- Kas ir SEO optimizācija?
- Kas ir SEO stratēģija?
- 7 posmi efektīvas SEO stratēģijas izveidei
- 1. SEO optimizācijas mērķu un KPI definēšana
- 2. Esošās situācijas izpēte
- 3. SEO stratēģijas izstrāde
- 4. Pieejamo resursu optimizēšana un zinošu speciālistu piesaiste, ja nepieciešams
- 5. SEO stratēģijas saskaņošana ar klienta ceļojumu (customer journey)
- 6. Stratēģijas ieviešana
- 7. Stratēģijas rezultātu izvērtēšana
- Kopsavilkums
- Biežāk uzdotie jautājumi
SEO optimizācijas stratēģija from E-komercija.lv (eComStrive SIA)
Kas ir SEO optimizācija?
Sāksim ar pamatiem.
SEO optimizācija ir visdažādāko darbību kopums, kas tiek veiktas interneta veikalam vai mājaslapai, lai uzlabotu tās pozīcijas meklētājprogrammu (piemēram, Google, Bing, Yandex) rezultātos.
SEO optimizācija ietver dažādas taktikas, tostarp, piemēram, mājaslapas tehniskā, tekstuālā un vizuālā stāvokļa uzlabošanu, iekšējo un ārējo saišu optimizāciju, sociālo mediju mārketingu, satura izveidi u.c.
Jau ievadā ir svarīgi atzīmēt, ka visaptverošas SEO optimizācijas veikšana ir laikietilpīga – lai pēc laika novērtētu, vai un kā sasniegti vēlamie mērķi, kā arī pēc iespējas efektīvāk tos īstenotu, ir nepieciešams pievērsties SEO stratēģijas izveidei. Lūk, par to arī turpinājumā!
Ja vēlies par SEO optimizāciju uzzināt vairāk, lasi zemāk pievienoto rakstu!
Kas ir SEO optimizācija: vienkāršs un saprotams skaidrojums (2024)
Kas ir SEO optimizācija? SEO optimizācija ir digitālā mārketinga disciplīna un darbību kopums, ko veic mājaslapas, interneta portāla, bloga vai internetveikala īpašnieki…
Kas ir SEO stratēģija?
Laba SEO stratēģija darbojas, koncentrējot enerģiju un resursus uz vienu vai dažiem galvenajiem mērķiem, kuru sasniegšana novedīs pie labvēlīgu rezultātu kaskādes.
SEO stratēģija ietver trīs galvenos elementus:
- mērķi un uzdevumus to sasniegšanai;
- vadlīnijas stratēģijas realizēšanai;
- saskaņotu darbību šo izvirzīto mērķu sasniegšanai.
Tāpat kā uzņēmumam, tiecoties pretī izaugsmei, ir nepieciešama attīstības stratēģija, arī uzņēmuma mājaslapai tāda ir būtiska – SEO stratēģija ir tas veicamo aktivitāšu kopums, kas jāievēro, lai efektīvi izmantotu pieejamos resursus uzņēmuma mājaslapas vai interneta vietnes izaugsmei ilgākā laika periodā.
7 posmi efektīvas SEO stratēģijas izveidei
Lai gan SEO optimizācijai ir nepieciešama visaptveroša stratēģija, vari to sadalīt vairākos pārvaldāmos posmos. Lūk, par tiem vairāk!
1. SEO optimizācijas mērķu un KPI definēšana
SEO optimizācijas mērķi ir gala rezultāti, kurus vēlies sasniegt noteiktā laika periodā.
Savukārt, KPI ir izmērāmas vērtības, kas palīdz izsekot progresam attiecībā pret izvirzītajiem mērķiem.
Lai radītu efektīvu stratēģiju, pirmkārt, Tev ir jāzina, kur pašlaik atrodies, kur vēlies doties un kā mērīsi panākumus.
Kad būsi sapratis, ko vēlies sasniegt, ir īstais laiks nospraust laika, naudas un citu resursu griestus. Šī ir vēl viena dzīves joma, kurā Tu saņemsi to, par ko maksāsi.
Ja meklē ātru un lētu ceļu izcilam SEO, vari būt drošs, ka nesasniegsi tādus rezultātus, kādus iegūtu, ieguldot vairāk laika un naudas.
Šajā SEO procesa posmā Tu vēlēsies arī definēt savus galvenos veiktspējas rādītājus jeb KPI. Tādā veidā novērtēsi ieviesto izmaiņu nestos panākumus un noskaidrosi, kas ir piemērots un kur jāveic pielāgojumi.
Daži no KPI, kam būtu jāseko, ir:
- organiskās sesijas;
- izmantoto atslēgvārdu pieaugums;
- potenciālie pirkumi un reklāmguvumi;
- atlēcienu līmenis (bounce rate);
- vidējais sesijas ilgums;
- lapas ielādes laiks;
- grozā pievienotie pirkumi;
- noformētie pasūtījumi;
- u.c.
Arī konkurentu izpēte un atslēgvārdu izpēte ir būtiska satāvdaļa tam, lai spētu izprast situāciju un darba lauku.
Par to un citiem svarīgiem esošās situācijas izpētes aspektiem vairāk lasi turpinājumā!
2. Esošās situācijas izpēte
Ir būtiski atcerēties, ka pirms SEO optimizācijas uzsākšanas noteikti ir nepieciešams veikt esošās situācijas izpēti.
Kāpēc tas ir svarīgi?
Balstoties datos un informācijas apkopojumā par esošo situāciju, ir iespējams efektīvi izstrādāt jēgpilnu un vērtīgu SEO stratēģiju.
Turpinājumā īsi aplūkosim galvenos komponentus, kas ietilpst esošās situācijas izpētē!
Atslēgvārdu izpēte un atlase
Atslēgvārdu izpētes procesā ir svarīgas divas fāzes – pirmā ir kopējās situācijas, tostarp klientu un tirgus, izpēte, savukārt, otrā nišas atslēgvārdu atlase, kas atbilst Tava uzņēmuma piedāvājuma specifikai un kurus integrēsi savas mājaslapas saturā.
Mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos nosaka algoritms, kas novērtē dažādus faktorus, lai izlemtu, cik labi vietne atbild uz noteiktu meklēšanas vaicājumu. Un liela daļa no tā slēpjas atslēgvārdu izmantošanā.
SEO stratēģijas izveidē ņem vērā, ka optimizējamiem atslēgvārdiem ir noteicoša loma. Tos nepieciešams atlasīt, balstoties uz identificētajiem mērķiem un biznesa specifiku.
Šajā posmā ir svarīgi apzināties, ka SEO panākumu atslēga var būt tie atslēgvārdi, kuru meklējumu skaits mēnesī ir salīdzinoši mazs.
Kāpēc tā?
Vienkārši – lai iekarotu TOP pozīcijas meklētājprogrammās, ir jākonkurē ar citām mājaslapām.
Tā kā visi koncentrējas uz biežāk meklētajiem vārdiem vai frāzēm, apsteigt konkurentus meklētājprogrammu rezultātos var būt dārgi, grūti un nereti pat teju neiespējami.
Saturā, piemēram, bloga sadaļā, integrējot atslēgvārdus ar mazāku meklējumu skaitu, vari vienkāršāk iegūt potenciālo klientu uzmanību un ierindoties TOP pozīcijās, jo tur konkurence būs zemāka.
Mājaslapas tehniskais SEO audits
Lai izprastu to, kā šobrīd darbojas mājaslapa, noder mājaslapas tehniskais SEO audits. Tas ļauj novērtēt mājaslapas darbību un tehnisko stāvokli, pielāgotību mobilajām ierīcēm, mājaslapas ātrumu, SEO saturu u.c. svarīgus aspektus.
Tehniskā SEO audita rezultāti var viest korekcijas SEO stratēģijas ieviešanas izmaksu budžetā. Tāpat tas attiecīgi ļauj izprast, vai esošajā situācijā mājaslapu vispār ir iespējams optimzēt tā, lai varētu nonākt Google TOP pozīcijās.
Ja rezultāti liecina, ka mājaslapā ir virkne tehnisko prodblēmu, kuru novēršana ir laikietilpīga un finansiāli dārga, iespējams, izdevīgāk būs pat izstrādāt majaslapu “no nulles”, nevis mēģināt veikt uzlabojumus esošajā.
Ir vairāki bezmaksas rīki, kurus vari izmantot, lai izanalizētu un izvērtētu vietnes tehnisko stāvokli, piemēram, Screaming Frog, Google’s PageSpeed Insights u.c.
Organiskā apmeklētība mājaslapā
Tā attiecas uz apmeklētājiem, kas nonāk vietnē no neapmaksātiem avotiem, piemēram, uzklikšķinot uz meklētājprogrammu rezultāta.
Izanalizējot esošos datus, sapratīsi, kuri atvērumi nodrošina vislielāko apmeklējuma plūsmu. No tā secināsi, kuri atslēgvārdi mājaslapā ir vērtīgākie, un varēsi pieņemt lēmumu par to, kā vēl tos izmantot satura uzlabošanai.
Atslēgvārdu esošās pozīcijas
Esošās pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos ļauj izvērtēt, kā katrs no atvērumiem konkrētajā brīdī tiek ierindots kopējā informācijas plūsmā un kuriem atvērumiem nepieciešami uzlabojumi.
Piemēram, ja atslēgvārdu esošās pozīcijas jau šobrīd kādu atvērumu ierindo pirmajās pozīcijās (piemēram, pirmajā lapā – no 1. līdz 10. pozīcijai), vari analizēt, kuri atvērumi ir kvalitatīvāki, bet kuriem nepieciešams veikt apjomīgāku SEO optimizāciju.
Atslēgvārdu esošo pozīciju noteikšana ir svarīga, jo SEO stratēģijas mērķis ir panākt augstāku pozīciju ieņemšanu, un esošās situācijas izpēte sniegs nepieciešamo informāciju par to, kuros atvērumos izmaiņas ir nepieciešamas.
Atpakaļsaišu profila izpēte
Pēc tam pārbaudi, cik daudzās vietnēs ir ievietotas saites, kas norāda uz Tavu mājaslapu.
Vietnēm ar lielu atpakaļsaišu skaitu parasti ir augsts organisko mekējumu skaits. Tāpat atpakaļsaites ir kā uzticības balsojums – ja daudzas uzticamas vietnes ievieto saites uz Tavu mājaslapu, meklētājprogrammas secinās, ka Tavs saturs ir kvalitatīvs un tam ir vērts atrasties augstākās pozīcijās meklētājprogrammās.
Esošā mājaslapas satura audits
Satura audits ir satura analīzes process, kas tiek veikts ar mērķi, lai atrastu uzlabojumu iespējas.
Šis solis ir svarīgs, lai saprastu, kas jādara, lai uzlabotu vietnes SEO veiktspēju. Tas palīdz noteikt lapas, kurām nav laba veiktspēja, sliktās darbības iemeslus iespējas to novēršanai.
Konkurentu izpēte
Tev nav jāuzmin, kurus atslēgvārdus atlasīt un kādu saturu vai saites izveidot. Tā vietā vari redzēt, kas jau darbojas citiem, un balstīties uz šiem panākumiem, uzlabojot SEO savā mājaslapā.
Konkurentu SEO stratēģiju analīze palīdz:
- izmantot savu konkurentu vājās puses;
- atkārtot konkurentu panākumus, izmantojot viņu stiprās puses;
- noteikt prioritātes svarīgākajiem SEO uzdevumiem.
Vērtīgāko atvērumu definēšana
Katram uzņēmumam ir nepieciešams definēt, kas ir tie produkti vai pakalpojumi, kurus viņš vēlas izvirzīt augstākās pozīcijās meklētājā.
Balstoties uz tiem, tiek noskaidrots, kuri būs vērtīgākie atvērumi, kas paveiks lielāko daļu smagā darba jeb piesaistīs vislielāko apmeklējuma plūsmu un pārvērtīs tos pircējos, sniegs lielāko peļņu.
Lai noskaidrotu, kuri produkti, pakalpojumi vietnē ir vissvarīgākie, jāapsver, ar ko Tavs uzņēmums ir pazīstams. Kādā nozarē konkurējat? Kādus sāpju punktus risināt?
Definē tos, balstoties uz identificētajiem atslēgvārdiem.
Kad būs izkristalizējušiem kategoriju un produktu atvērumi, kas piesaista visvairāk apmeklētāju, varēsi koncentrēt savu stratēģiju uz to uzlabošanu un dabiskās datplūsmas palielināšanu.
Lietotāju pieredzes novērtējums
Pasaulē labākā satura un atslēgvārdu stratēģija nenovedīs pie produktu vai pakalpojumu pārdošanas digitālajā vidē, ja Tava e-komercijas vietne būs pastāvīgi bojāta vai tik ļoti lēna, neoptimizēta, ka radīs nepatiku tās apmeklētājam.
Tāpēc Tevi ir rūpīgi jāapsver savas vietnes arhitektūra un lietotāju pieredze, lai nodrošinātu, ka cilvēki veic vēlamās darbības.
Šim solim noderēs “UX Benchmark” jeb UX salīdzinošā novērtēšana, kas ir produkta vai pakalpojuma lietotāja pieredzes novērtēšanas process – to veic mājaslapā, lai noteiktu tās relatīvo veiktspēju salīdzinājumā ar noteikto standartu.
UX speciālists izmanto šo procesu, lai izvērtētu, cik draudzīga ir mājaslapa lietotājiem.
Salīdzinošā novērtēšana ietver kvantitatīvu datu vākšanu, kas apraksta pieredzi, un tam izmantot var dažādus datus, piemēram:
- vidējo pirkuma veikšanas laiku;
- klikšķu skaitu uz pogām;
- u.c.
3. SEO stratēģijas izstrāde
Kad esošā situācija ir apzināta, pienācis laiks izstrādāt startēģiju.
Šajā procesā ir jāizvērtē dažādi aspekti, lai panāktu vēlamo rezultātu.
Ne vienmēr lielāka apmeklētība mājaslapā nozīmē veiksmīgu SEO optimizāciju, jo svarīgāk par augstu apmeklējuma plūsmu ir to apmeklētāju piesaiste, kuri pēc tam konvertēsies pircējos.
Ir jāņem vērā arī pieejamais naudas, cilvēku un laika resurss. Tāpat jāpatur prātā, ka SEO stratēģijas ieviešana nav kampaņveidīga, bet gan sistemātiska ilgtermiņa pieeja. Tādēļ ir jāliek kopā plāns ilgtermiņam un jāņem vērā pieejamie resursi.
Turpinājumā aplūkosim, kas vēl ir būtisks SEO stratēģijas izstrādē.
Optimizējamo atslēgvārdu atlase
Atceries, ka sākumā stāstījām par atslēgvārdu izpēti?
Lūk, pienācis brīdis atlasīt optimizējamos atslēgvārdus savai mājaslapai!
Kā to paveikt?
- Izveido svarīgu, atbilstošu tēmu sarakstu, pamatojoties uz to, ko zini par savu uzņēmumu.
- Aizpildi šos tēmu segmentus ar atslēgvārdiem.
- Izproti, kā šie atslēgvārdi tiek izmantoti (ko, kādu informāciju lietotāji no tiem sagaida).
- Izpēti saistītos meklēšanas vienumus.
- Izmanto atslēgvārdu izpētes rīkus, kas palīdz iegūt jaunas idejas, piemēram, Ahrefs, SE Ranking, SEMrush, Google Keyword Planner u.c.
Tehnisko nepilnību novēršana
SEO stratēģijas īstenošanas gaitā svarīgs ir arī tehniskās SEO optimizācijas plāns.
Tā ietvaros jāaptver prioritātes, kritiski svarīgi labojumi u.c. aspekti vietnes optimizēšanas procesā, lai palīdzētu meklētājprogrammām atrast, pārmeklēt, izprast un indeksēt atvērumus.
Lai uzlabotu vietnes tehnisko optimizāciju, jāņem vērā dažādi faktori, piemēram:
- Javascript;
- XML vietņu kartes;
- vietnes arhitektūra;
- URL struktūra;
- strukturētie dati;
- maznozīmīgs saturs;
- dublēts saturs;
- Hreflang (HTML atribūts, ko izmanto, lai norādītu tīmekļa lapas valodu un ģeogrāfisko mērķauditorijas atlasi);
- Kanoniskās atzīmes (HTML tags, kas meklētājprogrammām norāda, ka pievienotais URL ir lapas sākotnējā, galīgā versija);
- 404 lapas;
- 301 pārvirzīšana (redirect).
On-site SEO optimizācijas plāns
Pareizs on-site SEO optimizācijas plāns ir svarīgs SEO stratēģijai, jo tam ir liela nozīme mājaslapu pozīciju noteikšanai meklētājprogrammu rezultātos.
On-site jeb mājaslapā veiktā SEO prakse ietver:
- virsraksta tagus (Title tags);
- meta aprakstus (Meta descriptions);
- virsrakstus;
- iekšējās saites;
- URL struktūru;
- ALT tekstus;
- attēlu failu nosaukumus;
- tekstu papildināšana;
- u.c.
Tehnisko risinājumu ieviešana
Laba tehniskā SEO prakse ļauj meklētājprogrammām viegli lasīt mājaslapu un noteikt, vai tajā esošais saturs atbilst lietotāju jautājumiem.
Ja vietne nav draudzīga lietotājam, meklētājprogrammas var pazemināt pozīcijas par labu citiem, kas piedāvā labāku lietotāja pieredzi.
Tāpēc ir svarīgi pievērst uzmanību tehniskajiem risinājumiem, piemēram:
- izveidot atbilstošu navigāciju. Pārliecinies, vai visas lapas ir iespējams atvērt, piekļūt saturam tajās;
- uzlabot vietnes darbības ātrumu. Jo lēnāk lapa tiek ielādēta, jo zemāks var būt vietnes vērtējums no meklētājprogrammām, turpretī atlēcienu līmenis – augsts, ko arī negatīvi vērtēs meklētājprogrammas;
- mobilā versija. Gandrīz 60% no visiem tiešsaistes meklējumiem tagad tiek veikti mobilajās ierīcēs, un dažās nozarēs (pārtika un dzērieni) sasniedz pat 72%. Ja Tava vietne nav optimizēta lietošanai mobilajām ierīcēm, var tikt pazemināta vietnes vieta meklētājprogrammās.
Satura optimizācija
Satura potimizācija ir neatņemama SEO stratēģijas sastāvdaļa. Ja vēlies, lai Tavā vietnē nonāktu vairāk apmeklētāju, saturam ir būtiska nozīme.
Kvalitatīva, optimizēta satura rakstīšana var piesaistīt savai vietnei vairāk apmeklētāju bez maksas.
Satura optimizācija ietver gan atslēgvārdu izmantošanu, gan SEO labajai praksei atbilstošu satura noformēšanu, gan, protams, arī vizuālā satura noformēšanu.
Meklēšanas nolūka optimizācija
SEO optimizācijas procesā ir nepieciešams pārbaudīt meklēšanas nolūku optimizējamiem atslēgvārdiem, lai izprastu, kā konktētus atslēgvārdus integrēt un izmantot saturā.
Piemēram, ja Tava uzņēmuma specifika ir biroja mēbeļu tirgošana un optimizācijai esi izvēlējies atslēgvārdu “guļamistabas dizains”, tad, veicot meklēšanas nolūka pārbaudi, sapratīsi, ka lietotāji, ievadot šo atslēgvāru meklētāja lauciņā, sagaida izglītojošu bloga rakstu, nevis produktu atvērumu.
Tā rezultātā SEO stratēģijas ieviešanas procesā, iespējams, būs jāveic kādas izmaiņas, piemēram, ieviešot citādāku saturu.
“Low-hanging fruit” identificēšana
“Low-hanging fruit” biznesa izpratnē ir pasākumi, kas ir viegli īstenojami un nodrošina lielāku atdevi, ļauj sasniegt vēlamos rezultātus.
SEO optimizācijā ar to tiek saprasti viegli ieviešami vietnes uzlabojumi, kas var, piemēram, ievērojami uzlabot:
- mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammās;
- vietnes ielādes ātrumu;
- apmeklējumu skaitu mājaslapā;
- lietotāju pieredzi;
- u.c.
Veicamie pasākumi būt visdažādākie, piemēram, tehnisko problēmu novēršana mājaslapā, iekšējo saišu tīkla izveide, URL struktūras uzlabošana, satura optimizācija u.c.
Satura klasteru izplānošana
Satura klasteri ir tēmu kopas, savstarpēji saistītas lapu vai bloga rakstu grupas par konkrētu tēmu – tas attiecas uz satura izstrādi bloga sadaļā.
Tie ir svarīgi, jo palīdz meklētājprogrammām izprast vietnes hierarhiju un stiprināt Tavas vietnes autoritāti attiecībā uz noteiktu tēmu. Tas sastāv no trīs sastāvdaļām:
- “pīlāra” lapa (galvenais bloga raksts), kas koncentrējas uz galveno tēmu;
- atvērumu “kopa” (citi bloga raksti), kas padziļināti aptver saistītās apakštēmas;
- iekšējās saite starp visiem atvērumiem (bloga rakstiem).
Atpakaļsaišu profila attīstīšana
Jau izpētes posmā aplūkojām atpakaļsaišu profila nozīmi – vietnes, kurām atpakaļsaišu skaits ir augsts, meklētājprogrammas uzskatīs par kvalitatīvām, tādējādi ierindojot tās augstākās pozīcijās meklētājā, kas likumsakarīgi palielina arī apmeklējumu skaitu vietnē.
Tāpēc ir būtiski SEO stratēģijā aptvert arī atpakaļsaišu profila attīstīšanu, lai uzlabotu vietnes pozīcijas un veicinātu uzticību saturam.
4. Pieejamo resursu optimizēšana un zinošu speciālistu piesaiste, ja nepieciešams
SEO stratēģijas izveide un īstenošana nav vienas dienas, nedēļas vai mēneša process – tas ilgst lielākā laika periodā, un svarīgi ir tas, cik zinoša un spējīga būs komanda sasniegt izvirzītos stratēģijas mērķus.
SEO neeksistē vakuumā – tas ietekmē daudzas citas Tava uzņēmuma daļas, tostarp mārketingu, pārdošanu un IT.
Iespējams, daži no darbiniekiem jau ir labi kvalificēti, lai palīdzētu SEO stratēģijas izstrādei.
Piemēram, pārdošanas komanda, zinās, kuri produkti cilvēkus interesē visvairāk. Viņu iesaistīšana SEO stratēģijas izstrādē palīdzēs sasniegt efektīvu rezultātu, taču tad, ja ar esošajiem resursiem ir par maz – jāmeklē pieredzējuši speciālisti ārpus uzņēmuma.
5. SEO stratēģijas saskaņošana ar klienta ceļojumu (customer journey)
Dienas beigās pārdošanas apmēri ir galvenie. Bez klientiem nav ieņēmumu, un tas nozīmē, ka nav biznesa. Tieši tik vienkārši, un vienlaikus arī sarežģīti.
Lai palīdzētu pārdošanas procesā, izstrādātajai SEO stratēģijai ir jāatbilst klienta ceļojumam. Kā tas saprotams?
Klienta ceļojums ir to saskarsmes punktu apkopojums, kas klientiem ir ar Tavu uzņēmumu visās fāzēs – sākot ar pirmo aplūkoto informāciju līdz pat laikam pēc pirkuma veikšanas.
SEO lieliski iekļaujas ikvienā šī cikla posmā.
- Atpazīstamība: mūsdienu pasaulē daudzi klienti vispirms uzzina par uzņēmumu tiešsaistē. Piemēram, izmantojot Google meklētāju.
- Interese: šeit klienti sāk veikt izpēti. Un kas ir labāka vieta, kur veikt izpēti, ja ne Tava uzņēmuma mājaslapa?
- Lēmums: klients vēlas pirkt un lemj starp Tevi un konkurentiem. Piemēram, apraksts, kurā minēta bezmaksas piegāde, varētu būt tas, kas viņus ietekmē.
- Pirkums: e-komercija turpina augt. Izmantojot meklētājprogrammu optimizētu tirdzniecības vietu, cilvēkiem ir vieglāk iegādāties.
- Pēc iegādes: klientu atsauksmes ir lielisks veids, kā vairot uzticēšanos potenciālajiem klientiem.
Katrā no šiem posmiem potenciālais klients Google meklētāja lodziņā ievada atbilstošu atslēgvārdu. Ja būsi saskaņojis savu SEO stratēģiju ar klienta ceļojumu, iekļaujot piemērotus atslēgvārdus, nodrošināsi, ka ikvienā no posmiem būsi potenciālā klienta redzeslokā.
Tas nozīmē, ka Tev mājaslapā jāspēj integrēt saturs, kas spēs sniegt vēlamo informāciju potenciālajam pircējam visā klienta ceļojuma laikā.
Ja vēlies par klienta ceļojumu uzzināt vairāk, lasi zemāk pievienoto rakstu!
Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?
Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…
6. Stratēģijas ieviešana
Lai arī varētu šķist pašsaprotami, ir vērts atgādināt – arī pašas stratēģijas ieviešana ir svarīgs solis!
Atceries, ka to jādara saskaņoti, sistēmātiski – ja vēlies sasniegt vēlamos rezultātus, aizmirsti par kampaņveidīgu, neregulāru vai nepilnīgu stratēģijas īstenošanu.
Šo padomu paturēšana prātā ir neliela daļa no procesa, kura īstenošanai nepieciešams laiks, pūles un pacietība.
Pārbaudi un iepazīsti savu vietni no lietotāja viedokļa. Zini savus mērķus, izmantojot SEO, un izmanto to, lai atrastu pareizos atslēgvārdus. Koncentrējies uz kvalitatīvu saturu un izmanto visu, ko zini par savu auditoriju, lai ieviestu stratēģiju.
Un visbeidzot – SEO stratēģijas ieviešanas procesā izmanto pieejamos resursus – kolēģus, kas, iespējams, zina vairāk par klientiem un viņu paradumiem, datus, kas pieejami par mājaslapu, un radošu pieeju.
7. Stratēģijas rezultātu izvērtēšana
SEO stratēģijas izveide un īstenošana ir apsveicama, taču, ieelpojot dziļi, saproti – tas vēl nav viss!
Kad būsi ģenerējis pārskatus par to, kā darbojas SEO stratēģija, nepieciešams sekot rādītājiem un jāpierāda pašas stratēģijas ietekme.
Daži no svarīgākajiem rādītājiem, ko ieteicams izvērtēt, ir atslēgvārdu pozīcijas, vietnes apmeklējums un apmeklējuma ilgums, atlēcienu līmenis, populārākās izejas lapas un rāpuļprogrammu kļūdas.
Identificējot to visu, iegūsi labāku priekšstatu par to, ko klienti meklē un kas viņus atgrūž no Tavas mājaslapas.
SEO stratēģijas izstrāde ir vērtīga, taču arī laikietilpīga un specifiskas zināšanas prasoša. Ja šķiet, ka saviem spēkiem to veikt nebūs iespējams – uztici darbu profesionāļiem! Piesakies uz konsultāciju pie E-komercija.lv speciālistiem un uzzini, kā varam Tev palīdzēt!
Kopsavilkums
SEO optimizācija ir daudzdimensionāla, bet tajā pašā laikā arī būtiska jebkura mūsdienu biznesa plāna sastāvdaļa.
SEO stratēģija aptver dažādus soļus, sākot no mērķu un KPI definēšanas, esošās situācijas izpētes un pašas SEO stratēģijas izveides, līdz pat resursu izvērtēšanai un optimizēšanai, stratēģijas saskaņošanai ar klienta ceļojumu, stratēģijas ieviešanai un rezultātu analīzei.
Stratēģijas izveide ir svarīga, jo ļauj izvirzīt mērķus, kas palīdz efektīvi piesaistīt klientus digitālajā vidē. SEO stratēģijas īstenošana ir ilgtermiņa process, kura laikā, mērot sasniegtos rezultātus un signalizējot par izmaiņām, ja tās nepieciešamas uzņēmuma mājaslapā, vari veicināt pārdošanu digitālajā vidē.
Biežāk uzdotie jautājumi
SEO jeb Search Engine Optimization apvieno darbības, kas tiek veiktas mājaslapā ar mērķi uzlabot vietnes pozīcijas meklēšanas rezultātos Google u.c. meklētājprogrammās. Jo augstākas pozīcijas mājaslapa ieņem meklētājā, jo lielāku apmeklējumu tā saņem.
Viena no galvenajām SEO stratēģijas priekšrocībām ir tā, ka ar tās palīdzību ir iespējams nodrošināt efektīvu preču vai pakalpojumu pārdošanas procesu digitālajā vidē. SEO stratēģija ļauj ar efektīvu esošo resursu pārvaldību iegūt konkurētspējīgāku pozīciju nekā konkurentiem, lai nodrošinātu apmeklējuma un pirkumu pieaugumu ilgstošā laika periodā.