Definīcija. Kas ir nofollow atribūts?
Nofollow atribūts (angļu valodā: Nofollow Attribute) ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē vietnes autoritāti un pozīcijas meklētājos. Tomēr ne visas saites darbojas vienādi. Viens no svarīgajiem elementiem, kas kontrolē saišu ietekmi, ir Nofollow atribūts (Nofollow Attribute). Šis HTML rel atribūts norāda meklētājprogrammām, ka konkrētā hipersaite nedrīkst nodot lapas autoritāti un ietekmēt pozīciju.
Kā darbojas nofollow atribūts?
Nofollow atribūts tiek pievienots HTML kodam šādā veidā:
<a href="https://piemers.lv" rel="nofollow">Saite</a>
Meklētājprogrammas, piemēram, Google, Bing un Yahoo, interpretē šo atribūtu kā norādi, ka saite nav jāievēro un tā nenodod SEO vērtību. Tas nozīmē, ka šāda saite neveicina lapas pozīcijas uzlabošanu meklētājos.
Kad un kā izmantot nofollow atribūtu?
Nofollow atribūts tiek izmantots šādās situācijās:
- Surogātpasta novēršana – novērš saites no zemas kvalitātes avotiem, piemēram, komentāros un foruma ierakstos.
- Sponsorētas saites – obligāti jāizmanto reklāmām un apmaksātām saitēm, lai Google neuzskatītu tās par organiskām.
- Neuzticami resursi – ja vēlaties norobežoties no saitēm uz saturu, kas nav uzticams vai atbilstošs jūsu vietnei.
- Iekšējās saites (retākos gadījumos) – ja vēlaties, lai dažas lapas netiktu prioritizētas indeksācijai, bet tam labāk izmantot noindex tag.
Biežāk uzdotie jautājumi
Kas ir nofollow atribūts un kā tas darbojas?
Nofollow ir HTML atribūts (rel=”nofollow”), kas norāda meklētājprogrammām nesekot saitēm un nenodot tām SEO vērtību. Tas tika ieviests, lai ierobežotu surogātpasta un nevēlamu saišu ietekmi.
Vai nofollow atribūts palīdz SEO?
Lai gan tas nenodod link equity, tās var palīdzēt uzturēt dabisku saišu profilu, novirzīt organisko datplūsmu un netieši sekmēt SEO stratēģiju.
Kad būtu jāizmanto nofollow atribūts?
Jāizmanto sponsorētām saitēm, lietotāju radītam saturam (komentāri, forumi) un neuzticamiem resursiem, lai izvairītos no nevēlamu saišu ietekmes uz SEO.
Kā pārbaudīt, vai saite ir nofollow?
Var izmantot SEO rīkuskā Ahrefs, Moz un SEMrush vai apskatīt lapas HTML kodu (rel=”nofollow”).
Vai Nofollow saites var kļūt par Dofollow?
Jā, ja vietnes administrātors to manuāli izmaina. Taču Google pati automātiski nepārveido nofollow saites par dofollow.