- Digitālā vide – efektīvs sabiedrotais pārdošanas veicināšanai
- Lai piesaistītu klientu – izproti, kāds viņš ir!
- 9 efektīvi pārdošanas veicināšanas pasākumi un metodes Tavam biznesam
- 1. Mērogojamas stratēģijas un precīzu mērķu definēšana
- 2. E-komercijas platformas izveide
- 3. Satura mārketings
- 4. Satura publicēšana dažādos kanālos
- 5. Remārketings tiem klientiem, kuri apstājās soli pirms pirkuma veikšanas
- 6. E-pasta mārketings – efektīgs pārdošanas veicināšanai ne tikai remārketingam
- 7. Lojālo klientu apbalvošana, lai veicinātu pārdošanu uzticīgo pircēju vidū
- 8. SEO optimizācija uzņēmuma mājaslapas pozīciju uzlabošanai meklētājā
- 9. Maksas reklāma mērķauditorijas uzrunāšanai
- Kopsavilkums
- Biežāk uzdotie jautājumi
Digitālā vide – efektīvs sabiedrotais pārdošanas veicināšanai
Mūsdienās digitālā vide ir neatsverams palīgs pārdošanas veicināšanai – dati liecina, ka 81% mazumtirdzniecības pircēju pirms pirkuma veic izpēti tiešsaistē, un tieši online vidē sākas viņu pirkšanas ceļojums.
Tāpēc ir svarīgi apzināties, ka vēl pirms pārdošanas speciālists aci pret aci saskaras ar klientu, potenciālais pircējs jau ir iepazinies ar uzņēmumu, tā piedāvājumu digitālajā vidē.
Tāpat arī viscaur pārdošanas procesam pirms pirkuma noformēšanas, potenciālais klients turpina izmantot digitālo vidi – lasa citu atsauksmes, pēta informāciju, salīdzina iespējas u.c.
Šis atgādina, cik svarīgi uzņēmumam ir izmantot digitālās vides sniegtos resursus, lai visos pirkšanas posmos efektīvi uzrunātu potenciālos klietnus un veicinātu pārdošanas aktivitātes.
Lai piesaistītu klientu – izproti, kāds viņš ir!
Jebkurā brīdī ir svarīgi iejusties klienta lomā, iztēlojoties, ka esi tas, kurš meklē risinājumu kādai problēmai vai vajadzībai.
Kāda būs rīcība?
Vērsīsies pēc padoma pie paziņām vai ģimenes locekļiem? Iespējams. Atvērsi meklētājprogrammu un ievadīsi lodziņā vēlamo mājaslapu? Visdrīzāk nē, jo par konkrētu piedāvājumu vēl nezināsi.
Tāpēc, pievēršoties klientu piesaistei, ir jāsāk ar pašiem pamatiem – jāsaprot, kas ir Tava uzņēmuma mērķauditorija, un jānosaka, kāds ir ideālais klients.
Tas ļaus fokusēties uz attiecīgo auditorijas daļu, pielāgojot pārdošanas veicināšanas pasākumus un metodes. Kas no digitālās vides var noderēt, lai veicinātu pārdošanu? Uzzini, lasot turpinājumu!
9 efektīvi pārdošanas veicināšanas pasākumi un metodes Tavam biznesam
1. Mērogojamas stratēģijas un precīzu mērķu definēšana
Saka, ka mērķis bez plāna ir tikai sapnis – un taisnība tajā ir. Lai sapni pārvērstu pelnošā rezultātā, vispirms sāc ar izmērāmu mērķu definēšanu.
Tos noteikt vislabāk palīdz dati – izpēti, kādi ir šī brīža klientu iepirkšanās paradumi, kāda ir sadarbība ar Tevi, kādi ir galvenie demogrāfiskie rādītāji u.c., radot sava “ideālā klienta” prototipu. Tad, balstoties uz rezultātiem, izveido pielāgotu plānu, stratēģiju, kas vislabāk palīdzēs aizsniegt klientu dažādos veidos.
Izstrādājot šāda tipa plānu, ir svarīgi atcerēties, ka tam ir jābūt mērogojamam, lai, mainoties uzņēmuma lielumam, varētu efektīvi izmanot resursus.
2. E-komercijas platformas izveide
E-komercija jeb online komercija attiecas uz dažādu preču vai pakalpojumu pārdošanu vai iegādi digitālajā vidē.
E-komercijas platformas jeb internetveikala izstrāde viennozīmīgi ir viens no spēcīgākajiem pārdošanas veicināšanas pasākumiem. Tai jābūt mūsdienīgai – ērti pārskatāma, ātra un vizuāli pievilcīga mājaslapa ir kā uzņēmuma vizītkarte un tiešsaistes veikals, kurā 24/7 laipni aicināts ikviens potenciālais pircējs vai sadarbības partneris.
Šādas platformas izstrāde ļauj:
- paplašināt robežas;
- samazināt izmaksas;
- nodrošina daudz ērtāku iepirkšanos jebkurā vietā un laikā;
- ļauj efektīvi palielināt sniegto pakalpojumu/produktu skaitu, ja tas nepieciešams.
Mājaslapa ir nozīmīga arī tiem uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar tiešo pārdošanu, jo noder potenciālajiem klientiem pircēja ceļojuma laikā, apkopojot informāciju, iepazīstot iespējas un izpētot potenciālos risinājumus.
Ja gribi vairāk uzzināt par to, kas ir e-komercija un kā tā var palīdzēt Tavam biznesam nopelnīt vairāk, lasi šo rakstu!
Kas ir e-komercija un kāpēc tā nepieciešama uzņēmumam?
Kas ir e-komercija jeb elektroniskā komercija? E-komercija, kas pazīstama arī kā elektroniskā komercija vai interneta komercija, attiecas uz preču vai pakalpojumu pirkšanu…
Atceries, ka mājaslapas izstrādes procesā vienkāršība ir jāsaglabā pāri visam!
Meliem (vai šajā gadījumā – nepilnīgai informācijai) īsas kājas – neļauj potenciālajam klientam novērsties tikai tāpēc, ka esi iekļāvis kļūdainu, slēptu vai nepilnīgu informāciju mājaslapā.
Visbiežāk klients apstāsies pirkuma veikšanas brīdī situācijā, ja:
- pirkuma veikšana būs sarežģīta, jāveic lieki soļi, piemēram, obligāti jāreģistrējas;
- pirkuma apmaksas laikā klients saprot, ka ir slēptas izmaksas vai, piemēram, tiek piemērota pārāk augsta piegādes maksa;
- nepārliecina apmaksas sistēma;
- netiek norādīta informācija par preču atgriešanu u.c.
Tāpēc ir svarīgi saglabāt godīgumu un vienkāršību, izstrādājot mājaslapu. Tas attiecināms gan uz saturu, gan pirkuma noformēšanu, cenu, preču/produktu atteikuma tiesībām u.c. svarīgu informāciju.
3. Satura mārketings
Vairāk nekā jebkad iepriekš lietotāji izmanto meklētājprogrammas, lai atrastu informāciju par zīmoliem, atbildes uz jautājumiem un risinājumus problēmām, ar kurām saskaras.
Ar kvalitatīva un jēgpilna satura palīdzību vari piesaistīt apmeklējumu skaitu mājaslapai, kā arī radīt uzticību zīmolam.
Satura mārketings ir stratēģija, kas izmanto mērķtiecīga, augstvērtīga satura izveidi, lai piesaistītu jaunus klientus un uzņēmuma mērķauditoriju.
Kad cilvēki domā par satura mārketingu, viņu prāts bieži vien nonāk pie bloga ierakstiem, un bloga sadaļas uzturēšana ir jebkuras labas satura mārketinga stratēģijas būtiska sastāvdaļa.
Taču satura mārketings ietver arī citus satura veidus un kanālus, tostarp:
- lejupielādējamus resursus, piemēram, e-grāmatas vai PDF failus;
- komunikāciju sociālo tīklu vietnēs;
- video saturu, piemēram, LIVE vai produktu demonstrācijas;
- saziņu e-pastā.
Ja vēlies vairāk uzzināt par to, kas ir mārketings, spied uz zemāk pievienoto rakstu!
Kas ir mārketings un kā to izmantot savā biznesā
Kas ir mārketings Mārketings dažos vārdos…Mārketingu dažos vārdos un vienkāršotā valodā var saukt par darbību kopumu, kuru Tu, uzņēmējs vai mārketinga speciālists,…
Atceries – satura radīšana ir svarīga ikvienam potenciālajam klientam, arī tādam, kuram Tavs pakalpojums nav aktuāls šobrīd, bet var būt nepieciešams pēc mēneša, 6 mēnešiem, gada vai pat diviem.
Satura izstrādes procesā ir svarīgi sekot SEO vadlīnijām, lai potenciālais klients saturu spētu atrast. Ievērojot labo praksi, meklētājprogrammas indeksēs saturu, Tava uzņēmuma mājaslapu ierindojot augstākās pozīcijās meklēšanas rezultātos.
4. Satura publicēšana dažādos kanālos
Uzņēmumiem vislabāk ir satikt potenciālos klientus kanālos, kurus tie visbiežāk izmanto.
Vai viņi ir sociālajos medijos? Vai viņi dod priekšroku e-pastam? Varbūt jāapsver tikšanās klātienē?
Apkopojot datus no esošajiem klientiem, vari noteikt, kā klienti vēlas, lai ar viņiem sazinās.
Tomēr neliec visas olas vienā groziņā – potenciālie un esošie klienti katru dienu izmanto dažādas platformas, kas Tev noder viņu piesaistei un uzmanības noturēšanai.
Ko apsvērt?
- Sociālie mediji. Tiek lēsts, ka 78% Latvijas iedzīvotāju izmanto sociālo tīklu vietnes. Publicējot saturu, piemēram, Facebook, Instagram, TikTok, Youtube u.c., vari novirzīt auditoriju uz mājaslapu.
- Mājaslapa. Kad persona no sociālajiem medijiem vai, piemēram, Google meklētāja, atver mājaslapu, tajā jābūt visai noderīgajai informācijai – par uzņēmumu, tā piedāvājumu, piegādi un apmaksu, jaunumiem, aktuālo u.c.
- E-pasts. Izmanto auditoriju, kas ir pieteikusies jaunumu saņemšanai, sūtot e-pastā aktuālo informāciju. Tā var ietvert, piemēram, jaunumus, izdevīgus piedāvājumus u.c.
Esot dažādos kanālos, aptversi pēc iespējas plašāku mērķauditorijas loku.
Atceries, ka katrā no kanāliem satura forma būs atšķirīga – Tavs uzdevums ir nodrošināt publicitāti dažādos kanālos, saturu pielāgojot auditorijas un platformas specifikai.
5. Remārketings tiem klientiem, kuri apstājās soli pirms pirkuma veikšanas
Veikali nereti sastopas ar potenciālajiem klientiem, kuri aplūko preces, iespējams, ieliek kādu groziņā, bet tad dodas prom vēl pirms pirkums ir veikts. Ja klātienē šādus klientus uzrunāt vēlāk nav iespējams, tad digitālajā vidē ir pretēji.
Remārketings jeb atkārtotais mārketings ir teicams sabiedrotais, lai sniegtu trūkstošo stimulu potenciālajiem klientiem pirkuma veikšanai.
Piemēram:
- tos, kuri apmeklējuši blogu vai citu sadaļu mājaslapā, vari atkārtoti uzrunāt ar reklāmu palīdzību. Šādām reklāmām tiek izmantota informācija, kas apkopota ar sīkfailiem. Izmanto dažādus kanālus, lai uzrunātu šādus potenciālos pircējus. Vari, piemēram, mērķēt personalizētas reklāmas sociālajos medijos;
- tos, kuri pierakstījušies jaunumu saņemšanai, vari uzrunāt ar e-pasta mārketinga palīdzību, kas ir efektīvs klientu piesaistes veids. Izsūti šādiem potenciālajiem klientiem e-pasta ziņas, sniedzot izdevīgus piedāvājumus vai atlaides, informējot par īpašiem produktiem vai kā citādi pārliecinot par Tava uzņēmuma piedāvājumu kā piemērotāko.
6. E-pasta mārketings – efektīgs pārdošanas veicināšanai ne tikai remārketingam
E-pasta mārketings var palīdzēt uzņēmumiem paplašināt sasniedzamību, palielināt reklāmguvumu līmeni, sazināties ar auditoriju un palielināt pārdošanas apjomu. Kāpēc tas ir efektīvs pārdošanas veicināšanas pasākums?
Dati liecina paši par sevi – 77% mārketinga speciālistu pēdējo 12 mēnešu laikā ir novērojuši iesaistes pieaugumu izsūtītajos e-pasta materiālos.
Lai e-pasta mārketinga kampaņas būtu efektīvas un ļautu Tev izcelties starp konkurentiem, nepeciešams pielāgot vēstījumu savai mērķauditorijai, sniegt pievienoto vērtību ar katru izsūtīto e-pastu, kā arī pārliecināties, ka informācija būs viegli pārredzama no dažādām ierīcēm – kā datorā, tā viedtelefonā un planšetdatorā.
7. Lojālo klientu apbalvošana, lai veicinātu pārdošanu uzticīgo pircēju vidū
Lojāli klienti ir svarīgi ikvienam uzņēmumam, taču viņus nevar uztvert kā pašsaprotamus.
Tas, ka klients Tavu sniegto piedāvājumu izvēlas atkārtoti, ir privilēģija Tev kā uzņēmējam, un Tavs uzdevums ir lojālos klientus par uzticību atbilstoši apbalvot, stiprinot saikni.
Lojālos klientus apbalvošana ir lielisks pārdošanas veicināšanas pasākums. To paveikt vari dažādos veidos, piemēram, izstrādājot spēcīgu lojalitātes programmu, kuras ietvaros ik mēnesi tiek sniegti īpaši piedāvājumi.
Tā sniedz virkni nenovērtējamu priekšrocību:
- Tu esi klienta Nr. 1 izvēle atkal un atkal, kā rezultātā tiek mazāk iegādāts no konkurentiem;
- Tev ir labāka iespēja pārdot tādus produktus vai pakalpojumus, kuri ir dārgāki, bet tajā pašā laikā arī ar lielāku pievienoto vērtību;
- Tu vari izmantot lojālo klientu bāzi, lai pārdotu jaunus produktus, nebijušus pakalpojumus;
- Tavs uzņēmums saņem lielāku uzticību no klientiem, kas likumsakarīgi veicina labas atsauksmes un rekomendācijas no viņiem, tādējādi palielinot jauno klientu skaitu.
8. SEO optimizācija uzņēmuma mājaslapas pozīciju uzlabošanai meklētājā
SEO optimizācija jeb meklētājprogrammu optimizācija ir dažādu procesu un darbību kopums, kas tiek veikts mājaslapā, lai optimizētu tās tehnisko, vizuālo un tekstuālo saturu atbilstoši labajai praksei, tādējādi vietnei nodrošinot augstākas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos.
Aktuālāko SEO optimizācijas tendenču apgūšana un ieviešana mājaslapā var palīdzēt uzņemumam kļūt pamanītam tiešsaistē, vairāk potenciālo klientu pārvērst par lojāliem klientiem un galu galā palielināt pārdošanas apjomu.
Sākot ar atslēgvārdu izpēti un to iekļaušanu mājaslapas saturā, SEO vadlīnijām atbilstoša teksta izveidi, on-site SEO optimizāciju un off-page, jeb ārējo SEO optimizāciju, līdz pat tehniskajai SEO optimizācijai un ne tikai – aptverot daudzveidīgo SEO optimizāciju, Tava uzņēmuma mājaslapa vai interneta veikals ieņems augstākas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātos.
Kāpēc tas ir svarīgi? Pavisam vienkārši – dati liecina, ka rezultāti pirmajā Google lapā rada 92% no vietnes apmeklējuma, kas nozīmē, ka tās lapas, kuras ierindojas otrajā, trešajā vai 10. Lapā meklētājprogrammu rezultātos, saņem ļoti niecīgu apmeklējumu skaitu.
Kā jau pamanīji – pārdošanas veicināšanas pasākumu un metožu centrā ir uzņēmuma mājaslapa vai e-komercijas vietne. Ja arī Tu vēlies nonākt TOP pozīcijās meklētājprogrammu rezultātos, piesaki konsultāciju – E-komercija.lv pieredzējušie speciālisti spēs pacelt Tava biznesa vietni jaunā līmenī!
9. Maksas reklāma mērķauditorijas uzrunāšanai
Maksas reklāmas ir viens no ātrākajiem veidiem, kā palīdzēt potenciālajiem klientiem atklāt Tavu zīmolu un piedāvājumu. Izmantojot šo metodi, Tu uzreiz varēsi atlasīt un uzrunāt vēlamo mērķauditoriju, negaidot, kamēr viņa Tevi atradīs dabiski. Šāda metode ir parocīga, jo ļauj līdz pat detaļām atlasīt auditoriju – sākot ar vecumu, dzimumu un atrašanās vietu, līdz pat interesēm, iepriekšējiem pirkumiem un iepriekš apmeklētajām lapām.
Tam vari izmantot dažādus kanālus, kurus ikdienā izmanto Tava mērķauditorija – Google Ads, Facebook Ads, Display ads u.c.
Kopsavilkums
Ikviena uzņēmuma mērķis ir pelnīt. Lai to paveiktu – jāpiesaista klienti, un tam palīdz dažādi pārdošanas veicināšanas pasākumi un metodes digitālajā vidē, piemēram, mērogojama stratēģija un izmērāmi mērķi, e-komercijas vietnes izstrāde un SEO optimizācija, satura izstrāde un publicēšana dažādos kanālos, remārketings un lojalitātes programma uzticīgākajiem klientiem, kā arī reklāmas.
Izprotot mērķauditorijas vēlmes un paradumus, ievērojot godīgumu un labo praksi gan satura izstrādei, gan klientu apkalpošanai, uzņēmuma rokās ir visi nepieciešamie trumpji, lai pievērstu un noturētu potenciālo klientu uzmanību, liekot izvēlēties Tavu piedāvājumu.
Biežāk uzdotie jautājumi
Tā ir būtiska ikvienam uzņēmumam, jo nodrošina jaunu klientu pieaugumu un palielina zīmola autoritāti un pamanāmību tirgū, kas rezultātā veicina peļņas pieaugumu. Tas likumsakarīgi sniedz jaunas iespējas uzņēmuma izaugsmei.
Labākā pārdošanas veicināšanas metode ir vērtīga satura piedāvāšana mērķauditorijai. Šādā veidā ne tikai izglītosi potenciālo klientu un radīsi uzticamību savam uzņēmuma, bet arī parādīsi, ka izproti viņa problēmas un vari piedāvāt piemērotu risinājumu to novēršanai.