View Categories

Definīcija. Kas ir NAP?

NAP (angļu valodā: Name, Address, Phone Number) jeb nosaukums, adrese un tālruņa numurs ir kritiski svarīgs lokālā SEO elements, kas nosaka uzņēmuma uzticamību un redzamību meklētājprogrammās. Google un citas meklētājprogrammas izmanto NAP datus, lai validētu uzņēmuma autentiskumu un precīzi attēlotu to vietējos meklēšanas rezultātos. NAP konsekvence dažādās tiešsaistes platformās – mājaslapā, katalogos, sociālajos tīklos – ir būtisks faktors, kas ietekmē pozīcijas un lietotāju uzticību.

Kam ir paredzēts NAP?

NAP ir paredzēts uzņēmumiem, kas vēlas palielināt savu redzamību vietējās meklēšanas rezultātos un nodrošināt precīzu kontaktinformāciju potenciālajiem klientiem. Tas ir īpaši būtisks vietējiem uzņēmumiem, piemēram, restorāniem, medicīnas iestādēm, autoservisiem un jebkuram biznesam ar fizisku atrašanās vietu. NAP palīdz Google un citām meklētājprogrammām validēt uzņēmuma esamību un autoritāti, uzlabojot tā meklēšanas ranga pozīcijas. Precīzi un konsekventi NAP dati nodrošina labāku klientu pieredzi un uzticamību.

Kur izvietot NAP informāciju?

  • Mājaslapā – kontaktu sadaļā un kājenē.
  • Vietējie un starptautiskie katalogi, piemēram, Yelp, Foursquare, Yellow Pages.
  • Sociālie mediji – Facebook, LinkedIn u.c.
nap piemērs google

Avots: https://www.onthemap.com/blog/nap-seo/

Biežāk uzdotie jautājumi

Kas ir NAP SEO kontekstā, un kāpēc tas ir svarīgs?

NAP ir viens no galvenajiem vietējā SEO faktoriem, kas palīdz meklētājprogrammām identificēt un verificēt uzņēmuma esamību. Konsekventa NAP informācija palielina uzticamību un uzlabo ranga pozīcijas Google vietējos meklēšanas rezultātos.

Kā nodrošināt, ka NAP dati ir konsekventi visās platformās?

Lai nodrošinātu konsekvenci, ir jāizmanto vienāds formāts visur: mājaslapā, katalogos un sociālajos tīklos. Ir ieteicams izmantot SEO rīkus, piemēram, Moz Local vai SEMrush Listing Management, lai atrastu un labotu neatbilstības.

Kurās vietnēs vislabāk izvietot uzņēmuma NAP informāciju?

NAP informācijai jābūt mājaslapā, Google Business Profile un populārākos direktorijos, piemēram, Yelp, Bing Places un Facebook.

Kā NAP ietekmē uzņēmuma pozīciju Google meklēšanas rezultātos?

Google izmanto NAP datu konsekvenci, lai noteiktu, cik uzticams un precīzs ir uzņēmums. Precīzi un konsekventi dati palielina iespēju iekļūt “Google Local Pack“.

Vai NAP ir svarīgs tikai vietējiem uzņēmumiem, vai tas ietekmē arī globālos uzņēmumus?

Lai gan NAP galvenokārt ir svarīgs vietējiem uzņēmumiem, tas var ietekmēt arī globālus uzņēmumus ar vairākiem birojiem, jo precīza informācija palīdz meklētājprogrammām pareizi saistīt atrašanās vietas ar meklējumiem.