Definīcija. Kas ir atslēgvārdu kanibalizācija?
Atslēgvārdu kanibalizācija (angļu valodā: Keyword Cannibalization) ir situācija, kad viena mājaslapa optimizē vairākas lapas uz vieniem un tiem pašiem atslēgvārdiem, radot savstarpēju konkurenci. Tā rezultātā Google un citi meklētājprogrammu algoritmi nevar skaidri noteikt, kura lapa ir visatbilstošākā konkrētajam meklēšanas vaicājumam. Tas samazina individuālo lapu reitingus, samulsina meklētājprogrammas un noved pie zemāka organiskā datplūsmas potenciāla. Lai nodrošinātu efektīvu SEO stratēģiju, ir būtiski identificēt un novērst šo problēmu, veicinot vienas autoritatīvas lapas indeksēšanu konkrētam atslēgvārdam.
Kā atslēgvārdu kanibalizācija ietekmē SEO?
Konkurence starp savām lapām: Ja vairākas lapas optimizētas vienam atslēgvārdam, tās sacenšas savā starpā, samazinot katras lapas individuālo autoritatāti un pozīciju.
Samazināta klikšķu skaita (CTR) un konversiju efektivitāte: Google var sadalīt organisko datplūsmu starp vairākām lapām, tā vietā, lai viena spēcīga lapa iegūtu lielāko daļu klikšķu un potenciālo klientu.
Grūtības meklētājprogrammām noteikt labāko lapu: Google algoritmi var būt neskaidri par to, kura lapa ir visatbilstošākā konkrētajam vaicājumam, kas var izraisīt nepareizu indeksāciju un sliktāku redzamību.
Samazināta autoritatāte un atpakaļsaišu ietekme: Ja ārējās saites tiek sadalītas starp vairākām līdzīgām lapām, neviena no tām nepiesaista pietiekamu autoritatāti, kas samazina vietnes kopējo SEO vērtību.
Nestabila pozīciju maiņa SERP rezultātos: Atslēgvārdu kanibalizācija var izraisīt nekonsekventas pozīcijas Google rezultātos, jo algoritmi var dažādos laikos rādīt dažādas lapas, neļaujot vienai no tām nostiprināties augstākajās pozīcijās.
Piemērs atslēgvārdu kanibalizācijai
Šeit piemērs kur atslēgvārds “virtuve” kanibalizējas starp divām mājaslapas sadaļām SERP meklēšanas rezultātos.

Kā novērst atslēgvārdu kanibalizāciju?
- Apvienot konkurējošās lapas vienā visaptverošā.
- Izmantot 301 patstāvīgo novirzīšanu (redirects) uz galveno lapu.
- Optimizēt lapas saturu un nolūku.
- Izmantot rel=”canonical“ tagu galvenajai lapai.
- Uzlabot iekšējo saišu saistīšanu.
- Regulāri veikt SEO auditu, lai laikus pamanītu problēmu.
Biežāk uzdotie jautājumi
Kas ir atslēgvārdu kanibalizācija un kāpēc tā ir problēma?
Atslēgvārdu kanibalizācija rodas, ja vairākas lapas sacenšas savā starpā par vieniem un tiem pašiem atslēgvārdiem, samazinot katras lapas efektivitāti un mulsinot meklētājprogrammas. Tas var negatīvi ietekmēt SEO stratēģiju un vietnes redzamību.
Kā es varu noteikt, vai mana mājaslapa cieš no atslēgvārdu kanibalizācijas?
Var izmantot Google Search Console, SEO rīkus kā Ahrefs vai SEMrush, vai izmantot Google meklēšanas operatorus un meklēt “site:jūsu-domēns.lv atslēgvārds“, lai redzētu, kuras lapas konkurē uz vieniem un tiem pašiem terminiem.
Kā novērst atslēgvārdu kanibalizāciju?
Apvienojot konkurējošās lapas, izmantojot 301 pāradresācijas, canonical tagus, uzlabojot iekšējo saistīšanu un optimizējot saturu, lai katra lapa kalpotu unikālam nolūkam.
Vai atslēgvārdu kanibalizācija vienmēr ir slikta?
Ne vienmēr. Dažkārt tā var palīdzēt dominēt SERP rezultātos un palielināt klikšķu skaitu, bet tas prasa stratēģisku pieeju.
Kā izvairīties no atslēgvārdu kanibalizācijas nākotnē?
Plānojot saturu, jāveic rūpīga atslēgvārdu izpēte un regulāri jāpārbauda SEO rādītāji, lai savlaicīgi identificētu un risinātu problēmas.