Kā izveidot blogu, kas atbilst labai SEO praksei un atbilstu Google jaunajām interneta satura vadlīnijām?

Šobrīd jautājums, kā izveidot blogu, kas palīdzētu mājas lapai nokļūt meklētājprogrammas augstākās pozīcijās, ir daudz aktuālāks nekā pirms brīža, jo starp lapas kvalitātes kritērijiem, ko vērtē Google, saturs ieņem arvien nozīmīgāku vietu. Tādēļ mēs šajā rakstā apskatīsim svarīgus bloga izveides aspektus – no tehniskajiem līdz satura optimizācijai SEO vajadzībām, kas palīdzēs Tavam saturam ne tikai izcelties, bet arī pievērst meklētājprogrammu uzmanību.

Edgars Kebbe

Atjaunināts 10.10.2024

Kas ir blogs un bloga nozīme mājas lapas struktūrā?

Blogs ir tīmekļa žurnāls jeb emuārs, kurā tiek publicēts dažādas formas saturs: raksti, attēli, infografikas un bieži arī video. Galvenais bloga mērķis ir sniegt vērtīgu informāciju par konkrētu tēmu, lasītāju izglītot vai izklaidēt. 

Ja vēlies uzzināt vairāk par to, kas ir blogs un kādēļ tas ir nepieciešams biznesam, tad lasi rakstā.

Kas ir blogs? Kādēļ tas nepieciešams biznesam?

Ko nozīmē “blogs” latviski? Vai zināji, ka vārds “blogs” 2007. gadā kandidēja uz gada nevārda titulu? Jā, jau gadiem ilgi Latvijā norit…

Bloga izveide ir svarīga vairāku iemeslu dēļ:

  • Blogs ir svarīgs SEO: Regulāri papildināts un atjaunots bloga saturs, izmantojot atslēgvārdu analīzi un atlasi, palīdz uzlabot mājas lapas pozīcijas meklētājprogrammās, tādējādi palielinot organisku lapas apmeklējumu.
  • Veido zīmola autoritāti: Kvalitatīvs blogs palīdz pozicionēt uzņēmumu kā nozares ekspertu, piesaistot gan jaunus lietotājus, gan veidojot zīmolam lojālu auditoriju.
  • Nodrošina ilgtermiņa rezultātus: Aktuāls un kvalitatīvs bloga saturs, kas atbilst SEO labai praksei, pat tad, ja tas publicēts pirms vairākiem mēnešiem vai gadiem, var turpināt piesaistīt jaunus apmeklētājus.  

Šo iemeslu dēļ bloga izveide joprojām ir viena no efektīvākajām digitālā mārketinga stratēģijām, kas ilgtermiņā sniedz rezultātus gan SEO, gan klientu piesaistē. 

Google satura vadlīnijas uzliek jaunus akcentus mājas lapas satura veidotājiem. Kādus? To noskaidrosim tālāk šajā rakstā.

Google prasības noderīgam un kvalitatīvam saturam

Google prasības noderīgam un kvalitatīvam saturam

Google regulāri atjaunina savas vadlīnijas attiecībā uz satura kvalitāti, taču būtiskas pārmaiņas iezīmēja Google noderīga satura atjauninājums (Helpful Content Update), kas tika ieviests 2022. gada augustā. 

Šī atjauninājuma mērķis bija uzlabot Google meklēšanas rezultātu kvalitāti, dodot priekšroku mājas lapas saturam, kas ir noderīgs un vērtīgs lietotājiem, tādējādi norādot, ka saturs, kas veidots, lai apmierinātu meklētājprogrammas algoritmus (piemēram, pārsātināts ar atslēgvārdiem), un kam nav “ar meklēšanas nodomu” saistītu pazīmju, neatbilst Google kritērijiem.

Saskaņā ar jaunajām Google vadlīnijām, saturs, kas patiesi risina lietotāju vajadzības un sniedz vērtīgas atbildes uz viņu jautājumiem, tiek augstāk novērtēts meklēšanas rezultātos. Tas nozīmē, ka veiksmīga bloga izveidei jāfokusējas ne tikai uz atslēgvārdu izmantošanu, bet arī uz lietotājiem draudzīgu, informatīvu un praktisku saturu, kas piedāvā patiesu vērtību.

Google vēlas, lai saturs būtu noderīgs, oriģināls un autoritatīvs, kas nozīmē, ka satura veidotājiem ir jāiedziļinās tēmā, jāizmanto fakti un uzticami avoti, kā arī jārisina reālās lietotāju vajadzības. Turklāt Google īpaši uzsver, ka jāizvairās no “klišķināma” satura, kas lietotājam bieži var izrādīties bezvērtīgs.

Kā izveidot blogu, kas nodrošinātu atbilstību šīm prasībām un sniegtu reālu pievienoto vērtību, apskatīsim kontekstā ar SEO.

Kā izveidot blogu atbilstoši Google prasībām un SEO?

Izveidot blogu, kas atbilst gan jaunajām Google prasībām, gan SEO labai praksei, praksē nozīmē daudz vairāk par regulāri publicētu saturu. Tam nepieciešama skaidra stratēģija un izpratne par to, kā Google vērtē lapas kvalitāti un tās noderīgumu lietotājiem. 

Minēsim galvenos soļus, kā panākt, lai  blogs atbilstu jaunajām Google vadlīnijām un vienlaikus uzlabotu meklēšanas rezultātus.

1. Definējiet mērķauditoriju un tēmu

Lai blogs atbilstu gan SEO, gan Google prasībām, pirmkārt, ir svarīgi precīzi definēt, kam tas tiek rakstīts un kādu vērtību saturs sniedz konkrētai auditorijai. Google uzsver, ka saturs, kas atbilst konkrētu lietotāju vajadzībām un sniedz atbildes uz viņu jautājumiem, tiek novērtēts augstāk. 

Ņemot vērā mērķauditorijas “sāpju punktus”, problēmas un intereses, bloga izveide būtu jākoncentrē uz tēmu loku, kurā varat piedāvāt unikālu un noderīgu informāciju.

2. Veiciet atslēgvārdu izpēti

Izpētiet atslēgvārdus, kas atbilst izvēlētai tēmai un auditorijas interesēm, piemēram, izmantojot Google Keyword Planner, Ahref vai citu atslēgvārdu pētīšanas rīku. Iekļaujiet šos atslēgvārdus ne tikai tekstā, bet arī virsrakstos (H1, H2) un meta aprakstos, lai uzlabotu meklēšanas rezultātus.

Atslēgvārdu izpēte no A līdz Z paša spēkiem (2024)+Video

Kas ir atslēgvārdi? Atslēgvārdi ir vārdi un frāzes, ko cilvēki izmanto, lai meklētu informāciju tiešsaistē, piemēram, ja viņiem interesē riepu iegādes iespējas,…

3. Izveidojiet strukturētu un lietotājam draudzīgu saturu

Google algoritmi tagad spēj novērtēt ne tikai atslēgvārdu izmantojumu, bet arī to, cik labi saturs ir strukturēts un cik viegli to saprast lietotājam. Tādēļ pārdomāts lietotāja pieredzes dizains un satura struktūra ir būtiska.

Izmantojiet skaidrus virsrakstus un apakšvirsrakstus (H1, H2, H3), lai saturs būtu viegli pārskatāms un lasāms. Katrs bloga ieraksts ir jāveido tā, lai tas risinātu konkrētu jautājumu vai problēmu un sniegtu konkrētus soļus tā risinājumam.

4. Veidojiet kvalitatīvu garās formas saturu (Long Form Content)

Google vairs nevērtē tikai atslēgvārdu biežumu, bet arī satura kvalitāti un garumu. Veidojiet izvērstu, informatīvi bagātu un oriģinālu saturu, kas aptver tēmu no vairākiem skatpunktiem. Šāds saturs parasti gūst augstākas pozīcijas meklētājprogrammās, jo lasītājs lapā uzturas ilgāk, kas nodrošina ilgāku iesaistes laiku un samazina atlēciena līmeni (Bounce Rate).

Garāki raksti, kas pārsniedz 1000 vārdu, bieži vien ir efektīvāki, jo tie nodrošina padziļinātu informāciju. Tā, piemēram, rakstot par tēmu, kā izveidot savu blogu soli pa solim, ir iespēja izskaidrojiet detalizēti katru darbības soli, piemēram, sākot no platformas izvēles līdz satura veidošanai un publicēšanai.

5. Saišu stratēģija: iekšējās un ārējās saites

Iekšējās saites palīdz Google vieglāk saprast mājas lapas struktūru. Savā blogā pievienojiet saites uz citiem saistītiem rakstiem. Tās ne tikai uzlabo SEO, bet arī mudina lietotājus izzināt papildus informāciju, noklikšķinot uz saistītiem rakstiem un pavadot vairāk laika lapā, kas vēl vairāk uzlabo lietotāju iesaisti. Tāpat mājas lapas SEO svarīgas ārējās saites, kas nāk no autoritatīviem resursiem.

6. Satura aktualizēšana

Google cenšas panākt, ka bloga saturs ir ne tikai lasītājam noderīgs, bet arī tiek regulāri atjaunināts un uzlabots. Tāpēc svarīgi regulāri analizēt savu bloga rakstu efektivitātes rādītājus un labākos papildināt ar jaunu, aktualizētu informāciju. Monitorējiet rezultātus, izmantojot tādus rīkus kā Google Analytics un Google Search Console, lai saprastu, kā lietotāji mijiedarbojas ar mājas lapas saturu.

Soli pa solim veidojam blogu

Soli pa solim veidojam blogu: platforma, struktūra un dizains

Platforma būtiski ietekmē bloga izveides procesā, jo nosaka, cik daudz  blogu būs iespējams turpmāk kontrolēt; savukārt bloga struktūra ne tikai palīdzēs lietotājiem vieglāk atrast sev svarīgo saturu, bet arī uzlabos meklētājprogrammu indeksāciju. Tāpat nedrīkst aizmirst par bloga dizainu!

1. Platformas izvēle bloga izveidei: WordPress, Wix, vai Medium?

Izvēloties bloga platformu, svarīgi izvērtēt savas tehniskās prasmes un mērķus. WordPress ir piemērots tiem, kas vēlas maksimālu pielāgojamību un kontroli pār savu blogu. Savukārt, Wix un Medium ir ideāli piemēroti iesācējiem ar viegli pārvaldāmu saskartni.

Pirms izvēles būtu jāizlemj, cik daudz pielāgojumu un kontroli vēlies. WordPress ir jaudīgs, taču var prasīt tehniskas zināšanas, kamēr Wix un Medium piedāvā daudz gatavu risinājumu.

2. Kā izveidot bloga struktūru?

Padoms sākt ar domēna izvēli, kas atspoguļo bloga tēmu vai zīmolu. Pēc tam var izvēlēties platformu, izvēlēties gatavu tēmu (dizainu) un izveidot galvenās kategorijas. Kategorijas palīdzēs saturam būt strukturētam un viegli pieejamam lasītājiem.

Pēc struktūras izveides pievieno iekšējās saites starp bloga ierakstiem, lai lietotāji varētu ātri piekļūt saistītai informācijai, tādējādi uzlabojot lietotāju pieredzi un iesaisti.

3. Bloga dizaina optimizēšana lietotāju pieredzei un SEO

Ieteicams izvēlēties vienkāršu un tīru dizainu, kas ir viegli uztverams un pielāgojams mobilajām ierīcēm. SEO draudzīgs dizains (tēma) ir svarīgs, lai nodrošinātu ātru ielādi un labu lietošanas pieredzi. 

Iekļauj CTA (Call to Action) pogas, lai mudinātu apmeklētājus palikt ilgāk vai veikt darbību, kas saistīta ar konkrētiem mērķiem, piemēram, pierakstīties uz jaunumiem vai dalīties ar saturu.

Kopsavilkums

Veiksmīgai bloga izveidei, kas atbilstu gan SEO prasībām, gan jaunākajām Google vadlīnijām, nepieciešama satura stratēģija un radošais resurss tā izstrādei. Lai panāktu labākus mājas lapas meklēšanas rezultātus, blogam jārisina lietotāju vajadzības, tam jāsniedz vērtīga informācija un jābūt viegli uztveramam.

Efektīva atslēgvārdu izpēte, pārskatāma satura struktūra, garās formas saturs un regulāra atjaunināšana palīdzēs sasniegt vēlamo rezultātu. Tāpat svarīgi veidot iekšējās un ārējās saites, kas ar laiku nostiprinās mājas lapas autoritāti. Ilgtermiņā kvalitatīva bloga izveide nodrošina mājas lapas organiskā apmeklējuma pieaugumu un palīdz pozicionēt zīmolu kā savas nozares ekspertu.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Iekšējā SEO optimizācija: 17 svarīgākie optimizācijas faktori

22.03.2023

Kas ir iekšējā jeb On-Page SEO optimizācija? Iekšējā SEO optimizācija, kā par to liecina jau pats termins, apzīmē darbības (optimizāciju), kas tiek…

Lasīt rakstu

Kas ir mārketinga stratēģija un kā to izveidot?

30.06.2023

Kas ir mārketinga stratēģija? Mārketinga stratēģija ir visaptverošs rīcības plāns, kas izstrādāts konkrētu mārketinga mērķu sasniegšanai. Tas ietver lēmumu un taktiku kopumu,…

Lasīt rakstu

Reklāmu veidi, kas strādā: kā izvēlēties piemērotāko savai kampaņai?

31.08.2024

Kopš tā laika reklāma, tāpat kā mūsu civilizācija kopumā, ir piedzīvojusi milzīgas izmaiņas, saglabājot tās galveno virsuzdevumu – piesaistīt uzmanību precei vai…

Lasīt rakstu