Digitālā mārketinga speciālists: nepieciešamās prasmes un karjeras iespējas

Mūsdienu biznesa pasaule nav iedomājama bez mārketinga, savukārt straujā tehnoloģiju attīstība un globālais internets ir veicinājis mārketinga apakšnozares – digitālā mārketinga strauju attīstību. Digitālā mārketinga speciālists nodrošina uzņēmuma mērķu sasniegšanu digitālā vidē, izmantojot internetu un jauno tehnoloģiju nodrošinātās iespējas.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 01.07.2024

Digitālā mārketinga speciālista loma un pienākumi

Digitālā mārketinga speciālists ir atbildīgs par uzņēmuma atpazīstamību un klātbūtni digitālā vidē.Viņa galvenie pienākumi ietver digitālo kampaņu plānošanu, īstenošanu un uzraudzību, nodrošinot rezultātus, kas veicina uzņēmuma kopīgo mārketinga mērķu sasniegšanu.

Speciālistam jāpārzina darbības ar sociālo mēdiju platformām, SEO (meklētājprogrammu optimizāciju), PPC (Pay-Per-Click) reklāmām, e-pasta mārketingu un satura mārketingu.

Digitālā mārketinga speciālists analizē kampaņu rezultātus, izmantojot dažādus analītikas rīkus, lai novērtētu to efektivitāti un veiktu nepieciešamos uzlabojumus.

Tāpat arī strādā pie mērķauditorijas izpētes, pircēja personas noteikšanas, lai izprastu klientu vajadzības un vēlmes, un atbilstoši tām pielāgotu digitālā mārketinga stratēģiju.

Turklāt digitālā mārketinga speciālists sadarbojas ar citām uzņēmuma nodaļām, piemēram, pārdošanas un produktu attīstības komandām, lai nodrošinātu saskaņotu un efektīvu digitālā mārketinga darbību.

Augošais pieprasījums pēc digitālā mārketinga speciālistiem

Pieprasījums pēc digitālā mārketinga speciālistiem strauji aug, ko veicina arvien lielākā nepieciešamība pēc efektīvām tiešsaistes mārketinga stratēģijām un rezultatīvām kampaņām.

Ilustrācijai daži jaunākie fakti, kas apstiprina šo tendenci pasaulē:

  • Globālais digitālās reklāmas un mārketinga tirgus 2024. gadā tiek lēsts 667 miljardu ASV dolāru apmērā un tiek prognozēts, ka līdz 2026. gadam tas sasniegs 786,2 miljardus ASV dolāru (Wordstream);
  • Digitālā mārketinga gada pieaugums no 2020. līdz 2026. gadam tiek prognozēts 9% apmērā (Wordstream);
  • 63% uzņēmumu pēdējos gados jau ir palielinājuši savus digitālā mārketinga budžetus. Papildus tam, 94% mazo uzņēmumu plāno palielināt savus mārketinga izdevumus 2024. gadā (Wordstream);
  • Tiek lēsts, ka līdz 2024. gada beigām 60% no mārketinga budžeta tiks atvēlēti digitālam mārketingam, savukārt izdevumi tradicionālajiem mārketinga kanāliem turpinās samazināties (Wordstream).

Šie fakti skaidri parāda digitālā mārketinga speciālistu pieaugošo nozīmi un pieprasījumu mūsdienu uzņēmējdarbības vidē, padarot šo profesionālās karjeras ceļu aizraujošu un daudzsološus tiem, kas vēlas to uzsākt.

Digitālais mārketings – kļūstiet pamanāmi internetā

Kas ir digitālais mārketings? Digitālais mārketings jeb interneta mārketings ir vispārīgs termins, kas apzīmē visas darbības, ko uzņēmums veic, lai uzrunātu klientus…

Specializācija kādā no digitālā mārketinga jomām

Digitālā mārketinga speciālistam ir būtiski iegūt zināšanas visās digitālā mārketinga jomās, jo tas ļauj saprast un koordinēt dažādu kanālu un stratēģiju ieviešanu. Turpina pieaugt arī pieprasījums pēc specializācijas kādā konkrētā jomā. Tas ļauj speciālistiem sasniegt augstus profesionālus sasniegumus un padarīt savu darbu efektīvāku un rezultatīvāku.

Aplūkosim dažas no galvenajām digitālā mārketinga jomām, kurās var specializēties.

SEO (meklētājprogrammu optimizācija) speciālisti

SEO (meklētājprogrammu optimizācijas) speciālists ir atbildīgs par uzņēmuma mājaslapas redzamības uzlabošanu meklētājprogrammās, piemēram, Google. Viņš veic atslēgvārdu izpēti, optimizē mājaslapas saturu un tehniskos elementus, lai uzlabotu lapas reitingu meklētājprogrammās.

“Vairāk nekā 65% no visām tiešsaistes pieredzēm sākas ar atslēgvārda ievadīšanu meklētājprogrammā. Mājaslapas saņem par 300% vairāk apmeklējumu no meklētājprogrammām nekā no sociālajiem medijiem.” (Techreport)

SEO speciālists arī analizē mājaslapas apmeklējumu datus, identificē problēmas un piedāvā risinājumus, kā arī izstrādā un īsteno stratēģijas, lai palielinātu organisko (neapmaksāto) apmeklētāju skaitu.

Sociālo mediju menedžeri

Sociālo mediju menedžeris pārvalda uzņēmuma klātbūtni sociālajos medijos, veido un publicē saturu, kas piesaista auditoriju un nodrošina tās iesaisti; izstrādā stratēģijas, lai palielinātu sekotāju skaitu un veicinātu zīmola atpazīstamību, kā arī analizē datus, lai novērtētu kampaņu efektivitāti.

Saskaņā ar digitālā mārketinga statistiku, vidēji dienas Facebook lietotāju skaits ir gandrīz 1,98 miljardi, un 3 miljoni uzņēmumu savam mārketingam izmanto Facebook. (Enterprise Apps Today )

Sociālo mediju menedžeris arī reaģē uz lietotāju komentāriem un jautājumiem, uzturot pozitīvas attiecības ar klientiem.

PPC (Pay-Per-Click) speciālisti

PPC (Pay-Per-Click) speciālists izstrādā, īsteno un optimizē apmaksātas reklāmas kampaņas meklētājprogrammās un citās platformās. Speciālists izvēlas atslēgvārdus, nosaka budžetus un veido reklāmas, lai maksimāli palielinātu klikšķu skaitu un konversijas.

“PPC ģenerē divreiz vairāk mājaslapas apmeklējumu nekā SEO.” (Wordstream)

PPC speciālists arī analizē kampaņu veiktspējas datus, lai noteiktu, kuras stratēģijas ir visefektīvākās, un veic nepieciešamos pielāgojumus.

Satura mārketinga speciālisti

Satura mārketinga speciālists izstrādā un īsteno stratēģijas, lai radītu vērtīgu, saistošu un atbilstošu saturu, kas piesaista un notur auditoriju. Veido bloga ierakstus, rakstus, video, infografikas un citu saturu, kas atbilst uzņēmuma mērķiem un auditorijas vajadzībām.

“Satura mārketings ģenerē trīs reizes vairāk potenciālo klientu un samazina izmaksas par 62% salīdzinājumā ar tradicionālo mārketingu.”( Enterprise Apps Today )

Speciālists arī analizē satura veiktspēju, izmantojot dažādus analītikas rīkus, lai uzlabotu stratēģiju un palielinātu iesaisti un konversijas.

E-pasta mārketinga speciālisti

E-pasta mārketinga speciālists izstrādā un pārvalda e-pasta kampaņas, lai veicinātu klientu iesaisti un palielinātu pārdošanas apjomus. Veido e-pasta kampaņu saturu, segmentē adresātu sarakstus un nosaka kampaņu laiku.

“Mazie uzņēmumi uzskata, ka e-pasta mārketings ir mārketinga kanāls ar visaugstāko ieguldījumu atdevi (ROI).” (Enterprise Apps Today )

Speciālists arī analizē kampaņu rezultātus, piemēram, e-pastu atvēršanas un klikšķu lkmes, lai optimizētu nākotnes kampaņas.

Analītikas un datu speciālisti

Analītikas un datu speciālists apstrādā un analizē dažādus datus, lai palīdzētu uzņēmumam pieņemt pamatotus mārketinga lēmumus. Apkopo un analizē dažādu mārketinga kanālu datus, izveido reklāmas kampaņu pārskatus un skaidro rezultātus, lai identificētu tendences un iespējas uzlabot kampaņu efektivitāti.

Speciālists arī veic A/B testus un uzrauga kampaņu veiktspēju, lai optimizētu stratēģijas un palielinātu ROI. Viņa darbs ir būtisks, lai nodrošinātu datos balstītu mārketinga pieeju.

“91,9% uzņēmumu 2023. gadā guva izmērāmus ieguvumus no ieguldījumiem datu un analītikas risinājumos, kas norāda uz datu analītikas svarīgumu uzņēmējdarbības inovāciju virzīšanā​.” ( Exploding Topics )​.

Šie fakti liecina, ka datu analītikas loma mārketingā kļūst arvien nozīmīgāka, un uzņēmumi arvien vairāk iegulda analītikas rīkos, lai labāk saprastu klientu uzvedību un optimizētu savas mārketinga stratēģijas.

Kopsavilkums

Digitālā mārketinga speciālistam ir būtiska loma mūsdienu uzņēmējdarbībā, jo palīdz uzņēmumiem sasniegt savus mārketinga mērķus digitālajā vidē. Digitālā mārketinga speciālistiem ir jābūt zināšanām dažādās digitālā mārketinga jomās, piemēram, SEO, sociālo mediju pārvaldība, PPC reklāmas, satura un e-pasta mārketingā, kā arī analītikā.

Pieprasījums pēc digitālā mārketinga speciālistiem pieaug, jo arvien vairāk uzņēmumu palielina savus digitālā mārketinga budžetus, un tiek lēsts, ka līdz 2024. gada beigām 60% no mārketinga aktivitātēm jau būs digitālas

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

B2C un B2B mārketings: Kāda ir atšķirība

11.02.2021

B2B un B2C – kāda ir atšķirība terminiem? B2B (business-to-business) ir vērsts no viena uzņēmuma citam, savukārt B2C (business-to-consumer) ir vērsts no…

Lasīt rakstu

B2B pārdošana – no intereses līdz darījumam

18.02.2021

Konferencē ikviena prezentētāja galvenais virsmērķis ir spēt pievērst sev uzmanību, un, kad tā ir pievērsta – noturēt. Tādējādi nepieciešams rast risinājumus cilvēku…

Lasīt rakstu

Satura mārketings: neatņemama e-komercijas sastāvdaļa

09.06.2023

Kas ir satura mārketings? Satura mārketings attiecas uz stratēģisku mārketinga pieeju, kas koncentrējas uz vērtīga, atbilstoša un kvalitatīva satura izveidi un izplatīšanu,…

Lasīt rakstu