- Kas ir iekšējā jeb On-Page SEO optimizācija?
- Kāpēc iekšējais SEO ir svarīgs?
- 17 būtiski faktori iekšējā SEO izveidē
- #1 Atslēgvārdu izpēte – pamats SEO optimizācijai
- #2 Mobilajām ierīcēm draudzīga vietnes izstrāde
- #3 Atslēgvārda iekļaušana HTML elementā “Title tag”
- #4 Meta aprakstu izveide atvērumiem
- #5 Atslēgvārdu ievietošana atvēruma saitē (URL)
- #6 Iekšējo saišu tīkla un struktūras izveide
- #7 Virsrakstu struktūras marķēšana ar HTML elementiem (H1, H2, H3)
- #8 Failu nosaukumu optimizēšana
- #9 Attēla izmēra optimizēšana un alternatīvo tekstu (ALT texts) izveide
- #10 Mājaslapas ielādes ātruma jeb Page Speed uzlabošana
- #11 Mājaslapas karte kā sitemap.xml fails
- #12 Atvērumu hierarhijas izveide
- #13 Strukturēto datu iekļaušana
- #14 SSL (https) sertifikāts mājaslapas drošībai
- #15 E-E-A-T: autora tiešā pieredze
- #16 Unikāls, SEO labajai praksei atbilstošs saturs
- #17 Lokālā meklēšana (Local Search)
- Vai ar iekšējo SEO optimizāciju pietiek?
- Kopsavilkums
- Biežāk uzdotie jautājumi
Kas ir iekšējā jeb On-Page SEO optimizācija?
Iekšējā SEO optimizācija, kā par to liecina jau pats termins, apzīmē darbības (optimizāciju), kas tiek veiktas mājaslapas iekšienē, lai Google meklētājprogramma varētu veiksmīgi indeksēt uzņēmuma lapu un ierindotu to augstākā vietā meklēšanas rezultātos.
Kāpēc iekšējais SEO ir svarīgs?
Iekšējās SEO, jeb On-Page SEO, ir būtiska SEO stratēģijas sastāvdaļa, jo tā palīdz meklētājprogrammām izprast un interpretēt interneta veikala vai mājaslapas struktūru un saturu.
Ja meklētājprogrammas nevar pārmeklēt Tavu mājaslapu un nespēj saprast informācijas kontekstu un statību starp atvērumiem, tās nevar to piedāvāt potenciālajiem klientiem – tieši tik vienkārši un vienlaikus sarežģīti.
Vietnes iekšējā SEO optimizācija ir vienlīdz svarīga kā meklētājprogrammām, tā lietotājiem, jo ar tās palīdzību abas grupas var:
- saprast, kas ir konkrētajā lapā;
- identificēt lapu kā atbilstošu meklēšanas vaicājumam vai vaicājumiem (t.i., konkrētam atslēgvārdam vai atslēgvārdu kopai);
- identificēt lapu kā uzticamu un vērtīgu, to ierindojot augstākās pozīcijās meklētāja rezultātos;
- izprast kopējo kontekstu starp visiem lapas atvērumiem, secinot, kurš kuram ir pakārtots, par ko lapa ir kopumā, kāda ir saistība starp informāciju u.c.
Pēc tam, kad Google vai cita meklētājprogramma veic lapas indeksēšanu, tā spēj auditorijai piedāvāt vislabāko saturu.
Ja meklētājprogrammas zina, kas atrodas Tava uzņēmuma mājaslapā, tās var viegli piedāvāt Tavu saturu cilvēkiem visatbilstošākajos meklēšanas vaicājumos. Tas, savukārt, ļaus kā pirmajiem nonākt atbilstošo potenciālo pircēju redzeslokā, kad viņi ierakstīs konkrētu atslēgvārdu meklētājā.
17 būtiski faktori iekšējā SEO izveidē
Veicot On-Page SEO optimizāciju savā mājaslapā, jāņem vērā daudzas lietas. Esam sagatavojuši un nelielā ceļvedī apkopojuši svarīgākās no tām, kuru izpilde ļaus Tev atrasties priekšā saviem konkurentiem.
Esi gatavs uzzināt vairāk? Aiziet, sākam!
#1 Atslēgvārdu izpēte – pamats SEO optimizācijai
Atbilstošu atslēgvārdu izmantošana mājaslapā ir pamatu pamats – ar to arī sāksim!
Atslēgvārdu izpēte ir process, kurā tiek atrasti un analizēti atslēgvārdi, kurus Tavi ideālie klienti ievada meklētājā.
Savukārt, paši atslēgvārdi ir vārdi vai frāzes, ko cilvēki izmanto, lai meklētājprogrammās atrastu informāciju vai produktus.
Piemēram, ja vēlies iegādāties barību savam kucēnam, Google meklētājā, visticamāk, ievadīsi atslēgvārdu “barība kucēniem”.
Pareizi veikta atslēgvārdu izpēte palīdz:
- labāk izprast savu nišu un mērķauditoriju;
- pielāgot savu satura stratēģiju auditorijas vajadzībām;
- iegūt atbilstošāku dabisko datplūsmu savai vietnei;
- izzināt, kādus atslēgvārdus izmantot saturā, lai nonāktu meklētāja TOP pozīcijās.
Bez atslēgvārdu izpētes veikšanas var rasties grūtības izprast, ko un kā meklē lietotāji, kā rezultātā saturu balstīsi uz tādiem atslēgvārdiem, ko neviens neizmanto.
Lai veiktu atslēgvārdu izpēti, vari izmantot dažādus rīkus, piemēram, Google Keyword Planner, Semrush, Ahref, SE Ranking Keyword Suggestion Tool u.c.
Pēc tam, kad ir veikta atslēgvārdu izpēte, tās rezultātā iegūtie atslēgvārdi tiek izmantoti On-Page optimizēšanas procesā.
Ar šo soli sākas visa mājaslapas izstrāde, jo šie atslēgvārdi tiek izmantoti:
- veidojot mājaslapas struktūru;
- veidojot mājaslapas saišu nosaukumus (URL);
- piešķirot failiem nosaukumus;
- lapu virsrakstos un apakšvirsrakstos;
- alternatīvajos tekstos;
- mājaslapas saturā;
- meta aprakstos (meta description) u.c.
Vēlies uzzināt vairāk par atslēgvārdu izpētes procesu, atslēgvārdu atlasi un citu noderīgu informāciju?
Klikšķini zemāk un iepazīsties ar visu aktuālo informāciju vienuviet, tostarp 7 noderīgiem padomiem atslēgvārdu izvēlei savā mājaslapā!
Atslēgvārdu izpēte no A līdz Z paša spēkiem (2024)+Video
Kas ir atslēgvārdi? Atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, ko cilvēki izmanto, lai meklētu informāciju tiešsaistē, piemēram, ja viņiem interesē riepu iegādes iespējas,…
#2 Mobilajām ierīcēm draudzīga vietnes izstrāde
Google izmanto mobile-first indeksēšanu. Tas nozīmē, ka Google mājaslapu indeksēšana galvenokārt izmanto satura mobilo versiju. Tāpēc ikreiz, kad Google indeksē saturu, tas piešķir prioritāti vietnes mobilajai versijai.
Taču Google meklēšanas rezultātos turpinās rādīt lietotājiem vispiemērotāko vietni – gan mobilajām ierīcēm, gan planšetdatoriem un portatīvajiem datoriem.
Labākais veids, kā rīkoties, ir nodrošināt vietni mobilo ierīču lietotājiem, ja vēl neesi to izdarījis.
Tas, ar ko vari sākt, ir responsīva dizaina izstrāde. Responsīvs dizains ļauj rādīt vienu un to pašu lapu gan mobilo ierīču, gan datoru lietotājiem.
Tāpēc noteikti pārliecinies, ka mājaslapa ir ērti lietojama un viegli pārskatāma mobilajās ierīcēs.
#3 Atslēgvārda iekļaušana HTML elementā “Title tag”
“Title tag” ir HTML elements, kas atspoguļo mājaslapas atvēruma virsrakstu.
“Title tag” tiek attēlots meklēšanas rezultātu lapā (Search engine results page – SERP) kā virsraksts, uz kura var noklikšķināt.
“Title tag” ir arī svarīgs elements, daloties ar saturu sociālajos tīklos, jo tas ir virsraksts, kas tiek attēlots.
Veidojot unikāla dizaina lapas, reizēm izstrādātāji pieļauj kļūdu un šo elementu neiekļauj kodā, taču tas ir ļoti svarīgs, jo palīdz Google meklētājprogrammai saprast, kāds saturs ir atrodams atvērumā.
Tas ir svarīgi arī lietotājam – bieži vien “Title tag” ir galvenā informācija, ko lietotājs ņem vērā, lai izlemtu, uz kura meklēšanas rezultāta noklikšķināt.
Daži padomi “Title tag” izveidei:
- veido tos īsus, līdz 55 rakstzīmēm, lai tas tiktu pilnībā attēlots meklētāja rezultātos;
- pārliecinies, ka tas atbilst meklēšanas nodomam. Pastāsti potenciālajiem pircējiem, ka tieši šajā atvērumā ir tā informācija, ko viņi meklē;
- šī elementa sākuma daļā iekļaut atslēgvārdus, uz kuru pamata tiek optimizēta mājaslapa.
#4 Meta aprakstu izveide atvērumiem
Meta apraksts (meta description) ir neliels teksts, kas redzams Google meklēšanas rezultātos pēc atslēgvārdu ievadīšanās meklētājprogrammā.
Kaut gan meta apraksts tiešā veidā neietekmē Google pozīcijas un, balstoties uz pieejamo informāciju, Google neņem vērā meta aprakstu, lai piešķirtu SEO optimizācijas punktus un piešķirtu augstākas pozīcijas, meta aprakstam tomēr ir netieša ietekme uz SEO pozīcijām un tas noteikti jāiekļauj SEO optimizācijas procesā.
Netiešā ietekme uz Google pozīcijām ir šāda: lietotājs pēc pieprasījuma jeb sev interesējošo atslēgvārdu ievadīšanas Google meklētājprogrammā zibenīgi pārskatīs saņemtos rezultātus un redzēs virsrakstu un meta aprakstu, pirms pieņems lēmumu par to, vai apmeklēt konkrēto mājaslapu.
Arī siltuma kartēs ir skaidri redzams, kā lietotājs pārskata Google meklētājprogrammas rezultātus.
Tādēļ ir ļoti svarīgi sagatavot kvalitatīvus un optimizētus elementus “Title tag” un “Meta description”, lai tie būtu uzreiz pamanāmi Google meklēšanas rezultātos un piesaistītu potenciālos apmeklētājus.
Ja elementi “Title tag” un “Meta description” pārliecina potenciālo klientu par to, ka lapa ir jāatver, un lietotājs turpina pārvietoties lapā, tad Google šo uztvers kā labu signālu, ka lapa ir vērtīga un sniedz noderīgu informāciju lietotājiem.
Tādējādi Google to arī uztvers kā signālu mājaslapas ievietošanai labākās pozīcijās.
Svarīgi ņemt vērā arī to, ka, pašam nenorādot Meta aprakstu, Google pati pēc saviem ieskatiem to izvēlēsies, kā rezultātā tas var nebūt gana piesaistošs lietotājiem. Tāpēc noteikti neiesakām aizmirst par šo aspektu mājaslapā.
#5 Atslēgvārdu ievietošana atvēruma saitē (URL)
Atvēruma saite (URL) ir viens no signāliem, ko Google ņem vērā, ierindojot lapu Google meklētājprogrammā. Ļoti bieži mājaslapās redzam, ka atvēruma saites struktūra neatbilst SEO optimizācijas prasībām. Ir redzams, ka lapas URL ir nenosakāms skaitļu virknējums, kas ir ID ieraksts no datubāzes.
Piemērs nekorektai URL adresei: www.ProduktuMajasLapa.lv/?lp=prod&cid=106&m=a , kur daļa “?lp=prod&cid=106&m=a” Google meklētājprogrammai vispār neko nepasaka par to, kas atrodas atvērumā.
Bet, lūk, korekti optimizēts URL, kas sniedz ieskatu atvēruma saturā un kurā ir iekļauts atbilstošs atslēgvārds: e-komercija.lv/pakalpojumi/seo-pakalpojumi/
Ja URL saite satur atslēgvārdu, tad Google meklētājprogrammai ir vieglāk saprast, kāda veida saturs ir tieši konkrētajā atvērumā.
Arī lietotājam Google meklēšanas rezultātos ir ērtāk redzēt, kas ir attēlots konkrētajā atvērumā.
#6 Iekšējo saišu tīkla un struktūras izveide
Iekšējo saišu veidošanas galvenā būtība no lietotāja perspektīvas ir mājaslapas apmeklētāju novirzīšana no vienas lapas, kurā tie atrodas, uz citu lapu, kura arī varētu būt svarīga apmeklētājiem no satura vērtīguma viedokļa vai kurā tiek pārdoti pakalpojumi, un ir svarīgi lietotājus apzināti novirzīt uz kādu citu lapu.
Mājaslapas apmeklētāji bieži nonāk lapā nevis tieši uz to atvērumu, kurā tiek pārdoti pakalpojumi, bet caur kādu rakstu, kurā pakalpojumi netiek pārdoti tiešā veidā.
Ļoti bieži mājaslapas apmeklētāji arī vienkārši pārvietojas pa lapu, pētot un ievācot informāciju par tiem interesējošo tematu, taču rezultātā tā arī nepāriet uz pārdošanas atvērumu.
Iekšējo saišu veidošana mājaslapā ir lielisks veids, kā mudināt apmeklētājus noklikšķināt uz saitēm un atvērt svarīgo atvērumu, kurā tiek pārdoti uzņēmuma pakalpojumi.
Arī Google meklētājprogrammai caur iekšējām saitēm tiek nodots signāls par to, kurš no atvērumiem ir svarīgāks, un šādā veidā var veicināt svarīgākā atvēruma virzīšanu augstākās pozīcijās.
Google meklētājam iekšējās saites palīdz saprast lapas kopējo struktūru un to, kā atvērumi un informācija ir savstarpēji saistīti.
Būtiski ņemt vērā arī to, ka Google meklētājprogrammai saišu tīkls ļauj arī atrast atvērumus – pārmeklējot lapu, tas seko saitēm, kuras ir atrodamas atvērumos.
Līdz ar to, ja, piemēram, uz kādu atvērumu netiek izveidotas nekādas saites, var rasties situācijas, kad Google meklētājs to nespēs atrast, jo tam nebūs izveidota šī sasaite ar pārējo saturu saišu tīklā.
#7 Virsrakstu struktūras marķēšana ar HTML elementiem (H1, H2, H3)
Publicējot saturu mājaslapā, ir svarīgi virsrakstus un apakšvirsrakstus marķēt ar H1, H2, H3 tagiem atbilstoši satura struktūrai.
Tas ir nepieciešams, jo:
- palīdz rakstītājiem strukturēt savas idejas un izveidot satura karti;
- ļauj lasītājiem ātri ieskatīties satura kartē un lasīt tikai to sadaļu, kas viņus visvairāk interesē (uzlabota lietotāja pieredze);
- palīdz Googlebots orientēties atvērumā un saprast, par ko tas ir.
Bieži redzams, ka saturs lapā ir iekopēts un virsraksti un apakšvirsraksti ir izcelti, vienkārši palielinot fontu un izmantojot treknrakstu. Šāds saturs nav formatēts atbilstoši SEO paraugpraksei.
Tomēr, tāpat kā ar lapu hierarhiju, arī katras atsevišķi atvērtas lapas saturam ir hierarhija.
Parasti lapa ir veltīta vienam tematam, tādēļ lapas virsraksts tiek iezīmēts ar Title vai H1 un tajā pašā dokumentā esošo tematu apakšvirsraksti tiek iezīmētas ar H2, H3.
#8 Failu nosaukumu optimizēšana
Viens no SEO kvalitātes signāliem ir attēlu un citu vizuālo elementu esamība rakstā – tie padara saturu baudāmāku un Google zina, ka cilvēkam patīk nevis vienkārši tekstu “palagi”, bet arī ilustrācijas, video, attēli un citi elementi.
Taču, pievienojot failus, jāievēro optimizācijas labā prakse.
Failu optimizēšana ietver kādu būtisku aspektu – faila nosaukuma pielāgošanu, iekļaujot atbilstošu atslēgvārdu.
Atšķirībā no cilvēka, Google meklētājprogramma nespēj atpazīt, piemēram, to, kas ir atainots attēlā, tādēļ Google meklētājprogramma pēc failu nosaukumiem mēģina to interpretēt.
Tāpar ir ar citiem failiem, piemēram, PDF, kas ievietoti mājaslapā.
Meklētājprogrammām ir ļoti svarīgi, lai lietotājs saņemtu meklēšanas laukā ievadītajam pieprasījumam pēc iespējas atbilstošāku meklēšanas rezultātu un lai saturs būtu arī kvalitatīvs.
Tādēļ, publicējot mājaslapā attēlus, video, citus failus, to nosaukumos jāievieto atslēgvārdi, uz kuru pamata ir optimizēts atvērums.
Nereti mājaslapās attēli tiek publicēti tieši no fotokameras ar to noklusējuma nosaukumiem, piemēram, IMG_3453, kuri nekādā veidā neraksturo to, kas ir redzams attēlā. Lai gan šobrīd jau ir dažādas tehnoloģijas, kuras izmantojot Google var noteikt, kas ir attēlā, joprojām no SEO perspektīvas faila nosaukums ir viens no parametriem, pēc kuriem Google var minēt, kas ir attēlots.
Tādēļ, veidojot mājaslapu, veidojot interneta veikalu vai jebkādu citu e-komercijas platformu, kas būs jāindeksē Google meklētājprogrammā, visos attēlos nepieciešams lietot lapai vai konkrētam atvērumam atbilstošus atslēgvārdus.
#9 Attēla izmēra optimizēšana un alternatīvo tekstu (ALT texts) izveide
Attēlu izmērs ir viens no SEO optimizācijas netiešajiem signāliem, kas noteikti jāievēro.
Attēlu lielums kilobaitos vai megabaitos nav tiešā veidā saistīts ar SEO optimizāciju, taču netiešā veidā tas ir diezgan svarīgs un vērā ņemams faktors – ļoti lieli attēli palēnina mājaslapas ielādes ātrumu, un tādējādi pastāv iespēja, ka cilvēks, atverot lapu, uzreiz vēlēsies to pamest, jo tā būs pārāk lēna.
Kāpēc tam jāpievērš uzmanība?
Ja lietotāji ienāk lapā un to uzreiz pamet, tas palielina atlēciena līmeni (bounce rate), kas ir tiešs signāls Google meklētājprogrammai – jo lielāks būs atlēcienu līmenis, jo zemāka pozīcija būs mājaslapai meklētājā.
Vēl viens svarīgs HTML atribūts, kurš Google meklētājprogrammai palīdz saprast, kas redzams attēlā, ir alternatīvie teksti (ALT texts). Tie ir HTML atribūti, kas tiek pievienoti HTML kodā attēliem (image tag).
Vājredzīgi vai neredzīgi cilvēki izmanto rīkus, kas viņiem nolasa, kāds saturs ir redzams ekrānā. Lai pārlūka satura lasītāji spētu nolasīt arī attēla paredzēto informāciju, tie nolasa jeb atskaņo alternatīvo tekstu.
Turpretī Google šo tekstu izmanto, lai saprastu, kāda informācija ir atainota attēlā. Apvienojot faila nosaukumu un alternatīvo tekstu, Google meklētājprogrammai rodas daudz labāks priekšstats par to, kāda veida informācija ir attēlos.
Veicot atvēruma optimizāciju un publicējot saturu, noteikti ir jānorāda alternatīvie teksti, kas parasti raksturo to, kas ir attēlā, tajos iekļaujot atbilstošus atslēgvārdus.
Kā sagatavot SEO draudzīgus attēlus? Par to uzzini šajā rakstā!
SEO draudzīgi attēli – sagatavošana mājaslapai
Šajā rakstā rādīsim un runāsim par to, kā Tu vari sagatavot SEO draudzīgus attēlus savai mājaslapai. Bonusā bezmaksas online rīki, lai šo…
#10 Mājaslapas ielādes ātruma jeb Page Speed uzlabošana
Nav šaubu par to, ka mājaslapai ir jātiek ātri ielādētai – ne vien no SEO optimizācijas viedokļa, bet arī no paraugprakses un lietotāju pieredzes viedokļa.
Rezultātā, nesagaidot, kamēr tiks ielādēta mājaslapa, viņi pametīs to un dosies uz konkurentu mājaslapu.
Tādēļ, veidojot mājaslapas, vienmēr jāpārliecinās par to ātrdarbību, lai lietotājam lapa tiktu ielādēta pēc iespējas ātrāk.
Google PageSpeed Insight ir lielisks rīks, ar kuru iespējams gan pārbaudīt mājaslapas vai interneta veikala ielādes ātrumu, gan arī saņemt norādījumus veicamajiem uzlabojumiem lapā.
Taču, optimizējot lapas ātrdarbību pirmkārt, ir svarīgi pārliecināties, ka pašam, pārvietojoties pa lapu, tā ielādējas ātri, jo nereti rodas situācijas, ka Google PageSpeed Insight rezultāti liecina par lēnu lapas darbību, bet realitātē tā ielādējas ātri.
Tas tādēļ, ka šis rīks kopējo punktu skaitu kalkulē, ņemot vērā dažādus signālus, ne tikai ielādes ātrumu.
Kā mēs to zinām?
Arī mūsu klientu vidū ir tādi, kuru PageSpeed score ir slikts, bet pozīcijas Google meklētājā – augstas.
Tāpēc mēs iesakām šo rīku izmantot kā ceļvedi, kas norāda uz kopējo ainu un sniedz ieskatu tajā, ko vērts uzlabot.
#11 Mājaslapas karte kā sitemap.xml fails
Lapas karte ir fails, kas Google meklētājprogrammai parāda, kā mājaslapā vai interneta veikalā ir kārtots saturs –, kā ir kārtotas un saistītas lapas, kategorijas, produkti, tagi un jebkāds cits saturs.
Google meklētājprogrammas roboti lasa šo failu, lai daudz inteliģentāk saprastu mājaslapas struktūru.
Parasti šāda faila nosaukums ir sitemap.xml, taču nosaukums var arī atšķirties, piemēram, sitemap_index.xml. Faila esamību ierakstos var pārbaudīt, ievadot savas mājaslapas adresi un aiz simbola / ierakstot sitemap.xml vai sitemap_index.xml.
Piemēram, https://e-komercija.lv/sitemap.xml vai https://4istabas.lv/sitemap.xml.
Ja šāds fails pastāv, tas ir ļoti labi, bet, ja ne, ieteicams tādu izveidot vai nu saviem spēkiem, ja ir nepieciešamās zināšanas, vai arī jautāt pēc speciālista palīdzības. WordPress modulis YOAST SEO nodrošina šo funkcionalitāti automātiski.
Nepieciešama palīdzība?
E-komercija.lv speciālisti veiks tehnisko SEO auditu Tava uzņēmuma mājaslapai, lai novērtētu svarīgus tehniskos aspektus, iekšējo saišu struktūru, XML vietnes karti, dažādas kļūdas un ne tikai!
#12 Atvērumu hierarhijas izveide
Atvērumiem mājaslapā jābūt strukturētiem atbilstošā hierarhijā.
Viena no kļūdām, kas bieži tiek pieļauta mājaslapu izstrādē, ir tāda, ka lapas tiek publicētas nevis hierarhijā, bet vienādā līmenī – bez jebkādas struktūras.
Navigācijā izskatās, ka lapa ir strukturēta, taču “zem pārsega” patiesībā lapa ir “plakana” – bez jebkādas hierarhijas.
Vienkāršs veids, kā ātri noteikt, vai sadaļas ir publicētas pareizi, ir atvērt mājaslapā kādu apakšsadaļu un apskatīties lapas adreses struktūru.
Kā piemēru varam aplūkot mūsu mājaslapu, kur pēc URL struktūras ir skaidri redzams, ka pakalpojumi ir sakārtoti lapā “Pakalpojumi”.
Pareizi sakārtota lapas struktūra URL līmenī palīdz Google meklētājprogrammai labāk saprast lapas struktūru un, pats galvenais, satura atvērumu hierarhiju attiecībā vienam pret otru, un tas palīdz arī labāk ievietot lapu augstākās Google pozīcijās.
Tāpat loģiska un labi plānota mājaslapas atvērumu struktūra ir būtiska lietotāju pieredzei (UX).
88% tiešsaistes patērētāju apgalvo, ka viņiem ir mazāka iespēja atgriezties vietnē pēc sliktas pieredzes.
Līdz ar to secinām, ka vietnes, kurās ir viegli pārvietoties, nodrošina auditorijai nevainojamu pieredzi un vēlmi atkārtoti atgriezties mājaslapā.
#13 Strukturēto datu iekļaušana
Lai arī strukturētie dati tiešā veidā neietekmē pozīcijas Google meklētājā, tie ir svarīgi SEO optimizācijai, jo bagātina lietotājam uzreiz redzamo informāciju vēl pirms mājaslapas atvēršanas, kā arī palīdz labāk Google saprast izvietoto saturu pašā lapā.
Par piemēru ņemot produktus, strukturējot datu kopas, google meklētājā uzreiz var parādīties tāda informācija kā cena, pieejamība, izmērs, atlaide, zīmols u.c.
SEO stratēģijas kontekstā strukturētie dati attiecas uz Schema.org marķējumu. Tā ir universāli atbalstīta un konsekventa valoda visās meklētājprogrammās (Google, Yandex, Bing u.c.). Schema.org ietvaros ir vairāk nekā 800 dažādu definīciju (vai “klases”). Un katram no tiem ir 20+ rekvizīti, lai tos definētu, kā rezultātā atzīmēt atvērumā iespējams visdažādākās datu kopas.
Izmantojot Google strukturēto datu marķētāju rīku (Google’s Structured Data Markup Helper tool), šis process būs vienkāršāks. Tāpat palīdzēt var Schema Markup Testing rīks, ar kura palīdzību ir iespējsa notestēt, vai strukturētie dati ir reāli ieviesti vietnē.
Lūk, vizuāli uzskatāms piemērs, kad strukturētie dati nav iekļauti, uz ko norāda arī Schema Markup Testing rīks.
Un, lūk, arī piemērs, kad strukturētie dati atvērumā ir iekļauti. Šajā gadījumā kā strukturētie dati marķētas tādas datu kopas kā lietošanas sezona, cena, pieejamība un ātruma indekss.
#14 SSL (https) sertifikāts mājaslapas drošībai
Jau kopš 2014. gada Google atzinusi “https” kā pozīciju ierindošanas signālu, un kopš tā laika SEO optimizācijas speciālisti diskutēja, cik liela ietekme šim signālam ir uz meklēšanas rezultātu pozīcijām.
Vadošie speciālisti ir arī veikuši testus, lai pārbaudītu, kāda ir korelācija starp mājaslapas apmeklētību un pozīcijām un “https” drošības iestatījumiem mājaslapā, un ir nonākuši pie secinājuma, ka nozīme tam ir, tomēr tā nav tik liela kā iepriekš minētajiem faktoriem.
Arī mēs iesakām mājaslapā iestatīt drošības sertifikātu (ne vien augstāku Google meklētājprogrammas pozīciju dēļ, bet tieši lietotāju pieredzes dēļ).
2017. gada janvārī Google un Mozilla iepazīstināja lietotājus ar savu pārlūku (Chrome un Firefox) jaunākajām versijām, kurās lietotāji tiek automātiski brīdināti, ja mājaslapa, kuru viņi apmeklē, nav droša – tai nav “https” savienojuma jeb SSL sertifikāta. Šāds paziņojums rada šaubas lietotājos, vai lapa ir droša, jo īpaši, ja tas ir interneta veikals, kur pircēji atstāj savus datus.
Tādēļ SSL sertifikāta iestatīšana mājaslapā ir gan SEO pozīciju jautājums, gan arī potenciālo klientu uzticamības jautājums.
#15 E-E-A-T: autora tiešā pieredze
Google acīs tiešās pieredzes demonstrēšana ir svarīgāka nekā jebkad agrāk, ņemot vērā dažādus faktorus lapu indeksēšanai.
- pieredzi (experience),
- zināšanas (expertise),
- autoritatitāti (authoritativeness) un
- uzticamību (trustworthiness).
Ja iepriekš esi bijis pazīstams ar apzīmējumu E-A-T, tad zini – šīs Google meklēšanas kvalitātes vērtētāju vadlīnijas ir attiecīgi atjauninātas, sniedzot ieskatu par to, kā uzņēmums uzdod kvalitātes vērtētājiem novērtēt satura veidotāja pieredzi (experience).
Ko ar to saprast?
Google arvien lielāku nozīmi piešķir tam, vai satura veidotājam ir vajadzīgā un tiešā pieredze atbilstošajai tēmai (vai viņš pats to ir izmantojis/mēģinājis).
Par jauninājumu pati Google komanda saka, ka pieredze ir iekļauta, lai izprastu, saturs parāda, ka tas ir izveidots ar zināmu pieredzi, piemēram, faktiski izmantojot produktu, faktiski apmeklējot vietu vai paziņojot par to, ko cilvēks piedzīvojis.
Google ir svarīgi, lai saturs tiek izveidots tā, lai tas būtu oriģināls un cilvēkiem noderīgs, un autora pieredze šajā visā ir būtiska sastāvdaļa.
Google augstu vērtē ekspertu saturu, taču ar zināšanām vien nepietiek – tās jāparāda saturā.
Lūk, daži veidi, kā to paveikt:
- parādi, ka labi pārzini tēmu;
- pievieno skaidrus informācijas avotus;
- pievieno pamatinformāciju par autoru, piemēram, saiti uz “autora” lapu;
- nodrošini, lai saturā nebūtu viegli pārbaudāmu faktu kļūdu.
#16 Unikāls, SEO labajai praksei atbilstošs saturs
Viens no svarīgākajiem iekšējās SEO soļiem, kas jāveic, ir augstas kvalitātes satura izveide, kas atbilst Tavu lasītāju meklēšanas nolūkiem. Tas informē gan meklētājprogrammas, gan lasītājus par to, kas ir Tavs uzņēmums, tā piedāvājums u.c.
Lūk, daži no galvenajiem aspektiem SEO labajai praksei atbilstoša satura izstrādei:
- dabiska atslēgvārdu iekļaušana tekstā, tostarp virsrakstos. Šeit būtiski paturēt prātā, ka jāizvairās no atslēgvārdu pārblīvēšanas (keyword stuffing) atvērumā. Ja atvērumā atslēgvārdi tiek izmantoti pārāk daudz, tiem atkārtojoties atkal un atkal nedabiskā daudzumā, tie kaitē gan lietotāja pieredzei, gan pozīcijām Google meklētājā;
- saistoša un atbilstoša vizuālā satura pievienošana. Lai lietotājiem uztvert tekstu būtu vieglāk, ieteicams ievietot tematam atbilstošus attēlus, video, infografikas u.c.;
- teksta sadalīšana rindkopās. Nevienam nepatīk lasīt garus tekstus, rindkopas. Tā vietā izmanto uzskaitījumu, dažādu līmeņu apakšvirsrakstus. Tāpat sadali tekstu, katrā no rindkopām pievienojot vien dažus teikumus – tas palīdzēs noturēt lasītāja uzmanību.
Lapas saturs ir iespēja komunicēt par Tavu vērtību gan ar Google meklētājprogrammu, gan vietnes apmeklētājiem, tāpēc ir svarīgi to veidot, ievērojot labo praksi.
#17 Lokālā meklēšana (Local Search)
Ir svarīgi mājaslapas saturā iekļaut informāciju un atslēgvārdus par reģionu, kurā apkalpo savus klientus, lai tad, kad viņi meklētājā ievada lokalizētu meklējumu (piemēram “riepas Valmierā”), meklēšanas rezultātos parādās Tava uzņēmuma GBP (Google Business Page) un būtu vieglāk ierindoties TOP pozīcijās.
Piemēram, Google biznesa lapas izveide lieti noderēs, lai parādītos meklētājā, lietotājam atlasot tuvumā esošus (near me) rezultātus. Tāpat svarīgi ir lietot konsekventus datus – nosaukumu, adresi, telefona numuru.
Vēlies uzzināt vairāk par lokālo SEO optimizāciju? Klikšķini zemāk un lasi vairāk!
Lokālais SEO: kā tas uzlabo biznesa pozīcijas konkrētā reģionā?
Kas ir lokālais SEO? Lokālais SEO jeb local SEO ir meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) stratēģija, kas palīdz uzņēmumam būt pamanāmākam Google lokālajos meklēšanas…
Vai ar iekšējo SEO optimizāciju pietiek?
Skaidrs ir viens – izpildot iepriekš aprakstītos punktus, Tu jau būsi soli priekšā lielai daļai konkurentu, taču ir viens “bet” – ar to viss nebeidzas!
Tajās situācijās, kad atslēgvārdu konkurence ir liela, ir nepieciešams aptvert SEO optimizāciju plašākā mērogā, iekļaujot ārējo SEO, tehnisko SEO, lokālo SEO, lai nostiprinātu savu autoritāti un iekarotu TOP pozīcijas meklētājā.
SEO optimizācija ir sistemātisks un statēģisks process, kura ietvaros parasti paralēli soli pa solim tiek īstenota gan iekšējā, gan ārējā, tehniskā un lokālā SEO optimizācija.
Interesē SEO optimizācija mājaslapai?
Ja vēlies veikt SEO optimizāciju savai mājaslapai, kā arī saprast, ar ko sākt un kā sasniegt TOP pozīcijas meklētājā, sazinies ar E-komercija.lv komandu. Ieteiksim labāko un palīdzēsim sasniegt izvirzītos mērķus.
Kopsavilkums
Mājaslapas iekšējā jeb On-Page SEO optimizācija ir darbību kopums, kas tiek veikts mājaslapā, lai sasniegtu augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Tā ir svarīga SEO sastāvdaļa, jo palīdz meklētājprogrammām interpretēt vietnes saturu.
Iekšējā SEO optimizācija aptver dažādus aspektus, tostarp atslēgvārdu izpēti un integrēšanu saturā, Meta aprakstos, URL saitēs, attēlu nosaukumos, attēlu optimizēšanu un ALT teksta pievienošanu tiem, virsrakstu struktūras ievērošanu, iekšējo saišu tīklu un vēl daudz ko citu.
Mēs iesakām domāt par On-Page SEO optimizāciju jau mājaslapas vai interneta veikala izstrādes procesā, bet, ja šajā posmā tas nav izdarīts, iesakām to darīt soli pa solim, lai palielinātu apmkelētību mājaslapā no Google meklētāja.
Biežāk uzdotie jautājumi
Lai arī abu SEO stratēģiju mērķis ir uzlabot pozīcijas meklētājprogrammās, tām ir būtiska atšķirība. Iekšējā jeb On-Page SEO optimizācijas koncentrējas uz vietnes kvalitātes uzlabošanu, savukārt, ārējā jeb Off-Page SEO optimizācija koncentrējas uz citu vietņu un vietu izmantošanu tīmeklī, lai uzlabotu Tavas mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos.
Ir svarīgi, lai Tava mājaslapas un tās saturs, tostarp tas, kas ir redzams lietotājiem (t.i., multivide, saturs, attēli) un tas, kas ir redzams meklētājprogrammām (t.i., metadati, HTML), tiktu optimizēts atbilstoši labākajai SEO praksei, ko izmanto tādas meklētājprogrammas kā Google. un Bing, jo tādā veidā meklētājprogrammas var izprast vietnes saturu un to ierindot meklētāja rezultātos. Jo kvalitatīvāk tiek veikta iekšējā SEO optimizācija, jo potenciāli augstāku vietu meklētājprogrammu rezultātos tā iegūs (tādējādi arī piesaistīs vairāk lietotāju uzmanības).