Definīcija. Kas ir kanoniskais tags?
Kanoniskais tags (angļu valodā: canonical tag) ir HTML elements, kas norāda meklētājprogrammām, kura konkrētās lapas versija ir uzskatāma par galveno vai oriģinālo. Tas ir būtisks SEO rīks, kas palīdz novērst satura dublēšanos, ļaujot konsolidēt vietnes autoritāti un saglabāt konsekvenci meklēšanas rezultātos. Pareizi pielietots, kanoniskais tags informē Google un citus meklētājus, kuru URL indeksēt, tādējādi uzlabojot lapas redzamību un novēršot potenciālu kaitējumu vietnes reitingiem.
Lūk, kā tas izskatās lapas kodā:
<link rel="canonical" href="https://piemers.lv/blogs/">
Kam paredzēts kanoniskais tags?
Kanoniskais tags ir paredzēts, lai risinātu problēmas, kas rodas no satura dublēšanās tīmekļa vietnē. Tas norāda meklētājprogrammām, kura lapas versija ir jāuzskata par galveno jeb “kanonisko”, tā novēršot konkurenci starp vienādiem vai līdzīgiem URL. Šis SEO rīks ir būtisks, ja vietnē pastāv vairākas URL versijas ar identisku vai līdzīgu saturu, piemēram, lappuses ar UTM parametriem, filtrētiem sarakstiem vai lokalizācijas variācijām. Tas palīdz saglabāt lapas SEO vērtību un uzlabot lietotāju pieredzi.
Kā kanoniskais tags ietekmē SEO?
Kanoniskais tags būtiski ietekmē SEO, jo tas palīdz konsolidēt mājaslapas autoritāti, novēršot satura dublēšanās problēmas. Kad vairākām lapām ir vienāds vai līdzīgs saturs, Google var būt grūti noteikt, kuru lapu rādīt meklēšanas rezultātos. Kanoniskais tags skaidri norāda, kura lapa ir galvenā, tādējādi novēršot konkurenci starp URL un uzlabojot prioritātes lapas pozīcijas. Tas palīdz koncentrēt saites spēku (Link Equity) uz pareizo lapu, kas uzlabo tās redzamību un meklētājprogrammu reitingus.
Vērtīga informācija par kanonisko tagu
- Kanoniskais tags tiek pievienots lapas HTML sadaļā
<link rel="canonical" href="URL"/>
- Ja kanonisko tagu nav iespējams izmantot, var pielietot 301 novirzīšanu vai izveidot pareizu robots.txt failu, lai kontrolētu meklētājprogrammu piekļuvi saturam.
- Kanoniskais tags ir īpaši svarīgs vietnēs ar dinamisku saturu, piemēram, e-komercijas platformās, kur var pastāvēt vairākas lapas ar vienu un to pašu produktu dažādos variantos.
- Pareiza kanoniskā taga izmantošana uzlabo lietotāju pieredzi, jo samazina mulsinošu vai lieku meklēšanas rezultātu parādīšanos.
- Ja vietnei ir vairākas valodu vai reģionu versijas, kanoniskais tags jāizmanto kopā ar hreflang atribūtu, lai nodrošinātu, ka Google saprot, kura versija ir paredzēta katrai auditorijai.
- Kanoniskā taga kļūdas, piemēram, norāde uz nepareizu vai neeksistējošu URL, var izraisīt indeksēšanas problēmas un kaitēt SEO.
- Var izmantot tādus rīkus kā Google Search Console, Screaming Frog vai Ahrefs, lai pārbaudītu, vai kanoniskais tags ir pareizi iestatīts un efektīvi darbojas.
Biežāk uzdotie jautājumi
Kas ir kanoniskais tags un kāpēc tas ir svarīgs?
Kanoniskais tags ir HTML elements, kas norāda meklētājprogrammām galveno URL, ja vairākās lapās ir līdzīgs vai identisks saturs. Tas ir svarīgs, lai izvairītos no satura dublēšanās, kas var kaitēt SEO. Meklētājprogrammas koncentrē saites autoritāti un indeksēšanas prioritāti uz norādīto kanonisko URL, uzlabojot vietnes pozīcijas
Vai es varu izmantot kanonisko tagu dažādās valodu versijās?
Kanonisko tagu nevajadzētu izmantot, lai norādītu uz citu valodu versijām. Tā vietā jāizmanto hreflang atribūts, kas palīdz meklētājprogrammām saprast, kura lapas versija ir paredzēta konkrētam reģionam vai valodai. Kanoniskais tags joprojām ir noderīgs katras valodas versijas ietvaros, lai novērstu dublētus URL.
Vai dinamiskas lappuses var izmantot kanonisko tagu?
Jā, kanoniskais tags ir ļoti noderīgs dinamiskās vietnēs, piemēram, e-komercijas platformās, kur viens produkts var parādīties dažādās kategorijās vai ar dažādiem URL parametriem. Kanoniskais tags norāda meklētājprogrammām, kurš URL ir galvenais, tādējādi novēršot dublēšanos un palīdzot saglabāt SEO vērtību.
Kas notiek, ja es nenorādu kanonisko tagu?
Ja kanoniskais tags netiek norādīts, meklētājprogrammas pašas mēģina noteikt, kuru URL uzskatīt par galveno. Tas var radīt neskaidrības un samazināt konkrētās lapas SEO vērtību. Nepareiza indeksācija var izraisīt reitingu kritumu un zemāku vietnes redzamību meklēšanas rezultātos.
Kā pārbaudīt, vai kanoniskais tags darbojas pareizi?
Lai pārliecinātos par kanoniskā taga pareizību, var izmantot rīkšus, piemēram, Google Search Console vai Screaming Frog. Pārbaudiet, vai URL ir precīzs un norāda uz galveno lapu. Tāpat ieteicams veikt testus, lai pārliecinātos, ka nav kļūdu, piemēram, neeksistējošu URL vai nepareizu saistību starp lapām.