risinājumus. Līdz ar to SaaS lietotāju skaits ir ārkārtīgi liels, un tas kļūst par populārāko risinājumu.

Piemēri populārākajām SaaS platformām:

#2 Atvērtā pirmkoda (open-source) platformas

Atvērtā koda online pārdošanas platformas ir programmatūras risinājumi, kurus var izmantot bez maksas un kurus uzņēmumi var pielāgot savām īpašajām vajadzībām.

Šīs platformas piedāvā uzņēmumiem lielu elastības pakāpi un kontroli pār savu tiešsaistes veikalu. Tomēr tiem ir nepieciešamas tehniskas zināšanas, un to uzstādīšana un pārvaldība var būt laikietilpīga.

Tomēr jāņem vērā kāda būtiska nianse – izmantojot atvērtā koda e-komercijas platformas, Tu nesaņemsi klientu atbalstu savam tiešsaistes veikalam. Tāpēc sarežģītās situācijās problēmas būs jāatrisina pašam, kas prasīs specifiskas zināšanas, vai arī jāpiesaista zinošs speciālists, kurš spēs palīdzēt.

Maziem un vidējiem uzņēmumiem, kuriem pašiem nav zināšanu un prasmju, lai spētu viegli mainīt atvērtā pirmkoda programmatūru, veicot vēlamos risinājumus, šāds risinājums nebūs pats piemērotākais. Tādējādi šo risinājumu bieži izmanto tieši vidēja lieluma vai uz tehnoloģijām orientēti uzņēmumi.

Piemēri atvērtā pirmkoda platformām:

#3 Pēc pasūtījuma izstrādātas (Custom made) platformas

Pēc pasūtījuma izstrādāta e-komercijas platforma ir programmatūra, kas ir izstrādātā tieši Tava uzņēmuma vajadzībām.

Izstrādātājs vai izstrādes uzņēmums no nulles veic koda izstrādi unikālas mājaslapas vajadzībām. Tas nozīmē, ka platformas kods būs unikāls uzņēmuma un klientu vajadzībām, tādējādi varēsi tajā veikt izmaiņas, uzlabojot sava internetveikala darbību.

Lai gan šķiet, ka pēc pasūtījuma izstrādātai e-komercijas platformai vajadzētu būt izcilai izvēlei – tai var būt arī savas negatīvās puses.

Izveide var būt dārga un laikietilpīga, atkarībā no tā, cik labi izvēlētā e-komercijas platforma ir pielāgota. Jāņem vērā, ka liela nozīme būs izstrādātāja zināšanām – tas, cik labi izstrādāts tiks kods, būs atkarīgs no viņa.

Tomēr pielāgotai e-komercijas platformai ir arī daudz priekšrocību, piemēram, tas, ka to var izgatavot atbilstoši precīzām specifikācijām un prasībām. To būs viegli papildināt un vajadzības gadījumā mērogot, un to varēs integrēt ar citu Tava biznesa programmatūru.

TOP e-komercijas platformas: kādas ir populārākās iespējas?

E-komercijas platformas ir kļuvušas par būtisku rīku uzņēmumiem, kas vēlas pārdot savus produktus online vidē. Tā kā ir pieejamas tik daudz iespējas, var būt grūti noteikt, kura platforma ir vispiemērotākā Tavam uzņēmumam. Lūk, apskatīsim dažas no populārākajām šodien pieejamajām online veikala izveides platformām!

1. WooCommerce

WooCommerce ir viena no pasaulē populārākajām e-komercijas platformām mazo un vidējo uzņēmumu vidū, kas ir balstīta WordPress satura pārvaldības sistēmas bāzē.

WooCommerce ir viena no pasaulē populārākajām e-komercijas platformām mazo un vidējo uzņēmumu vidū, kas ir balstīta WordPress satura pārvaldības sistēmas bāzē. Tas ir bezmaksas spraudnis (plugin), kas ar vienu klikšķi ļauj pārvērst savu WordPress vietni par pilnībā funkcionējošu e-komercijas veikalu. WooCommerce galvenokārt izceļas ar savu vienkāršību un daudzpusību.

WooCommerce ir pazīstama ar savu elastību un mērogojamību, kā arī plašo paplašinājumu (extensions) un papildinājumu (add-ons) klāstu, ko var izmantot, lai papildinātu tā funkcionalitāti. Jāsaprot, ka WooCommerce tehniski ir tikai veiksmīga veikala pamats. Taču tajā iespējams atrast visdažādākos bezmaksas un maksas spraudņus, ar kuriem var paplašināt veikalu atbilstoši savām vajadzībām.

Dažādība ir WooCommerce galvenā priekšrocība – šī platforma vienlīdz laba būs kā maziem, tā lieliem online veikaliem. Neieguldot lielus naudas un laika līdzekļus, var izveidot elegantu un funkcionālu interneta veikalu īsā laika posmā.

WooCommerce būs piemērota izvēle visdažādākajiem uzņēmumiem, piemēram:

  • fizisku izstrādājumu tirgotājiem (piemēram, ievārījums vai mājās adītas šalles);
  • digitālo produktu pārdevējiem (piemēram, ja Tu pārdod savas grāmatas);
  • biļešu pārdevējiem (piemēram, uz koncertiem, semināriem vai kongresiem);
  • ierobežotas piekļuves lietotāju grupai radītam saturam (piemēram, tiešsaistes apmācībām);
  • u.c.

Tomēr jārēķinās, ka tehniskās zināšanas šādā platformā uzstādītam interneta veikalam būs nepieciešamas gan izveides, gan uzturēšanas procesā. Piemēram, jaunais uzņēmējs pats varēs izveidot interneta veikalu saviem spēkiem bez programmēšanas, jo process ir intuitīvs un internetā ir daudz materiālu, ar kuru palīdzību iespējams apgūt izveides procesu, bet jārēķinās, ka tas prasīs laiku. Taču vēlāk, biznesam attīstoties, būs nepieciešamas padziļinātākas zināšanas funkcionalitātes pilnveidei, un tad nāksies piesaistīt speciālista palīdzību.

Kādas ir WooCommerce priekšrocības?

  • Viegli uzstādīt.
  • Plašs klāsts ar dizaina sagatavēm.
  • Plaša maksas un bezmaksas spraudņu (plugins) bibliotēka.
  • Liela atbalsta kopiena.
  • SEO draudzīgs.
  • Neierobežotas pielāgošanas iespējas.
  • Spēcīga satura pārvaldības sistēma.
  • Tev pieder interneta veikals.
  • Pilnīga kontrole pār saviem datiem.
  • Augot biznesam, var turpināt attīstīt tajā pašā platformā.
  • Salīdzinoši ātri apgūstama lietošana.

Kādi ir WooCommerce trūkumi?

  • Platformas uzturēšana ir Tava atbildība.
  • Augot biznesam un attīstoties funkcionalitātei, nāksies piesaistīt speciālistus.
  • Jādomā par atjauninājumu uzstādīšu.
  • Atjauninot moduļus, var rasties darbības traucējumi, kuru novēršanai jāpiesaista speciālisti.
  • Uzņēmumiem, kuri strādā uz dažādām valstīm un grib pielāgot dizainu vai norēķinu procesu katrai no valstīm atšķirīgi, var būt izaicinājums izveidot efektīvu risinājumu.
  • Līdz 50 000 produktu. Lielākiem interneta veikaliem, iespējams, jāizvēlas Magento Open Source vai Custom risinājums.

Mans personīgais viedoklis

Esmu strādājis ar WooCommerce gan lielos, gan mazos projektos, un, manuprāt, WooCommerce ir ideāls risinājums mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuri jau ir notestējuši savu biznesu un kuriem ir stabili ikmēneša ienākumi. Šeit Tu vari izveidot nelielu interneta veikalu biznesa sākuma posmā, un, augot biznesam, uz esošā risinājuma bāzes turpināt attīstīt veikalu, papildinot funkcionalitāti, integrējot ar noliktavas sistēmu, ERP, CMS utt. Arī tad, ja augs produktu klāsts, nebūs problēmas darboties ar šo pašu platformu.

Nepieciešams izstrādāt internetveikalu?

Ja vēlies to uzticēt profesionālim, piesakies konsultācijai ar E-komercija.lv speciālistiem – mēs uzklausīsim Tavas vēlmes un sagatavosim tām atbilstošu piedāvājumu, kas lietotājam draudzīgu mājaslapas dizainu apvienos ar augstu tehnisko kvalitāti!

Pieteikties konsultācijai

2. Wix

Wix platformā iespējams bez maksas izveidot pamata vietni, taču, lai izmantotu e-komercijas opcijas, būs nepieciešams iegādāties maksas plānu.

Wix platformā iespējams bez maksas izveidot pamata vietni, taču, lai izmantotu e-komercijas opcijas, būs nepieciešams iegādāties maksas plānu.

Ciktāl tas attiecas uz e-komercijas funkcionalitāti, Wix ir daži noderīgi rīki. Piemēram, platforma ļauj tirgotājiem izsekot pasūtījumiem, pieņemt tiešsaistes maksājumus, pārdot produktus vairākos kanālos un izveidot tā sauktās “pamestā groza” kampaņas.

Wix izmanto vienkāršu un intuitīvu vilkšanas un nomešanas (drag-and-drop) redaktoru, kas ļauj ērti izveidot savu e-komercijas vietni. Nav nepieciešamas padziļinātas zināšanas – vajag tik vien kā izvēlēties vēlamo veidni, pielāgot to, velkot un nometot elementus.

Tomēr labākā daļa ir tāda, ka Tev nav jāzina, kā kodēt. Wix palīdz izveidot profesionālu vietni uzņēmumam bez raizēm par tādām lietām kā HTML vai CSS.

Wix ir vienlīdz labs risinājums dažādiem uzņēmējiem – vari izveidot savu online veikalu, lai pārdotu fiziskus un digitālus produktus – no mūzikas līdz e-grāmatām un ar rokām darinātiem priekšmetiem.

Wix piedāvā visas tradicionālās maksājumu iespējas, tostarp PayPal, Stripe un Square. Kopumā ir vairāk nekā 50 dažādu norēķinu iespēju, tāpēc katrs var atrast nepieciešamo. Wix neatbalsta Amazon vai Apple Pay, taču ir pietiekami daudz citu iespēju, lai to kompensētu.

Kādas ir Wix priekšrocības?

  • Lietotājam draudzīga platforma – vietnes izveides process vietnē Wix ir pārsteidzoši vienkāršs.
  • Iespējams tirgot dažādas preces – vari pārdot fiziskas un digitālas preces.
  • Bez pārdošanas maksas — Wix neiekasē nekādu komisiju.
  • Pievilcīgas veidnes — Wix pieejamās veidnes ir pievilcīgas, profesionālas un modernas.
  • Live rediģēšana — Wix piedāvā tiešraides rediģēšanu, lai Tu varētu precīzi redzēt, kā lapas parādīsies tiešsaistē.

Kādi ir Wix trūkumi?

  • Nav brīdinājumu par krājumu pārvaldību – Wix nepateiks, kad pieejamie apjomi samazinās, tādējādi apgrūtinot mērogošanu.
  • Pārāk liela radošā brīvība – pilnīga radošā brīvība var traucēt e-komercijas dizaina paraugpraksei.
  • Ielādes ātrums – Wix vietņu ielāde parasti nav ļoti ātra. Ja vēlies izveidot lielu veikalu, kurā ir liels apmeklējumu skaits, Wix var nebūt labākā izvēle.
  • Pielāgošana – kopumā viss izskatās ļoti labi izstrādāts, taču dažus elementus, piemēram, apstiprinājuma e-pasta ziņojumus, nevar pilnībā pielāgot.
  • Pamata veikala navigācija – navigācijas sistēma, izmantojot Wix, ir diezgan vienkārša, kas var apgrūtināt iespējas lielajiem uzņēmumiem sakārtot savus krājumus klientiem saprotamā veidā.

3. Shopify

Shopify pastāv jau vairāk nekā 16 gadus – ar teju 4 miljoniem veikalu, kas izveidoti, izmantojot platformu, varam apgalvot, ka šī ir viena no labākajām opcijām mazajiem uzņēmumiem, kas vēlas ātri izveidot tiešsaistes veikalu paša spēkiem un notestēt savu biznesa ideju.

Shopify pastāv jau vairāk nekā 16 gadus – ar teju 4 miljoniem veikalu, kas izveidoti, izmantojot platformu, varam apgalvot, ka šī ir viena no labākajām opcijām mazajiem uzņēmumiem, kas vēlas ātri izveidot tiešsaistes veikalu paša spēkiem un notestēt savu biznesa ideju.

Tas ir viss vienā (all-in-one) risinājums, kas ļauj izveidot savu tiešsaistes veikalu, pārvaldīt savus produktus un apstrādāt maksājumus. Shopify ir pazīstams arī ar savu lietošanas vienkāršību, ko var izmantot pat tie, kuriem ir ierobežotas tehniskās zināšanas.

Shopify izceļas ar plašu funkciju klāstu, tostarp maksājumu apstrādi, preču pārvaldību, piegādi un pasūtījuma izpildi, un daudz ko citu. Šīs funkcijas ļauj uzņēmumiem ērti pārvaldīt visus sava tiešsaistes veikala aspektus vienuviet. Tāpat vari arī sinhronizēt savu sociālo mediju biznesa lapu ar savu Shopify veikalu, lai palielinātu pārdošanas apjomu.

Ja es nonācis sarežģītā situācijā, Shopify komanda palīdzēs – tā ir pieejama visu diennakti, lai palīdzētu Tev, izmantojot tiešsaistes tērzēšanu. Shopify piedāvā risinājumu Tavai problēmai un ļauj integrēt citas lietotnes, kas var būt noderīgas.

Maksājuma saņemšana vietnē Shopify vairs nav problēma. Shopify tagad piedāvā vairākas maksājumu iespējas, tostarp trešo pušu platformas. Šīs funkcijas priekšrocība ir tas, ka apstrādāt darījumus no Tava online veikala ir ātri un viegli. Tas arī nozīmē, ka vari paplašināt savu mērķauditoriju un pārdot vēlamo jebkuram citam visā pasaulē.

Lai gan ir daži trūkumi, piemēram, ikmēneša maksa un ierobežotas dizaina iespējas, kā arī lielākas ikmēneša izmaksas, palielinot funkcionalitāti, Shopify izmantošanas priekšrocības tomēr pārsniedz trūkumus.

Kādas ir Shopify priekšrocības?

  • Uzņēmums ar lielu pieredzi, tāpēc nav jādomā, ka platformu pēkšņi varētu slēgt.
  • Dažādi maksas plāni, lai katrs var izvēlēties sev piemērotāko un nepārmaksā par nevajadzīgām funkcijām.
  • Ir viegli piekļūt Shopify motīva kodam, un tiek piedāvāti daudzi atbalsta materiāli un apmācības, lai palīdzētu Tev pašam izveidot savu veidni (vai pārveidot esošu, lai tajā būtu vajadzīgās funkcijas).
  • Tirdzniecības vietas funkcijas – Tu vari izmantot Shopify “tirdzniecības vietu” sistēmu, lai pārdotu preces klātienē (t.i., mazumtirdzniecības vietās, tirgus stendos utt.), ja Tev ir “Pamata” plāns vai augstāks.
  • Tāpat kā daudzās citās mūsdienu satura pārvaldības sistēmās, kreisajā pusē esošā izvēlne ļauj piekļūt funkcijām vai saturam, ko pēc tam vari konfigurēt vai rediģēt labajā pusē.
  • Nav jādomā par drošību.

Kādi ir Shopify trūkumi?

  • Moduļiem ir ikmēneša maksa.
  • Slikta SEO pielāgotība.
  • Grūtības ar satura (bloga) veidošanu, jo nav iespējams veidot kategorijas, redaktora iespējas ir limitētas, tāpat ir problēmas ar satura vizuālo noformējumu.
  • Ierobežota pielāgošana – lai gan Shopify ir iespējams spielāgot savām vajadzībām, tomēr tā neizmanto ierasto PHP valodu, bet gan savu Liquid, kuru ne visi programmētāji pārzina.
  • Nav e-pasta hostinga. Tomēr šo problēmu var viegli novērst, ziņojumus no klientiem uzreiz pārsūtot uz savu uzņēmuma e-pastu.
  • Grūtības aiziet – ir jārēķinās, ka gadījumā, ja vēlēsies mainīt platformu, tas būs ļoti grūti izdarāms. Ja kādreiz nolem pamest Shopify, neaizmirsti, ka vari paņemt līdzi tikai CSV pārskatu.

Mans personīgais viedoklis

Manuprāt, Shopify ir lielisks risinājums mazajiem uzņēmumiem, uzsākot savu e-komercijas biznesu, kas ļauj ātri izveidot interneta veikalu ar visām nepieciešamām funkcijām pārdošanai internetā. Lielāko daļu darbu varēsi paveikt bez programmēšanas – ja būs nepieciešama kāda funkcionalitāte, to varēsi ieviest, uzstādot maksas moduļus. Tāpat liels pluss ir speciālistu pieejamība – ja būs nepieciešama kāda pielāgošana, varēsi atrast speciālistu, kurš to realizēs.

Augot pārdošanas apmēriem, piedāvājumam, arvien biežāk varētu rasties vajadzība pēc pielāgotiem risinājumiem, kurus būs grūti vai pat neiespējami nodrošināt ar Shopify palīdzību – tad noteikti migrēsi uz WooCommerce vai līdzīgām platformām.

Lai arī Shopify apgalvo, ka ir SEO draudzīgi, realitātē šie risinājumi diezgan slikti rankojas Google meklētājā, salīdzinot, piemēram, ar WooCommerce, kas Google meklētājā rankojas daudz labāk. Ir arī dažādi izaicinājumi ar daudzvalodību.

Bet mazajiem uzņēmumiem es šo risinājumu noteikti iesaku – labāk ietaupīt naudu, veidojot internetveikalu Shopify, un to naudu ieguldīt reklāmā un atpazīstamības veicināšanā.

4. Mozello

Mozello ir e-komercijas platforma/vietņu veidotājs, kas ļauj ikvienam ātri un vienkārši izveidot interneta veikalu.

Mozello ir e-komercijas platforma/vietņu veidotājs, kas ļauj ikvienam ātri un vienkārši izveidot interneta veikalu. Latvijā bāzētās programmatūras kompānijas produkts Mozello ir paredzēts lietotājiem, kuri bez kodēšanas zināšanām paši vēlas izstrādāt online veikalu.

Mozello ļauj bez maksas izveidot vietni vien dažu minūšu laikā. Mozello piedāvā bagātīgu motīvu izvēli, no kuriem izvēlēties – lieliski ir tas, ka vietnes izveides laikā veidnes var apmainīt jebkurā laikā, neuztraucoties par labojumu zaudēšanu.

Mērogojamības un ilgtermiņa risinājumu ziņā šī nav labākā izvēle. Taču tas ir lielisks risinājums maziem uzņēmumiem un individuāliem lietotājiem, kuri vēlas atvērt vienkāršu tiešsaistes veikalu.

Mozello bezmaksas plāns piedāvā pietiekami daudz funkciju, lai sāktu darbu, taču ierobežotā pielāgošana ir lielākais Mozello lietošanas trūkums. Tu varēsi mainīt pamata lietas, piemēram, krāsas, fontus un attēlus, taču, ja vēlies pilnīgu pielāgošanas brīvību, Tev būs jāmeklē cits risinājums.

Mozello spēcīgākais pārdošanas punkts ir tā e-komercijas iespējas. Izmantojot Mozello, vari viegli izveidot skaistu tiešsaistes veikalu, lai pārdotu fiziskas un digitālas preces. Dažas no šīm funkcijām ir pieejamas bezmaksas plānā, taču, lai izmantotu papildu funkcijas, piemēram, pielāgotus laukus izrakstīšanās laikā, iespēju pārdot neierobežotus produktus un variantus, būs nepieciešams maksas plāns.

Pievienojot jaunus produktus, vari iekļaut kategoriju, nosaukumu, attēlus un aprakstu, kā arī papildu iestatījumus, piemēram, variantus, produktu grupas, reģistrācijas numurus un to, vai pārdod digitālos vai fiziskus produktus. Visos plānos ir iekļautas šīs funkcijas.

Kādas ir Mozello priekšrocības?

  • Nav jādomā par drošību.
  • Integrēti piegāžu un maksājumu risinājumi Latvijas tirgum.
  • Bezmaksas domēna un tīmekļa hostings.
  • Lietošanai gatavas veidnes.
  • Var sākt darbu bez maksas.
  • Iespējams mainīt veidni reāllaikā.
  • Iespējams nosūtīt līdz trim pasūtījumu atjaunināšanas e-pasta ziņojumiem, no kuriem viens ir obligāts un pieejams visos plānos, bet pārējie divi ir pieejami tikai pakalpojumā Premium Plus.
  • Mozello integrējas ar mārketinga rīku Engaga, ko izstrādājusi Mozello komanda. Tas ļauj apkopot e-pasta adreses ar baneriem, vietņu logrīkiem un uznirstošajiem logiem, kā arī reklamēt jaunas kolekcijas un izpārdošanu.

Kādi ir Mozello trūkumi?

  • Nav vilkšanas un nomešanas interfeisa.
  • Ierobežotas funkcijas.
  • Ierobežota bloga funkcija.
  • Ierobežotas iespējas mainīt dizainu.

Mans personīgais viedoklis

Es iesaku Mozello tiem uzņēmējiem, kuri meklē vienkāršus risinājumus. Mozello ir viegli lietojams un vienkāršs e-komercijas veidotājs bez sarežģītām funkcijām. Tomēr tas ir lielisks risinājums ar pamata e-komercijas funkcijām, uzsākot savu pirmo e-komercijas biznesu. Taču, līdz ko radīsies nepieciešamība pēc pielāgotas funkcionalitātes un sarežģītākas kataloga struktūras vai gribēsi nopietni konkurēt Google meklētāja TOP pozīcijās, ar Mozello nepietiks.

5. Magento 2 jeb Magento Open Source

Magento Open Source ir Adobe Commerce bezmaksas atvērtā pirmkoda versija.

Magento Open Source ir Adobe Commerce bezmaksas atvērtā pirmkoda versija. Magento ir daudzpusīga e-komercijas platforma, kas ir populāra vidējo un lielo uzņēmumu vidū – sistēma ir izturīga, apkalpojot lielas, sarežģītas mājaslapas ar milzīgu apmeklētāju skaitu. Magento lietotājiem ir pieejami simtiem unikālu funkciju, kas palīdz sazināties ar klientiem un pārdot savus produktus, tostarp dažas tādas nozīmīgas funkcijas kā pielāgotas piegādes un maksājumu metodes, vairākas veikalu mājaslapas un sarežģīti produktu katalogi.

Tomēr Magento iestatīšana var būt sarežģīta un prasa vairāk tehniskās zināšanas nekā citām platformām, tostarp programmēšanas iemaņas, tāpēc maziem uzņēmumiem vai tādiem, kuri vēl tikai plāno uzsākt savu uzņēmējdarbību, iesakām izvēlēties vienkāršāk pārvaldāmas internetveikala izveides platformas.

Kādas ir Magento 2 priekšrocības?

  • Vairāku vietņu pārvaldības rīks, kas ļauj pārvaldīt vairākus veikalus no viena informācijas paneļa.
  • Spēja apstrādāt 1000 pasūtījumus minūtē.
  • Bezmaksas lejupielāde un instalēšana, pateicoties atvērtajam kodam.
  • Augsta pielāgojamība.
  • Ātrs lapas ielādes laiks.
  • Daudz maksājumu iespējas, integrācijas, lietotņu un papildinājumu iespēju.
  • Aktīva globāla lietotāju kopiena.
  • Iespaidīgas drošības iespējas.
  • Mērogojamība un liela ietilpība.

Kādi ir Magento 2 trūkumi?

  • Nav viegli apgūstama bez zināšanām, nepieciešamas augsto tehnoloģiju prasmes.
  • Paplašinājumi var būt dārgi.
  • Ierobežots atbalsts, ja vien neizmanto Adobe Commerce.
  • Nav piemēroti maziem uzņēmumiem.
  • Salīdzinoši liela uzturēšanas maksa, jo nepieciešams algot dārgus, zinošus programmētājus.

Mans personīgais viedoklis

Magento 2 (Adobe Commerce) ieņem īpašu vietu tirgū. Gadu gaitā šī atvērtā koda e-komercijas platforma ir ieguvusi stabilu reputāciju kā viens no labākajiem e-komercijas risinājumiem vidējiem un lieliem uzņēmumiem.

Neskatoties uz lietošanas vienkāršības trūkumu un daudzajiem izdevumiem, Magento joprojām piedāvā tiešsaistes veikaliem visā pasaulē varenu sistēmu ar bezgalīgām pielāgošanas iespējām. Arī tās funkcijas ir liels pluss, ja tomēr nolemsi izmantot šo platformu. Kāpēc? Jo tūkstošiem funkciju apvienojumā ar ļoti drošu sistēmu sniegs vislabāko atbalstu, lai palīdzētu Tavam biznesam augt.

6. OpenCart

OpenCart ir bezmaksas atvērtā koda e-komercijas platforma, kas ir ideāli piemērota maziem un vidējiem uzņēmumiem.

OpenCart ir bezmaksas atvērtā koda e-komercijas platforma, kas ir ideāli piemērota maziem un vidējiem uzņēmumiem. Tā piedāvā virkni funkciju, piemēram, neierobežotu produktu un kategoriju pievienošanu, vairākas maksājumu un piegādes iespējas, kā arī vienkāršu interfeisu, kurā ir viegli orientēties. OpenCart būs ērti lietojams pat tiem, kam ir ierobežotas tehniskās zināšanas. Tā intuitīvais dizains un funkcionalitāte atvieglo tiešsaistes veikala pielāgošanu un pārvaldību.

Tāpat OpenCart piedāvā virkni pielāgojamu veidņu, kas ļauj uzņēmumiem izveidot unikālu un pievilcīgu dizainu savam tiešsaistes veikalam. Tādējādi ir viegli izveidot veikalu, kas atspoguļo konkrēto zīmolu un piesaista mērķauditoriju.

Taču ir arī kāds trūkums – tā ir ierobežotā mērogojamība. OpenCart var ierobežot uzņēmumus, kuri vēlas ātri palielināt mērogošanu

Kādas ir OpenCart priekšrocības?

  • Iespējams pārvaldīt vairākus veikalus no viena interfeisa.
  • OpenCart 3 piedāvā iespēju izveidot filiāļu sistēmu konkrētu produktu reklamēšanai. Izvēlies dažādas komisijas maksas un maksājuma veidus, piemēram, čeku, PayPal vai bankas pārskaitījumu
  • Ģenerē statistiku un pārskatus par uzņēmumu, piemēram, pārdošanas pārskatus, skatītos produktus un iegādātos produktus.
  • Arī daudzi OpenCart papildinājumi ir bezmaksas.
  • Tas neietver lielas pastāvīgās izstrādes izmaksas.
  • Kopiena un īpašs atbalsts.

Kādi ir OpenCart trūkumi?

  • Nepiedāvā daudz veidņu.
  • Speciālistu trūkums tirgū.
  • Tam ir mazāk spraudņu nekā citās līdzīgās platformās.
  • Iepriekš iestatītās piegādes metodes nevar mainīt. Ja vēlies pievienot savas piegādes metodes, būs nepieciešama izstrādātāju palīdzība.
  • Ierobežotas iebūvētās mārketinga funkcijas.
  • Tu būsi atbildīgs par lapas mitināšanu, izstrādi, uzturēšanu u..c

7. PrestaShop

PrestaShop ir atvērtā pirmkoda e-komercijas platforma, kas ļauj uzņēmumiem izveidot un pārvaldīt tiešsaistes veikalu.

PrestaShop ir atvērtā pirmkoda e-komercijas platforma, kas ļauj uzņēmumiem izveidot un pārvaldīt tiešsaistes veikalu. Ar savu ērti lietojamo saskarni, pielāgojamām veidnēm un funkciju klāstu PrestaShop noteikti ierindojas biežāk izmantoto platformu topā.

Visbiežāk to kā alternatīvu izvēlas tieši mazie un vidējie uzņēmumi, jo to apgūt ir gana vienkārši, taču tas neizslēdz vajadzību pēc tehniski zinoša speciālista, piemēram, ja vēlies attīstīt uzņēmējdarbību. Svarīgi, ka šī platforma nepiedāvā atbalstu klientam, kas var būt svarīgi problēmsituāciju gadījumā.

Kādas ir PrestaShop priekšrocības?

  • Bezmaksas.
  • Iebūvēta drošība.
  • Draudzīgs iesācējiem.
  • Ļoti aktīva komūna.
  • Lietotāji var vadīt vairākus veikalus, izmantojot vienu un to pašu administratora paneli.
  • Var arī pievienot integrāciju, lai savienotu savu veikalu ar sociālajiem tīkliem, tostarp Facebook, Instagram, TikTok, Discord un citām vietnēm.
  • Pašmitināts, pilna kontrole pār servera failiem.

Kādi ir PrestaShop trūkumi?

  • Nav piemērots lieliem internetveikaliem.
  • Grūtāk izmērāmi pārdošanas dati nekā līdzīgām platformām.
  • Tehniskais atbalsts tiek nodrošināts, izmantojot atbalsta plānus vai bezmaksas atbalstu oficiālajā PrestaShop kopienas forumā.
  • Programmas uzstādīšana un hostinga/domēna iegādei un konfigurēšanai ir jāveic paša spēkiem.

Mans personīgais viedoklis

Šī platforma nav piemērota iesācējiem. Ja Tu vai Tava komanda pietiekami labi pārzināt HTML, CSS un PHP vai varat atļauties nolīgt izstrādātāju, iespējams, ka PrestaShop atbilst Tava uzņēmuma vajadzībām. Tā kā atvērtā pirmkoda programmatūra ir ļoti pielāgojama, šis risinājums ir aprīkots ar spēcīgu funkciju komplektu, kas ir pieejams jau no paša sākuma, un ir pieejams arvien plašāks papildinājumu klāsts, no kuriem izvēlēties.

Ja esi gatavs ienirt un sākt veidot savu PrestaShop veikalu, neaizmirsti izmantot aktīvās lietotāju kopienas priekšrocības, kas sniegs nepieciešamo palīdzību.

Es iesaku izvēlēties PrestaShop, ja Tev ir mazs budžets un vēlies izveidot standarta tiešsaistes veikalu ar dažām standarta funkcijām, kas nodrošina uzņēmuma parādīšanos tiešsaistē.

8. BigCommerce

BigCommerce ir mākonī balstīta platforma, kas paredzēta visu izmēru uzņēmumiem.

BigCommerce ir mākonī balstīta platforma, kas paredzēta visu izmēru uzņēmumiem. Tā piedāvā virkni funkciju, piemēram, neierobežotu produktu sarakstu, uzlabotas SEO iespējas un iebūvētu maksājumu apstrādi. BigCommerce ir pazīstams arī ar savu mērogojamību, ar spēju apstrādāt lielu apmeklētāju plūsmu un iespaidīgus pārdošanas apmērus.

BigCommerce ir lieliska izvēle uzņēmumiem, kas vēlas ātri un vienkārši izveidot un paplašināt savu tiešsaistes veikalu, it īpaši tiem, kuriem ir tehniskas zināšanas un budžets, ko ieguldīt savā e-komercijas vietnē.

BigCommerce nodrošina visu, kas nepieciešams – web hostings, produktu datu bāze, rīki veikala dizaina veidošanai, kā arī krājumu pārvaldība, mārketinga rīki, piegādes un nodokļu aprēķini un daudz kas cits.

BigCommerce ir arī SaaS (Software as a Service) platforma. Tas nozīmē, ka, lai izmantotu BigCommerce, Tev nav jālejupielādē nekāda programmatūra. Viss tiek darīts, izmantojot datora pārlūkprogrammu vai mobilās ierīces lietotni BigCommerce.

Kādas ir BigCommerce priekšrocības?

  • BigCommerce standartā ietver vairāk funkciju nekā jebkurš cits e-komercijas vietņu veidotājs. Tas ietaupīs daudz papildu naudas, kas citādi būtu jātērē trešo pušu lietotnēm.
  • Produktu opciju un variantu pievienošana ir ļoti vienkārša un ļoti elastīga. Atšķirībā no citām alternatīvām (piemēram, Shopify), izveidoto produktu variantu skaits gandrīz nav ierobežots.
  • BigCommerce ir piemērota e-komercijas platforma gan maziem, gan lieliem veikaliem. Turklāt, ja tiešsaistes veikala projekts paplašināsies, BigCommerce to pilnveidot būs ērti.
  • BigCommerce neiekasē darījumu maksu par saviem plāniem. Tas var ietaupīt diezgan daudz naudas, jo īpaši BigCommerce veikaliem ar zemām peļņas normām un daudzām transakcijām.

Kādi ir BigCommerce trūkumi?

  • Dažreiz plašo iespēju klāsts var būt mulsinošs.
  • Salīdzinot ar dažiem tā konkurentiem, būs jāmaksā diezgan daudz, lai izmantotu pamesto groza funkcionalitāti.
  • Ikgadējam tiešsaistes pārdošanas apjomam ir noteikti ierobežojumi – ja Tu tos pārsniegsi, būs jāizmanto dārgāks mēneša plānu.
  • Bezmaksas tēmas daudzos gadījumos ir pārāk līdzīgas viena otrai.
  • Atšķirībā no dažiem konkurējošiem produktiem, nevienam plānam nav pieejamas piegādes atlaides.

Mans personīgais viedoklis

Manuprāt, šī ir ārkārtīgi daudzpusīga tiešsaistes veikala platforma, kurā ir daudz iespēju. Platforma lepojas ar spēcīgiem pārdošanas rīkiem, augstu veiktspēju un daudzām funkcijām, lai attīstītu Tavu biznesu. Viens no lielākajiem šīs platformas trūkumiem ir tas, ka tā nav lēta, it īpaši pēc samaksas par lietotņu integrāciju.

Galu galā tas, vai BigCommerce ir Tev piemērotais e-komercijas risinājums, ir atkarīgs no Tava uzņēmuma vajadzībām. To ir viegli lietot, un lietotņu integrācijas piedāvā milzīgu elastības pakāpi, strādājot, lai attīstītu savu biznesu.

Kā izvēlēties savam uzņēmumam piemērotāko e-komercijas platformu?

Lai izvēlētos piemērotāko e-komercijas platformu savam uzņēmuma,, izvērtējiet sekojošos faktorus, ko piedāvā platforma - funkcijas, mērogojamība u.c.

Piemērotas online veikala izveides platformas izvēle ir ļoti svarīga Tava biznesa panākumiem. Tā kā ir pieejamas tik daudz iespējas, to var būt grūti noteikt – esam apkopojuši dažus galvenos faktorus, kas jāņem vērā, izvēloties online komercijas platformu:

  • funkcijas. Apsver, kas nepieciešams Tavam internetveikalam, piemēram, maksājumu apstrāde, piegādes iespējas, mārketinga rīki. Izvēlies platformu, kas piedāvā vēlamās funkcijas efektīvai biznesa vadīšanai;
  • mērogojamība. Apsver sava uzņēmuma izaugsmes potenciālu un izvēlies platformu, kas var augt kopā ar biznesu. Iesakām jau sākotnēji izvēlēties tādu risinājumu, kas spēj nodrošināt lielāku apmeklētāju plūsmas un pārdošanas apjoma apstrādi, kas būs svarīgi, uzņēmumam paplašinoties;
  • pielāgojamas iespējas. Iesakām izvēlieties platformu, kas ļauj pielāgot tiešsaistes veikalu, lai tas atbilstu Tava uzņēmuma zīmolam un vajadzībām. Labākais risinājums būs platforma, kas piedāvā pielāgojamas veidnes, dizaina rīkus un integrāciju ar citiem rīkiem un lietotnēm;
  • vienkārša lietošana. Ja vien Tev nav neierobežoti naudas, cilvēku un laika resursi, iesakām izvēlieties platformu, kas ir lietotājam draudzīga un viegli lietojama pat ar ierobežotām tehniskajām zināšanām, lai vēlāk to salīdzinoši vienkārši varētu apgūt Tava uzņēmuma darbinieki;
  • uzturēšanas izmaksas. Ņem vērā pastāvīgās platformas uzturēšanas izmaksas, tostarp hostinga maksas, drošības atjauninājumus un tehnisko atbalstu, kā arī apsver papildu izmaksas, piemēram, par dažādiem moduļiem, papildu aspektiem mājaslapā;
  • speciālistu pieejamība. Apsver izstrādātāju un tehniskā atbalsta pieejamību izvēlētajai platformai, kā arī viņu pakalpojumu izmaksas un kvalitāti – jo mazāka būs speciālistu pieejamība un specifiskākas nepieciešamās zināšanas, jo lielāka maksa par pakalpojumu var tikt piemērota;
  • tendence. Ir svarīgi izvērtēt arī to, cik populāra konkrētajā periodā ir mājaslapa. Kāpēc? Straujš popularitātes kritums var liecināt par kādām problēmām, tāpēc investēt mājaslapas izstrādē šādā platformā būs riskanti.

Vai Tev nepieciešams izstrādāt sava uzņēmuma internetveikalu, bet neesi pārliecināts par savām zināšanām to paveikt paša spēkiem? Negaidi – sazinies ar mums! E-komercija.lv pieredzējušie speciālisti spēs rast Tava biznesa specifikai piemērotāko risinājumu, lai Tu varētu sākt pelnīt internetā!

Kopsavilkums

Augot e-komercijas nozarei, ir būtiski paplašinājies arī platformu skaits, kurās iespējams izveidot savu internetveikalu. Mūsdienās izšķir dažādus e-komercijas platformu veidus – populārākās ir atvērtā pirmkoda platformas, mākonī balstītās platformas, kā arī paša uzturētās platformas un tā sauktās SaaS. Starp tām izšķir dažādus risinājumus – maziem un vidējiem uzņēmumiem īstā izvēle var būt, piemēram, Wix, OpenCart, Shopify, PrestShop. Turpretī lieliem – kā iepriekš minētās opcijas, tā, piemēram, WooCommerce, BigCommerce vai Magento.

Biežāk uzdotie jautājumi

Vai man ir nepieciešama e-komercijas platforma, lai pārdotu tiešsaistē?

Ja plāno pārdot kādas preces vai pakalpojumus, Tavās interesēs ir to darīt, izmantojot e-komercijas platformu. Kāpēc? Jo kvalitatīvi izveidots internetveikals, izmantojot e-komercijas platformu, palīdzēs paplašināt sasniedzamību, izmantojot SEO rīkus, un veidot uzticēšanos klientiem, izmantojot unikālu tiešsaistes pieredzi.

Vai es varu savienot savu e-komercijas platformu ar sociālajiem medijiem?

Jā, ir tādas e-komercijas platformas, kuras var savienot ar sociālo tīklu vietnēm.
Vairākas platformas, piemēram, Shopify, Wix, WooCommerce u.c. piedāvā iebūvētas integrācijas ar Facebook un Instagram, lai Tu varētu informēt lietotājus tieši tajos kanālos, kur viņi visbiežāk pavada savu brīvo laiku.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Digitālā mārketinga un SEO efektivitātes rādītāji: kā nomērīt un iegūt kontroli?

01.08.2024

Reklāmas snieguma kontrole – mērķis, kopš reklāmas pirmsākumiem Pirms digitālā mārketinga ēras saņemt precīzus reklāmas efektivitātes mērījumus bija gandrīz neiespējami. Kā teicis…

Lasīt rakstu

Satura mārketings: neatņemama e-komercijas sastāvdaļa

09.06.2023

Kas ir satura mārketings? Satura mārketings attiecas uz stratēģisku mārketinga pieeju, kas koncentrējas uz vērtīga, atbilstoša un kvalitatīva satura izveidi un izplatīšanu,…

Lasīt rakstu

Kas ir mārketings un kā to izmantot savā biznesā

14.10.2021

Kas ir mārketings Mārketings dažos vārdos…Mārketingu dažos vārdos un vienkāršotā valodā var saukt par darbību kopumu, kuru Tu, uzņēmējs vai mārketinga speciālists,…

Lasīt rakstu