Satura mārketings: neatņemama e-komercijas sastāvdaļa

Mūsdienu digitālajā laikmetā, kad potenciālā klienta uzmanības ilgums ir īsāks nekā jebkad agrāk, satura mārketings ir kļuvis par spēcīgu stratēģiju uzņēmumiem, lai aizsniegtu savu mērķauditoriju un veicinātu savu izaugsmi. Vairs nepietiek tikai ar produktu vai pakalpojumu parādīšanu potenciālajiem klientiem –  tā vietā uzņēmumiem ir jākoncentrējas uz vērtīga un saistoša satura nodrošināšanu, kas izglīto, izklaidē un iedvesmo. Šajā rakstā mēs iedziļināsimies satura mārketinga pasaulē, izpētot tā nozīmi, priekšrocības un labāko praksi. Lasi un uzzini!

Edgars Kebbe

Atjaunināts 05.04.2024

Kas ir satura mārketings?

Satura mārketings attiecas uz stratēģisku mārketinga pieeju, kas koncentrējas uz vērtīga, atbilstoša un kvalitatīva satura izveidi un izplatīšanu, lai piesaistītu un noturētu skaidri definētu mērķauditoriju. Tā mērķis ir piesaistīt auditoriju, veidot ilgtermiņa attiecības un veicināt klientu loka paplašināšanos.

Satura mārketings var palīdzēt palielināt zīmola atpazīstamību un piesaistīt klientus, kā arī iegūt viņu lojalitāti.

Ar satura mārketinga palīdzību uzņēmums sniedz informāciju, kas atbilst mērķauditorijas interesēm un vajadzībām. Radot vērtīgu saturu, uzņēmums var kļūt par autoritāti savā nozarē, veicinot klientu uzticamību un lojalitāti.

Satura mārketinga pamatideja ir radīt abpusēji izdevīgas attiecības ar auditoriju. Regulāri piegādājot vērtīgu saturu, uzņēmumi var piesaistīt un iesaistīt savu mērķauditoriju, mudinot to veikt vēlamās darbības, piemēram, veikt pirkumu, abonēt jaunumu saņemšanu e-pastā vai kopīgot saturu ar citiem. Izmantojot šo pieeju, satura mārketings var veicināt zīmola atpazīstamību, uzlabot klientu lojalitāti un radīt taustāmus biznesa rezultātus.

Kāpēc satura mārketings internetā ir būtisks uzņēmējiem?

Satura mārketings var palīdzēt uzņēmējiem veicināt zīmola atpazīstamību, palielināt mājaslapas apmeklējuma skaitu u.c.

Kad noskaidrots, kas ir satura mārketings, nepieciešams izprast, kāda ir tā loma uzņēmuma ienākumu gūšanai.

Satura mārketings ir ļoti svarīgs uzņēmumiem vairāku iemeslu dēļ:

  • zīmola atpazīstamība – satura mārketings ļauj uzņēmumiem demonstrēt savas zināšanas, vērtības un unikālos piedāvājumus. Pastāvīgi veidojot vērtīgu un atbilstošu saturu, uzņēmumi var palielināt savu atpazīstamību un sasniegt plašāku auditoriju;
  • līderība – satura mārketings sniedz uzņēmumiem iespēju pozicionēt sevi kā nozares ekspertus un ideju līderus. Daloties ar jēgpilnu un informatīvu saturu, uzņēmumi var demonstrēt savas zināšanas, ticamību un autoritāti, izpelnoties savas mērķauditorijas uzticību;
  • apmeklējuma palielināšana – augstas kvalitātes saturs, kas ietver atbilstošus atslēgvārdus un attiecas uz populāriem meklēšanas vaicājumiem, var ievērojami uzlabot uzņēmuma mājaslapas vai interneta veikala redzamību meklētājprogrammās. Optimizējot saturu meklētājprogrammām, uzņēmumi var piesaistīt savai vietnei lielāku organisko trafiku, kā arī uzlabot pozīcijas Google meklētājā;
  • potenciālo pirkumu un reklāmguvumu ģenerēšana – labi izstrādāts saturs var kalpot kā spēcīgs potenciālo pirkumu ģenerēšanas rīks. Piedāvājot vērtīgus resursus, piemēram, e-grāmatas, informatīvos materiālus vai online seminārus, uzņēmumi var piesaistīt potenciālos pircējus. Turklāt saturs, kas parāda produktu vai pakalpojumu priekšrocības un vērtību, var tieši ietekmēt pirkuma lēmumus, tādējādi palielinot reklāmguvumu skaitu;
  • sociālo mediju iesaiste – izveidojot saturu, kas rezonē ar Tavu auditoriju, vari mudināt sociālo mediju lietotājus kopīgot un komentēt savus ierakstus, tādējādi paplašinot sociālo mediju sasniedzamību un piesaistot jaunus sekotājus un potenciālos klientus.

Satura mārketinga formas

Satura mārketings internetā var ietvert dažādas formas, ļaujot uzņēmumiem sazināties ar savu mērķauditoriju ar dažādu kanālu un mediju starpniecību. Lūk, daži izplatīti satura mārketinga veidi un piemēri!

Ir dažādas satura mārketinga formas, kuras var izmantot uzņēmums, piemēram, audio, video, sociālie mediji, online pasākumi u.c.

1. Bloga raksti

Veido informatīvus un saistošus emuāra ierakstus par atbilstošām tēmām. Piemēram, riepu pārdevēji var publicēt bloga rakstus par riepu atšķirībām, pareizo riepu izvēli u.c.

2. Sociālie mediji

Vērtīga ir arī satura, jaunumu un vizuālo materiālu kopīgošana tādās platformās kā Facebook, Instagram, TikTok, Twitter un LinkedIn. Piemēram, fitnesa uzņēmums varētu publicēt treniņu rutīnas, veselīgas receptes un motivējošus citātus.

3. Videoklipi

Video satura izveide un kopīgošana tādās platformās kā YouTube vai sociālie mediji var ietvert produktu demonstrācijas, apmācības, intervijas vai aizkulišu materiālus. Piemēram, tehnoloģiju uzņēmums var izveidot videoklipus, kuros tiek sniegti tehniski padomi.

4. Infografikas

Šādus informācijas vai datu vizuālus attēlojumus, kas ir viegli saprotami, var izmantot, lai parādītu statistiku, pakāpeniskus procesus vai salīdzinājumus. Piemēram, vides organizācija var izveidot infografiku, kurā parādīta plastmasas piesārņojuma ietekme.

5. E-grāmatas/ceļveži

Nereti noderīga var būt arī garāka, detalizētāka satura izveide e-grāmatu vai lejupielādējamu ceļvežu veidā. Tas ļauj uzņēmumiem sniegt padziļinātu informāciju, ekspertu ieskatus vai visaptverošus resursus. Piemēram, finanšu iestāde var piedāvāt e-grāmatu par pensijas plānošanu vai ieguldījumu stratēģijām.

6. Audio

Šāda satura izveide var notikt, ekspertiem apspriežot ar nozari saistītas tēmas vai daloties ieskatos. Piemēram, mārketinga aģentūra var izveidot podkāstu sēriju, kurā notiek intervijas ar ietekmīgiem tirgotājiem.

7. Online pasākumi

Tiešraides vai iepriekš ierakstītu WEB semināru/ pasākumu rīkošana par mērķauditorijai atbilstošām tēmām ļauj uzņēmumiem izglītot un piesaistīt auditoriju. Piemēram, digitālā mārketinga aģentūra var organizēt vebināru par sociālo mediju reklāmas kampaņu optimizēšanu.

8. Lietotāju radīts saturs

Tas var ietvert atsauksmes, pieredzi vai lietotāju publicētus fotoattēlus vai videoklipus. Piemēram, skaistumkopšanas zīmols var rīkot sociālo mediju kampaņu, kurā klienti dalās ar saviem rezultātiem, izmantojot zīmola produktus.

Šie ir tikai daži satura mārketinga formu piemēri, un Tu vari izvēlēties tos, kas vislabāk atbilst Tava uzņēmuma mērķiem, mērķauditorijai un nozarei. Ir svarīgi eksperimentēt, analizēt rezultātus un pielāgot satura mārketinga stratēģiju, pamatojoties uz auditorijas vēlmēm un iesaisti.

Viens no efektīvākajiem – “3D satura” modelis

3d satura modelis strādā ar potenciālā pircēja problēmām, sniedzot tām risinājumu.

3D satura modelis ietver attiecīgus soļus:

  • atlasi, piefiksē mērķauditorijas sāpju punktus;
  • piemēro tiem atbilstošāko satura veidu;
  • izmanto radīto saturu, lai veidotu “buying circle” un atrisinātu problēmu.

Visa pamatā – Content mapping

Tas ir stratēģijas veids, kurā jāizzina sava mērķauditorija un jāveido saturs atbilstoši pirkšanas punktiem, kas arī vedīs pretī produktu pirkumiem. Citiem vārdiem šo var saukt arī par klientu ceļojumu (customer journey).

Lai spertu soļus pretī labākai satura mārketinga stratēģijai, ir nepieciešams iepazīt savu mērķauditoriju, un labāk par to var domāt, apskatot un veidojot ideālo klientu!

Vairāk par ideālo klientu un detalizētiem soļiem, kā to identificēt, uzzini mūsu sagatavotajā rakstā!

Ideālais klients biznesam – 6 soļi tā identificēšanai

Mērķauditorija katram uzņēmumam ir sava! Lai lieki netērētu laiku, spēku un izsīkstošo enerģiju, nepieciešams noteikt savu mērķauditoriju, ar kuru strādāt, attīstot pārdošanas…

Tev ir jāapzinās, ka klienti un auditorija vēlas ievērojamu un nozīmīgu pieredzi, un Tavi satura mārketinga pasākumi to viņiem var dot. Bet pirms tam ir jāsaprot, kā cilvēki pērk, un pēc tam jāveido saturu katram posmam!

Lai radītu pēc iespējas labāku satura mārketingu ir nepieciešams izprast klientu un tā vēlmes.

Pamatā ir 3 galvenie posmi:

  1. izpratne,
  2. apsvērums,
  3. lēmums,

Un katrs no tiem piedāvā atšķirīgu satura mārketingu. Turpinājumā apskatīsim katru no tiem.

#1 Izpratnes posms

Pirmais pircēja ceļa posms. Viņi vienkārši uzzina par Tavu uzņēmumu. Viņi ne vienmēr ir gatavi pirkt vai pat pieteikties e-pastu listei vai jaunumiem. Bet tā satura dēļ, kuru esi izveidojis, viņi tagad zina, kas Tu esi.

#2 Apsvēruma posms

Lai gan satura mārketings veido izpratni un pievērš uzmanību cilvēkiem par to, ka Tavs uzņēmums pastāv, tas ir arī vērtīgs, lai vadītu cilvēkus, izmantojot apsvēruma posmu. Un katrs lielais pārdevējs zina, ka cilvēki, visticamāk, pērk, kad tos apzināti vada tajā virzienā.

Lai to darītu, Tev vispirms jārada saturs, kurš piesaista cilvēkus, kuri ir ieinteresēti Tavā produktā/pakalpojumā. Un lai to panāktu, jāveido lietotāju uzticība.

#3 Lēmuma posms

Šī ir daļa, kurā cilvēki faktiski pērk. Viņi jau uzticas Tavam uzņēmumam, un viņi ir pazīstami ar Taviem produktiem, pakalpojumiem un to, ko pārstāv Tavs uzņēmums.

Vairāk par klienta ceļojumu un klienta dzīves ciklu uzzini šajā rakstā, kur dzīves ciklu esam aplūkojuši detalizētāk.

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…

Satura mārketings – būtiska SEO optimizācijas daļa

Jo augstākas pozīcijas mājaslapa ieņem meklētāja rezultātos, jo lielāku apmeklētāju plūsmu tā var saņemt. Lai to panāktu, nepieciešama visaptveroša SEO optimizācija, kas iekļauj darbības gan mājaslapā, gan ārpus tās.

Lai iegūtu pēc iespējas labākas pozīcijas meklētājprogrammās ir jāveic seo optimizācija.

Šajā SEO optimizācijas kontekstā ir būtiski atzīmēt svarīgo satura mārketinga lomu – jo vairāk satura tiek pievienots, un tas ir stratēģiski statīts ap Tava uzņēmuma vērtīgākajiem atslēgvārdiem, jo lielāka ir iespējamība iekarot Google meklētāja TOP pozīcijas.

Kad būsi veicis atslēgvārdu izpēti un noskaidrojis, ko un kā cilvēki meklē, šos atslēgvārdus varēsi integrēt dažāda veida saturā. Un tieši ar satura mārketinga palīdzību Tavs uzņēmums saistošā un vērtīgā veidā varēs izplatīt šos atslēgvārdus gan mājaslapā, gan ārpus tās, palielinot atpakaļsaišu skaitu.

Vēlies iekarot TOP pozīcijas Google, paceļot sava uzņēmuma mājaslapu vai interneta veikalu jaunā līmenī? Sazinies ar mums! Mūsu komanda izmantos visas esošās zināšanas, lai Tu uzlabotu peļņu online vidē!

Kopsavilkums

Satura mārketings ir neatņemama e-komercijas sastāvdaļa. Ar pārliecinoša un jēgpilna satura palīdzību iespējams paaugstināt pozīcijas Google meklētājā, piesaistīt potenciālos pircējus, nostiprināt savu kā zīmola autoritāti tirgū, stiprināt saikni ar auditoriju, kā arī izglītot potenciālos un esošos klientus. Lai satura mārketings būtu efektīvs, jāizprot auditorija un tās vajadzības. Satura mārketingam ir dažādas formas, piemēram, bloga raksti, sociālo mediju ieraksti, video un audio materiāli, infografikas, e-grāmatas, online pasākumi u.c. Satura mārketings ir neatņemama SEO optimizācijas sastāvdaļa.

Biežāk uzdotie jautājumi

Kādi ir 4 satura mārketinga elementi?

Četri galvenie komponenti, kas padara satura stratēģiju veiksmīgu, ir skaidri definēti mērķi, auditorijas izpēte, skaidri mērķi un mērīšanas metrika rezultātu noteikšanai.

Ko sniedz satura mārketings?

Trīs galvenie mērķi, ko mārketinga speciālisti sasniedz ar veiksmīgu satura mārketingu, ir zīmola atpazīstamības radīšana, uzticamības un uzticības veidošana un auditorijas izglītošana.

Kādi ir satura mārketinga piemēri?

Satura mārketings ietver, piemēram, saturu mājaslapā, podkāstus, sociālo mediju ierakstus un videoklipus. Visi šie satura veidi ir paredzēti, lai sniegtu noderīgu un atbilstošu informāciju, kas iepriecina lietotājus un piesaista viņus Tavam zīmolam.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Mārketinga aktivitātes uzņēmuma izaugsmei un klientu piesaistei

13.11.2024

Mārketinga stratēģija un mārketinga aktivitātes: atšķirības un mijiedarbība Piemērotas un labi plānotas mārketinga aktivitātes, kuru realizācija izriet no mārketinga stratēģiskajiem mērķiem, palīdz…

Lasīt rakstu

Klienta ceļojums (customer journey): kā lietotājs atrod uzņēmumu?

30.06.2021

Kas ir klienta dzīves cikls? Klienta dzīves cikls ir iedalāms 8 posmos: Klienta ceļojums (Customer journey) un klienta pieredze – kā atšķiras?…

Lasīt rakstu

B2B pārdošana – no intereses līdz darījumam

18.02.2021

Konferencē ikviena prezentētāja galvenais virsmērķis ir spēt pievērst sev uzmanību, un, kad tā ir pievērsta – noturēt. Tādējādi nepieciešams rast risinājumus cilvēku…

Lasīt rakstu