Strukturētie dati (Structured Data)

View Categories

Definīcija. Kas ir strukturētie dati?

Strukturētie dati (angļu valodā: Structured Data) ir standartizēta informācijas organizēšanas metode, kas palīdz meklētājprogrammām, piemēram, Google, labāk saprast tīmekļa vietnes saturu. Izmantojot strukturētos datus, informācija tiek formatēta konkrētos marķējumos, piemēram, JSON-LD, RDFa vai Microdata, kas atbilst schema.org standartiem. Tas ļauj meklētājprogrammām attēlot bagātinātos rezultātus, piemēram, produktu reitingus vai bieži uzdotos jautājumus, kas ievērojami uzlabo SEO veiktspēju un lietotāju pieredzi.

Kam ir paredzēti strukturētie dati?

Strukturētie dati ir paredzēti, lai palīdzētu meklētājprogrammām, piemēram, Google, Bing un citām, labāk izprast tīmekļa vietnes saturu un tā kontekstu. Tie nodrošina skaidru un standartizētu informāciju par konkrētiem elementiem, piemēram, produktiem, receptēm, notikumiem vai atsauksmēm, izmantojot strukturētu marķējumu. Šī informācija tiek izmantota, lai uzlabotu meklēšanas rezultātu vizuālo noformējumu, piemēram, parādot bagātinātos rezultātus, interaktīvas funkcijas vai izceltos rezultātus, kas veicina lielāku lietotāju iesaisti un klikšķu skaitu.

Kā strukturētie dati ietekmē SEO?

Strukturētie dati būtiski ietekmē SEO, uzlabojot mājaslapas redzamību un veicinot lietotāju iesaisti. Tie palīdz meklētājprogrammām labāk saprast vietnes saturu, ļaujot attēlot bagātinātus rezultātus, piemēram, reitingus, cenas vai notikumu laikus, kas piesaista vairāk uzmanības nekā parastie rezultāti. Lai gan strukturētie dati tieši nepalielina mājaslapas pozīciju Google meklētājā, tie netieši uzlabo klikšķu skaitu (CTR), kas ir svarīgs rādītājs, ko Google izmanto, lai noteiktu vietnes atbilstību un vērtību. Rezultātā vietne iegūst labākas pozīcijas un vairāk organiskā trafika.

Fakti par strukturētajiem datiem:

1. Schema.org: Strukturēto datu standarti tiek veidoti, izmantojot schema.org – atvērtu kopienas projektu, ko izstrādājuši Google, Microsoft, Yahoo un Yandex. Tas nodrošina vienotu marķējuma valodu, lai meklētājprogrammas saprastu saturu.

2. Populārākie izmantošanas gadījumi:

  • E-komercija: Produktu cenas, atsauksmes, noliktavas pieejamība.
  • Notikumi: Datumi, vietas, biļēšu informācija.
  • Uzņēmumi: Darba laiki, atrašanās vietas, tālruņa numuri.
  • Receptes: Sastāvdaļas, gatavošanas laiks, kaloriju daudzums.

3. Bagātinātie meklēšanas rezultāti: Strukturētie dati ļauj parādīt ne tikai Rich Snippets, bet arī citus uzlabotus rezultātus, piemēram, izceltos meklēšanas rezultātus (Featured Snippets), Knowledge Graph un Google Discover saturu.

4. Rīki datu pārbaudei:

5. Tehniskie aspekti: Strukturētos datus visbiežāk implementē ar JSON-LD, kas ir Google ieteiktais formāts, jo tas ir vienkāršāks, lasāmāks un vieglāk integrējams.

6. Atbilstība balss meklēšanai: Strukturētie dati ir īpaši noderīgi balss meklēšanas pieauguma laikmetā, jo tie palīdz meklētājprogrammām ātrāk un precīzāk atrast atbildes uz lietotāju jautājumiem.

7. Biežāk pieļautās kļūdas:

  • Nekorekti strukturēto datu marķējumi.
  • Pretrunīga informācija starp strukturētajiem datiem un redzamo saturu.
  • Pārmērīga datu marķēšana bez reālas nepieciešamības.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kas ir strukturētie dati un kāpēc tie ir svarīgi?

Strukturētie dati ir standartizēts informācijas marķējums, kas palīdz meklētājprogrammām labāk saprast jūsu vietnes saturu. Tie ir svarīgi, jo ļauj meklētājprogrammām parādīt bagātinātos rezultātus, piemēram, reitingus, cenas vai bieži uzdotos jautājumus. Tas uzlabo lietotāju pieredzi, palielina klikšķu skaitu un netieši ietekmē vietnes pozīcijas.

Kā es varu pievienot strukturētos datus savai vietnei?

Strukturētos datus var pievienot, izmantojot marķējuma valodas, piemēram, JSON-LD, kas ir ieteicamais Google formāts. Šos marķējumus var ievietot vietnes HTML kodā. Ja izmantojat satura vadības sistēmas kā WordPress, varat izmantot spraudņus, piemēram, Rank Math vai Yoast. Noteikti pārbaudiet datus ar Google Rich Results Test, lai pārliecinātos, ka tie ir pareizi.

Vai strukturētie dati var tieši uzlabot manu mājaslapas SEO?

Strukturētie dati tieši nepaaugstina mājaslapas pozīciju meklēšanas rezultātos, taču tie ievērojami uzlabo vidējo klikšķu skaitu (CTR), kas ir svarīgs Google algoritma faktors. Parādot bagātinātos rezultātus, jūsu vietne izceļas starp konkurentiem, piesaista vairāk uzmanības un veicina lielāku organisko trafiku.

Vai visi meklētājprogrammu lietotāji redzēs bagātinātos rezultātus?

Bagātināto rezultātu parādīšana ir atkarīga no Google un citu meklētājprogrammu lēmuma. Pat ja strukturētie dati ir pareizi implementēti, Google var izlemt tos nerādīt. Tas bieži notiek, ja dati neatbilst kvalitātes vadlīnijām vai ja meklēšanas rezultātu lapā nav pietiekami daudz vietas bagātināto rezultātu attēlošanai.

Vai ir risks izmantot strukturētos datus nepareizi?

Jā, nekorekta strukturēto datu izmantošana var radīt problēmas. Piemēram, neprecīzi vai maldinoši marķējumi var novest pie Google soda, kas var negatīvi ietekmēt vietnes pozīcijas. Lai to izvairītos, ievērojiet Google vadlīnijas, pārbaudiet datus pirms publicēšanas un pārliecinieties, ka tie atbilst vietnes saturam.