Kas ir konversija un kāpēc tā ir svarīga mājas lapai?

Uzņēmuma mājas lapa ir ne tikai tā digitālā vizītkarte – tas ir instruments, kas pārvērš apmeklētājus par klientiem. Lai izprastu, cik efektīvi vietne sasniedz mērķus, būtiski saprast, kas ir konversija un kā pareizi izveidota mājas lapa spēj pārvērst apmeklētājus par uzņēmuma klientiem.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 10.10.2024

Konversijas definīcija

Konversija ir jebkura darbība, kuru veic mājas lapas apmeklētājs, kas atbilst uzņēmuma mērķa klienta profilam: pirkuma veikšana, reģistrācija jaunumu saņemšanai vai kontakta formas aizpildīšana. Tas tādēļ, ka pareizi optimizēta mājas lapa strādā 24/7, un konversija potenciāli var notikt jebkuru brīdi, neatkarīgi no reklāmas kampaņas esamības.

Mājas lapas konversijas veidi

Galvenie mājas lapu konversiju veidi

Konversijas var būt dažādas, un to veids atkarīgs no mājas lapas mērķiem un lietotāju darbībām mājas lapā. Svarīgi ir izprast šos veidus, lai varētu pielāgot savu vietni, un tā pati par sevi sekmētu konversiju biežumu. Konversijas parasti iedala makrokonversijās un mikrokonversijās.

1. Makrokonversijas

Makrokonversijas attiecas uz darbībām mājas lapā, kas atbilst uzņēmuma galvenajiem mērķiem un rada tiešu ietekmi uz biznesa rezultātiem. Parasti makrokonversijas ir saistītas ar ieņēmumu ģenerēšanu vai konkrētu pakalpojumu sniegšanu. 

Daži no izplatītākajiem makrokonversijas piemēriem ir:

  • Pirkumu veikšana. E-komercijas mājas lapām galvenā makrokonversija ir produkta iegāde vai pasūtījuma veikšana tiešsaistē;
  • Pakalpojumu pasūtīšana. B2B vai pakalpojumu sniegšanas uzņēmumu mājas lapās galvenais mērķis var būt pakalpojuma pieprasījums vai konsultācijas rezervācija;
  • Līguma noslēgšana. Mājas lapās, kas piedāvā lielākus darījumus vai ilgtermiņa sadarbības iespējas, galvenā makrokonversija var būt līguma noslēgšana vai cita būtiska vienošanās ar klientu.

2. Mikrokonversijas

Mikrokonversijas ir šķietami maznozīmīgākas darbības, kam pēc zināma laika ir potenciāls rezultēties makrokonversijās. Tās ir tikpat svarīgas, jo padziļina mājas lapas apmeklētāja iesaisti, kas, savukārt, palielina galvenās makrokonversijas iespēju nākotnē. 

Lūk, daži mikrokonversiju piemēri:

  • Pierakstīšanās jaunumu saņemšanai. Apmeklētājs pierakstās jaunumu vai piedāvājumu saņemšanai. Šī darbība tieši nerada ieņēmumus, bet iegūtā e-pasta adrese rada priekšnoteikumus tālākai savstarpējai komunikācijai;
  • Kontakta formas aizpildīšana. Darbojas līdzīgi jaunumu saņemšanai;
  • Produktu, pamācību, izglītojošu materiālu lejupielāde. Apmeklētājs  lejupielādē materiālus, kas viņam palīdz lēmuma pieņemšanai;
  • Sociālo tīklu mijiedarbība. Lietotājs dalās ar saturu vai seko uzņēmumam sociālajos tīklos, palielinot zīmola atpazīstamību un potenciālo klientu bāzi.

Abi konversijas veidi – gan makro, gan mikro – ir būtiski mājas lapas veiksmei. Mikrokonversijas soļi ceļā uz galveno mērķi, nodrošinot, ka apmeklētāji paliek iesaistīti un pakāpeniski virzās uz makrokonversiju.

Kā aprēķināt konversijas rādītāju

Kā aprēķināt konversijas rādītāju mājas lapā?

Lai novērtētu mājas lapa efektivitāti un spēju pārvērst apmeklētājus par klientiem, ir svarīgi saprast, kā aprēķināt konversijas rādītāju.

Konversijas rādītājs palīdz novērtēt, kāda daļa no kopējā apmeklētāju skaita veic vēlamo darbību, piemēram, pirkumu vai reģistrāciju. Šis rādītājs ir būtisks mājas lapas veiktspējas un efektivitātes novērtēšanai.

Konversijas rādītāja formula

Konversijas rādītāja aprēķins ir vienkāršs un balstās uz šādu formulu:

Konversijas rādītājs (CR) = (Konversiju skaits / Apmeklētāju skaits) x 100

  • Konversiju skaits. Apmeklētāju skaits, kas veikuši vēlamo darbību, piemēram, iegādājušies produktu vai aizpildījuši kontakta formu;
  • Apmeklētāju skaits. Kopējais vietnes apmeklētāju skaits, kas apmeklējuši vietni noteiktā laika posmā.

Praktisks piemērs:

Iedomājaties, ka uzņēmuma mājas lapu 30 dienu laikā apmeklē 2000 cilvēku, no kuriem 100 veic pirkumu. Lai aprēķinātu konversijas rādītāju, izmantosim formulu:

Konversijas rādītājs (CR) = (100 / 2000) x 100 = 5%

Šajā piemērā konversijas rādītājs ir 5%, kas nozīmē, ka 5% no visiem apmeklētājiem ir veikuši pirkumu. Šo rādītāju var izmantot kā pamatu, lai novērtētu vietnes veiktspēju un noteiktu, vai tai ir nepieciešama optimizācija.

Kas ir KPI un kāda tā saistība ar efektīvu mārketingu?

Kas ir KPI? Angļu valodā KPI nozīmē “Key Performance Indicators” jeb tulkojumā latviešu valodā – “izpildes pamatrādītāji”. Tie ir svarīgi mērījumi, kas…

Kāpēc konversijas rādītājs ir būtisks?

Konversijas rādītājs ir viens no galvenajiem mājas lapas veiktspējas indikatoriem, kas palīdz novērtēt, cik efektīvas ir digitālā mārketinga kampaņas un vai vietnes optimizācija strādā. Augsts konversijas rādītājs nozīmē, ka mājas lapas apmeklētāji veic daudz vēlamo darbību, un mājas lapa ir labi optimizēta.

Zems konversijas rādītājs, no otras puses, var norādīt uz problēmām ar lietotāju pieredzi, lapas ātrumu, CTA (“Call to Action”- aicinājums uz darbību) efektivitāti vai citām vietnes sastāvdaļām. Šis rādītājs ir svarīgs arī optimizācijas procesā, jo tas palīdz noteikt, kurās vietās vietne būtu jāuzlabo, lai palielinātu lietotāju iesaisti un veicinātu vēlamo darbību veikšanu.

Nepārtraukta uzraudzība un optimizācija

Svarīgi, balstoties uz datu analīzi, nepārtraukti uzraudzīt konversijas rādītāju un veikt atbilstošus uzlabojumus. Izmantojot rīkus, piemēram, Google Analytics, var iegūt detalizētus datus par lietotāju uzvedību mājas lapā un identificēt, kurām lapas sadaļām nepieciešams veikt uzlabojumus.

Kopsavilkums

Konversijas jēdziena izpratne un tā pareiza pielietošana ir būtiska, lai nodrošinātu mājas lapas efektivitāti un palīdzētu sasniegt uzņēmuma mērķus. Vai tā būtu pirkuma veikšana, e-pasta reģistrācija vai cita mikrokonversija – katra no šīm darbībām ir svarīga un nodrošina biznesa izaugsmi. Nepārtraukta konversiju rādītāju uzraudzība un optimizācija ir neatņemama veiksmīgas digitālās stratēģijas sastāvdaļa, kas var ievērojami palielināt mājas lapas veiktspēju un klientu piesaisti.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Satura mārketings: neatņemama e-komercijas sastāvdaļa

09.06.2023

Kas ir satura mārketings? Satura mārketings attiecas uz stratēģisku mārketinga pieeju, kas koncentrējas uz vērtīga, atbilstoša un kvalitatīva satura izveidi un izplatīšanu,…

Lasīt rakstu

No durvīm līdz ekrāniem: kā tiešā pārdošana transformējas digitālajā laikmetā

25.08.2024

Tiešās pārdošanas tradicionālais modelis Tiešā tirdzniecība aizsākās 19. gadsimtā, kad ceļojošie pārdevēji sāka piedāvāt preces tieši cilvēku mājās. Šī mdetode plaši izplatījās…

Lasīt rakstu

No vienkārša sludinājuma presē līdz MI radītam saturam. Kas ir reklāma un kā tā ir attīstījusies?

13.08.2024

Kas ir reklāma? Reklāma ir komunikācijas forma, kuras mērķis ir informēt, pārliecināt vai atgādināt par produktu, pakalpojumu, notikumu vai ideju, izmantojot dažādus…

Lasīt rakstu